[GW] Warszawskie ikarusy zamienią się w karetki

Moderatorzy: JacekM, Dantte

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 06 gru 2007, 22:38

:idea: 8-(
GAZETA WYBORCZA STOŁECZNA pisze: Zamiast pasażerów - kilkunastu chorych i rannych na noszach. Urzędnicy ratusza wymyślili, jak stare autobusy zamienić w karetki pogotowia

Ikarusy bez przeguba zna każdy. Przez lata przewiozły miliony warszawiaków. Po latach wyparły je nowoczesne solarisy i scanie. Kiedy nadszedł zmierzch ich ery, ikarusy trafiły do zajezdni, czekając na lepsze czasy. Teraz wydaje się, że przynajmniej dla części z nich takie czasy nadeszły.

Wszystko za sprawą urzędników stołecznego biura polityki zdrowotnej i mistrzostw Euro 2012. Wraz z ogromną liczbą kibiców i turystów wzrośnie zagrożenie wypadkami i atakiem terrorystycznym. Bardzo ważna będzie wtedy możliwość szybkiego przetransportowania dużej liczby rannych do szpitali. A ikarusy nadają się do tego jak znalazł. - Jedna karetka może zabrać tylko jednego rannego. A co jeśli rannych będzie 40? Kolejka 40 karetek przed szpitalem. Katastrofa! - dowodzi Włodzimierz Rycerski, pracownik biura polityki zdrowotnej i pomysłodawca reanimacji ikarusów. Już przekonał do swojego pomysłu innych urzędników i zarząd MZA. Ten do metamorfozy wyznaczył trzy ikarusy typu 260. Co je czeka?

- Demontaż foteli, likwidacja drzwi bocznych, montaż drugich, odchylanych drzwi z tyłu - wylicza Adam Stawicki z MZA. Te drzwi będą rampą, po której do środka będą wnoszone nosze z rannymi. Pomieści się ich tam 18. - To oznacza, że ranni z 40 karetek zmieszczą się do zaledwie dwóch autobusów - podkreśla Włodzimierz Rycerski.

Na wyposażeniu ratunkowego ikarusa znajdzie się defibrylator, solidnie wyposażona apteczka, butle z tlenem, wieszaki na kroplówki i krótkofalówki. Takim transportem będą przewożeni ranni niewymagający reanimacji lub intensywnej opieki.

Wysoka podłoga, największa wada ikarusów, okazuje się ich zaletą. - Dzięki niej w środku jest dużo przestrzeni i można dokonać dowolnego przemeblowania - mówi Rycerski.

Reanimacja stojących bezczynnie ikarusów cieszy MZA. - Już trwają konsultacje i przygotowanie wstępnych projektów - mówi Adam Stawicki. Później autobusy przejdą remont i zostaną sprzedane miastu, które je wyposaży.

Tak przerobione ikarusy mogą pojawić się w Warszawie już za rok. Przed Euro i po nim będą służyły jako autobusy sanitarne na wypadek masowych katastrof komunikacyjnych.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 06 gru 2007, 22:54

Coś jak Autosan H9, który w warunkach wojny miał być zamieniany na karetkę.
Dodam, że był w Warszawie już autobus, który wcześniej służył do przewożenia leżących. Był to Jelcz M11 (numeru nie pomnę), jeżdżący pod banderą Rapidu, który wcześniej był karawanem pogrzebowym :D
15/12/2005-12/7/2019

Mibars
Posty: 85
Rejestracja: 03 cze 2007, 0:51
Lokalizacja: Nadarzyn

Post autor: Mibars » 06 gru 2007, 23:21

Na początku wziąłem to za kiepski żart...

Prędzej bym widział Ikarusa a'la Opel Blitz do zagazowywania spalinami (niektórym Ikarom niewiele do tego brakuje), niż jako pojazd do ratowania życia...

Tym samym ambitne plany jak najszybszego pozbycia się Ikarusów z ulic miasta będą musiały ulec zmodyfikowaniu :)
=Macierzanki=
711
=Okęcie=
a) 301 > 10/17/33
b) 182 > 10/17
c) 7/9/15 > 182/189/401 > 10/17
=PASZKOWSKIEGO=
2 min buty

POWRÓT
(do Okęcia odwrotnie)
703 > Rynek > 20 min buty
711 > Komorowska > 3 min buty
733 > 4 min buty > 711 > 4 min buty
MaxiBus > 20 min buty

Adam G.
Posty: 5443
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:56
Lokalizacja: Żoliborz

Post autor: Adam G. » 07 gru 2007, 0:31

W sumie niegłupi pomysł. A Pan Rycerski to jakąś zaawansowaną matematykę stosuje - 18+18=40? :D
noidea

homer84
Posty: 39
Rejestracja: 02 lip 2007, 13:31

Post autor: homer84 » 07 gru 2007, 9:07

Tylko, czy to się opłaca robić już teraz? No przecież te autobusy będą używane za 5 lat, przez jeden dzień, może lepiej je odkupić i wyposażyć ok. 2010 roku, niż teraz przez 5 lat utrzymywać nieużywaną maszynę? W 2010 na pewno będzie jakiś ikarus do odkupienia.

blinski
Posty: 1310
Rejestracja: 25 kwie 2007, 14:08
Lokalizacja: z domu, po kryjomu

Post autor: blinski » 07 gru 2007, 14:27

homer84 pisze:Tylko, czy to się opłaca robić już teraz? No przecież te autobusy będą używane za 5 lat, przez jeden dzień, może lepiej je odkupić i wyposażyć ok. 2010 roku, niż teraz przez 5 lat utrzymywać nieużywaną maszynę? W 2010 na pewno będzie jakiś ikarus do odkupienia.
też tak uważam. i jeżeli już, to lepiej sobie darować .04, i kombinować raczej z .73 - ale myślę że oni sami na to wpadli. łatwiej też moim zdaniem byłoby adaptować sekcje a z przegubów, oczywiście też raczej automatów niż lewarów.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 07 gru 2007, 15:35

Kiedyś w jakimś niemieckim periodyku trafiłem zdjęcia Mercedesa Citaro w wersji sanitarnej, więc pomysł jest wart uwagi. Mnie interesuje przede wszystkim kto ma odpowiadać za przebudowę i utrzymanie tych pojazdów, w jakim trybie mają zostać przekazane i co się z nimi będzie dalej działo. Teoretycznie powinno to wyglądać tak, że MZA nieodpłatnie przekazuje pojazdy jakiejś instytucji, która zajmuje się niesieniem pomocy (SKTS Meditrans? PCK?), która zleci przebudowę.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Filip7370
Posty: 517
Rejestracja: 01 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Filip7370 » 07 gru 2007, 23:24

Przecież oprócz tego Karawanu, który nie tak źle powoził. Był także DAB który został "autobusem medycznym" po skończeniu służby, i nadal jeździ.
Na zawsze w mojej pamięci Jelcz M180/Volvo B10MA/Steyr SG18 MZA #7370 1993-2009 :rip:
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 07 gru 2007, 23:34

Filip7370 pisze:Przecież oprócz tego Karawanu, który nie tak źle powoził. Był także DAB który został "autobusem medycznym" po skończeniu służby, i nadal jeździ.
Tak? Kiedy go widziales? Bo mi się wydaje, że poszedł w kosmos bo go zastąpiły Solarisy Vacanzy 13

ikarus
Posty: 2400
Rejestracja: 22 mar 2006, 13:21
Lokalizacja: Warszawa--->Gocław
Kontakt:

Post autor: ikarus » 08 gru 2007, 9:19

Jeden dab stoi w stacji krwodawstwa obok dwa solarisy również do poboru krwi.
Pozdrawiam. Szerokiej drogi.
Ikarus

marian
Posty: 416
Rejestracja: 27 cze 2007, 1:07
Lokalizacja: Saska Kępa

Post autor: marian » 08 gru 2007, 16:40

solaris8315 pisze:Tak? Kiedy go widziales? Bo mi się wydaje, że poszedł w kosmos bo go zastąpiły Solarisy Vacanzy 13
W służbie tak, ale w kosmos nie wysłały. Stoi na terenie RCKiK od strony ulicy Nobla i OIDP nawet nie zasyfiony (jutro się przyjrzę).

Awatar użytkownika
ZaciszaniN
Posty: 4434
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:44
Lokalizacja: 100% WaRsZaWa
Kontakt:

Post autor: ZaciszaniN » 08 gru 2007, 19:59

Mowa jest o Ikarusach. Wiadomo zatem, które Ikarusy krótkie dostaną drugą szansę :?:
Zapraszam do oglądania moich zdjęć ze stołecznej aglomeracji na PHOTOTRANS.

Awatar użytkownika
Filip7370
Posty: 517
Rejestracja: 01 lis 2006, 14:01
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Filip7370 » 09 gru 2007, 9:35

Co do DAB-a to widziałem go na Powstańców Śląskich nie dalej niż 2 miechy temu. Co do Ikarów, to chyba autobusy te nie będą eksploatowane codziennie, a jedynie w szczególnych przypadkach. Wnioskując z tego wozy mogą przegnić zanim wyjadą do zadania.
Na zawsze w mojej pamięci Jelcz M180/Volvo B10MA/Steyr SG18 MZA #7370 1993-2009 :rip:
Już każdy powiedział to co wiedział, trzy razy wysłuchał dobrze mnie. Wszyscy zgadzają się ze sobą, a będzie nadal tak jak jest.
Moje życie jest jak beczka, tylko nie wiem czy śmiechu czy prochu.

ODPOWIEDZ