Zmiana taryfy - 2008

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2715
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 03 sty 2008, 16:12

inż. Glonojad pisze: Bilet podstawowy powinien być czasowy, z możliwością przekroczenia czasu w ostatnim środku transportu, do którego się wsiadło. Tak to działa w innych dużych miastach (przy czym nie mówię o jakims tam Libercu, tylko o Rzymie na przykład).

Wtedy jadąc jedną linia przez całe miasto i tak wszyscy skasują bilet 20-minutowy, więc zapewne on będzie pełnił funkcje jednorazówki.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26914
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 sty 2008, 16:19

20 minutówka w roli takiego biletu to "drobne" nieporozumienie...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 03 sty 2008, 16:20

no ale Solaris U10 dobrze kombinuje, że jeśli wcielić Twoją zasadę w życie, to właśnie by tak było.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 03 sty 2008, 16:24

MisiekK pisze:Dla tych, co się będą musieli przesiąść będą bilety 20, 40 minutowe - brakuje biletu 60-minutowego, który dałby możliwość przejechania prawie całej Warszawy wzdłuż lub wszerz, natomiast tzw. bilet jednorazowy powinien odejść do historii.
Bilet jednorazowy powinien pozostać, ale w zmienionej formie, np. funkcjonujący jako jednorazowy (w tym autobusie/tramwaju, w którym został skasowany) lub jako przesiadkowy czasowy, np. 40-minutowy. Taryfa wyłącznie czasowa jest niepraktyczna, jak to jest np. w Gdańsku, czy Poznaniu, jak ludzie patrzą na zegarki, czy aby się wyrobią... 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26914
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 sty 2008, 16:27

MeWa pisze:no ale Solaris U10 dobrze kombinuje, że jeśli wcielić Twoją zasadę w życie, to właśnie by tak było.
Oprócz tego, że nie na pisałem, że podstawowym ma być akurat 20-minutówka.
Ta to powinna najwyżej umożliwiać dojazd ostatnim środkiem transportu do końca strefy (wiedeńskie kurzstrecken ), ino tych nie widać u nas.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2715
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 03 sty 2008, 16:31

inż. Glonojad pisze: Oprócz tego, że nie na pisałem, że podstawowym ma być akurat 20-minutówka.
Nie wiedziałem, co napisać. "bilet najkrótszy" głupio brzmiało, więc wybrałem 20 minut. Przepraszam za nieporozumienie.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 03 sty 2008, 16:31

W GOPie ze dwa lata temu podczas wakacji można było jechać na bilecie "trzygminnym" do końca w pojeździe skasowania lub przez bodajże godzinę z przesiadkami.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 03 sty 2008, 16:39

MisiekK pisze: Dla tych, co się będą musieli przesiąść będą bilety 20, 40 minutowe - brakuje biletu 60-minutowego, który dałby możliwość przejechania prawie całej Warszawy wzdłuż lub wszerz, natomiast tzw. bilet jednorazowy powinien odejść do historii.
Ty jesteś jakiś optymista, w 60 minut to w DS ok.19 ja mam problem np. dojechać z Ciepłowni Wola do Aspektu. Taka komunikacja to kpina. Bilet czasowy może być ale np. wg. reguł z Rzymu tak jak to opisał kol. inż.Glonojad.
A co do samej podwyżki to chciałbym usłyszeć jej uzasadnienie, wyższe koszty to nie wszystko, w tym samym czasie (a zwłaszcza ostatni rok) nastąpiło znaczne pogorszenie KM w Warszawie (to moje osobiste zdanie) i wydłużenie czasu podróży.
Przypomnę może nieco na boku, że jak wprowadzano np. opłaty za parkowanie w Centrum to zapowiadano znaczne wzmocnienie KM w mieście i co wyszło - płacisz i KM jest gorsza (co nie oznacza, że należy zlikwidować opłaty za parkowanie ale pokazuje krótkowzroczność różnych obietnic władz wszelkiej prowieniencji)

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7843
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 03 sty 2008, 17:21

Kra pisze:Ty jesteś jakiś optymista, w 60 minut to w DS ok.19 ja mam problem np. dojechać z Ciepłowni Wola do Aspektu. Taka komunikacja to kpina.
Żartujesz chyba. 184 od Ciepłowni Wola do Reymonta jedzie 25 minut. Z Reymonta do Aspektu masz rzut kamieniem, lub tramwaj. czas - max 45 minut.
Kra pisze:Bilet czasowy może być ale np. wg. reguł z Rzymu tak jak to opisał kol. inż.Glonojad.
To by wszyscy na 20-minutowym jeździli, jak już ktoś zauważył. Chociaż możnaby pomyśleć nad 90-minutowym biletem.
Kra pisze:Przypomnę może nieco na boku, że jak wprowadzano np. opłaty za parkowanie w Centrum to zapowiadano znaczne wzmocnienie KM w mieście i co wyszło - płacisz i KM jest gorsza (co nie oznacza, że należy zlikwidować opłaty za parkowanie ale pokazuje krótkowzroczność różnych obietnic władz wszelkiej prowieniencji)
Ja pamiętam dobrze komunikację przy wprowadzaniu tych opłat, więc nie mów mi, że wtedy było lepiej lub tak samo. W porówaniu do tamtego czasu zmieniło się dużo.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6107
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 03 sty 2008, 17:23

MisiekK pisze:Żartujesz chyba. 184 od Ciepłowni Wola do Reymonta jedzie 25 minut.
Na niego jeszcze trzeba poczekać. Potem na tramy też. Może się zdarzyć 60 minut.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14825
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 03 sty 2008, 17:24

MisiekK pisze:Ja pamiętam dobrze komunikację przy wprowadzaniu tych opłat, więc nie mów mi, że wtedy było lepiej lub tak samo. W porówaniu do tamtego czasu zmieniło się dużo.
508 wyleciało z Centrum, 512 i 517 zostało pocięte, itd... 8-(
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26914
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 03 sty 2008, 17:40

MisiekK pisze:
Kra pisze:Bilet czasowy może być ale np. wg. reguł z Rzymu tak jak to opisał kol. inż.Glonojad.
To by wszyscy na 20-minutowym jeździli, jak już ktoś zauważył.
To szkoda, że nie czytasz wszystkich moich postów, skoro się odnosisz do mojej wypowiedzi...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 03 sty 2008, 17:58

MisiekK pisze:
Kra pisze:Ty jesteś jakiś optymista, w 60 minut to w DS ok.19 ja mam problem np. dojechać z Ciepłowni Wola do Aspektu. Taka komunikacja to kpina.
Żartujesz chyba. 184 od Ciepłowni Wola do Reymonta jedzie 25 minut. Z Reymonta do Aspektu masz rzut kamieniem, lub tramwaj. czas - max 45 minut.
A to ciekawe, nigdy tak krótko nie jechałem, chyba jestem pechowcem komunikacyjnym, a jadę do przodu czym się da. Problem jest w genialnej częstotliwości poszczególnych linii, a co do Reymonta-Aspekt masz nieco racji, można dostać kamieniem albo czymś innym rzeczywiście rzucanym.
Kra pisze:Przypomnę może nieco na boku, że jak wprowadzano np. opłaty za parkowanie w Centrum to zapowiadano znaczne wzmocnienie KM w mieście i co wyszło - płacisz i KM jest gorsza (co nie oznacza, że należy zlikwidować opłaty za parkowanie ale pokazuje krótkowzroczność różnych obietnic władz wszelkiej prowieniencji)
MisiekK pisze: Ja pamiętam dobrze komunikację przy wprowadzaniu tych opłat, więc nie mów mi, że wtedy było lepiej lub tak samo. W porówaniu do tamtego czasu zmieniło się dużo.
No na gorsze, cóż dla mnie komunikacja była lepsza (co oznacza szybsza), może Tobie się poprawiło mnie niestety nie - choć po części winę za to ponosi koszmarnie wlokąca się modernizacja Krakowskiego Przedmieścia i chaotyczne zmiany rozkładów.

[ Dodano: 2008-01-03, 18:02 ]
Piotrek pisze: Na niego jeszcze trzeba poczekać. Potem na tramy też. Może się zdarzyć 60 minut.
Mój negatywny rekord wyniósł 75 min (ok. 21 z Ciepłowni) z czasów sprzed 106 i był to DP. Pozytywny ok.50 minut, stąd zacząłem PKS-em (kurs z Błonia) dojeżdżać do Ronda ONZ i tam przesiadać się w tramy.

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6107
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 03 sty 2008, 18:09

Kra pisze:dojeżdżać do Ronda ONZ i tam przesiadać się w tramy.
Które jak już gdzieś wspomniałem też są na tym odcinku zajebiście wolne, ale przynajmniej się już jedzie do tego Aspektu...
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 03 sty 2008, 18:16

Kra pisze:Pozytywny ok.50 minut
w tyle to ja rok temu dojeżdżałem ze Szczęśliwic na Piastów Śląskich 184 :shock:
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ