Parkingi Park&Ride

Moderator: Wiliam

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 04 sty 2008, 21:12

czemu?
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 04 sty 2008, 21:12

W Wesołej lokalizacja jest o wiele lepsza. Mimo, że w większość miejsc znajduje się na prowizorycznym parkingu to i tak stoi tam sporo samochodów. Raczej nie są to klienci bądź pracownicy kilku niewielkich sklepów w pobliżu. Poza tym pociągi kursują co 5-10 minut w szczycie i 15-20 poza nim.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 04 sty 2008, 21:19

rzeznik pisze:ale np. z takiego Piaseczna czy Legionowa pakowac sie do Wawy samochodem to szczyt kretynizmu.
Nie jeśli komuś zależy na czasie. Jeśli ktos z Piaseczna ma jeździć w okolice Puławskiej to jakoś KM dojedzie ale niech już np pracuje na Dolnym Mokotowie czy na Woli to jazda z 2 przesiadkami i ponad godzina na stojąco w autobusach w jedną strone a potem to samo w drugą szybko spowoduje że ten ktos przerzuci się na samochod. Bedzie jechal szybciej, bedzie jechal bez przesiadek i na siedząco. Czas jest coraz cenniejszy i czasem szkoda go tracić w autobusie.
Ja wiem jak wygląda dojazd z Nadarzyna. Owszem korki w Raszynie są koszmarne no ale autobusem jedzie się dłużej , na dodatek dojeżdżamy do Okecia i wsiadamy w powolny tramwaj z którego jeśli chcemy gdzieś dojechac to przeważnie jeszcze raz się musimy przesiąść.
A jeśli chodzi o P&R na Wilanowskiej to myślę że mogą z niego korzystać mieszkańcy Stegien. Do Wilanowskiej dojada samochodem w miarę szybko, zaparkują i maja szybkie metro do Centrum czy na Bielany (w przyszlości).

Awatar użytkownika
rzeznik
Posty: 500
Rejestracja: 13 maja 2007, 19:41
Lokalizacja: z masarni

Post autor: rzeznik » 04 sty 2008, 21:23

O pakowaniu sie samochodem do miasta pisalem w odniesieniu do ukladu 1 osoba / 1 samochod. Niech sobie jezdza samochodami, ale w wiecej osob. Wtedy z odpowiedniego korka w miejsce 4 czy 5 aut pojawi sie jedno...
rury

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 04 sty 2008, 21:49

A parking przy Wilanowskiej jest z pewnością lepszy od pozostałych dwóch. Przy Połczyńskiej to wiadomo że nikt się nie przesiądzie do tramwaju czy autobusu więc jedynym rozwiązaniem jest zrobienie z tego P&R normalnego parkingu strzeżonego dla okolicznych mieszkańców inkasowanie po 150 zl/mc od łebka i parking chociaz zarobi na swoje utrzymanie. Przy Marymoncie z kolei to jest się w co przesiadac bo metro jest szybsze od samochodu, ale z kolei dojazd jest koszmarny więc Wilanowska jest jednak z tej trojki najlepsza i powinna mieć najlepsze wykorzystanie.

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 04 sty 2008, 21:58

Allo, allo! Mówicie o korkach na Puławskiej, o dojeździe z Piaseczna.
Ale główną ideą P+R jest odciążenie ruchu w centrum. To właśnie na granicy przyległych do centrum dzielnic (w powstałym pierścieniu) powinny powstawać tego typu parkingi. Wtedy w centrum można wyznaczyć buspasy, powiększyć strefę płatnego parkowania (np. do omawianego pierścienia), itd., a napełnienie nawet na Połczyńskiej - gwarantowane!
Centrum się kisi w korkach!

Druga sprawa to parkingi dla miast wianuszka. Ale tam gdzie jest komunikacja kolejowa, to właśnie przy dworcach kolejowych powinny się znajdować takie parkingi (+ oczywiście linie dowozowe w ramach Wspólnego Biletu).
Polityka złym doradcą w pracy!

Awatar użytkownika
ziomal
Posty: 2191
Rejestracja: 02 cze 2006, 20:22
Lokalizacja: Gabinet Cieni ZTM Pion Wentylacyjny

Post autor: ziomal » 04 sty 2008, 22:27

JotPeCet pisze:Allo, allo! Mówicie o korkach na Puławskiej, o dojeździe z Piaseczna.
Ale główną ideą P+R jest odciążenie ruchu w centrum. To właśnie na granicy przyległych do centrum dzielnic (w powstałym pierścieniu) powinny powstawać tego typu parkingi. Wtedy w centrum można wyznaczyć buspasy, powiększyć strefę płatnego parkowania (np. do omawianego pierścienia), itd., a napełnienie nawet na Połczyńskiej - gwarantowane!
Centrum się kisi w korkach!

Druga sprawa to parkingi dla miast wianuszka. Ale tam gdzie jest komunikacja kolejowa, to właśnie przy dworcach kolejowych powinny się znajdować takie parkingi (+ oczywiście linie dowozowe w ramach Wspólnego Biletu).
Tylko ten pierścień powinien być odpowiednio ,,dociśnięty'' lub ,,rozluźniony'', aby wszystko całkiem całkiem funkcjonowało... :-k Szkoda lokalizacji Połczyńska P+R. Gdyby tak stał gdzieś w Karolinie, z 2 kilometry może dalej, to byłby prawdopodobnie lepiej wykorzystany... :smile:
Na pewno Wawer/Falenica to dobra alternatywa. Dobrze by też było, gdyby powstały takie parkingi na linii piaseczyńskiej czy wołomińskiej- np. w Piasecznie, Wołominie i Kobyłce. Jeśli takie rzeczy by się udały, to naprawdę będą należały się gratulacje! (-o< =D>
"Pociąg zawsze dojedzie"
Paweł Ney


Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie ;-) To tylko efekt uboczny.

Zły chłopiec i troll pozdrawia

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 04 sty 2008, 22:40

Falenica jest dyskusyjna, gdzie do P+R mieliby dojeżdżać mieszkańcy Błot (dowozówka), Aleksandrowa (dowozówka), Józefowa (planowany P+R JÓZEFÓW - P+R MICHALIN już jest), Otwocka (planowany P+R OTWOCK).
Wychodzi więc że z P+R FALENICA korzystaliby mieszkańcy... Falenicy.
Bardziej taki parking przydałby się w Miedzeszynie między przystankiem kolejowym z zjazdem z autostrady A2.
Polityka złym doradcą w pracy!

Awatar użytkownika
ziomal
Posty: 2191
Rejestracja: 02 cze 2006, 20:22
Lokalizacja: Gabinet Cieni ZTM Pion Wentylacyjny

Post autor: ziomal » 04 sty 2008, 22:49

JotPeCet pisze:z zjazdem z autostrady A2.
Ta... w czasie bardzo przyszłym... O-)
"Pociąg zawsze dojedzie"
Paweł Ney


Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie ;-) To tylko efekt uboczny.

Zły chłopiec i troll pozdrawia

yesterday
Posty: 35
Rejestracja: 01 cze 2006, 21:15
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: yesterday » 04 sty 2008, 22:50

MZ pisze:Ja bym nawet 10% nie dał. Zwłaszcza w tych mieszkańców Zielonego Ursynowa nie wierzę.
levar pisze:Również nie dałbym 10%, a Ty yesterdayku, z łaski swojej, nie komentuj tego :-$ .
wczoraj 36 samochodów (12,5%), dzisiaj 44 (15%). I czywiście komentarz ode mnie - ot jacy z Was Szanowni "Fahofcy" ;-)
JotPeCet pisze:Ale to jest zaszłość, więc dlaczego parkingi P+R mają mieć w nazwie "PKP"?
w takim razie złóż wniosek do dyr. ZTM w sprawie zmiany nazw dla 32 zespołów przystankowych, które mają w nazwie PKP - m.in. PKP Falenica, PKP Gocławek, PKP Halinów, PKP Jeziorki, PKP Józefów, PKP Kasprzaka, PKP Koło, PKP Legionowo-Przystanek, PKP Michalin, PKP Miedzeszyn, PKP Międzylesie, PKP Nieporęt, PKP Okęcie, PKP Piaseczno, PKP Płudy, PKP Powiśle, PKP Radość, PKP Rakowiec, PKP Rembertów, PKP Służewiec, PKP Stadion, PKP Toruńska, PKP Ursus, PKP Ursus Płn., PKP Wawer, PKP Wesoła, PKP Włochy, PKP Wola, PKP Ząbki, PKP Zielonka, PKP Żerań.
Pion Przewozów w ZTM będzie miał co robić :-"
Tylko po co? Jak słusznie przyinnej okazji załważył jeden z kolegów "Przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka".
a poza tym zgadzam się, że...
Wolfchen pisze:raczej "Kolejowy Przystanek Osobowy" głupio brzmi...
ale dyskusję akademicką o słuszności lub nie nazwy "Parking P+R PKP Anin" o pęczek pietruszki zawsze można prowadzić :D
Mihau pisze:Jakoś mi się nie widzi ten parking. Mieszkańcy Piaseczna żeby dokopać się do P&R i tak muszą pokonać zatkaną Puławską ;) W tym wypadku nie wiem co szybsze, 709/727 czy samochód. Z Konstancinem podobnie, trzeba przejechać przez zakorkowaną al. Wilanowską, podczas gdy tak samo jedzie 710. Może ktoś w końcu wymyśli łącznik-wylotówke z Ursynowa na Powsińską i przy Tesco zrobi P&R? :-k
widzę, że jesteś mocno niedoinformowany, więc krótko wyjaśniam:
1. to jest parking bardziej dla kierowców, którzy mają w nosie stanie w korku na Puławskiej w 709/727, ale od Wilanowskiej może chętnie przesiądą się ze swojego samochodu do szybkiego metra i dojadą do centrum. Chwała tym, którzy zostawiają swoje samochody w domu i jeżdżą 709/727, ale jest też grupa ludzi, którzy przesiądą się w transport publiczny, ale tylko pod warunkiem, że będzie szybki i nie będzie stał w korku.
2. najpierw poszukaj, a potem wymyślaj proch. Łącznik Ursynowa i Wilanowa pod nazwą Rosnowskiego-Nowokabacka jest już wymyślony i środki w WPI na ten cel są przeznaczone - patrz np. WPI 2008-2012 dla Ursynowa (budowa ul. Rosnowskiego)
http://bip.warszawa.pl/NR/rdonlyres/11D ... synow1.pdf
i WPI 2008-2012 dla Wilanowa (budowa ul. Nowokabackiej)
http://bip.warszawa.pl/NR/rdonlyres/11D ... olanw1.pdf
3. Parking P+R przy Kabatach jest w planach. W ramach II etapu budowy systemu Parkingów P+R. Polecam strony ZTM
http://www.ztm.waw.pl/images/park/kabaty.gif
i budżet ogólnomiejski wraz z WPI
http://bip.warszawa.pl/NR/rdonlyres/574 ... ndium1.pdf
ziomal pisze:Dobrze by też było, gdyby powstały takie parkingi na linii piaseczyńskiej czy wołomińskiej- np. w Piasecznie, Wołominie i Kobyłce. Jeśli takie rzeczy by się udały, to naprawdę będą należały się gratulacje! (-o< =D>
pełna zgoda, ale budowa parkingów P+R poza Warszawą nie leży w kompetencjach warszawskiego ZTM. No chyba, że zainteresowane gminy zawrą w tej sprawie jakieś porozumienia z Warszawą i sfinansują budowę.
Ale nawet jeżeli to nie ZTM wybuduje takie parkingi, to nie widzę problemu, żeby korzystanie z nich odbywało się na podobnych zasadach jak w Warszawie - tzn. ważny minimum dobowy bilet ZTM. Albo nawet i zupełnie bezpłatnie :grin:

Pozdrawiam

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 04 sty 2008, 22:53

"P+R" kolejna po "Alejach"-"pokazówka".
Przykład :?:
"P+R Połczyńska"-parking na którym parkuje tylko i wyłącznie...powietrze.
Może i idea słuszna.Ale dobór miejsc-delikatnie mówiąc. nieprzemyślany...
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

Awatar użytkownika
Mihau
Posty: 98
Rejestracja: 29 gru 2007, 19:10
Lokalizacja: Warszawa Ursynów Płn.

Post autor: Mihau » 04 sty 2008, 22:59

yesterday pisze:
Mihau pisze:Jakoś mi się nie widzi ten parking. Mieszkańcy Piaseczna żeby dokopać się do P&R i tak muszą pokonać zatkaną Puławską ;) W tym wypadku nie wiem co szybsze, 709/727 czy samochód. Z Konstancinem podobnie, trzeba przejechać przez zakorkowaną al. Wilanowską, podczas gdy tak samo jedzie 710. Może ktoś w końcu wymyśli łącznik-wylotówke z Ursynowa na Powsińską i przy Tesco zrobi P&R? :-k
widzę, że jesteś mocno niedoinformowany, więc krótko wyjaśniam:
1. to jest parking bardziej dla kierowców, którzy mają w nosie stanie w korku na Puławskiej w 709/727, ale od Wilanowskiej może chętnie przesiądą się ze swojego samochodu do szybkiego metra i dojadą do centrum. Chwała tym, którzy zostawiają swoje samochody w domu i jeżdżą 709/727, ale jest też grupa ludzi, którzy przesiądą się w transport publiczny, ale tylko pod warunkiem, że będzie szybki i nie będzie stał w korku.
2. najpierw poszukaj, a potem wymyślaj proch. Łącznik Ursynowa i Wilanowa pod nazwą Rosnowskiego-Nowokabacka jest już wymyślony i środki w WPI na ten cel są przeznaczone - patrz np. WPI 2008-2012 dla Ursynowa (budowa ul. Rosnowskiego)
http://bip.warszawa.pl/NR/rdonlyres/11D ... synow1.pdf
i WPI 2008-2012 dla Wilanowa (budowa ul. Nowokabackiej)
http://bip.warszawa.pl/NR/rdonlyres/11D ... olanw1.pdf
3. Parking P+R przy Kabatach jest w planach. W ramach II etapu budowy systemu Parkingów P+R. Polecam strony ZTM
http://www.ztm.waw.pl/images/park/kabaty.gif
i budżet ogólnomiejski wraz z WPI
http://bip.warszawa.pl/NR/rdonlyres/574 ... ndium1.pdf
1. Samochód też stoi w korku :)
2. W istocie, wiem że takowy istnieje, ale o małej przepustowości i nie brałem go pod uwage :) O planach rozbudowy nie słyszałem, mea culpa, ciesze się, że jest to w planach.
3. Owszem, słyszałem o planach. Jednakże bez ulicy dojazdowej P&R w tym miejscu nie ma sensu, bo komu miałby on służyć? Mieszkańcom Kabat? Wtedy byłby klasyczny przerost formy nad treśćią

Awatar użytkownika
ziomal
Posty: 2191
Rejestracja: 02 cze 2006, 20:22
Lokalizacja: Gabinet Cieni ZTM Pion Wentylacyjny

Post autor: ziomal » 04 sty 2008, 23:00

yesterday pisze:pełna zgoda, ale budowa parkingów P+R poza Warszawą nie leży w kompetencjach warszawskiego ZTM. No chyba, że zainteresowane gminy zawrą w tej sprawie jakieś porozumienia z Warszawą i sfinansują budowę.
Ale nawet jeżeli to nie ZTM wybuduje takie parkingi, to nie widzę problemu, żeby korzystanie z nich odbywało się na podobnych zasadach jak w Warszawie - tzn. ważny minimum dobowy bilet ZTM. Albo nawet i zupełnie bezpłatnie
Oczywiście wiadomo, że to nie od ZTM zależy. :D Ale plany biletu aglomeracyjnego itp. są dość ciekawe... hehe...

[ Dodano: 2008-01-04, 23:00 ]
mobil one pisze:"P+R" kolejna po "Alejach"-"pokazówka".
Przykład :?:
"P+R Połczyńska"-parking na którym parkuje...powietrze.
Może i idea słuszna.Ale dobór miejsc-delikatnie mówiąc nieprzemyślany...
Błędy trzeba naprawiać... Szkoda, że to nie takie proste jak ci się wydaje...
"Pociąg zawsze dojedzie"
Paweł Ney


Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie ;-) To tylko efekt uboczny.

Zły chłopiec i troll pozdrawia

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10154
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 04 sty 2008, 23:14

dla yesterdaya - jestem gotów się założyć o cebulę, że do 30 czerwca 2008 parking nie osiągnie zapełnienia 80%
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 04 sty 2008, 23:16

yesterday pisze:1. to jest parking bardziej dla kierowców, którzy mają w nosie stanie w korku na Puławskiej w 709/727, ale od Wilanowskiej może chętnie przesiądą się ze swojego samochodu do szybkiego metra i dojadą do centrum. Chwała tym, którzy zostawiają swoje samochody w domu i jeżdżą 709/727, ale jest też grupa ludzi, którzy przesiądą się w transport publiczny, ale tylko pod warunkiem, że będzie szybki i nie będzie stał w korku.
jak ktoś ma w nosie korki na Puławskiej południowej, to znacznie mniejsze korki na Puławskiej mokotowskiej ma... dużo poniżej
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

ODPOWIEDZ