Parkingi Park&Ride
Moderator: Wiliam
Nie jeśli komuś zależy na czasie. Jeśli ktos z Piaseczna ma jeździć w okolice Puławskiej to jakoś KM dojedzie ale niech już np pracuje na Dolnym Mokotowie czy na Woli to jazda z 2 przesiadkami i ponad godzina na stojąco w autobusach w jedną strone a potem to samo w drugą szybko spowoduje że ten ktos przerzuci się na samochod. Bedzie jechal szybciej, bedzie jechal bez przesiadek i na siedząco. Czas jest coraz cenniejszy i czasem szkoda go tracić w autobusie.rzeznik pisze:ale np. z takiego Piaseczna czy Legionowa pakowac sie do Wawy samochodem to szczyt kretynizmu.
Ja wiem jak wygląda dojazd z Nadarzyna. Owszem korki w Raszynie są koszmarne no ale autobusem jedzie się dłużej , na dodatek dojeżdżamy do Okecia i wsiadamy w powolny tramwaj z którego jeśli chcemy gdzieś dojechac to przeważnie jeszcze raz się musimy przesiąść.
A jeśli chodzi o P&R na Wilanowskiej to myślę że mogą z niego korzystać mieszkańcy Stegien. Do Wilanowskiej dojada samochodem w miarę szybko, zaparkują i maja szybkie metro do Centrum czy na Bielany (w przyszlości).
A parking przy Wilanowskiej jest z pewnością lepszy od pozostałych dwóch. Przy Połczyńskiej to wiadomo że nikt się nie przesiądzie do tramwaju czy autobusu więc jedynym rozwiązaniem jest zrobienie z tego P&R normalnego parkingu strzeżonego dla okolicznych mieszkańców inkasowanie po 150 zl/mc od łebka i parking chociaz zarobi na swoje utrzymanie. Przy Marymoncie z kolei to jest się w co przesiadac bo metro jest szybsze od samochodu, ale z kolei dojazd jest koszmarny więc Wilanowska jest jednak z tej trojki najlepsza i powinna mieć najlepsze wykorzystanie.
Allo, allo! Mówicie o korkach na Puławskiej, o dojeździe z Piaseczna.
Ale główną ideą P+R jest odciążenie ruchu w centrum. To właśnie na granicy przyległych do centrum dzielnic (w powstałym pierścieniu) powinny powstawać tego typu parkingi. Wtedy w centrum można wyznaczyć buspasy, powiększyć strefę płatnego parkowania (np. do omawianego pierścienia), itd., a napełnienie nawet na Połczyńskiej - gwarantowane!
Centrum się kisi w korkach!
Druga sprawa to parkingi dla miast wianuszka. Ale tam gdzie jest komunikacja kolejowa, to właśnie przy dworcach kolejowych powinny się znajdować takie parkingi (+ oczywiście linie dowozowe w ramach Wspólnego Biletu).
Ale główną ideą P+R jest odciążenie ruchu w centrum. To właśnie na granicy przyległych do centrum dzielnic (w powstałym pierścieniu) powinny powstawać tego typu parkingi. Wtedy w centrum można wyznaczyć buspasy, powiększyć strefę płatnego parkowania (np. do omawianego pierścienia), itd., a napełnienie nawet na Połczyńskiej - gwarantowane!
Centrum się kisi w korkach!
Druga sprawa to parkingi dla miast wianuszka. Ale tam gdzie jest komunikacja kolejowa, to właśnie przy dworcach kolejowych powinny się znajdować takie parkingi (+ oczywiście linie dowozowe w ramach Wspólnego Biletu).
Polityka złym doradcą w pracy!
Tylko ten pierścień powinien być odpowiednio ,,dociśnięty'' lub ,,rozluźniony'', aby wszystko całkiem całkiem funkcjonowało... Szkoda lokalizacji Połczyńska P+R. Gdyby tak stał gdzieś w Karolinie, z 2 kilometry może dalej, to byłby prawdopodobnie lepiej wykorzystany...JotPeCet pisze:Allo, allo! Mówicie o korkach na Puławskiej, o dojeździe z Piaseczna.
Ale główną ideą P+R jest odciążenie ruchu w centrum. To właśnie na granicy przyległych do centrum dzielnic (w powstałym pierścieniu) powinny powstawać tego typu parkingi. Wtedy w centrum można wyznaczyć buspasy, powiększyć strefę płatnego parkowania (np. do omawianego pierścienia), itd., a napełnienie nawet na Połczyńskiej - gwarantowane!
Centrum się kisi w korkach!
Druga sprawa to parkingi dla miast wianuszka. Ale tam gdzie jest komunikacja kolejowa, to właśnie przy dworcach kolejowych powinny się znajdować takie parkingi (+ oczywiście linie dowozowe w ramach Wspólnego Biletu).
Na pewno Wawer/Falenica to dobra alternatywa. Dobrze by też było, gdyby powstały takie parkingi na linii piaseczyńskiej czy wołomińskiej- np. w Piasecznie, Wołominie i Kobyłce. Jeśli takie rzeczy by się udały, to naprawdę będą należały się gratulacje!
"Pociąg zawsze dojedzie"
Paweł Ney
Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie To tylko efekt uboczny.
Zły chłopiec i troll pozdrawia
Paweł Ney
Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie To tylko efekt uboczny.
Zły chłopiec i troll pozdrawia
Falenica jest dyskusyjna, gdzie do P+R mieliby dojeżdżać mieszkańcy Błot (dowozówka), Aleksandrowa (dowozówka), Józefowa (planowany P+R JÓZEFÓW - P+R MICHALIN już jest), Otwocka (planowany P+R OTWOCK).
Wychodzi więc że z P+R FALENICA korzystaliby mieszkańcy... Falenicy.
Bardziej taki parking przydałby się w Miedzeszynie między przystankiem kolejowym z zjazdem z autostrady A2.
Wychodzi więc że z P+R FALENICA korzystaliby mieszkańcy... Falenicy.
Bardziej taki parking przydałby się w Miedzeszynie między przystankiem kolejowym z zjazdem z autostrady A2.
Polityka złym doradcą w pracy!
MZ pisze:Ja bym nawet 10% nie dał. Zwłaszcza w tych mieszkańców Zielonego Ursynowa nie wierzę.
wczoraj 36 samochodów (12,5%), dzisiaj 44 (15%). I czywiście komentarz ode mnie - ot jacy z Was Szanowni "Fahofcy"levar pisze:Również nie dałbym 10%, a Ty yesterdayku, z łaski swojej, nie komentuj tego .
w takim razie złóż wniosek do dyr. ZTM w sprawie zmiany nazw dla 32 zespołów przystankowych, które mają w nazwie PKP - m.in. PKP Falenica, PKP Gocławek, PKP Halinów, PKP Jeziorki, PKP Józefów, PKP Kasprzaka, PKP Koło, PKP Legionowo-Przystanek, PKP Michalin, PKP Miedzeszyn, PKP Międzylesie, PKP Nieporęt, PKP Okęcie, PKP Piaseczno, PKP Płudy, PKP Powiśle, PKP Radość, PKP Rakowiec, PKP Rembertów, PKP Służewiec, PKP Stadion, PKP Toruńska, PKP Ursus, PKP Ursus Płn., PKP Wawer, PKP Wesoła, PKP Włochy, PKP Wola, PKP Ząbki, PKP Zielonka, PKP Żerań.JotPeCet pisze:Ale to jest zaszłość, więc dlaczego parkingi P+R mają mieć w nazwie "PKP"?
Pion Przewozów w ZTM będzie miał co robić
Tylko po co? Jak słusznie przyinnej okazji załważył jeden z kolegów "Przyzwyczajenie jest drugą naturą człowieka".
a poza tym zgadzam się, że...
ale dyskusję akademicką o słuszności lub nie nazwy "Parking P+R PKP Anin" o pęczek pietruszki zawsze można prowadzićWolfchen pisze:raczej "Kolejowy Przystanek Osobowy" głupio brzmi...
widzę, że jesteś mocno niedoinformowany, więc krótko wyjaśniam:Mihau pisze:Jakoś mi się nie widzi ten parking. Mieszkańcy Piaseczna żeby dokopać się do P&R i tak muszą pokonać zatkaną Puławską W tym wypadku nie wiem co szybsze, 709/727 czy samochód. Z Konstancinem podobnie, trzeba przejechać przez zakorkowaną al. Wilanowską, podczas gdy tak samo jedzie 710. Może ktoś w końcu wymyśli łącznik-wylotówke z Ursynowa na Powsińską i przy Tesco zrobi P&R?
1. to jest parking bardziej dla kierowców, którzy mają w nosie stanie w korku na Puławskiej w 709/727, ale od Wilanowskiej może chętnie przesiądą się ze swojego samochodu do szybkiego metra i dojadą do centrum. Chwała tym, którzy zostawiają swoje samochody w domu i jeżdżą 709/727, ale jest też grupa ludzi, którzy przesiądą się w transport publiczny, ale tylko pod warunkiem, że będzie szybki i nie będzie stał w korku.
2. najpierw poszukaj, a potem wymyślaj proch. Łącznik Ursynowa i Wilanowa pod nazwą Rosnowskiego-Nowokabacka jest już wymyślony i środki w WPI na ten cel są przeznaczone - patrz np. WPI 2008-2012 dla Ursynowa (budowa ul. Rosnowskiego)
http://bip.warszawa.pl/NR/rdonlyres/11D ... synow1.pdf
i WPI 2008-2012 dla Wilanowa (budowa ul. Nowokabackiej)
http://bip.warszawa.pl/NR/rdonlyres/11D ... olanw1.pdf
3. Parking P+R przy Kabatach jest w planach. W ramach II etapu budowy systemu Parkingów P+R. Polecam strony ZTM
http://www.ztm.waw.pl/images/park/kabaty.gif
i budżet ogólnomiejski wraz z WPI
http://bip.warszawa.pl/NR/rdonlyres/574 ... ndium1.pdf
pełna zgoda, ale budowa parkingów P+R poza Warszawą nie leży w kompetencjach warszawskiego ZTM. No chyba, że zainteresowane gminy zawrą w tej sprawie jakieś porozumienia z Warszawą i sfinansują budowę.ziomal pisze:Dobrze by też było, gdyby powstały takie parkingi na linii piaseczyńskiej czy wołomińskiej- np. w Piasecznie, Wołominie i Kobyłce. Jeśli takie rzeczy by się udały, to naprawdę będą należały się gratulacje!
Ale nawet jeżeli to nie ZTM wybuduje takie parkingi, to nie widzę problemu, żeby korzystanie z nich odbywało się na podobnych zasadach jak w Warszawie - tzn. ważny minimum dobowy bilet ZTM. Albo nawet i zupełnie bezpłatnie
Pozdrawiam
"P+R" kolejna po "Alejach"-"pokazówka".
Przykład
"P+R Połczyńska"-parking na którym parkuje tylko i wyłącznie...powietrze.
Może i idea słuszna.Ale dobór miejsc-delikatnie mówiąc. nieprzemyślany...
Przykład
"P+R Połczyńska"-parking na którym parkuje tylko i wyłącznie...powietrze.
Może i idea słuszna.Ale dobór miejsc-delikatnie mówiąc. nieprzemyślany...
Linia 155: 1966-2011
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)
WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.
1. Samochód też stoi w korkuyesterday pisze:widzę, że jesteś mocno niedoinformowany, więc krótko wyjaśniam:Mihau pisze:Jakoś mi się nie widzi ten parking. Mieszkańcy Piaseczna żeby dokopać się do P&R i tak muszą pokonać zatkaną Puławską W tym wypadku nie wiem co szybsze, 709/727 czy samochód. Z Konstancinem podobnie, trzeba przejechać przez zakorkowaną al. Wilanowską, podczas gdy tak samo jedzie 710. Może ktoś w końcu wymyśli łącznik-wylotówke z Ursynowa na Powsińską i przy Tesco zrobi P&R?
1. to jest parking bardziej dla kierowców, którzy mają w nosie stanie w korku na Puławskiej w 709/727, ale od Wilanowskiej może chętnie przesiądą się ze swojego samochodu do szybkiego metra i dojadą do centrum. Chwała tym, którzy zostawiają swoje samochody w domu i jeżdżą 709/727, ale jest też grupa ludzi, którzy przesiądą się w transport publiczny, ale tylko pod warunkiem, że będzie szybki i nie będzie stał w korku.
2. najpierw poszukaj, a potem wymyślaj proch. Łącznik Ursynowa i Wilanowa pod nazwą Rosnowskiego-Nowokabacka jest już wymyślony i środki w WPI na ten cel są przeznaczone - patrz np. WPI 2008-2012 dla Ursynowa (budowa ul. Rosnowskiego)
http://bip.warszawa.pl/NR/rdonlyres/11D ... synow1.pdf
i WPI 2008-2012 dla Wilanowa (budowa ul. Nowokabackiej)
http://bip.warszawa.pl/NR/rdonlyres/11D ... olanw1.pdf
3. Parking P+R przy Kabatach jest w planach. W ramach II etapu budowy systemu Parkingów P+R. Polecam strony ZTM
http://www.ztm.waw.pl/images/park/kabaty.gif
i budżet ogólnomiejski wraz z WPI
http://bip.warszawa.pl/NR/rdonlyres/574 ... ndium1.pdf
2. W istocie, wiem że takowy istnieje, ale o małej przepustowości i nie brałem go pod uwage O planach rozbudowy nie słyszałem, mea culpa, ciesze się, że jest to w planach.
3. Owszem, słyszałem o planach. Jednakże bez ulicy dojazdowej P&R w tym miejscu nie ma sensu, bo komu miałby on służyć? Mieszkańcom Kabat? Wtedy byłby klasyczny przerost formy nad treśćią
Oczywiście wiadomo, że to nie od ZTM zależy. Ale plany biletu aglomeracyjnego itp. są dość ciekawe... hehe...yesterday pisze:pełna zgoda, ale budowa parkingów P+R poza Warszawą nie leży w kompetencjach warszawskiego ZTM. No chyba, że zainteresowane gminy zawrą w tej sprawie jakieś porozumienia z Warszawą i sfinansują budowę.
Ale nawet jeżeli to nie ZTM wybuduje takie parkingi, to nie widzę problemu, żeby korzystanie z nich odbywało się na podobnych zasadach jak w Warszawie - tzn. ważny minimum dobowy bilet ZTM. Albo nawet i zupełnie bezpłatnie
[ Dodano: 2008-01-04, 23:00 ]
Błędy trzeba naprawiać... Szkoda, że to nie takie proste jak ci się wydaje...mobil one pisze:"P+R" kolejna po "Alejach"-"pokazówka".
Przykład
"P+R Połczyńska"-parking na którym parkuje...powietrze.
Może i idea słuszna.Ale dobór miejsc-delikatnie mówiąc nieprzemyślany...
"Pociąg zawsze dojedzie"
Paweł Ney
Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie To tylko efekt uboczny.
Zły chłopiec i troll pozdrawia
Paweł Ney
Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie To tylko efekt uboczny.
Zły chłopiec i troll pozdrawia
jak ktoś ma w nosie korki na Puławskiej południowej, to znacznie mniejsze korki na Puławskiej mokotowskiej ma... dużo poniżejyesterday pisze:1. to jest parking bardziej dla kierowców, którzy mają w nosie stanie w korku na Puławskiej w 709/727, ale od Wilanowskiej może chętnie przesiądą się ze swojego samochodu do szybkiego metra i dojadą do centrum. Chwała tym, którzy zostawiają swoje samochody w domu i jeżdżą 709/727, ale jest też grupa ludzi, którzy przesiądą się w transport publiczny, ale tylko pod warunkiem, że będzie szybki i nie będzie stał w korku.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى