SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 06 sty 2008, 16:50

Premo pisze:kanclerz napisał/a:
Pieniądze wydawane na zmywanie ich cudów można by przeznaczyć na lepsze rzeczy.

Sąd mógłby ukarać ich pracami społecznymi przy zmywaniu graffiti. To byłaby najlepsza nauczka
Szczególnie w tej temperaturze. Kilka składów KM czeka na doczyszczenie po wrzutach. Wiaty w Wesołej i Woli Grzypowskiej również. Podobnie odnowione wiaty na Powiślu. Miło by im się zmywało.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 09 sty 2008, 17:39

Dziennik napisał
SKM: Już niedługo przetarg
Warszawiacy będą jeździli nowoczesnymi składami Szybkiej Kolei Miejskiej. Niestety, najwcześniej za dwa lata. Na przełomie marca i kwietnia zostanie ogłoszony przetarg na zakup czterech klimatyzowanych, wygodnych, przegubowych pociągów.
Dlaczego takie składy podmiejskie zabiorą stołecznych pasażerów dopiero za dwa lata? - Tyle trwa ich produkcja - mówi Leszek Walczak, prezes SKM.

Znacznie szybciej - w pierwszej połowie lutego - do obecnych składów przybędą kolejne dwa używane pociągi podmiejskie. - Chcemy je wypożyczyć - mówi Leszek Walczak - aby rozładować tłok panujący w kolejkach.

Kto udostępni te składy? Na razie jest to tajemnicą, jednak najprawdopodobniej będzie to spółka PKP Przewozy Regionalne. Zajmuje się ona wożeniem pasażerów na liniach lokalnych w całym kraju oprócz Mazowsza i województwa kujawsko-pomorskiego.

Szybka Kolej Miejska szykuje się również do zakupu kolejnych 11 składów. Pociągi obsługiwałyby linię do lotniska. Jednak jeszcze nie wiadomo, czy dojdzie do ich nabycia. Zależy to od tego, czy władze miasta zdecydują się powierzyć obsługę linii lotniskowej SKM-ce, czy też ogłoszą przetarg na wybór operatora tej linii.

Decyzja w tej sprawie zapadnie najwcześniej za kilka tygodni.
Straszak na KM?

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 09 sty 2008, 18:01

Ha, i bardzo dobrze! niech KM zajmie się połączeniami regionalnymi, a nie przewozami wewnątrz aglomeracji warszawskiej.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 09 sty 2008, 18:04

Już były plany aby pociągi KM na trasie Pruszków-Miłosna zatrzymywały się tylko na średnicy. Chyba nie tak ma wyglądać kolej miejska.

Awatar użytkownika
kanclerz
Posty: 19
Rejestracja: 22 mar 2007, 8:35
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: kanclerz » 09 sty 2008, 18:50

Przemek nie płacz ciągle bo to zaczyna być nudne.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 sty 2008, 19:27

Premo pisze:Już były plany aby pociągi KM na trasie Pruszków-Miłosna zatrzymywały się tylko na średnicy. Chyba nie tak ma wyglądać kolej miejska.
Akurat to zależy od aglomeracji, w niektórych regia nie stają w mieście.

Aczkolwiek moim zdaniem, mamy zbyt mało taboru, torów wydzielonych i pieniędzy na brygady (obiegi), żeby rozwalać częstotliwość żeby Grodzisk zyskał 4 minuty z 40 a reszta straciła na częstotliwości.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 09 sty 2008, 20:00

inż. Glonojad pisze:Przemek nie płacz ciągle bo to zaczyna być nudne.
Mnie też nudzi jak ktoś po raz n-ty rzuca hasło aby to SKM obsługiwało aglomerację a KM jeździła poza nią bez zatrzymania się na obszarze SKM i dalej na każdym przystanku

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 sty 2008, 20:02

Poprawże cytowanie. Bo właśnie się kłócisz ze mną w sprawie, w której mamy podobne zdanie...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 09 sty 2008, 21:57

Przemku, a gdzie ja (czyli Twój ktoś) napisałem by "KM jeździła poza nią bez zatrzymania się na obszarze SKM"? Nadinterpretujesz. Po prostu SKM nieodłącznie kojarzy mi się z taryfą ZTM i możliwością jazdy na jednym bilecie, a nie posiadaniu płacht papieru o gigantycznej cenie Pruszków-W-wa Ursus 1,25 zł vs 2,02 zł w KM? Co więcej kupię sobie dobowy za 5 zł i śmigam 24h gdzie chce. SKM bardzo rzadko sie spóźnia, zaś KM potrafi przy byle przymrozku czy deszczu mieć obsuwę po 5 min.
Przewagą KM nad SKM jest ilość taboru, a więc i częstotliwość. Poza tym denerwują mnie płacze p. Sekity, że nie mają taboru i nie może być rozszerzenia wspólnego biletu. Ale zapowiadany przetarg o Okęcie już chce starować. Jakby Warszawa uruchomiła np. SKM do Grodziska Maz. z 10 min w szczycie to KM ryczało by jak cielak o wspólny bilet, byle by coś wyciułać z odcinka Warszawa-Grodzisk z dopłat. Dlatego wraz z rozwoje obszaru funkcjonowania SKM na całą aglomerację KM będą zmuszone zmienić swą niszę rynkową na przewozy i połączenia regionalne, bo z przewozów wewnątrzaglomeracyjnych nic nie zarobi.
Przejście w tą niszę rynkową nie oznacza niezatrzymywania się na stacjach. To Twoja imaginacja. Poprzez takie "niezatrzymywanie się" KM traciłyby potencjalnych klientów. A tobie, obrońcy KM nie o to przecież chodzi.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 sty 2008, 22:02

humptyangel pisze:Przemku, a gdzie ja (czyli Twój ktoś) napisałem by "KM jeździła poza nią bez zatrzymania się na obszarze SKM"? Nadinterpretujesz. Po prostu SKM nieodłącznie kojarzy mi się z taryfą ZTM i możliwością jazdy na jednym bilecie, a nie posiadaniu płacht papieru o gigantycznej cenie Pruszków-W-wa Ursus 1,25 zł vs 2,02 zł w KM? Co więcej kupię sobie dobowy za 5 zł i śmigam 24h gdzie chce. SKM bardzo rzadko sie spóźnia, zaś KM potrafi przy byle przymrozku czy deszczu mieć obsuwę po 5 min.
Spóźni się kibel to wszystko za nim jest spóźnione, zwłaszcza że Pruszków lubi wpuszczać spóźnione kible przed planowymi SKMkami.
Przewagą KM nad SKM jest ilość taboru, a więc i częstotliwość.
Zwłaszcza poza szczytem...
Poza tym denerwują mnie płacze p. Sekity, że nie mają taboru i nie może być rozszerzenia wspólnego biletu. Ale zapowiadany przetarg o Okęcie już chce starować.
Denerwuje Cię własna ignorancja, przetarg na Okęcie jest 15letni i zapewni wygranemu zdolność kredytową do wzięcia zupełnie nowego taboru w leasing / kedyt na ten czas.
Jakby Warszawa uruchomiła np. SKM do Grodziska Maz. z 10 min w szczycie to KM ryczało by jak cielak o wspólny bilet, byle by coś wyciułać z odcinka Warszawa-Grodzisk z dopłat.
KM już teraz całkiem nieźle ze wspólnego biletu żyje, gdyż dostaje za wzkm więcej, niż SKM uznająca wszystkie bilety ZTM i do tego ładująca energię elektryczną w klimatyzację (a co, to niby nie kosztuje?)
Dlatego wraz z rozwoje obszaru funkcjonowania SKM na całą aglomerację KM będą zmuszone zmienić swą niszę rynkową na przewozy i połączenia regionalne, bo z przewozów wewnątrzaglomeracyjnych nic nie zarobi.
Jak stanie do przetargów, to zarobi.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

kozioł

Post autor: kozioł » 09 sty 2008, 22:05

Jeszcze tego brakuje, kible PRu w SKMie :D
Może dla odróżnienia od KMu będą SPOTy albo SKMowe EW58? :-$

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 09 sty 2008, 22:08

kozioł pisze:Jeszcze tego brakuje, kible PRu w SKMie :D
Może dla odróżnienia od KMu będą SPOTy albo SKMowe EW58? :-$
dla odróżnienia pewnie je obkleją w barwy SKM.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 sty 2008, 22:14

kozioł pisze:Jeszcze tego brakuje, kible PRu w SKMie :D
To się nazywa "zbójeckim prawem rynku"...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 09 sty 2008, 22:58

inż. Glonojad pisze: Spóźni się kibel to wszystko za nim jest spóźnione, zwłaszcza że Pruszków lubi wpuszczać spóźnione kible przed planowymi SKMkami.
Stary proceder. Było minęło, słowo, mieszkam tam w tym Pruszkowie, zajmowałem się tym. I tu wychodzi Twoja ignorancja panie wszystkowiedzący.
Zwłaszcza poza szczytem...
Logicznym jest, że mówimy o czasie największego popytu na produkt czyli szczycie, a nie o późnym wieczorze.
Denerwuje Cię własna ignorancja, przetarg na Okęcie jest 15letni i zapewni wygranemu zdolność kredytową do wzięcia zupełnie nowego taboru w leasing / kedyt na ten czas.
Już spokojnie, meliski? Patrz na to też z perspektywy utrzymania taboru. Piękne zasyfione pociągi KM, zwłaszcza z Małkinii, po prostu wizytówka. Co więcej, p. Sekita mówi, że KM będzie w stanie obsłużyć linie na Okęcie, bo pod koniec 2008 roku będą nowe pociągi. Tak odpowiedziała dziennikarzom, kiedy jej zarzucili, że na wspólny bilet nie ma taboru, ale w przetargu na Okęcie chce startować. Tak, będą nowe pościgi, ale nie na linie na Okęcie i nie pociągi miejskie, tylko regionalne Stadlera, kupione za pieniądze Mazowsza.
KM już teraz całkiem nieźle ze wspólnego biletu żyje, gdyż dostaje za wzkm więcej, niż SKM uznająca wszystkie bilety ZTM i do tego ładująca energię elektryczną w klimatyzację (a co, to niby nie kosztuje?)
Tak, tylko zarząd KM boi się, że stanie się w końcu tak, że cała firma będzie na garnuszku ZTM i Warszawy.
Jak stanie do przetargów, to zarobi.
Niech lepiej nie staje. Ha, ta moja ignorancja :)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 09 sty 2008, 23:00

Na razie to Ty się robisz na wszechwiedzącego, co to jedyny SKMką z Pruszkowa jeździ.
Z mojej strony EOT.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

ODPOWIEDZ