Bemowo-Wola-Bielany, czyli od 155 przez 122 po 180

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Janek1236
(viper1983)
Posty: 1115
Rejestracja: 24 kwie 2006, 15:28
Lokalizacja: Śródmieście/Bielany

Post autor: Janek1236 » 25 sty 2008, 9:13

fraktal pisze:Na Broniewskiego jest tramwaj 35 na Bankowy
Na Krakowskim Przedmieściu i okolicach też mieszkają ludzie i nie byliby pewnie zachwyceni perspektywą częstych przesiadek z metra przy dw. Gdańskim, czy też pieszych wycieczek z Bankowego na KP. Podczas gdy z 35 korzystaliby pasażerowie chcący dojechać na marszałkowską, pl. Konstytucji i dalej do puławskiej, to 122 obsłużyłoby cały TK do pl. na Rozdrożu, także myślę że takie rozwiązanie byłoby dobre (przy okazji byłoby to dobre wzmocnienie 35 na Broniewskiego).

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 25 sty 2008, 9:30

fraktal pisze:Nie rozumiem, dlaczego Chomiczówka ma być uprzywilejowana, mając dwie linie na Trakt - 122 i 116 (co prawda jedna jeździłaby dłuższą trasą, ale biorąc pod uwagę planowane ograniczenie liczby autobusów na KP, to i tak dość kontrowersyjne posunięcie).
To nie Chmiczówka uprzywilejowana tylko zapewnienie ciągowi Broniewskiego bezpośredniego dojazdu na Trakt i przy okazji okazja do wycofania 520
fraktal pisze:Jak już będzie metro, to obejdzie się bez wyginania 116, wystarczy, że podjedziemy do Bankowego i wsiądziemy w odpowiedni autobus i już jesteśmy na miejscu. Tylko niech poczekają do zakończenia budowy metra...
Jak chcesz wyginać 116 i po co? I co do tego ma Bankowy :?:
fraktal pisze:Na Broniewskiego jest tramwaj 35 na Bankowy lub autobusy do pl. Wilsona, gdzie można się przesiąść do autobusu na Trakt. Jeśli tak, to może zostawimy 195 na obecnej trasie, bo sporo mieszkańców tej strony Bielan także korzysta z bezpośredniego połączenia na Trakt.
Nie widzę szansy utrzymania 195 jako pełnego dubla metra na Bielanach i Żoliborzu i tu bądźmy realistami. Ja widzę 195 skierowane na Gwiaździstą tak aby dalej z Wilsona były 3 linie na Trakt - obecny popyt wskazuje na takie potrzeby a moim zdaniem wzrośnie jak skończy się objazd przez Pl. Teatralny i powróci możliwość przesiadek z Traktu na tramy na WZ (nie zapominajmy to był naprawdę duży potok).
A o porządną komunikację na Trakcie trzeba walczyć, ostatecznie to komunikacja miejska ma być dla pasażera.

fraktal
Posty: 5500
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 25 sty 2008, 11:10

viper1983 pisze:Na Krakowskim Przedmieściu i okolicach też mieszkają ludzie i nie byliby pewnie zachwyceni perspektywą częstych przesiadek z metra przy dw. Gdańskim, czy też pieszych wycieczek z Bankowego na KP.
A co do tego mają ludzie mieszkający na KP? Przecież ostałaby się 116 na pl. Wilsona, a i pewnie 122.
Kra pisze:To nie Chmiczówka uprzywilejowana tylko zapewnienie ciągowi Broniewskiego bezpośredniego dojazdu na Trakt
Dlaczego wobec tego ciąg Kasprowicza ma być pozbawiony bezpośredniego dojazdu na Trakt? Tylko dlatego, że tu jest metro, a tam tramwaj, pomimo tego, że, jak pokazałem, przesiadki mogłyby być analogiczne.
Kra pisze:Jak chcesz wyginać 116 i po co? I co do tego ma Bankowy :?:
Widzę, że niedokładnie czytasz moje posty, bo ja nie chcę wyginać 116 i Bankowy właśnie się z tym wiąże (tj. dojazd metrem na Bankowy).
Kra pisze:Nie widzę szansy utrzymania 195 jako pełnego dubla metra na Bielanach i Żoliborzu i tu bądźmy realistami. Ja widzę 195 skierowane na Gwiaździstą tak aby dalej z Wilsona były 3 linie na Trakt - obecny popyt wskazuje na takie potrzeby
Koronny argument za skróceniem trasy 195 podnoszony na forum jest taki, że trasa jest za długa i generuje opóźnienia w południowej części. Gdyby posłać 195 na Gwiaździstą, trasa byłaby przecież niewiele krótsza.
I podkreślam raz jeszcze: można przychylić się do tej koncepcji, ale to by oznaczało, że tam, gdzie jest metro nie zachowuje się konsekwencji w uzasadnieniach. Równie dobrze możnaby posłać 122 do Huty przez Broniewskiego - mieszkańcy dużej części Broniewskiego zyskaliby bezpośrednie połączenie z Traktem, mieszkańcy Kasprowicza raczej niewiele by zyskali, bo nikt nie chciałby jeździć na Trakt na około. Pozostałby problem 520, który można rozwiązać poprzez skierowanie 114 na Broniewskiego z Chomiczówki.

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 25 sty 2008, 13:07

fraktal pisze:Dlaczego wobec tego ciąg Kasprowicza ma być pozbawiony bezpośredniego dojazdu na Trakt? Tylko dlatego, że tu jest metro, a tam tramwaj, pomimo tego, że, jak pokazałem, przesiadki mogłyby być analogiczne.
Ależ tramwaj bezpośrednio nie dojeżdża na Trakt :-? i dlatego dalej Cię nie rozumiem co ma 122 do Kasprowicza, czy chodzi Ci o to, że Broniewskiego dostałoby bezpośredni dojazd na Trakt a Kasprowicza nie, jeśli tak to wybacz ale chyba się nie dogadamy.
fraktal pisze:Widzę, że niedokładnie czytasz moje posty, bo ja nie chcę wyginać 116 i Bankowy właśnie się z tym wiąże (tj. dojazd metrem na Bankowy).
Ok, masz rację, źle przeczytałem, przepraszam, zmylił mnie ten Bankowy, zrozumiałem, że chcesz posłać 116 tamże
fraktal pisze:Koronny argument za skróceniem trasy 195 podnoszony na forum jest taki, że trasa jest za długa i generuje opóźnienia w południowej części. Gdyby posłać 195 na Gwiaździstą, trasa byłaby przecież niewiele krótsza.
I podkreślam raz jeszcze: można przychylić się do tej koncepcji, ale to by oznaczało, że tam, gdzie jest metro nie zachowuje się konsekwencji w uzasadnieniach. Równie dobrze możnaby posłać 122 do Huty przez Broniewskiego - mieszkańcy dużej części Broniewskiego zyskaliby bezpośrednie połączenie z Traktem, mieszkańcy Kasprowicza raczej niewiele by zyskali, bo nikt nie chciałby jeździć na Trakt na około. Pozostałby problem 520, który można rozwiązać poprzez skierowanie 114 na Broniewskiego z Chomiczówki.
Nie rozumiem Cię. O czym myślisz pisząc o braku konsekwencji w uzasadnieniach ?
Nie przyłączyłem się do wymienionego przez Ciebie koronnego argumentu na temat 195.

fraktal
Posty: 5500
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 25 sty 2008, 13:48

Kra pisze:Ależ tramwaj bezpośrednio nie dojeżdża na Trakt :-?
No i co z tego? Metro też nie i zarówno z metra, jak i z tramwaju lub autobusu jadącego Broniewskiego, by dojechać na Trakt, musisz się przesiąść się prawie dokładnie w tych samych miejscach - (tzn. albo przy pl. Bankowym, albo przy pl. Wilsona, albo przy dw. Gdańskim ( - z tramu - Muranowskiej). W uzasadnieniach za skróceniem 195 pojawiłaby się obecność metra, którym można dotrzeć choćby do pl. Bankowego, by tam się przesiąść w autobus na Trakt. Ale tramwajem 35 można dotrzeć w to samo miejsce i także tam się przesiąść do tego samego autobusu. Mimo to w uzasadnieniach nad zmianą trasy 122 przez Broniewskiego musiałby się pojawić argument, że zmiana ta podyktowana jest m.in. uzyskaniem bezpośredniego połączenia mieszkańców Broniewskiego z Traktem. Brak konsekwencji polega na tym, że jednym odcina się bezpośredni dostęp do Traktu, a niejako z tego samego powodu drugim się ten dostęp umożliwia i tu jest moim zdaniem niekonsekwencja. Dlaczego ZTM nie chce zmusić mieszkańców Broniewskiego do częstszego korzystania z 35, tak, jak mieszkańcom Kasprowicza niedługo będzie kazał jeździć metrem?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 sty 2008, 14:12

fraktal pisze:Dlaczego ZTM nie chce zmusić mieszkańców Broniewskiego do częstszego korzystania z 35, tak, jak mieszkańcom Kasprowicza niedługo będzie kazał jeździć metrem?
Może z różnicy częstotliwości?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 25 sty 2008, 15:36

fraktal pisze:No i co z tego? Metro też nie i zarówno z metra, jak i z tramwaju lub autobusu jadącego Broniewskiego, by dojechać na Trakt, musisz się przesiąść się prawie dokładnie w tych samych miejscach - (tzn. albo przy pl. Bankowym, albo przy pl. Wilsona, albo przy dw. Gdańskim ( - z tramu - Muranowskiej). W uzasadnieniach za skróceniem 195 pojawiłaby się obecność metra, którym można dotrzeć choćby do pl. Bankowego, by tam się przesiąść w autobus na Trakt. Ale tramwajem 35 można dotrzeć w to samo miejsce i także tam się przesiąść do tego samego autobusu. Mimo to w uzasadnieniach nad zmianą trasy 122 przez Broniewskiego musiałby się pojawić argument, że zmiana ta podyktowana jest m.in. uzyskaniem bezpośredniego połączenia mieszkańców Broniewskiego z Traktem. Brak konsekwencji polega na tym, że jednym odcina się bezpośredni dostęp do Traktu, a niejako z tego samego powodu drugim się ten dostęp umożliwia i tu jest moim zdaniem niekonsekwencja. Dlaczego ZTM nie chce zmusić mieszkańców Broniewskiego do częstszego korzystania z 35, tak, jak mieszkańcom Kasprowicza niedługo będzie kazał jeździć metrem?
Mnie też ZTM i UM kazali jeździć metrem likwidując E-1 i ograniczając 520. Z trudem ale zrozumiałem przyczyny, fakt do pracy z dwoma przesiadkami jadę dłużej niż poprzednio bezpośrednio E-1.
Broniewskiego na Trakt ma dość kiepskie połączenie, dokładnie je opisałeś. Jedno 122 wiele nie zmieni może troszkę polepszy.
Trochę mnie martwi Twoje podejście, iż skoro jednym się pogorszy (wycofanie 195 z wiadomych powodów) to innym nie może się polepszyć, w taki sposób nigdy sumarycznie niczego nie da się zmienić.
A gdyby ZTM wycofał 103, 121, 132 i 520 z Broniewskiego aby zmusić ich do korzystania z metra to 35 i inne linie tramowe z Broniewskiego musiałyby jeździć dużo, dużo częściej w tym jedna zapewne z taktem 5 minutowym
Pozdrawiam

fraktal
Posty: 5500
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 25 sty 2008, 15:37

pawcio pisze:Może z różnicy częstotliwości?
Ale zapełnienie w metrze również jest nieco inne. Ciekawe, jak będzie wyglądało po otwarciu wszystkich stacji? Zresztą nie twierdzę, że ja mam rację. I wcale nie mówię, że jestem do końca obiektywny, bo nie jestem. Ale nie tego się ode mnie wymaga, bo nie pracuję w ZTM-ie i nie układam tras linii autobusowych i tramwajowych. Starałem się jednak argumentować rzeczowo. To tyle.

[ Dodano: 2008-01-25, 15:41 ]
Kra pisze:Trochę mnie martwi Twoje podejście, iż skoro jednym się pogorszy (wycofanie 195 z wiadomych powodów) to innym nie może się polepszyć, w taki sposób nigdy sumarycznie niczego nie da się zmienić.
Nie wiem, czy nie może. Może trzeba użyć nieco innych argumentów, które będą ilustrować sprawę całościowo, a nie partykularnie.

urluch
Posty: 266
Rejestracja: 23 wrz 2007, 19:42

Post autor: urluch » 25 sty 2008, 21:03

Piotrek pisze:
urluch pisze:Właśnie oto chodzi, żeby ukształtować tak komunikację miejską, żeby nie było korków,
Utopia...
Najlepiej oczywiście usiąść z założonymi rękami i mówiąc sobie, że i tak w Warszawie już się nic nie da w komunikacji poprawić. Są korki, i wszystko w porządku. ](*,)
Ewentualnie się jeszcze wybroni swojej linii do domu. Super.
Przedwczesną jest radość wasza, bezbożni synowie Juliana Apostaty! Możecie Kościół obedrzeć, skrępować, wtrącić do katakumb i skazać na męczeństwo, ale go nie pokonacie; bo i dziś powtarzamy śmiało za Tertulianem: Mori possumus, vinci non possumus (możemy umrzeć, ale nie możemy być zwyciężonymi); a wy prędzej czy później musicie zawołać: Vicisti Galilaee! (zwyciężyłeś Galilejczyku). św. Józef Sebastian Pelczar (1842-1924)

Ikarusy już jeżdżą po przyjaznych, szerokich drogach, pomagając swoim pasażerom dostać się w każde miejsce, o każdej porze.

desert_eag
Posty: 1279
Rejestracja: 07 lis 2007, 13:12

Post autor: desert_eag » 25 sty 2008, 21:36

pawcio pisze:
fraktal pisze:Dlaczego ZTM nie chce zmusić mieszkańców Broniewskiego do częstszego korzystania z 35, tak, jak mieszkańcom Kasprowicza niedługo będzie kazał jeździć metrem?
Może z różnicy częstotliwości?
Skoro tak, to niech ani z Broniewskiego, ani z Kasprowicza nie jeździ żadna bezpośrednia linia na TK. Zakrańcujmy 195 na Dworcu Gdańskim, podbijmy odrobinę częstotliwość i wszyscy będą szczęśliwi. Broniewskiego i Marymoncka będą dojeżdżać tramem, a Kasprowicza metrem. Oczywiście mój pomysł jest nieco kuriozalny, choćby ze wzgledu na fatalną przesiadkę na DG lub brak możliwości zwiekszenia częstotliwości 195 bez strat na innych liniach przez KP, ale sprawiedliwy, czyż nie?
Fraktal ma rację pytając czemu Kasprowicza ma zostać tak przetrzebione na rzecz Broniewskiego. Wszak nawet mieszkańcy Ursynowa mogą bezpośrednio na Krakowskie!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 25 sty 2008, 23:52

Bielanom 116 też nikt nie myśli zabierać. Tu trzeba głębszej analizy, ale na koko widać, że 195 straciło. Kiedyś razem z 303 jeździło na Trakt co 6 minut, a jak jest teraz, każdy wie.
Zdaję sobie sprawę, że ułożenie komunikacji na Bielanach po wpuszczeniu tam do końca metra łatwe nie będzie i trochę czasu zajmie (vide Ursynów). Ale próbować trzeba. A nuż któraś koncepcja okaże się słuszna i udana...
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 28 sty 2008, 9:05

desert_eag pisze:Fraktal ma rację pytając czemu Kasprowicza ma zostać tak przetrzebione na rzecz Broniewskiego. Wszak nawet mieszkańcy Ursynowa mogą bezpośrednio na Krakowskie!
Albo nie znam języka polskiego albo ktoś nie czyta ze zrozumieniem. Przecież "przełożenie" 122 na Broniewskiego nie wiąże się z zabraniem busów ze 195! Z tego powodu cały czas nie jestem w stanie pojąć logiki "walki" Broniewskiego versus Kasprowicza.
Pozdrawiam.

fraktal
Posty: 5500
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 28 sty 2008, 15:55

Toteż zgłosiłem postulat, by zostawić 195 na obecnej trasie. Nie można bowiem używać tych samych argumentów na rzecz zabrania bezpośredniego połączenia z Traktem i jednocześnie na rzecz jego dodania w innym miejscu. I oto jest spór.

Rafaello_24
Posty: 148
Rejestracja: 27 lut 2007, 20:07
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Rafaello_24 » 29 sty 2008, 1:30

195 w obecnej formie, przy obecnych realiach, marnuje się juz na odcinku DOLNA - HUTA. Krańca dla tej linii należy poszukac w okolicach Dolnej/Spacerowej, W zamian cos z TŁ mogło by z Pl. Na Rozdrożu pojechać na TK.

fraktal
Posty: 5500
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 29 sty 2008, 12:13

Rafaello_24 pisze:195 w obecnej formie, przy obecnych realiach, marnuje się juz na odcinku DOLNA - HUTA.
W obecnych realiach? To Ty chyba nie widziałeś, co się dzieje w popołudniowym szczycie na przystanku pl. Wilsona w kier. Huty. Ludzie ledwo się mieszczą do ITS-owych MAN-ów. Jeśli chodzi o wykorzystanie na odcinku Trakt Królewski, pl. Wilsona, to oczywiście wszystko zależy od tego, czy nie jedzie w parze ze 116. Jeśli jedzie kilka minut wcześniej lub później, to wykorzystanie jest zadowalające. Oczywiście problem dowozu do metra zniknie wraz z zakończeniem jego budowy , ale myślę, że 116 będzie wymagało wzmocnienia po skróceniu 195, nawet jeśli część pasażerów istotnie wybierze metro. Takie są realia.

Zablokowany