Zmiany po likwidacji zajezdni "Chełmska"

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

dzidek
Posty: 7758
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:48

Post autor: dzidek » 22 mar 2006, 6:29

Robert 514 pisze:ciekawe czy zmieni sie dużo w obsłudze linii, które nie są aktualnie obsługiwane przez Chełmską?
tak. bardzo dużo.

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5311
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 22 mar 2006, 9:43

Zmieni się i to z pewnością. Bo tutaj wszystko podporządkowane jest zasadzie "zbyt krótkiej kołdry" - jak rzucisz gdzieś długie niskacze (przy ich deficycie np. na Redutowej) to skądś je trzeba zabrać...Dlatego Stalowa na 116 czy 522 to nie jest niedorzeczny pomysł - kursy zjazdowe 522 do Bankowego czy 116 do Pl. Zamkowego. Bo 313 się "marnują" na 118 czy 176...
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

Awatar użytkownika
Maciek
Posty: 3674
Rejestracja: 15 gru 2005, 23:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciek » 22 mar 2006, 10:17

Redutowa powinna dostać głównie wysokie brygady.
M1 6 33 112 171 181 184 523 E-2 701

Awatar użytkownika
gregory5576
Posty: 1257
Rejestracja: 21 lut 2006, 11:22
Lokalizacja: BIAŁOŁĘKA, TARCHOMIN
Kontakt:

Post autor: gregory5576 » 22 mar 2006, 11:23

:arrow: "Stalowa" ma deski na 522 i 125 i od 1-04-06 zacznie z nich korzystać :!:

fraktal
Posty: 5500
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 22 mar 2006, 16:47

Ponieważ Redutowej zabierane są już powoli SU 15 (np. na Ostrobramską), to sytuacja z niskaczami na bielańskich liniach stanie się niedługo gorzej niż zła, tragiczna wręcz. Na pewno nie będzie SU 18 na 195 (w tej chwili pojawiają się na niektórych brygadach), a także niewykluczone, że liczba 18-metrowych wozów na 116 zostanie okrojona. Stalowa zaś będzie miała po prostu dużo MAN-ów NG 313, ale wciąż za mało odpowiednich dla nich linii.

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 22 mar 2006, 17:20

fraktal pisze:Stalowa zaś będzie miała po prostu dużo MAN-ów NG 313, ale wciąż za mało odpowiednich dla nich linii.
Mało odpowiednich linii powiadasz....
A co stoi na przeszkodzie obdarować większą ilością MANów takie linie jak np. 145, 512, 517, 718, 723, E-4. W czym te linie są gorsze od innych :?:

Przez tyle lat Stalowa miała praktycznie stare Ikarusy – kiedy po większości dzielnic jeździły już niskopodłogowce ajentów bądź to MZA, to Praga i inne rejony obsługiwane przez Stalową były zdane tylko na Ikarusy, i to co gorsze głównie lewary – wtedy jakoś nikomu to nie przeszkadzało :-?
A teraz jak mieszkańcy tych rejonów mogą jeździć jak cywilizowani ludzie, to nagle wielka afera ](*,)
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

fraktal
Posty: 5500
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 22 mar 2006, 18:05

To co mówisz, niestety mija się z prawdą. Przez tyle lat? Przecież Stalowa dostała pierwsze Neoplany w 98 roku. W 97 roku dostała też spoiro gniotów. Wtedy jedynie Woronicza, Inflancka oraz Kleszczowa dostały Neoplany (w 97 roku). Jeśli chodzi o Solarisy i MAN-y, czyli lata 200-2002, to zostały w nie wyposażone już wszystkie zajezdnie. Po większości dzielnic jeździli ajenci? Pierwszym niskopodłogowym ajentem był Connex, który rozpoczął swą działalność w 1999-2000 roku, a i tak początkowo firma ta obsługiwała głównie linie bemowskie i te we Włochach.. Bielany zaś do tej pory nie mogą się doczekać porządnego niskopodłogowego ajenta, zaś po Pradze jeździ przecież ITS. Na Bielanach jeździ głównie PKS Grodzisk, który nie ma niskopodłogowych wozów. Cywilizowani ludzie? Szkoda, że ZTM odmówi tego prawa mieszkańcom Bielan, którzy będą musieli się pewnie tłoczyć w 15-metrowych Solarkach jeżdżących na 116 (także w pewnym stopniu na 195). No i jest jeszcze jeden szkopuł - dlaczego zatem MAN-y nie są wysyłane przez Stalową (a także ZTM) na bardziej oblężone linie, nie zaś na takie, na których potoki pasażerskie nie są zbyt duże - jak np. 197, 176, 118 itp.?

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 22 mar 2006, 18:15

W maju 2000 Connex wszedł z solarkami (wszystkie brygady niskopodłogowe) na tylko dwie linie - 160 i 171. 160 to była (i jest) jak najbardziej praska linia..
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

fraktal
Posty: 5500
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 22 mar 2006, 18:22

Z mojej strony - jeszcze małe p.s.: oczywiście ITS jeździ obecnie także na Bielanach na linii 132, ale właśnie dlatego, że jedna z pętli tej linii jest położona na prawym brzegu Wisły. No i jeszcze zapomniałem o odkurzaczach: Jelczach 181M, które w 97 roku otrzymały Inflancka i Redutowa. Tylko czy to istotnie są autobusy na miarę stolicy jednego z państw UE? Może by tak ZTM zrobił próbę i wpuścił Redutową na 175 (choćby kilka brygad). To się przekonamy.

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 22 mar 2006, 18:34

fraktal pisze:To co mówisz, niestety mija się z prawdą.
To kto się moja z prawdą jest dyskusyjne, gdyż jak sam pewnie pamiętasz te Neoplany ze Stalowej były wysyłane na linie kursujące po centrum – a Jelcze jeździły na liniach typu 120, 135, 176 etc. Reszta to były Ikarusy i jeszcze raz Ikarusy.

A jak nie chcesz aby NG 313 pojawiały się na liniach typu 118 czy 152 to daj na Stalową więcej niskopodłogowego taboru 12 metrowego.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

fraktal
Posty: 5500
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 22 mar 2006, 18:54

Niskopodłogowego taboru 12 metrowego w Warszawie jest w ogóle za mało, a ten, który jest, jest słabej jakości (mówię o MZA). Nie wiem, dlaczego MZA tego cały czas nie dostrzega. Zresztą nie warto już żonglować taborem między zajezdniami (MZA się jednak przy tym bawi doskonale - takie można odnieść czasem wrażenie. Wystarczy jedynie dokonać odpowiednich zmian w obsłudze linii.

Awatar użytkownika
Proboszcz
Posty: 2271
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:04
Lokalizacja: WWA - TGK

Post autor: Proboszcz » 22 mar 2006, 20:21

Predator pisze:A co stoi na przeszkodzie obdarować większą ilością MANów takie linie jak np. [...] E4
No jeszcze więcej na E4 :?: Dziś popołudniu jeździło tam przynajmniej 7 MANów...

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 22 mar 2006, 20:55

Na E-4 to ja bym wpisał w rozkład niskopodłogowe brygady. I tak własnie co dzień jest sporo manów.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

mobil one
Posty: 2482
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:23
Lokalizacja: właściwa
Kontakt:

Post autor: mobil one » 22 mar 2006, 21:27

fraktal pisze:Jelczach 125M
:?: :!:

Taki typ Jelcza w Warszawie,a tymbardziej w warszawskim MZA,nie jest eksplatowany :!:
Może chodzi ci o M 121M lub M 181 M?!
Linia 155: 1966-2011

155 STRĄKOWA Górczewska-Świętokrzyska TORWAR
166 OBOZOWA Marszałkowska-Książęca TORWAR
182 OS.OSTROBRAMSKA Trasa Łazienkowska-Wałbrzyska URSYNÓW PŁD. (OS.OSTROBRAMSKA-OKĘCIE)

WAA 894 C,WAB 655 C,WAB 972 C,WAB 097 P, WAB 186 P, WAB 055 P, WXC 512M,WX 69712.

ŁUKASZ_1
Posty: 117
Rejestracja: 16 sty 2006, 23:37
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: ŁUKASZ_1 » 22 mar 2006, 21:54

fraktal pisze:Niskopodłogowego taboru 12 metrowego w Warszawie jest w ogóle za mało, a ten, który jest, jest słabej jakości (mówię o MZA). Nie wiem, dlaczego MZA tego cały czas nie dostrzega. Zresztą nie warto już żonglować taborem między zajezdniami (MZA się jednak przy tym bawi doskonale - takie można odnieść czasem wrażenie. Wystarczy jedynie dokonać odpowiednich zmian w obsłudze linii.
Najlepszym rozwiązaniem jest dokupienie przez MZA 12-metrowych niskopodłogowców i ostateczne wycofanie z ruchu 20-kilkuletnich rozsypujących się krótkich Ikarusów.

Zablokowany