Pociągiem KM do Góry Kalwarii

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5755
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 24 mar 2006, 23:27

Fikander pisze: Ej, maestro, do Radomia w sumie jest takt godzinny z wtykami do Czachówka czy innej Warki w szczycie. :>
Czachówek mogliby przetrasować na Górę Kalwarię, moze ktoś by z tego skorzystał, a kilometrów niewiele więcej...

[ Komentarz dodany przez: MeWa: Wto 04 Lis, 2008 20:07 ]
Zmiana nazwy tematu. MeWa

[ Komentarz dodany przez: MeWa: Sro 03 Cze, 2009 ]
Zmiana nazwy tematu. MeWa
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 mar 2006, 0:22

boh. pisze:
Fikander pisze: Ej, maestro, do Radomia w sumie jest takt godzinny z wtykami do Czachówka czy innej Warki w szczycie. :>
Czachówek mogliby przetrasować na Górę Kalwarię, moze ktoś by z tego skorzystał, a kilometrów niewiele więcej...
Zacytuję (z pamięci) MJta z pmk:

...jakoś w połowie lat dziewięćdziesiątych było takie połączenie. Kiedyś pojechaliśmy na wycieczkę z kolegami. Do Kalwarii dojechało nas trzech, kierpoć i dwie osoby bardzo zdziwione, że nie są w Warce.

[ Dodano: 2006-03-25, 00:23 ]
boh. pisze:a to wiem... wystarczyło by na górze i na dole, dwa perony w sumie pod nazwą "Czachówek" IMHO. Ale jest jak jest.
No ta, tylko że Górny/Środkowy to akurat najdalej od Czachówka są; Południowy jest najbliżej, a Wschodni to w ogóle nie w Czachówku jest, a w Czarnym Lesie.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5755
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 25 mar 2006, 0:27

Oj, o nazwy się kłócisz...

Co do GK, to wszystko zależy od reklamy, oznaczenia i wielu pochodnych kwestii... np taryfa specjalna... można spróbować cos zrobić ;)
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 25 mar 2006, 0:31

Ja bym zaczął od przeniesienia miasta w stronę stacji kolejowej. :P
boh. pisze:Oj, o nazwy się kłócisz...
Nie o nazwy, tylko wykazuję, że same przystanki na 'skrzyżowaniu' spełniałyby tylko fcję przesiadkową (obecnie nieistniejącą), a nie lokalną. Przejedź się byle kiblem nach Radom i zobacz, ile osób wysiada w Górnym, a ile w Południowym.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5755
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 25 mar 2006, 0:38

to wiem, ale mi własnie o funkcje przesiadkową chodzi ;)
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

MaG
Posty: 28
Rejestracja: 22 gru 2005, 21:43
Lokalizacja: Piaseczno - Gołków

Post autor: MaG » 25 mar 2006, 9:41

Ta Góra Kalwaria mogłaby być tylko po spełnieniu kilku warunków.
1) coś musiałoby dowozić ludzi na stację w Górze Kalwarii (za rozsądną cenę lub przy łączonym bilecie), obecnie stacja jest za daleko od centrum miasta.
2) przejazd do Warszawy tylko przez Czachówek Wsch. bez zmiany czoła, ponieważ przejazd nie byłby konkurencyjny
3) oferta raczej skierowana dla ludzi jadących Góra Kalwaria – Warszawa stacja w Piasecznie jest za daleko centrum, a przejazd z dwoma przesiadkami na tak krótkim odcinku byłby za uciążliwy.

Tak sobie myślę, że w ogóle można by zrobić relację Pilawa lub Łuków – Warszawa przez Czachówek Wsch. oczywiście ze skomunikowaniami w Pilawie. Przesiadka w Czachówku nigdy do najprzyjemniejszych nie należała.

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 25 mar 2006, 10:18

boh. pisze:Czachówek mogliby przetrasować na Górę Kalwarię, moze ktoś by z tego skorzystał, a kilometrów niewiele więcej...
1) stacja w Górze jest dość oddalona od miasta
2) PKSy są mniej więcej co godzinę, nie sądzę, aby kolej uzyskała taka częstotliwość
3) co prawda pociąg nie stanie w korku, ale torami do Warszawy to by sie tak troche naokoło jechało
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5755
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 25 mar 2006, 16:26

@MaG
1) To jest rzeczywiscie problem
2) To oczywiste.
3) Oferte zawsze mozna dopasować...

@Tm
1) Wiem.
2) Nie, ale można _spróbować_ powalczyć ceną i dojazdem do Centrum.
3) trochę, ale nie aż tak bardzo...
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 24 paź 2006, 17:40

Ciekaw jestem jaka by byla frekwa gdyby te kible, które teraz koncza w Czachówku Pd., puscic do Góry Kalwarii. Jesli dasie to zrobic bez zmiany czola, to czas przejazdu bylby porównywalny z PKS

EMU 6011
Posty: 133
Rejestracja: 07 maja 2006, 19:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: EMU 6011 » 24 paź 2006, 18:26

Ten pomysł to chyba nie wypali, bo kalwaryjska stacja jest trochę daleko do miasta. No ale jeśli znajdziesz Gosiewskiego'bis to da radę :grin:
Jeden lud! Jeden wawkom! Jeden MeWa!

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 24 paź 2006, 20:40

tak, ale wez pod uwage porównywalny czas podrózy i tansze bilety:P

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 paź 2006, 8:20

jasiu pisze:tak, ale wez pod uwage porównywalny czas podrózy
Jeśli stacja jest daleko od Góry, to wcale nie jest porównywalny... ludzie! Zacznijcie w końcu liczyć drzwi-w-drzwi...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5417
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 30 paź 2008, 23:25

GW pisze:Pociągiem do Góry Kalwarii

Jest szansa na regularne połączenie kolejowe pomiędzy Warszawą a Górą Kalwarią.

Tuż przed godz. 10 na peron stacji w Górze Kalwarii wtoczył się pociąg o wdzięcznym imieniu Flirt. - To najnowocześniejsza maszyna Kolei Mazowieckich, która - jak dobrze pójdzie - ma szansę za rok jeździć tą trasą regularnie - zapowiada Grzegorz Kostrzewa-Zorbas, radny sejmiku wojewódzkiego.

Najbardziej obawiał się skrętu między Górą Kalwarią a Piasecznem. - Pociąg nie jeździł tędy od 15 lat, tory są stare, ale i tak z Warszawy Centralnej Flirt jechał zaledwie 45 min. Przywrócenie pociągu na tę trasę to wspaniała alternatywa dla autobusów i samochodów, które w godzinach szczytu jadą z Warszawy do Góry Kalwarii nawet ponad dwie godziny - dodaje Kostrzewa.

Po przejażdżce pociągiem radni ruszyli na posiedzenie w ratuszu. Tam też przedstawiciele samorządu gminy Góra Kalwaria zapewnili, że wyremontują stację.
Fajnie. Oby wyszło.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 31 paź 2008, 10:48

TGM pisze:Fajnie. Oby wyszło.
Będę na "tak" pod warunkiem, że GK i KM postarają się o odpowiednią promocję tych połączeń oraz o jakieś dowozówki z okolic.... Bo na prawdę sama okolica stacji w GK nie będzie w stanie zasilić tego pociągu.
Jeżeli chcieli by Flirta i dało by się przedłużyć któryś obieg siedlecki lub krótki - miński, to czemu nie (też trzeba by go rozsądnie umieścić, za czymś większym, bo piaseczno napełni).

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7825
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Tarchomin/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 31 paź 2008, 10:53

A to do GK nie pojadą po prostu aktualne pociągi do Czachówka? Wątpię, by coś na Piaseczno dodatkowego miano rzucić...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 3, 6, 17, 26, 136, 141, 172, 186, 188, 509, 518, N01, N32

ODPOWIEDZ