Komunikacja podmiejska

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 23 kwie 2008, 8:52

geograf pisze:Może lepiej nie wprowadzać wyjątków do systemu (w imię jego przejrzystości)?
A w imię funkcjonalności?
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 23 kwie 2008, 10:50

Gmina Czosnów uruchamia własną komunikację.
Projekt zakłada przedłużenie linii Ł Bis, i uruchomienie 4 linii dowozowych do niej.
Potwierdziło to ostatecznie plotki, jakoby spełzły na niczym rozmowy z ZTM, i uruchamiają coś swojego.
Tylko w tym wszystkim zastanawia mnie cena :arrow: bilet na komunikację lokalną + bilet na KMŁ + bilet ZTM po Warszawie :-k To wychodzi całkiem ładna sumka, porównywalna z obecnym biletem PPKS NDM, tyle tylko, że teraz trzeba dojść do przystanku.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 23 kwie 2008, 12:37

Ale sobie zdjęcie machnęli :D

Co do samego pomysłu - jeśli im się to bardziej opłaca to czemu nie, choć te dowozówki z 3- 4 kursami na dzień raczej dużego powodzenia nie będą miały...

Z drugiej strony tam ludzie są przyzwyczajeni do takiej częstotliwości PKSowej to kto wie ;)
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 23 kwie 2008, 19:38

Przeważnie, jak sie z kimś nie rozmawia, to rozmowy "spełzają na niczym".
Polityka złym doradcą w pracy!

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8483
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 23 kwie 2008, 21:55

Frencher pisze:Tylko w tym wszystkim zastanawia mnie cena
No to chwila, bo już nie rozumiem: cieszysz się z "porażki" ZTMu, czy smucisz się (drogim) losem mieszkańców, którzy nie skazali się na (nie)łaskę warszawskiego organizatora?
Sam sobie przeczysz :P

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 24 kwie 2008, 9:59

A czy nie byłoby tak:
Linie dowozowe (eksterytorialne), z dużą szansą iż będą wysoko niedochodowe, więc ZTM by zażądał 100% kosztów ich funkcjonowania, czyli 6,53 z kilometra.
A każdy kto zna gminę Czosnów wie, iż proponowane trasy, są baaaardzo długie, więc choć kursów mało, ale kilometrów jest bardzo dużo. Do tego dochodzą względy techniczne dróg i innej infrastruktury.
I linia z Czosnowa do Warszawy :arrow: to raz że Czosnów musiałby zapłacić za linię aż do granic Warszawy (bo Łomianki do niej przecież nie dopłacą), a dwa to fakt, iż ZTM by zażądał dopłat na poziomie od 40 do 100% funkcjonowania linii. Tak więc jak by nie liczyć, trzeba na taką komunikację pod szyldem ZTM wyłożyć z 5-6 milinów złotych rocznie. I to się jeszcze prosić, bo sobie ZTM powie, że im się znak przy drodze nie podoba, i...

[ Dodano: 2008-04-24, 10:03 ]
Piotrek pisze: Co do samego pomysłu - jeśli im się to bardziej opłaca to czemu nie, choć te dowozówki z 3- 4 kursami na dzień raczej dużego powodzenia nie będą miały...
Najlepsze w tych dowozówkach będzie to, że trzeba kupić bilet na wybraną z nich, bilet będzie kosztował 80 złotych, i podróż będzie trzeba ściśle dopasować do godzin jej kolejnych kursów.
To już łatwiej z wielu miejsc gminy Czosnów dojść do PPKS-u, bo szybciej, i za darmo niż jazda taką dowozówką.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 24 kwie 2008, 21:23

Piotrek pisze:
MZ pisze::arrow: Dla większości kierowców jest to zupełnie nowy teren, więc przypuszczam, że przy dość gęstej siatce ulic trafienie we właściwą na podstawie mapy nie jest łatwe.
Strzałki, strzałki i jeszcze raz strzałki :)
Dzisiaj kolejny kierowca pobłądził, więcej w temacie "Zagubione owieczki" viewtopic.php?p=312071#312071
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 03 maja 2008, 0:10

Gazeta Miejscowa pisze: Miało być lepiej, ale nie jest. Z powodu kursującego od 1 kwietnia na obwodnicy Jabłonny autobusu linii 801 warszawski Zarząd Transportu Miejskiego przeniósł przystanek graniczny Buchnik do Warszawy. W efekcie strefa biletowa uległa zmianie i mieszkańcy Buchnika muszą płacić więcej.

– Teraz jak chcę jechać do Warszawy, to muszę kupić bilet na strefę podmiejską – skarży się pani Ania, która z usług ZTM-u korzysta dwa razy w tygodniu. A stało się tak dlatego, że Zarząd Transportu Miejskiego zmienił zakres obowiązujących do 1 kwietnia stref biletowych. Przystanek Buchnik, który do tej pory był ostatnim miejskim przystankiem w Warszawie, został włączony do strefy podmiejskiej i wszyscy, którzy korzystali z tego dobrodziejstwa, dziś muszą płacić nie 2,40 zł, a 4,80 zł (za przejazd dwoma strefami biletowymi). Podobnie jest z biletami okresowymi. Zmiana wprowadzona przez ZTM od 2 czerwca będzie jeszcze bardziej dotkliwa, bo właśnie wtedy warszawski przewoźnik planuje zmianę taryfy opłat (dostępna na stronie www.ztm.waw.pl/nowataryfa.php).

Sprawą przeniesienia przystanku zainteresowały się władze gminy Jabłonna. Jednak niewiele mogły zrobić. ZTM zmianę stref tłumaczy bowiem potrzebą określenia jednego przystanku granicznego dla wszystkich trzech linii przejeżdżających przez Jabłonnę (723, 731 i 801). Będzie nim Buchnik, dawna Dębowa (dawny przystanek Buchnik przy rondzie S1 nosi teraz nazwą Brzozowa).
http://www.miejscowa.pl/content/view/2091/198/
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

dewu
Posty: 10
Rejestracja: 19 maja 2007, 15:52

Post autor: dewu » 03 maja 2008, 14:32

Mam takie pytania:Co byście powiedzieli na jakąś 8-setkę do Ożarowa Mazowieckiego??Tyle linii jest przez Raszyn,Stare Babice,Legionowo.A Ożarów nie jest mały,a teraz dodatkowo są tylko 12metrowce,więc w godzinach szczytu przydałyby się dodatkowe kursy.Co o tym myślicie?

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36687
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 03 maja 2008, 14:43

Ale czy proponujesz w samym Ożarowie jakąś inną trasę od obecnej trasy 713?
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8483
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 03 maja 2008, 15:12

dewu pisze:Co byście powiedzieli na jakąś 8-setkę do Ożarowa Mazowieckiego??
Jeśli Urząd Gminy powie, że chce płacić za nową linię, to podejrzewam, że większość forumowiczów nie będzie miała nic przeciwko...
:twisted:

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 03 maja 2008, 15:46

Od swojego znajomego z Ożarowa słyszałem, że są naciski na linię do Umiastowa, bo nikomu nie chcę się przesiadać z zapchanych prywaciarzy w zapchane 713. Podobno wysyłany jest projekt takiej linii do UG w Ożarowie, ale tak aby zawijała ona przy PKP w mieście.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

dewu
Posty: 10
Rejestracja: 19 maja 2007, 15:52

Post autor: dewu » 03 maja 2008, 16:41

Ja miałem na myśli linię przyspieszoną do Ożarowa do PKP,by ludzie z Centrum i z Kabla mieli gdzie stać w autobusie,bo 12metrowce Mobilisa rano juz pewnie bedą zapełnione.Co do pomysłow,to od przybytku linii głowa nie boli.Przydalaby się linia do Płochocina(inna niż 713).Pomysł co do Umiastowa również ciekawy,ale myśle że najlepiej jakby np.jezdziła do Tesco ta linia.A co do naszego miasta,to zrobienie z Ozarowa drugich Babic nie wchodzi w rachubę,aczkolwiek te pomysły które wymieniłem napewno usprawniło tą komunikację.A jeszcze mam pytanie do Colony,czyli ta linia miałaby jezdzic z Umiastowa do PKP Ożarów,jeśli tak to bardzo chybiony pomysł,czy jakoś inaczej??

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 03 maja 2008, 16:48

dewu pisze:Ja miałem na myśli linię przyspieszoną do Ożarowa do PKP,
Nie ma takich podmiejskich u nas.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 03 maja 2008, 16:53

dewu pisze:Co do pomysłow,to od przybytku linii głowa nie boli.
Ale boli w kieszeniach danej gminy. Nowa linia, zwłaszcza podmiejska, to kompromis pomiędzy gminą a ZTMem. A to zwykle trochę kosztuję, zresztą nie ma nic za darmo.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

ODPOWIEDZ