Komunikacja na Tarchominie i Nowodworach (cz. 1)

Moderator: Wiliam

Dęboszczak
Posty: 1934
Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: Dęboszczak » 16 maja 2008, 19:27

Linii 510 odejmowanie przystanków nic nie pomoże... linia 510 charakteryzuje się :
na odcinku Rondo Radosława-DWC dobrym wykorzystaniem w godzinach 4:40-6:30 kier. DWC oraz 19:00-23:00 kierunek Nowodwory oraz w święto. Kiedy zaczynają się korki oraz w międzyszczycie wykorzystanie linii 510 jest żenująco niskie.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 16 maja 2008, 19:48

MisiekK pisze:
solaris8315 pisze: No i po diabła zmieniali Topolowa na Hanki Ordonówny, skoro tym razem przekształci się w Nowodwory...
Po to, że ulica Topolowa przestałą istnieć na tym odcinku jakbyś nie wiedział.
Ta, spieszno było im wtedy z tą zmianą....

_DoMeL_
Posty: 46
Rejestracja: 13 wrz 2007, 9:01
Lokalizacja: W-Wa Nowodwory / kiedyś Gdańsk

Post autor: _DoMeL_ » 16 maja 2008, 20:11

PiotrekP pisze:
_DoMeL_ pisze:- czemu zmniejszają ilość 144, z 15 min w szczycie do 20?
A myślisz, że skąd się wezmą brygady na 516? ;)
Heh no tak. Żeby jednym dodać, innym muszą zabrać :( No jakoś przeboleję ten poranny spacerek do przystanku :)
Korzystam z linii : 509, 511, E4, E8, a w weekendu i poza szczytem z samochodu ;)

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25791
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 16 maja 2008, 20:34

Dęboszczak pisze:Linii 510 odejmowanie przystanków nic nie pomoże... linia 510 charakteryzuje się :
na odcinku Rondo Radosława-DWC dobrym wykorzystaniem w godzinach 4:40-6:30 kier. DWC oraz 19:00-23:00 kierunek Nowodwory oraz w święto. Kiedy zaczynają się korki oraz w międzyszczycie wykorzystanie linii 510 jest żenująco niskie.
I w takim przypadku rozwiązaniem w żadnym razie nie jest cięcie tej linii. Choć innego rozwiązania, lepszego od status quo też nie widzę.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Emdegger
Posty: 1699
Rejestracja: 24 wrz 2006, 12:30
Lokalizacja: z kobiety
Kontakt:

Post autor: Emdegger » 16 maja 2008, 20:49

pawcio pisze:I w takim przypadku rozwiązaniem w żadnym razie nie jest cięcie tej linii
Oczywiście, że nie, widać, że w warunkach mniejszego natężenia ruchu popyt na relację DWC - Nowodwory przez Al. JP II jest ewidentny. To samo dotyczy pięćsetki, którą - dobrze zapełnioną - podróżuję właśnie o siódmej po południu, a tę godzinę jako graniczną, acz dla 510, wskazał Dęboszczak.

Teraz nieco w inny deseń. Czy nie należy traktować skróconą trasę 101 jako przejściową? Połączenie Wileniak - Powiśle zapewnia o wiele lepiej bardzo częste, choć obciążone, 162, i to właśnie ta linia, obsługująca obok KSIĄŻĘCEJ także TOPIEL, docelowo powinna przewozić jako jedyna wszystkich chętnych w tej relacji. 101 w przewidywanej formie stanie się najpewniej lepem na muchy, a to łączenie odcinków Dąbrowszczaków - Targowa oraz Wileniak - Powiśle o zupełnie innej skali popytu wygląda mi na miłe dla oka, ale niekoniecznie dobre dla zbiorkomu.
"Coś ci powiem chłopcze! Gdy będziesz wracał do domu dziś wieczór, a jakiś psychopata rzuci się na ciebie z garścią malin, nie przyłaź mi tutaj skomleć." - John Cleese

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 16 maja 2008, 20:54

Tak na szybko, kilka wrażeń odnośnie propozycji Tarchomińskich. Cieszę się, że dostrzeżono wreszcie pozytywy z rozdzielenia potoków Tarchomin - Metro i Nowodwory - Metro (a pamiętasz Bastianie naszą niegdysiejszą wymianę poglądów na ten temat? ;)). Szkoda jednak, że ZTM nie poszedł w tym kierunku dalej. Na przykład w taki sposób: [roboczo]508 - kasacja, E4 -> 508, co 4/15/5//20, E8 -> 518, co 4/15/5//20, 510 i 511 co 8/15/10//20 + reorganizacja obsługi przystanków na Modlińskiej (np. E4 dodatkowo na EKSPRESOWEJ, E8 na KONWALIOWEJ, 503 dodatkowo na PŁOCHOCIŃSKIEJ, 509 dodatkowo na EKSPRESOWEJ, 510 bez przystanków na Modlińskiej, a 511 KONWALIOWA -> PŁOCHOCIŃSKA[/roboczo].
Dalej: cieszę się także, że wreszcie to 144 dowiezie Bukowy i przeróżne Dąbrówki do centrum Tarchomina, ten ostatni zaś na Dworzec Wschodni (jakkolwiek nieco dziwi obsługa linią autobusową odcinka Jagiellońska - ... - Targowa - Kijowska, w pełni pokrytego trakcją tramwajową).
No i 101 wraca do korzeni :dance:
Tak więc ogólnie nie jest IMHO źle (co oczywiście nie znaczy, że nie mogłoby być lepiej) :!:

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36873
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 16 maja 2008, 21:01

Dennis pisze:508 - kasacja, E4 -> 508, co 4/15/5//20, E8 -> 518, co 4/15/5//20, 510 i 511 co 8/15/10//20
I całe Poraje będziesz w DS woził co 20 minut? Wszystkich zresztą? Tarchomin jest klasyczną sypialnią, w DS potok jest mniejszy o tyle, że opłaca się go wozić jedną linią, za to częstą (508).
Dennis pisze:dziwi obsługa linią autobusową odcinka Jagiellońska - ... - Targowa - Kijowska, w pełni pokrytego trakcją tramwajową).
Mnie dziwi mniej, niż w przypadku odcinka Jagiellońska - ... - Targowa - al. Zieleniecka - Rondo Waszyngtona. Udało się wyciąć dłuższą, oby rzeczywiście na stałe.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5417
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 17 maja 2008, 11:08

A co w końcu z E-7? Ma być, czy tylko to E-8 jest 8 żeby do 508 pasowało?
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25791
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 17 maja 2008, 11:16

Pewnie jedno i drugie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36873
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 17 maja 2008, 12:08

E-8 było planowane, gdy równocześnie planowano E-7. To drugie nie powstanie, ale nie było już sensu zmieniać numeru tego pierwszego. Zresztą rzeczywiście pasuje do 508.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6108
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 17 maja 2008, 12:23

Dęboszczak pisze:Kiedy zaczynają się korki oraz w międzyszczycie wykorzystanie linii 510 jest żenująco niskie.
Jak dla mnie totalna bzdura. Niestety, jeżdżą tą linią bardzo często i dosłownie na palcach jednej ręki mogę policzyć przez kilka lat żenujące jak to ująłeś wykorzystanie. nieprawda.
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 17 maja 2008, 15:35

Bastian pisze:gdy równocześnie planowano E-7. To drugie nie powstanie,
:twisted:
PURA VIDA!

Paweł C.
Posty: 232
Rejestracja: 21 mar 2008, 9:36
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł C. » 18 maja 2008, 9:58

Linia ekspresowa E-8 powstanie. :D Dla mieszkańców Tarchomina to będzie doskonała dowozówka do metra.Jeszcze jaka częstotliwość,dla tej linii. :dance:

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 18 maja 2008, 13:04

Bastian pisze:I całe Poraje będziesz w DS woził co 20 minut? Wszystkich zresztą? Tarchomin jest klasyczną sypialnią, w DS potok jest mniejszy o tyle, że opłaca się go wozić jedną linią, za to częstą (508).
A kto taki mieszka na Porajach, żeś się tak przejął? ;) Twoja (wasza) wizja komunikacji w DŚ jest trochę krzywdząca dla Tarchomina, bo wszystkie linie przyjeżdżają nań z Nowodworów i są już jednak w sporej części zapełnione. Zważ, że nie postuluję całkowitego rozdzielenia potoków, nawet jeśli chodzi o linie czerwone - zostaje przecież 510. A ono też dowozi do metra, jakby je skoordynować z E4 i E8, to powinno zagrać :-k Chociaż powroty byłyby z różnych przystanków #-o Wogóle mocno nurtuje mnie to 510 i jego współegzystowanie z planowanymi 508, E4 i E8. Bo jeśli ma ono służyć podróżom bezpośednim do Arkadii, na Jana Pawła, czy do Dworca Centralnego, to niewątpliwie rano będzie równo zgarniać także potoki do-metrowe, jak typowe dowozówki wymienione powyżej. A zatem jej wykorzystanie ma szansę być bardzo nierównomierne :-$

[ Dodano: Nie 18 Maj, 2008 13:18 ]
emdegger pisze:(...) jak radzą sobie autobusy na Al. JP II, i czy 520 miałoby tam sens
I do jakich doszedłeś Waść wniosków? :) Od zawsze koncepcja ta wzbudzała mój entuzjazm i ją popierałem - oczywiście w wariancie przez Żeromskiego i przy kompleksowym rozwiązaniu sprawy Ostrobramskiej (bo takie 520 możnaby wytrasować tak przez Waryńskiego i np. Emilii Plater, jak i przez Chałubińskiego). Kiedy metro wraz z dowozówkami efektywnie dowiezie Bielany w ciąg Marszałkowskiej, to nieobsłużonym tramami rejonom tej dzielnicy dowóz na drugi główny ciąg N-S miasta przydałby się jak znalazł. Zresztą i Ostrobramskiej by się przecież przydał. Pomijając już tranzytową rolę takiej linii, bo niby dlaczego - z powodu metra - mielibyśmy likwidować bezpośrednie połączenia (od lat funkcjonujące) dzielnic, w które metro nie dociera i nigdy nie dotrze (pomijam tu styczność takiego 520 z metrem na SŁODOWCU, MARYMONCIE i POLITECHNICE, jako nieuniknioną) :?: :-$

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36873
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 18 maja 2008, 13:29

Dennis pisze:Twoja (wasza) wizja komunikacji w DŚ jest trochę krzywdząca dla Tarchomina, bo wszystkie linie przyjeżdżają nań z Nowodworów i są już jednak w sporej części zapełnione.
No toż przecież po to powstaje drugi ekspres, żeby Tarchomin nie musiał się ładować do autobusów zawalonych nowodoworzanami. A biorąc pod uwagę, że to podstawa projektu, doprawdy nie wiem, skąd twój wniosek.

Poza szczytem zaś potoki są znacznie mniejsze - nie ma tu problemu przepełnienia busów, więc można wszystkich wozić razem (bo się spokojnie pomieszczą), zamiast kazać wszystkim znacznie dłużej czekać na puste wozy.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Zablokowany