Druga linia metra - dalsze plany rozbudowy
Moderator: JacekM
Ale blokowanie tramwajów się skończy po zmniejszeniu liczby samchodów, kótre będą mogły przejechać daną arterią, która to będzie musiała być zwężona o jeden pas w każdą strone. Kółko się zamyka.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Gdzie jeżdżą? Na jakiej trasie? I podaj prędkość średnią. Pociągi metra też są przystosowane do jazdy 90 km/h.kajo pisze:Jakoś w Krakowie się udało zrobić szybki tramwaj, a do tego tramwaje mogą być szybsze. Obecnie tramwaje jeżdżą 70 na godzine(metro bodajże 60), a widziałem też składy przystosowane do 100km\h (bodajże Stadler).
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
To ja dodam jeszcze jeden pomysł. Lepsze wykorzystanie koleji. Kiedyś myślałem, że nie dałoby sie wyprostować w kierunku centrum lini Radomskiej. Mogłaby ona wypadać gdzieś koło centralnego i i iść dalej pod ciągiem JPII gdzieś dalej. Zapewniałoby to jeszcze szybszy dojazd do lotniska itd., no ale takie rzeczzy to tylko w Erze. (To są sugestie tylko. Ostatnio takie SKM wprowadza bodajże Belgia)
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Metro ma akurat dobry obraz i jest szybkim środkiem transportu.Fikander pisze:To akurat jest (również) specjalnością MW.MeWa pisze:Zwłaszcza w zakresie rozdźwięku pomiędzy zapowiedziami a rzeczywistością.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Jak ktoś kiedyś wspomniał w Warszawie Metro jeździ tylko 60 max, nie pamiętam już tego posta, a co do tramwaji przystosowanych do 100km/h to czytałem o tym na Infobusie.MeWa pisze:Gdzie jeżdżą? Na jakiej trasie? I podaj prędkość średnią. Pociągi metra też są przystosowane do jazdy 90 km/h.kajo pisze:Jakoś w Krakowie się udało zrobić szybki tramwaj, a do tego tramwaje mogą być szybsze. Obecnie tramwaje jeżdżą 70 na godzine(metro bodajże 60), a widziałem też składy przystosowane do 100km\h (bodajże Stadler).
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Metro może swobodnie jeździć 90 km/h a tramwaje zgodnie z przepisami 50 km/h. I pytanie gdzie chcesz jeździć 100km/h w centrum Warszawy?kajo pisze:Jak ktoś kiedyś wspomniał w Warszawie Metro jeździ tylko 60 max, nie pamiętam już tego posta, a co do tramwaji przystosowanych do 100km/h to czytałem o tym na Infobusie.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Nie liczy się prędkość maksymalna, a prędkość średnia. Prędkość maksymalna determinuje prędkość średnią (komunikacyjną / handlową), ale nie jest jedynym czynnikiem wpływającym na prędkość średnią! Zresztą co do warszawskiego metra to są plany do podniesienia prędkości.kajo pisze:Jak ktoś kiedyś wspomniał w Warszawie Metro jeździ tylko 60 max, nie pamiętam już tego posta, a co do tramwaji przystosowanych do 100km/h to czytałem o tym na Infobusie.MeWa pisze:Gdzie jeżdżą? Na jakiej trasie? I podaj prędkość średnią. Pociągi metra też są przystosowane do jazdy 90 km/h.
[ Dodano: Pon 26 Maj, 2008 22:00 ]
tak i podtrzymuję to co napisałem.Fikander pisze:Czytasz czasami posty na które odpisujesz?MeWa pisze:Metro ma akurat dobry obraz i jest szybkim środkiem transportu.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
O tych przepisach nie wiedziałem, a niedałoby się ich zmienić na 70, wtedy tramwaj rzeczywiście mógłby być szybki. Pozatym nie doliczacie czasu dojścia do metra, który tez potrafi być długi i nie zawsze zachęcający. Pozatym wytrzymałbym wydłużenie czasu podróży nawet o 20% pod warunkiem, że tych lini byłoby nawet 2x więcej, a za te pieniądze może być ich nawet 4x tyle i oczywiście o wiele częstrze.MeWa pisze:Nie liczy się prędkość maksymalna, a prędkość średnia. Prędkość maksymalna determinuje prędkość średnią (komunikacyjną / handlową), ale nie jest jedynym czynnikiem wpływającym na prędkość średnią! Zresztą co do warszawskiego metra to są plany do podniesienia prędkości.kajo pisze: Jak ktoś kiedyś wspomniał w Warszawie Metro jeździ tylko 60 max, nie pamiętam już tego posta, a co do tramwaji przystosowanych do 100km/h to czytałem o tym na Infobusie.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Podniesienie prędkości niewiele da, jeśli tramwaj będzie utykać w punktach kolizyjnych - skrzyżowania, przejścia, to nie takie proste.kajo pisze:O tych przepisach nie wiedziałem, a niedałoby się ich zmienić na 70, wtedy tramwaj rzeczywiście mógłby być szybki.
do tramwaju też trzeba dojść, poza tym świat wymyślił system dowozówek.kajo pisze:Pozatym nie doliczacie czasu dojścia do metra, który tez potrafi być długi i nie zawsze zachęcający.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Statystycznie przecz biorąc ta dowozówka będzie dowoziła o połowe krócej, bo tych lini będzie 2x więcej. Pozatym Do metra trzeba zejść, a to okoł 2-3 minut x2 (wyjście i wejście)
[ Dodano: Pon 26 Maj, 2008 22:35 ]
[ Dodano: Pon 26 Maj, 2008 22:35 ]
Po to są odpowiednie systemy (wiem Warszawa do tego nie dorosło, ale może)MeWa pisze:Podniesienie prędkości niewiele da, jeśli tramwaj będzie utykać w punktach kolizyjnych - skrzyżowania, przejścia, to nie takie proste.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Rozdźwięk pomiędzy zamierzeniami a realizacją wpływa na taki, a nie inny wizerunek TW, natomiast MW, mimo ciągnącej się budowy, cieszy się dobrą opinią, jeżeli chodzi o jakoś dostarczanych usług.Fikander pisze:To jeszcze napisz mi, co ma wizerunek metra do tego, o czym napisałem.MeWa pisze:tak i podtrzymuję to co napisałem.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]