Druga linia metra - dalsze plany rozbudowy

Moderator: JacekM

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10154
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 26 maja 2008, 21:33

nie dęboszczakuj - transportu nie ocenia się jedynie pod względem godzin szczytu ;)
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

kajo
Posty: 2807
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 26 maja 2008, 21:34

Ale blokowanie tramwajów się skończy po zmniejszeniu liczby samchodów, kótre będą mogły przejechać daną arterią, która to będzie musiała być zwężona o jeden pas w każdą strone. Kółko się zamyka.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27486
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 maja 2008, 21:35

Godziny szczytu mają to do siebie, że są najważniejsze w tej ocenie - może dlatego, że wtedy podróżuje najwięcej osób, jak to w godzinach szczytu.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 26 maja 2008, 21:43

kajo pisze:Jakoś w Krakowie się udało zrobić szybki tramwaj, a do tego tramwaje mogą być szybsze. Obecnie tramwaje jeżdżą 70 na godzine(metro bodajże 60), a widziałem też składy przystosowane do 100km\h (bodajże Stadler).
Gdzie jeżdżą? Na jakiej trasie? I podaj prędkość średnią. Pociągi metra też są przystosowane do jazdy 90 km/h.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

kajo
Posty: 2807
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 26 maja 2008, 21:44

To ja dodam jeszcze jeden pomysł. Lepsze wykorzystanie koleji. Kiedyś myślałem, że nie dałoby sie wyprostować w kierunku centrum lini Radomskiej. Mogłaby ona wypadać gdzieś koło centralnego i i iść dalej pod ciągiem JPII gdzieś dalej. Zapewniałoby to jeszcze szybszy dojazd do lotniska itd., no ale takie rzeczzy to tylko w Erze. (To są sugestie tylko. Ostatnio takie SKM wprowadza bodajże Belgia)
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 26 maja 2008, 21:47

Fikander pisze:
MeWa pisze:Zwłaszcza w zakresie rozdźwięku pomiędzy zapowiedziami a rzeczywistością.
To akurat jest (również) specjalnością MW.
Metro ma akurat dobry obraz i jest szybkim środkiem transportu.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

kajo
Posty: 2807
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 26 maja 2008, 21:48

MeWa pisze:
kajo pisze:Jakoś w Krakowie się udało zrobić szybki tramwaj, a do tego tramwaje mogą być szybsze. Obecnie tramwaje jeżdżą 70 na godzine(metro bodajże 60), a widziałem też składy przystosowane do 100km\h (bodajże Stadler).
Gdzie jeżdżą? Na jakiej trasie? I podaj prędkość średnią. Pociągi metra też są przystosowane do jazdy 90 km/h.
Jak ktoś kiedyś wspomniał w Warszawie Metro jeździ tylko 60 max, nie pamiętam już tego posta, a co do tramwaji przystosowanych do 100km/h to czytałem o tym na Infobusie.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27486
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 maja 2008, 21:52

MeWa pisze:
Fikander pisze: To akurat jest (również) specjalnością MW.
Metro ma akurat dobry obraz i jest szybkim środkiem transportu.
Czytasz czasami posty na które odpisujesz?
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 26 maja 2008, 21:55

kajo pisze:Jak ktoś kiedyś wspomniał w Warszawie Metro jeździ tylko 60 max, nie pamiętam już tego posta, a co do tramwaji przystosowanych do 100km/h to czytałem o tym na Infobusie.
Metro może swobodnie jeździć 90 km/h a tramwaje zgodnie z przepisami 50 km/h. I pytanie gdzie chcesz jeździć 100km/h w centrum Warszawy?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 26 maja 2008, 22:00

kajo pisze:
MeWa pisze:Gdzie jeżdżą? Na jakiej trasie? I podaj prędkość średnią. Pociągi metra też są przystosowane do jazdy 90 km/h.
Jak ktoś kiedyś wspomniał w Warszawie Metro jeździ tylko 60 max, nie pamiętam już tego posta, a co do tramwaji przystosowanych do 100km/h to czytałem o tym na Infobusie.
Nie liczy się prędkość maksymalna, a prędkość średnia. Prędkość maksymalna determinuje prędkość średnią (komunikacyjną / handlową), ale nie jest jedynym czynnikiem wpływającym na prędkość średnią! Zresztą co do warszawskiego metra to są plany do podniesienia prędkości.

[ Dodano: Pon 26 Maj, 2008 22:00 ]
Fikander pisze:
MeWa pisze:Metro ma akurat dobry obraz i jest szybkim środkiem transportu.
Czytasz czasami posty na które odpisujesz?
tak i podtrzymuję to co napisałem.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

kajo
Posty: 2807
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 26 maja 2008, 22:17

MeWa pisze:
kajo pisze: Jak ktoś kiedyś wspomniał w Warszawie Metro jeździ tylko 60 max, nie pamiętam już tego posta, a co do tramwaji przystosowanych do 100km/h to czytałem o tym na Infobusie.
Nie liczy się prędkość maksymalna, a prędkość średnia. Prędkość maksymalna determinuje prędkość średnią (komunikacyjną / handlową), ale nie jest jedynym czynnikiem wpływającym na prędkość średnią! Zresztą co do warszawskiego metra to są plany do podniesienia prędkości.
O tych przepisach nie wiedziałem, a niedałoby się ich zmienić na 70, wtedy tramwaj rzeczywiście mógłby być szybki. Pozatym nie doliczacie czasu dojścia do metra, który tez potrafi być długi i nie zawsze zachęcający. Pozatym wytrzymałbym wydłużenie czasu podróży nawet o 20% pod warunkiem, że tych lini byłoby nawet 2x więcej, a za te pieniądze może być ich nawet 4x tyle i oczywiście o wiele częstrze.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 26 maja 2008, 22:23

kajo pisze:O tych przepisach nie wiedziałem, a niedałoby się ich zmienić na 70, wtedy tramwaj rzeczywiście mógłby być szybki.
Podniesienie prędkości niewiele da, jeśli tramwaj będzie utykać w punktach kolizyjnych - skrzyżowania, przejścia, to nie takie proste.
kajo pisze:Pozatym nie doliczacie czasu dojścia do metra, który tez potrafi być długi i nie zawsze zachęcający.
do tramwaju też trzeba dojść, poza tym świat wymyślił system dowozówek.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27486
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 26 maja 2008, 22:31

MeWa pisze:tak i podtrzymuję to co napisałem.
To jeszcze napisz mi, co ma wizerunek metra do tego, o czym napisałem.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

kajo
Posty: 2807
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 26 maja 2008, 22:34

Statystycznie przecz biorąc ta dowozówka będzie dowoziła o połowe krócej, bo tych lini będzie 2x więcej. Pozatym Do metra trzeba zejść, a to okoł 2-3 minut x2 (wyjście i wejście)

[ Dodano: Pon 26 Maj, 2008 22:35 ]
MeWa pisze:Podniesienie prędkości niewiele da, jeśli tramwaj będzie utykać w punktach kolizyjnych - skrzyżowania, przejścia, to nie takie proste.
Po to są odpowiednie systemy (wiem Warszawa do tego nie dorosło, ale może)
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 26 maja 2008, 23:20

Fikander pisze:
MeWa pisze:tak i podtrzymuję to co napisałem.
To jeszcze napisz mi, co ma wizerunek metra do tego, o czym napisałem.
Rozdźwięk pomiędzy zamierzeniami a realizacją wpływa na taki, a nie inny wizerunek TW, natomiast MW, mimo ciągnącej się budowy, cieszy się dobrą opinią, jeżeli chodzi o jakoś dostarczanych usług.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ