Komunikacja na Tarchominie i Nowodworach (cz. 1)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 28 maja 2008, 23:35

inż. Glonojad pisze:
ZTM na stronie wychwalającej pod niebiosa kolejną reformę tarchomińską pisze:(...)funkcję dowozu do metra dla pasażerów jadących z kierunku Legionowa (przesiadka na przystanku Białołęka-Ratusz) weźmie na siebie linia E-8. Dodatkowo pasażerowie z Legionowa będą mogli przesiadać się na przystanku Ekspresowa do częściej kursującej linii 508.
Szkoda tylko, że na Ekspresowej nie staje E-8... nie ma to jak wspaniała alternatywa z dwóch różnych przystanków... nie żeby to było coś nowego w "ułatwianiu" pasażerom przesiadek...
Dylemat wysiadać na Ratuszu czy może jednak na Ekspresowej a z powrotem to już w ogóle porażka, trzeba drałować z przystanku Białołęka-Ratusz na Światowida przez swiatła do Modlińskiej. Wogóle bez pomyślunku =;
_DoMeL_ pisze:Niestety, przesiadanie się na Modlińskiej to koszmar. Dajmy przykład takiego 511, który nie zatrzymuje się na Ekspresowej, gdzie z kolei zatrzymuje się E-4. Chciałbym się przesiąść, a nie mogę. Zupełnie niepomyślane :(
Tak i jadąc z Legionowa loteria, wysiadać na Ekspresowej i czekać na 508//510/E-4 czy może na Konwaliowej do 508/510/511. I stojąc na którymś przystanku widzisz jak bez zatrzymania śmiga coś co by pasowało. Albo zaliczanie po kolei wszystkich przystanków przez podmiejski a tu widzisz jak Cię wyprzedza np. 503 lub 509 i o przesiadce można zapomnieć.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36661
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 maja 2008, 23:43

Bernard pisze:Tak i jadąc z Legionowa loteria, wysiadać na Ekspresowej i czekać na 508//510/E-4 czy może na Konwaliowej do 508/510/511.
Dlatego 508 ma być wzmocnione, by nie trzeba było aż tak kombinować.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

R10
Posty: 31
Rejestracja: 15 sty 2008, 23:46

Post autor: R10 » 28 maja 2008, 23:56

Bastian pisze:W zamian został zrealizowany projekt, który jeszcze wtedy nie istniał. A w głosach z konsultacji (a jest ich sporo) nie znalazł się ani jeden z takim postulatem...
Bogu dzięki! Bastian, mógłbyś coś napiasać (o ile dysponujesz takimi informacjami i możesz się nimi podzielić na tę chwilę ) jak ludzie ogólnie przyjmują te zmiany na Tarchominie ( moim zdaniem sensowne, szczególnie jeśli chodzi o rozdzielenie potoków pasażerskich z Nowodworów i Tarchomina)?

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 29 maja 2008, 1:41

Bernard pisze:Tak i jadąc z Legionowa loteria, wysiadać na Ekspresowej i czekać na 508//510/E-4 czy może na Konwaliowej do 508/510/511. I stojąc na którymś przystanku widzisz jak bez zatrzymania śmiga coś co by pasowało. Albo zaliczanie po kolei wszystkich przystanków przez podmiejski a tu widzisz jak Cię wyprzedza np. 503 lub 509 i o przesiadce można zapomnieć.
Rano optymalnie do 511/E8 na B-RATUSZU, poza szczytem do 511/508 na KONWALIOWEJ.

EKSPRESOWA jest węzłem zrobionym na siłę. W okolicy prawie nic nie ma poza Polfą. Zdecydowanie nie ma potrzeby, aby obecne E4 czy przyszłe E8 ten przystanek obsługiwało. Nie zdziwiłbym się, gdyby z czasem trzeba było go "unażądowić", po uporządkowaniu punktów przesiadkowych na Modlińskiej. Konwaliowa z kolei wiele więcej zatrzymań nie przyjmie. Ale to także oznacza, jak bogata jest oferta. Legionowo nie musi mieć przesiadek absolutnie do wszystkiego, skoro i tak większość linii jedzie do MARYMONTU.

Jesli chodzi o powrót po południu, to mozna się zastanawiać nad układem przystanków. Być może po południu kursujące rzadziej niż rano E8 mogłoby się gdzieś na Modlińskiej jeszcze zatrzymać (np. KONWALIOWA). Od tego sa konsultacje, by jeszcze jakieś ewentualne zmiany wprowadzić.

[ Dodano: Czw 29 Maj, 2008 01:45 ]
Fakt mniejszej liczby przystanków linii 5xx niż linii 7xx, 8xx przed dojazdem do KONWALIOWEJ nie ma wpływu na czas oczekiwania na przesiadkę. To jest tylko kwestia psychologiczna, jeśli pasażer jest wyprzedzany przez linią, do której chciał się przesiąść. Niemniej czas tracony na przesiadkę wynika jedynie z rozkładów jazdy oraz ich przestrzegania.

_DoMeL_
Posty: 46
Rejestracja: 13 wrz 2007, 9:01
Lokalizacja: W-Wa Nowodwory / kiedyś Gdańsk

Post autor: _DoMeL_ » 29 maja 2008, 8:00

biedronp pisze:
Piotrek pisze: A czy E-4 jedzie do Dąbrówki?
Skoro chce się przesiąść na Modlińskiej, to wsiadał na Wilsona. Po kiego wsiadać w E4 a nie od razu w 511?
Masz rację, ale akurat 511 mi uciekło, podjechało E-4 więc myślałem, że dogonię 511. Dopiero później zorientowałem się, że nie będę mógł się przesiąść. Zasadniczo trochę na siłę wymyśliłem tą przesiadkę. Wysiadam na przystanku Mehoffera, więc mam możliwość przesiadki z E-4 na Ekspresowej w 7xx lub 8xx. Albo poczekać na kolejne 511 :) Chociaż wsiadanie do autobusu na Pl. Wilsona do najprzyjemniejszych nie należy i trzeba się przepychać w tłumie.
Korzystam z linii : 509, 511, E4, E8, a w weekendu i poza szczytem z samochodu ;)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 maja 2008, 8:23

Jarek pisze: EKSPRESOWA jest węzłem zrobionym na siłę. W okolicy prawie nic nie ma poza Polfą. Zdecydowanie nie ma potrzeby, aby obecne E4 czy przyszłe E8 ten przystanek obsługiwało. Nie zdziwiłbym się, gdyby z czasem trzeba było go "unażądowić", po uporządkowaniu punktów przesiadkowych na Modlińskiej.
To je uporządkujcie, a nie reklamujcie pasażerom z Legionowa przesiadkę na jednym z dwóch różnych przystanków...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25411
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 29 maja 2008, 8:24

Poza tym te E-x mogą w jedną stronę zatrzymywać się przy Ratuszu, w drugą przy Konwaliowej, skoro takie przesiadki są najdogodniejsze.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 maja 2008, 8:27

Tyle, że kwestii przesiadki Legionowo -> 508/E-8 to nie rozwiąże.

EDIT: Tzn. zależy, w którą stronę będzie co ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25411
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 29 maja 2008, 8:47

W sumie 508 też by można wygiąć przez Światowida. Przystanku żadnego nie ominie, a przy Ratuszu będzie rzeczywiściue dobry punkt przesiadkowy do Centrum.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 29 maja 2008, 9:03

Dokładnie. Należy wygiąć 508 przez Światowida i zrobić punkt przesiadkowy przy Ratuszu. E-X powinny w kierunku metra zatrzymywać się przy Ratuszu, natomiast w drodze powrotnej przy Konwaliowej. I po kłopocie. Nie wiem dlaczego w ZTM na to nie wpadli, przecież to takie proste... ;-)

[ Dodano: Czw 29 Maj, 2008 09:10 ]
Bastian pisze:Dlatego 508 ma być wzmocnione, by nie trzeba było aż tak kombinować.
Co da wzmacnianie 508 jeżeli rano zapewne wiekszość będzie się przesiadała do E-8/511 przy Ratuszu?

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 29 maja 2008, 9:49

Lipa pisze:Co da wzmacnianie 508 jeżeli rano zapewne wiekszość będzie się przesiadała do E-8/511 przy Ratuszu?
Apropos paplaniny Bastiana w tym wątku i ciągle podejmowanych przezeń usilnych prób uzasadnienia tych chaotycznych zmian, przypomniał mi się dowcip:
Mąż wraca nawalony do domu, a żona go pyta, gdzie był. "Na naaaardach", słyszy. "Na nartach w czerwcu?", pyta zdziwiona. Na to mąż bełkotliwie: "Taachą werzję przyjąłeeem i bede się jej trzymaaaał".

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 29 maja 2008, 15:22

Fikander pisze:Uchwała Rady Miasta Stołecznego Warszawy podaje inne normatywy.
Ta uchwała straciła moc - zastąpiła ją uchwała w sprawie uchwalenia SUiKZP miasta.

Nie wiem, czy zatrzymanie E-x na Konwaliowej nie spowodowałoby odpływu pasażerów z 511/510/508
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

R10
Posty: 31
Rejestracja: 15 sty 2008, 23:46

Post autor: R10 » 30 maja 2008, 1:00

pawcio pisze:W sumie 508 też by można wygiąć przez Światowida. Przystanku żadnego nie ominie, a przy Ratuszu będzie rzeczywiściue dobry punkt przesiadkowy do Centrum.
taa z pewnością, jeszcze tam 508 brakuje...

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 30 maja 2008, 1:35

R10 pisze:taa z pewnością, jeszcze tam 508 brakuje...
Mieszkańcom Legionowa to naprawde wiele nie da. 511 + ekspres to mało? I tak by pogardzili wolniejszym 508 w okresie kursowania ekspresu. No chyba, że zupełnie nie dałoby się do niego wsiąść, ale podział E4 na E4+E8 ma tę sytuację zmienić.

Awatar użytkownika
No Limit Biker
Posty: 419
Rejestracja: 18 gru 2005, 15:54
Lokalizacja: Peryferie Stolicy

Post autor: No Limit Biker » 30 maja 2008, 15:39

mnie zastanwia to dlaczego na osiedlu pojawiły się ulotki odnośnie zmian na trasie 508, chodzi mi o przystanek Picassa, który wg projektu zostaje na trasie linii.
I dlaczego 503 dopiero od 1 września?!
Droit au but!!
No Limit Bikers 4L!!

Zablokowany