Komunikacja podmiejska

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 30 maja 2008, 15:05

Paweł84 pisze:Wg rozkładów na stronie ZTM ważnych od 2 czerwca niektóre linie nadal się nazywają podmiejskimi a niektóre strefowymi. I tak np 723 i 731 są podmiejskimi a 801 linią strefową. Czemu nie zmieniono nazw wszystkim liniom typu 7xx i 8xx :-k
718 i 805 są podmiejskie, a 732 strefowa. i dalej - 701 podmiejska, a 702 strefowa. Jakie są kryteria zmiany nazwy nie rozumiem, poza widocznym dodaniem pod każdym rozkładem nazwy przystanku granicznego w przypadku linii strefowych.

[ Dodano: Pią 30 Maj, 2008 15:07 ]
Bastian pisze:A więc skąd wziąć brygady?
A ile by brygad wchodziło w grę - jedna :?: A ile jeździ wtyczek choćby na 114, wożących po kilka osób (no chyba że jedzie tuż przed rozkładowa brygada, to wtedy obciążenie pasażerami rozkłada się na dwie brygady.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36666
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 30 maja 2008, 15:23

Paweł84 pisze:Czemu nie zmieniono nazw wszystkim liniom typu 7xx i 8xx :-k
Zmienią wszystkie, ale nie da się tego zrobić naraz.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 30 maja 2008, 15:26

Bastian pisze:
Paweł84 pisze:Czemu nie zmieniono nazw wszystkim liniom typu 7xx i 8xx :-k
Zmienią wszystkie, ale nie da się tego zrobić naraz.
Czyli rozumiem wszystko się rozchodzi tylko o to, aby zmienić im nazwę z podmiejskich na strefowe, i dodać pod każdym rozkładem jasno wyszczególniony przystanek graniczny :?:
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 30 maja 2008, 15:34

Frencher pisze:I taka mnie naszła refleksja - czy nie można tej linii wycofać z Płochocińskiej i puścić tę linię prosto w kierunku Marek i potem przez Marki do pętli w strefie miejskiej, tj CH Marki.
1. Czy Marki będą chciały taką linię współfinansować?
2. Skąd brać brygady, jak słusznie Bastian zauważył?
3. Czy rzeczywiście jest taka potrzeba?
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Patryk2222
Posty: 1305
Rejestracja: 10 lut 2007, 22:52
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Patryk2222 » 30 maja 2008, 17:38

Frencher pisze:
Paweł84 pisze:Wg rozkładów na stronie ZTM ważnych od 2 czerwca niektóre linie nadal się nazywają podmiejskimi a niektóre strefowymi. I tak np 723 i 731 są podmiejskimi a 801 linią strefową. Czemu nie zmieniono nazw wszystkim liniom typu 7xx i 8xx :-k
718 i 805 są podmiejskie, a 732 strefowa. i dalej - 701 podmiejska, a 702 strefowa. Jakie są kryteria zmiany nazwy nie rozumiem, poza widocznym dodaniem pod każdym rozkładem nazwy przystanku granicznego w przypadku linii strefowych.

[ Dodano: Pią 30 Maj, 2008 15:07 ]
Bastian pisze:A więc skąd wziąć brygady?
A ile by brygad wchodziło w grę - jedna :?: A ile jeździ wtyczek choćby na 114, wożących po kilka osób (no chyba że jedzie tuż przed rozkładowa brygada, to wtedy obciążenie pasażerami rozkłada się na dwie brygady.
w zależności jak często to by kursowało ale jedna brygada to na pewno za mało przy obecnej częstotliwości to z 3-4 brygady a tak w ogóle kto tym by jeździł na trasie Marki :arrow: L-wo? bo wychodzi na to że ta linia by była w większości dla Marek
A415>>3911>>3916>>3905>>4796>>4938 :?: >>5457>>1804

D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 30 maja 2008, 18:36

Patryk2222 pisze:w zależności jak często to by kursowało ale jedna brygada to na pewno za mało przy obecnej częstotliwości to z 3-4 brygady a tak w ogóle kto tym by jeździł na trasie Marki :arrow: L-wo? bo wychodzi na to że ta linia by była w większości dla Marek
Nie mówimy o nowej linii, ale o przekształceniu linii 804.
Takim przekształceniu, że pojechałaby z Legionowa przez Marki do pętli pod M1. W międzyczasie można byłoby się przesiąść w Rembelszczyźnie do skoordynowanych 705/735 w kierunku Żerania, oraz od Żerania z 705/735 do 804 w kierunku Legionowa.
Taka trasa jaką proponuje, myślę, iż by się utrzymała na obecnych 2 brygadach spokojnie. Tylko wtedy trzeba by coś pomyśleć, aby przewrócić 705/735 do starego rozkładu.

A co do sensu takiej linii - choćby dla zaczęcia (najwyższy czas) budowy transportu aglomeracyjnego. Bo niby z Marek tak blisko do Legionowa (geograficznie), a obecny dojazd przy użyciu linii 732 to w godzinach szczytu minimum 80 minut (licząc z przesiadką i korkami).
Zresztą to akurat nie jeden taki paradoks, bo przypadków gdzie lezą obok siebie nawet po sąsiedzku dwa większe miasta, a normalnej komunikacji między nimi nie ma żadnej można mnożyć w nieskończoność.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Dęboszczak
Posty: 1934
Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: Dęboszczak » 30 maja 2008, 18:36

Wolfchen pisze:
Frencher pisze:I taka mnie naszła refleksja - czy nie można tej linii wycofać z Płochocińskiej i puścić tę linię prosto w kierunku Marek i potem przez Marki do pętli w strefie miejskiej, tj CH Marki.
1. Czy Marki będą chciały taką linię współfinansować?
2. Skąd brać brygady, jak słusznie Bastian zauważył?
3. Czy rzeczywiście jest taka potrzeba?
Linia jadąca przez Puszczę Słupecką nie woziłaby nikogo. Czy może Pracowników firmy Skoga wytwarzającej bułki?

Awatar użytkownika
Patryk2222
Posty: 1305
Rejestracja: 10 lut 2007, 22:52
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Patryk2222 » 30 maja 2008, 22:04

Dęboszczak pisze:
Wolfchen pisze:1. Czy Marki będą chciały taką linię współfinansować?
2. Skąd brać brygady, jak słusznie Bastian zauważył?
3. Czy rzeczywiście jest taka potrzeba?
Linia jadąca przez Puszczę Słupecką nie woziłaby nikogo. Czy może Pracowników firmy Skoga wytwarzającej bułki?
oprócz skogi jest jeszcze firma stal service i ze dwie jeszcze mi bliżej nieznane ale i tak pracownicy jeżdżą samochodami więc poco by im był autobus?. Na samą idee taka linia by się przydała ale i tak mnie osobiście by nie zachęciło do podróżowania z L-wo do M1 autobusem. Koszt przejazdu samochodem w 2-3 osób (statystyczna rodzina 2+1) jest tańszy niż podróż autobusem no i czas przejazdu autobus z 1h a samochód 15-30min
A415>>3911>>3916>>3905>>4796>>4938 :?: >>5457>>1804

D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 30 maja 2008, 22:09

Patryk2222 pisze:Koszt przejazdu samochodem w 2-3 osób (statystyczna rodzina 2+1)
bo statystyczna rodzina codziennie jeździ dokładnie w te same miejsca i o tych samych porach...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Patryk2222
Posty: 1305
Rejestracja: 10 lut 2007, 22:52
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: Patryk2222 » 30 maja 2008, 22:18

MeWa pisze:
Patryk2222 pisze:Koszt przejazdu samochodem w 2-3 osób (statystyczna rodzina 2+1)
bo statystyczna rodzina codziennie jeździ dokładnie w te same miejsca i o tych samych porach...
nie mówie że codziennie. W tygodniu to kto by tym jeździł jak większość pracuje lub uczy się i w tedy dobre zapełnienie było by z W-wy do Marek i może z Rembelszczyzny do L-wo
A415>>3911>>3916>>3905>>4796>>4938 :?: >>5457>>1804

D2156HM6UT POWER >> http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=xyaT6AMVrU0
Ehhh wspomnienia ostatnią jazdą 5202 https://www.youtube.com/watch?v=xdPpMuFIcAg

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 01 cze 2008, 15:27

Że tak spytam, są już wieści kiedy może spodziewać się 730. Jechałem w stronę Duchnowa i migały mi gotowe wyłożone platformy, więc chyba na przystanki?
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

ŁUKASZ_1
Posty: 117
Rejestracja: 16 sty 2006, 23:37
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: ŁUKASZ_1 » 01 cze 2008, 19:24

Frencher pisze:(...) przypadków gdzie lezą obok siebie nawet po sąsiedzku dwa większe miasta, a normalnej komunikacji między nimi nie ma żadnej można mnożyć w nieskończoność.
Racja :-(
najbardziej odczuwalne jest to chyba wówczas, gdy gmina nie ma połączenia z siedzibą powiatu, czyli np.: Tarczyn z Piasecznem, Raszyn z Pruszkowem, Łomianki z Ożarowem Mazowieckim...

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 6106
Rejestracja: 30 gru 2005, 10:27
Lokalizacja: Radiowo/Bemowo

Post autor: Piotrek » 01 cze 2008, 19:35

ŁUKASZ_1 pisze:Łomianki z Ożarowem Mazowieckim...
No to już chyba przesada 8-(
Kasta pianistów
Pozdrawiam, Szafran.

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 01 cze 2008, 19:42

Piotrek pisze:
ŁUKASZ_1 pisze:Łomianki z Ożarowem Mazowieckim...
No to już chyba przesada 8-(
Starostwo dla Łomianek jest w Ożarowie Maz.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

ŁUKASZ_1
Posty: 117
Rejestracja: 16 sty 2006, 23:37
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: ŁUKASZ_1 » 01 cze 2008, 20:05

Frencher pisze:
Piotrek pisze: No to już chyba przesada 8-(
Starostwo dla Łomianek jest w Ożarowie Maz.
To samo napisałem i nawet wysłałem - ale Ty byłeś pierwszy, więc skasowałem ;-)

[ Dodano: Nie 01 Cze, 2008 20:08 ]
Teraz z Łomianek do Ożarowa można dojechać autobusami przez Wawę.
A to trwa i trwa... - zwłaszcza w szczycie.
Bezpośrednie połączenie byłoby moim zdaniem wskazane.

ODPOWIEDZ