Komunikacja podmiejska

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 01 cze 2008, 20:20

ŁUKASZ_1 pisze:Bezpośrednie połączenie byłoby moim zdaniem wskazane.
Gdyby tylko nie 100% kosztów za linie eksterytorialną.
Obrazek

Awatar użytkownika
tadeo
Posty: 577
Rejestracja: 16 gru 2005, 1:22

Post autor: tadeo » 01 cze 2008, 21:44

Frencher pisze:
Patryk2222 pisze:w zależności jak często to by kursowało ale jedna brygada to na pewno za mało przy obecnej częstotliwości to z 3-4 brygady a tak w ogóle kto tym by jeździł na trasie Marki :arrow: L-wo? bo wychodzi na to że ta linia by była w większości dla Marek
Nie mówimy o nowej linii, ale o przekształceniu linii 804.
Takim przekształceniu, że pojechałaby z Legionowa przez Marki do pętli pod M1...
podaję przykładową hipotetyczną modyfikację dla pomysłu "Frenchera":
od Rembelszczyzny przez Kobiałkę, Mańki-Wojdy, Kąty Grodziskie, Grodzisk.
.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 01 cze 2008, 22:01

No, to już ciekawsze. Tylko Marki nic by z niej nie miały :P

Ale podstawową wadą jest to, że i tak by wypadła z koordynacji linii na Płochocińskiej, więc trzeba by wtedy dołożyć jakieś wozy - albo tu, albo tam :-k
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
tadeo
Posty: 577
Rejestracja: 16 gru 2005, 1:22

Post autor: tadeo » 01 cze 2008, 22:07

Marki (w pewnej częsci miasta) miałyby dobre "bezkorkowe" połączenie jednoprzesiadkowe.

co do reszty, oczywiście musiałoby nastąpić zreorganizowanie rozkładów jazdy linii 705 i 735.
.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 cze 2008, 22:10

Ryoga pisze:
ŁUKASZ_1 pisze:Bezpośrednie połączenie byłoby moim zdaniem wskazane.
Gdyby tylko nie 100% kosztów za linie eksterytorialną.
Jakie 100%? To linie eksterytorialne za darmo pasażerów wożą?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Dęboszczak
Posty: 1934
Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: Dęboszczak » 01 cze 2008, 22:24

Bastian pisze:No, to już ciekawsze. Tylko Marki nic by z niej nie miały :P

Ale podstawową wadą jest to, że i tak by wypadła z koordynacji linii na Płochocińskiej, więc trzeba by wtedy dołożyć jakieś wozy - albo tu, albo tam :-k
Jaki mają cel podróży mieszkańcy np. Kątów Węgierskich by jechać na Kobiałkę?Sorry, ale proponowana trasa wydaje sie być absurdalną.

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 02 cze 2008, 3:53

Jakie 100%? To linie eksterytorialne za darmo pasażerów wożą?
Tak samo jak nocne. W nocnych też 100% kosztów funkcjonowani.
Chyba że rzeczywiście o czymś nie wiem. Bo dzienne to wiem ze jakiś znacznie mniejszy wskaźnik, ile dokładnie % - nie wiem.
Obrazek

Awatar użytkownika
tadeo
Posty: 577
Rejestracja: 16 gru 2005, 1:22

Post autor: tadeo » 02 cze 2008, 6:09

Dęboszczak pisze:Jaki mają cel podróży mieszkańcy np. Kątów Węgierskich by jechać na Kobiałkę?Sorry, ale proponowana trasa wydaje sie być absurdalną.
wydaje Ci się i może nadal Ci się tak wydawać.
czy jednak potrafisz sobie wyobrazić, że mieszkancy owi mogliby mieć na celu dotarcie bezpośrednie do kompleksu M1 ?
.

Dęboszczak
Posty: 1934
Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: Dęboszczak » 02 cze 2008, 6:29

tadeo pisze:
Dęboszczak pisze:Jaki mają cel podróży mieszkańcy np. Kątów Węgierskich by jechać na Kobiałkę?Sorry, ale proponowana trasa wydaje sie być absurdalną.
wydaje Ci się i może nadal Ci się tak wydawać.
czy jednak potrafisz sobie wyobrazić, że mieszkancy owi mogliby mieć na celu dotarcie bezpośrednie do kompleksu M1 ?
.
](*,) i po to została uruchomiona komunikacja na odcinku Legionowo-Rembelszczyzna, żeby zamiast do pracy czy szkoły ludzie jeździli na zakupy do M1?
Ale znacząca relacja i jaka możliwość przesiadek....do tramwaju szczególnie.

marinheiro
Posty: 27
Rejestracja: 04 paź 2007, 20:56

Post autor: marinheiro » 02 cze 2008, 14:48

jechałem dzisiaj rano 733 do Warszawy (jeżdżę tak rzadko bo to horror). Odcinek Kanarkowa (Młochów) - Okęcie - 1h 20 min. Można się wściec. Czy coś komuś wiadomo na temat budowy trasy: Salomea - Janki. Czy ona w ogóle powstanie? - może wtedy ten ruch się rozładuje i będzie szybciej.

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 02 cze 2008, 15:00

inż. Glonojad pisze:
Ryoga pisze: Gdyby tylko nie 100% kosztów za linie eksterytorialną.
Jakie 100%? To linie eksterytorialne za darmo pasażerów wożą?
A właśnie to jest to, o czym pisze na tym forum od dawna.
ZTM przy rożnych okazach próbuje naciągnąć dopłaty na poziom 100% kosztów funkcjonowania linii - czyli ZTM odzyskuje od zainteresowanej gminy wszystkie nakłady poniesione na istnienie linii, bierze ponadto pieniądze z biletów.
Czyli powstaje taki "płatny darmobus" - same zyski, żadnych kosztów.

Równie dobrze można uruchomić linię darmową, i niech jeździ kto chce. Różnica będzie jedynie taka, ze autobus nie będzie czerwono-żółty, i nie będzie miał "numerka ZTM".
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 cze 2008, 15:18

No dobra, o ile jestem w stanie zrozumieć te 100% w przypadku linii nocnej (bo "nikt nie kasuje biletów, a co jeżdżą legalnie, to na miesięcznym") albo - juz mniej - podmiejskiej (bo "trzeba wyrównać za odcinek miejski"), o tyle w przypadku linii eksterytorialnej to powinien być przecież wzór: dopłata = koszty - bilety. Chyba, że ZTM zakłada, że dopłata = koszty, natomiast bilety = zysk ;)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 02 cze 2008, 15:25

inż. Glonojad pisze:Chyba, że ZTM zakłada, że dopłata = koszty, natomiast bilety = zysk ;)
Ująłeś politykę ZTM w jednym zdaniu w sposób perfekcyjny :D

I to jest właśnie powód, dlaczego nigdy nie powstaną linie eksterytorialne.
ZTM będzie liczył po stawce MZA (obojętnie kto by jeździł na takiej linii), czyli obecnie 6,53zł\km. A jest to stawka na tle innych przedsiębiorstw transportowych dość "wysoka".
Za połowę tego można choćby w firmie Tandem z Marek wynająć taki autobus, jakie kursują na linii X do Ząbek. A gdyby to był kontrakt długoterminowy, to pewnie by jeszcze ze stawki zeszli.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 02 cze 2008, 15:34

"X" to chyba 1 zł za wozokm kosztuje, bo wpływy z biletów zatrzymuje OIDP.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 02 cze 2008, 17:51

marinheiro pisze:jechałem dzisiaj rano 733 do Warszawy (jeżdżę tak rzadko bo to horror). Odcinek Kanarkowa (Młochów) - Okęcie - 1h 20 min
No co ty? tylko 1h 20min? ja dzis Pl. Poniatowskiego 711 o 7:09 przyjechałem o 8:13 na Okęcie czyli 1h i 4min.
marinheiro pisze:Czy coś komuś wiadomo na temat budowy trasy: Salomea - Janki.
Pod koniec tego roku ma już się coś dziać w terenie o ile nie będzie jakiejś obsuwy. ATSD, to wyobraża sobie ktoś Sajgon podczas budowy węzłów?
Co do polityki że dopłaty = koszty a bilety = zysk. A nie powinno być to tak liczone że dopłaty to 2/3x% danej trasy podmiejskiej + bilety? Wiadomo ze na podmiejskich jest najbardziej stały zysk bo jeżdżą miesięcznymi.
Czy nie powstanie eksterytorialna? końcu kiedyś będzie musiała. choć gdyby powstała obwodowa eksterytorialna to tabor kolejowy trzeba by znacznie wzmocnić.

I jestem pewien ze na czas budowy trasy SalomeaWolica linia eksterytorialna powstanie. Bo dojazd w czasie mniejszym niż 2 godziny nie będzie możliwy.
Obrazek

ODPOWIEDZ