prywatyzacja DB

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
piechocinski
Posty: 57
Rejestracja: 17 gru 2006, 22:18
Lokalizacja: www.Piechocinski.blog.onet.pl
Kontakt:

Post autor: piechocinski » 02 cze 2008, 22:28

Prywatyzacja DB.


Został utworzony holding o nazwie DB AG w którym 100 udziałowcem jest państwo. DB AG zarządza infrastrukturą kolejową (szyny, dworce, energia) i pozostanie nadal w rękach państwa.

DB AG utworzyło spółkę DB ML AG (Mobility Logistic), która wejdzie na giełdę jeszcze w tym roku, gdzie zostanie sprzedanych 24,9% jej udziałów.
Aktualnie opracowywana jest umowa udziałowa (Beteiligungsvetrag), która będzie określała m.in. prawa i obowiązki partnerów (rząd i DB). Zdaniem wysokich przedstawicieli Rządu Niemieckiego nowymi akcjonariuszami DB będą fundusze emerytalne, indywidualni nabywcy
oraz pracownicy DB. W przypadku gdyby zainteresowanie akcjami pojawiło się wśród zagranicznych inwestorów np. kolei rosyjskich rozważa się możliwość sprzedaży do 3-4%, co oznacza brak realnego wpływu na zarządzanie spółką.

Decyzja rady nadzorczej DB AG wskazuje na datę 5 listopada jako dzień wprowadzenia DB ML AG na giełdę. Ww. spółka zostanie wpisana do rejestru handlowego 2 czerwca br.. 30 maja odbędzie się jeszcze debata w Bundestagu na temat prywatyzacji DB(Rząd Niemiec nie potrzebuje decyzji Bundestagu, ponieważ chodzi wyłącznie o częściową prywatyzację DB. ), ale zarówno przedstawiciele Federalnego
Ministerstwa jak i DB uznają sprawę sprzedaży 24,5% udziałów DB ML AG jako zdecydowaną. Zdaniem zarządu DB AG 20% udziałów znajdzie się w rękach nabywców instytucjonalnych, dalsze 4,9% trafi do indywidualnych nabywców, w tym w niewielkim stopniu do pracowników DB. Dokładny podział akcji jest aktualnie przedmiotem tzw. umowy udziałowej (Beteiligungsbeitrag) negocjowanej pomiędzy DB, Ministerstwami Finansów i Transportu oraz 4 bankami, które są doradcami prywatyzacyjnymi. W ciągu najbliższych dni
powinny się ukazać informację dot. sposobu podziału akcji. Rząd Niemiecki spodziewa się wpływów ze sprzedaży do wysokości 8 mld Euro, (eksperci uznają za zbyt wysoką). 1/3 wpływów z prywatyzacji zostanie przekazana do budżetu, 1/3 zostanie przeznaczona na modernizacje infrastruktury kolejowej, pozostałe 1/3 zasili kapitałowo DB AG.

W prasie niemieckiej ukazały się również informacje o
zainteresowaniu rosyjskich kolei(RZD) nabyciem akcji DB ML AG. Poinformował o tym szef kolei rosyjskich Jakunin na odbywającym się forum kolejowym w Soczi. Jakunin wskazał na dotychczasową bliską współpracę z DB. Obecny na forum szef kolei niemieckich Mehdorn stwierdził, ze jest otwarty na propozycję rosyjską. DB jest z kolei zainteresowana nabyciem udziałów w kolejach rosyjskich, w Transcontainer i nowotworzonej spółce logistycznej RZD. Stwierdził jednak, że o tym kto nabędzie udziały zarówno w RFN jak i
Rosji zadecydują rządy, bo to one są 100% właścicielami.

Janusz Piechociński Wiceprzewodniczący Sejmowej Komisji Infrastruktury
WWW.piechocinski .pl janusz@piechocinski.pl
lubię naszą okolicę

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5299
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 03 cze 2008, 9:34

Swoją drogą, ciekaw jestem, czy przeciętni niemieccy obywatele i jakaś partia opozycyjna podnoszą właśnie larum o wyprzedaży narodowego majątku w obce ręce :-k
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 04 cze 2008, 20:32

Paweł_K pisze:Swoją drogą, ciekaw jestem, czy przeciętni niemieccy obywatele i jakaś partia opozycyjna podnoszą właśnie larum o wyprzedaży narodowego majątku w obce ręce :-k
Eee, a co to za wyprzedaż w obce ręce, skoro:
Janusz Piechociński pisze:Został utworzony holding o nazwie DB AG w którym 100% udziałowcem jest państwo.
a poza tym
Janusz Piechociński pisze:DB AG utworzyło spółkę DB ML AG (Mobility Logistic), która wejdzie na giełdę jeszcze w tym roku, gdzie zostanie sprzedanych 24,9% jej udziałów.
czyli nawet nie 1/4 =;
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

ODPOWIEDZ