Bo przeraził nas przetarg, to co za to powstanie i to co mogło by powstać. Jest jakaś różnica miedzy 3mld na kadłubek metra a 6mld na ten sam kadłubek?mariow pisze: bo wcześniej nigdy nie miałem takiego wrażenia, raczej wręcz odwrotne
Druga linia metra - dalsze plany rozbudowy
Moderator: JacekM
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36658
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Kwestia ceny. Ja nie jestem ideowym przeciwnikiem budowania II linii metra (a i tacy się znajdą), ale nie jest ona warta zaniechania wszelkich innych inwestycji, bez których miasto się udusi. Co by miał ten środkowy odcinek załatwić? Rozluźnić tramwaje na Moście Śląsko-Dąbrowskim? Akurat ten szlak sobie dobrze radzi.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
A ja byłem przekonany, że - zgodnie ze zdrowym rozsądkiem - II linia metra przebiegać będzie pod Wolą Przemysłową i Jelonkami. I, że 1 km tegoż metra w Śródmieściu Warszawy nie będzie od 2 do 8 razy droższy, niż w innych miastach europejskichmariow pisze:bo wczesniej nigdy nie miałem takiego wrazenia, raczej wręcz odwrotne
![:-? :-?](./images/smilies/icon_confused.gif)
A ja bym zamiast metra "wbił w ziemie" Wileński i dalej pociągnoł pociągi równolegle (mniejwięcej) do średnicy. Ale niestety, o tym można zapomnieć (centrum handlowe). A budowa kolei podziemnej byłaby także tańsza, a do tego pojemniejsza i bardziej elastyczna, tylko niestety kolej obecnie jest beee.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Solidarność wobec biedniejszych regionów jest czymś normalnym, natomiast prosząc o wsparcie budżet centralny Warszawa chce odebrać część swojej składki.Dennis pisze:Kraj to niech najpierw zrzeknie się pobierania od Warszawy daniny w postaci janosikowego, a potem będzie sobie komentował nasze inwestycje
Nie chcę zabrzmieć teatralnie, ale samo metro służyłoby w zasadzie małej grupie mieszkańców stolicy, natomiast np. nowy stadion Legii mógłby służyć całemu krajowi (mecze reprezentacji, ew. występ Legii w pucharach). Jeśli już brać pieniądze z budżetu centralnego, to lepiej by to miało szersze znaczenie niż połączenie Dw. Wileńskiego i R. Daszyńskiego. Obecny projekt metra przy tej cenie wydaje się być czystą fanaberią
![:-? :-?](./images/smilies/icon_confused.gif)
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27424
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Bardzo ponury dowcip moim zdaniem.esm pisze:Nie chcę zabrzmieć teatralnie, ale samo metro służyłoby w zasadzie małej grupie mieszkańców stolicy, natomiast np. nowy stadion Legii mógłby służyć całemu krajowi (mecze reprezentacji, ew. występ Legii w pucharach).
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?
surely we are living in a dream?
coż, sam ten odcinek by na razie wiele nie zdziałał - poza lepszyn dowozem w obrębie szerzej rozumianego centrum ale byłby tez zalążkiem dla reszty linii przeciez.Bastian pisze:Kwestia ceny. Ja nie jestem ideowym przeciwnikiem budowania II linii metra (a i tacy się znajdą), ale nie jest ona warta zaniechania wszelkich innych inwestycji, bez których miasto się udusi. Co by miał ten środkowy odcinek załatwić? Rozluźnić tramwaje na Moście Śląsko-Dąbrowskim? Akurat ten szlak sobie dobrze radzi.
wiem, że cena jest ogromna i mysle że jednak trzeba będize zrezygniowac z ambicji ukończenia tego do 2012. jest to w końcu ten czynnik który drastycznie podbił cenę jeśli tylko wykonawcy wrzucili sobie zyskontowaną wartość przyszłych kar które potencjalnie zapłacą za niedotrzymanie terminu.
to juz inna kwestia ale akurat ja przebiegu pod Górczewską nie uwazam za złyDennis pisze:A ja byłem przekonany, że - zgodnie ze zdrowym rozsądkiem - II linia metra przebiegać będzie pod Wolą Przemysłową i Jelonkami
PURA VIDA!
Tragedi nie będzie, jak będziemy mieli rozgrzebane miasto na Euro, tylko jeżeli będziemy mieli rozgrzebane miasto i nie poprawioną komunikację.inż. Glonojad pisze:a tak będziemy mieli rozgrzebane miasto na mistrzostwa.
Jeżeli już teraz jest bardzo prawdopodobne, że wykonawca nie wyrobił by się z budową odcinka centalnego, to - nie zatrzymując działań zmierzających w kierunku budowy metra - należy czym prędziej przygotować komunikację naziemną. Boję się, że skoncentrujemy się na tym czymś pod ziemią, a to co nad nią pozostanie nietknięte, lub minimalnie poprawione. i wtedy to będzie już poważniejszy problem.
[img]http://www.zm.org.pl/share/logo/zm.png[/img] pisze: Specjaliści z Centrum Zrównoważonego Transportu przestrzegają przed kontynuowaniem procedury przetargowej i zawieraniem umowy na budowę centralnego odcinka II linii metra.
Wszystkie złożone oferty są bardzo zbliżone (co budzi podejrzenia o zmowę) i ponad dwukrotnie wyższe od kalkulacji miasta. Według Macieja Sulmickiego z Zielonego Mazowsza jest jasne, że wykonawcy wykorzystali wysoką wagę jaką władze miasta przywiązywały do terminu realizacji inwestycji przed Euro 2012 i postawili je pod ścianą.
Z dużym prawdopodobieństwem można też uznać, że wykonawcy wliczyli w cenę kary za niedotrzymanie terminu. Tym samym jest niemal pewne, że nawet gdybyśmy wydali tak gigantyczną kwotę, na Euro nie będziemy mieli metra, tylko rozkopane miasto - mówi Stanisław Biega z CZT.
Dlatego nie ma sensu zgadzać się na dyktat firm budowlanych. Lepiej przerwać obecną procedurę i ewentualnie poszukać wykonawców ponownie, tym razem w lepszej pozycji negocjacyjnej, bo bez napiętych terminów. Aby uniknąć rozkopania centrum w 2012r. być może należy zacząć od któregoś z odcinków zewnętrznych, a centralny rozpocząć po 2012r.
Tym bardziej, że II linia metra nie jest wcale potrzebna do obsługi Euro. Potwierdził to wczoraj prof. Wojciech Suchorzewski z Politechniki Warszawskiej w TVP Info. Obecnie funkcjonującymi środkami transportu, tj. koleją, tramwajami i autobusami można dowieźć w rejon stadionu 100 tysięcy osób na godzinę, podczas gdy będzie on miał tylko 55 tysięcy miejsc.
Zdaniem Zielonego Mazowsza miasto powinno postawić przede wszystkim na kolej, a w drugiej kolejności na tramwaje. Analitycy CZT oceniają, że dzięki zakupowi 40-50 pociągów dla SKM za cenę ok. 1 miliarda zł, czyli sześciokrotnie niższą niż oferowana w przetargu, można by stworzyć kilka linii kolejowych (naziemnego metra) o wysokiej częstotliwości, łączących wiele dzielnic miasta i terenów podmiejskich, a nie tylko sześcio kilometrowy odcinek. Jedna z tych linii mogłaby wykorzystywać linię obwodową przebiegającą przez Jelonki, którą PKP będzie remontować w przyszłym roku. Oznaczałoby to zapewnienie dla Jelonek i Bemowa szybkiej komunikacji szynowej znacznie wcześniej niż dotrze tam metro.
Równolegle powinno się zrealizować w najbliższych latach wszystkie projekty modernizacyjne linii tramwajowych, przygotowywane przez Tramwaje Warszawskie (trasa W-Z, al. Jana Pawła II, Targowa, Zieleniecka) wraz z zakupem 150 nowych pojazdów. Na realizację wszystkich tych projektów obecnie brakuje dofinansowania unijnego: w PO Infrastruktura i Środowisko w ramach działań związanych z Euro 2012 miastu przyznano jedynie 50 mln Euro, które wystarczą na dofinansowanie tylko jednego z tych projektów. Oprócz tego dzięki oszczędnościom na metrze starczyłoby także środków na budowę nowych torowisk tramwajowych, na które dotąd nie było funduszy. W pierwszej kolejności chodzi o linię na Tarchomin, a także z Wilanowa ulicami Sobieskiego i Rakowiecką do Dworca Zachodniego oraz budowę brakującego odcinka w al. Powstańców Śląskich.
Zdaniem Zielonego Mazowsza za 3-4 miliardy złotych można przeprowadzić gigantyczną rozbudowę komunikacji szynowej w całym mieście, usprawniającą połączenia w wielu relacjach, praktycznie w każdej dzielnicy i to w większości przed 2012r. Dlatego nie warto wydawać aż 6 miliardów złotych na zaledwie 6-kilometrową linię, przebiegającą 600 m od istniejącej linii kolejowej, która w dodatku nie byłaby gotowa na Euro.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36658
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Z wyjątkiem terminu - wszystko prawda.za 3-4 miliardy złotych można przeprowadzić gigantyczną rozbudowę komunikacji szynowej w całym mieście, usprawniającą połączenia w wielu relacjach, praktycznie w każdej dzielnicy i to w większości przed 2012r.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Nie rozumiem. Dlaczego?Z wyjątkiem terminu - wszystko prawda.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Niewątpliwie jest to bardzo prawdopodobne, patrząc na dotychczasowe poczynania decydentów. W ich głowach zapewne krecą się myśli "metro jest lekiem na wszystko". Jest, tylko że musi być jego sieć, a ten ogryzek w zasadzie niewiele pomoże. Warszawa nie ma szans na sieć metra jak Londyn czy Paryż, jesli za kilkanaście lat być moze będziemy się cieszyć drugą linią, to czym prędzej powinno się z tego zrezygnować i stworzyć porządną sieć komunikacji naziemnej niż budować "odrobinę luksusu".przewoz pisze:Boję się, że skoncentrujemy się na tym czymś pod ziemią, a to co nad nią pozostanie nietknięte, lub minimalnie poprawione. i wtedy to będzie już poważniejszy problem.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36658
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Bo wszystkiego tego w trzy lata się nie zrobi - trzeba było nie odkładać projektów na półki. Ale da się za te pieniądze.kajo pisze:Dlaczego?
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
A ja Uważam, że te projekty właśnie leżą na pułkach i powinno się je wskrzesić. Przygotowanie projektu to jakiś rok i wykonanie od 1 do 3. Podsumwując cześc udałoby się zrobić, a już ta część znacząco ułatwiłaby komunikacje. A tak pozatym zbudowanie sieci SKM to tylko 2 lata oczekiwania na tobor, nie tak wiele.Bo wszystkiego tego w trzy lata się nie zrobi - trzeba było nie odkładać projektów na półki. Ale da się za te pieniądze.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.