Druga linia metra - dalsze plany rozbudowy

Moderator: JacekM

mozgow
Posty: 703
Rejestracja: 04 gru 2007, 11:43
Lokalizacja: Ochota

Post autor: mozgow » 17 cze 2008, 9:51

MeWa pisze:I jakie korzyści niby miałoby to przynieść?
A choćby takie, że znacząco poprawiłoby dojazd z obrzeży do centrum (wg mnie takie właśnie zadanie powinno pełnić metro).

Jeśli miasto, jakimś cudem, znalazłoby pieniądze na centralny odcinek, to powstałaby "imitacja" metra, na dokończenie której poczekalibyśmy sobie do 2020 albo i jeszcze dłużej.
1 7 9 22 128 141 157 172 175 504

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5307
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 17 cze 2008, 9:55

Mając odcinek centralny, można ruszyć z budową w obie strony. Fakt, że mogłaby się ona przeciągnąć w czasie z powodu braku funduszy - znowu jakieś centrum nauki "Kopernik" będzie ważniejsze i dokończenie metra spadnie z planu...
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

pjok-79
Posty: 183
Rejestracja: 13 lut 2007, 14:29

Post autor: pjok-79 » 17 cze 2008, 10:31

Moim zdaniem w pierwszej kolejności powinien zostać zbudowany odcinek Mory - Świętokrzyska. To byłoby w tej chwili optymalne rozwiązanie biorąc pod uwagę rezygnację z budowy samego centralnego odcinka. W zasadzie zapewniłoby to dojazd do centrum z Jelonek i Woli.
Może w ten sposób należałoby pomyśleć. A odcinek ze Świętokrzyskiej do Wileńskiego zacząć na jesieni 2012.
"Żyj!- krzyknęła nadzieja...bez Ciebie nie potrafię - odparło cicho życie..."

Dennis
Posty: 2346
Rejestracja: 09 sty 2006, 15:25
Lokalizacja: Bemowo niegdyś

Post autor: Dennis » 17 cze 2008, 10:33

Akurat tego odcinka, to mogliby wogóle nie budować, przy tak żenującym przebiegu... =;

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 cze 2008, 11:26

pjok-79 pisze:Moim zdaniem w pierwszej kolejności powinien zostać zbudowany odcinek Mory - Świętokrzyska. To byłoby w tej chwili optymalne rozwiązanie biorąc pod uwagę rezygnację z budowy samego centralnego odcinka.
Robiono swego czasu analizę ekonomiczną takiego pomysły - przegrywa z ogryzkiem centralnym koszmarnie.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mozgow
Posty: 703
Rejestracja: 04 gru 2007, 11:43
Lokalizacja: Ochota

Post autor: mozgow » 17 cze 2008, 12:35

inż. Glonojad pisze:Robiono swego czasu analizę ekonomiczną takiego pomysły - przegrywa z ogryzkiem centralnym koszmarnie.
A można gdzieś zobaczyć/przeczytać z jakich to powodów aż tak bardzo przegrywa z "ogryzkiem" ?
1 7 9 22 128 141 157 172 175 504

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 cze 2008, 12:55

W Metroprojekcie, BPRW, albo w Urzędzie Miasta obawiam się... Po prostu jest znacznie mniej pasażerów przy porównywalnych kosztach budowy.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

mozgow
Posty: 703
Rejestracja: 04 gru 2007, 11:43
Lokalizacja: Ochota

Post autor: mozgow » 17 cze 2008, 19:40

Porównywalne koszty względem tego co zakładało miasto dla centralnego odcinka (3 mld) czy też względem tego ile zaoferowali wykonawcy (6 mld)?
Jeśli to pierwsze to wydaje mi się, że i tak to by się opłacało (przeliczając koszt budowy kilometra linii na liczbę pasażerów).

A mniejsze potoki przy obecnych uwarunkowaniach czy też uwzględniało to możliwy rozwój obszarów przez które przebiegałaby linia metra?
Dennis pisze:Akurat tego odcinka, to mogliby wogóle nie budować, przy tak żenującym przebiegu... =;
To oczywiste, że trzeba poprawić ten przebieg, bo aktualnie to jest żenujący ;)
1 7 9 22 128 141 157 172 175 504

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 17 cze 2008, 19:42

Skąd założenie, że pozostałe odcinki wyszłyb tańsze...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

mozgow
Posty: 703
Rejestracja: 04 gru 2007, 11:43
Lokalizacja: Ochota

Post autor: mozgow » 17 cze 2008, 19:59

Nie wierze w to, że za cały zachodni odcinek oferenci zażądaliby więcej jak 4 mld.
1 7 9 22 128 141 157 172 175 504

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 17 cze 2008, 20:11

Bastian pisze: Pasażerów w II linii widzę co najwyżej z 4, 25, 32, 160, 174, 512 i 517 - i to tylko ze środkowych odcinków. Mało.
Jeju, Bastek, przecież wiesz, jak to się robi:

1: od Ronda Daszyńskiego po trasie 8/10 do Os. Górczewska co 4/7,5/7,5
3: wycofanie z Bródna, skierowanie do Czynszowej
4: wycofanie z trasy W-Z, skierowanie do Kawęczyńskiej- Bazyliki co 4/7,5/7,5
7: likwidacja
8: likwidacja
9: skrócenie do Banacha, obniżenie częstotliwości do 6/15/15
10: wycofanie z Prostej, skierowanie do Piasków, względnie pochłonięcie przez 19
13: skrócenie do Dw. Wschodniego
23: przekształcenie w 43 co 12/-/-
24: wycofanie z Al. Jerozolimskich, skierowanie na Okęcie co 4/7,5/7,5
25: likwidacja
26: skrócenie do odcinka Wiatraczna - Zieleniecka
32: likwidacja

Jak w Peterburku. I co, nie byłoby pasażerów w metrze? No byliby, więc o co chodzi?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

pjok-79
Posty: 183
Rejestracja: 13 lut 2007, 14:29

Post autor: pjok-79 » 18 cze 2008, 9:18

No zapomniałeś jeszcze o autobusach. Tu też mamy nieograniczone w zasadzie możliwości cięć :D
"Żyj!- krzyknęła nadzieja...bez Ciebie nie potrafię - odparło cicho życie..."

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 18 cze 2008, 9:20

No nie, jednak ograniczone, więcej niż te ~1400 brygad nie wytniesz, bo... więcej nie ma :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 19 cze 2008, 0:55

Obrazek
Decyzja w sprawie drugiej linii metra - w lipcu
mpw, iwo2008-06-19, ostatnia aktualizacja 2008-06-18 22:36

Stołeczny ratusz przedłuża namysł nad tym, co zrobić z budową drugiej linii metra

Oferty złożone w przetargu na zaprojektowanie i budowę odcinka pomiędzy Dworcem Wileńskim a rondem Daszyńskiego są dużo droższe, niż zakładali miejscy urzędnicy - najtańsza opiewa na 5,8 mld zł, a ratusz zarezerwował na ten cel tylko 2,8 mld.

W pierwszej chwili władze Warszawy zapowiadały, że decyzję: rozstrzygnąć przetarg czy też go unieważnić podejmą do końca czerwca. Jednak wczoraj prezydent Hanna Gronkiewicz-Waltz powiedziała "Gazecie", że ratusz potrzebuje trochę więcej czasu na analizy w tej sprawie. Werdykt ma zapaść w połowie lipca.


Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

esm
Posty: 156
Rejestracja: 25 cze 2006, 20:27
Lokalizacja: Natolin

Post autor: esm » 19 cze 2008, 11:40

Kolejny stracony miesiąc, a mogli przewidzieć w Ratuszu, że oferenci podniosą ceny i sami wcześniej określić do jakiej kwoty opłaca się zbudować metro. Na Euro2012 na pewno nie będzie II nitki metra, ale i innej nowej infrastruktury.

Niezależnie od opcji politycznej, ludziom w Ratuszu brakuje wyobraźni :(

ODPOWIEDZ