Pętla przy Włościańskiej

Moderator: Wiliam

desert_eag
Posty: 1279
Rejestracja: 07 lis 2007, 13:12

Post autor: desert_eag » 31 mar 2008, 22:46

fraktal pisze:A właśnie, że bardzo uczciwe - ja lubię 195 i nigdy tego nie ukrywałem. Ta linia ma też wielu zwolenników na Kasprowicza, bo jest szybsza niż 114 i ma mniej skomplikowaną trasę, gdy nie ma objazdów. Ale mimo to muszę się pogodzić z jej skróceniem, pomimo tego, że budowa linii metra nie została zakończona. Podobnie 520 - ma wielu zwolenników na Broniewskiego i nie tylko. Dlatego uważam, że jak z czegoś rezygnować - to solidarnie. Oczywiście tam również potrzebna będzie mocna dowozówka do metra. A co do 195, to jeszcze docenisz jej obecność, gdy zobaczysz, jak wzrośnie wykorzystanie 116 na Żoliborzu i Trakcie Królewskim, a ZTM jej nie wzmocni z powodu złego stanu wiaduktu. Na Bielanach zresztą pewnie też, bo ja wcale nie zamierzam przesiadać się w 116 dopiero przy Słodowcu, chyba że wcześniej będzie za ciasno, aby się dostać. :D
A skąd ta pewność, że w ogóle jeżdżę/będę jeździł 116? Z reszta z 520 korzystam średnio raz w miesiącu, wiec dla mnie mogą ją ciąć do woli ;D
Chodziło mi o sformułowanie "hołubić", które samo w sobie jest raczej negatywne niż neutralne i podróżnych z 520 stawia na półce razem z różnej maści oszołomami.
Dla mnie to ZTM może pokasować wszystko, zostawić jakąś pseudodowozówke a'la 179 i zapakować wszystkich do metra i tramwaju (o ile się zmieszczą). Ja sobie bedę pielgrzymował do metra piechotą, mimo że mam do stacji z 15 minut. Z tym, że nie każdy tak może...

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 13 maja 2008, 2:40

Obrazek
Przeprowadzka na nową pętlę autobusową
Jarosław Osowski2008-05-13, ostatnia aktualizacja 2008-05-12 22:49

Plac Wilsona już w czerwcu odetchnie od nadmiaru autobusów. Zarząd Transportu Miejskiego przeniesie je na nową pętlę, która powstała koło stacji metra Marymont. Najpierw linie z Tarchomina

Gotowa już pętla przy Włościańskiej niedaleko Hali Marymonckiej przejmie większość autobusów, które zawracają dziś w sercu Żoliborza w stronę peryferyjnych dzielnic. Po zamontowaniu sygnalizacji świetlnej na pl. Wilsona w godzinach szczytu tworzą się potężne zatory, a przegubowce tarasują wjazd i wyjazd z bocznych ulic. O przeniesieniu autobusów na obrzeża dzielnicy mówi się co najmniej od lat 90. Dojdzie do tego w końcu latem.

"Gazeta" dowiaduje się, że Zarząd Transportu Miejskiego podzielił przeprowadzkę na dwa etapy. Pierwszy planowany jest na początek wakacji 23 czerwca. Wtedy powinien już być gotowy dojazd do nowej pętli od ul. Słowackiego. Teraz trwa przebudowa skrzyżowania tej ulicy z Włościańską. Po jej zakończeniu i zamontowaniu sygnalizacji świetlnej będzie tu można skręcać we wszystkie strony. Umożliwi to np. wyjazd z Trasy AK w lewo do Marymonckiej. Włościańska zyskała przy Hali Marymonckiej dwie osobne jezdnie, które czekają jeszcze na położenie asfaltu. Tak szeroka ulica ma zapewnić wygodny dojazd kierowcom do parkingu przesiadkowego i autobusom na nową pętlę.

Najpierw ZTM chce tu skierować linie 508 i 511 z Tarchomina, które dziś dojeżdżają na pl. Wilsona. Planowane jest też nowe połączenie z tej dzielnicy ze stacją metra Marymont. Zyskają na tym mieszkańcy ulic Odkrytej, Ćmielowskiej, Milenijnej i Ordonówny na Tarchominie i w Nowodworach. Tu zmienią się też trasy linii 101, 126 i 144 - celem jest poprawa dojazdu na Pragę.

We wrześniu na nowej pętli przy Włościańskiej pojawi się też najbardziej popularna na Tarchominie linia E-4. Urzędnicy chcą przyspieszyć jej przejazd, by pasażerowie jak najsprawniej docierali do metra. Mają wysiadać zaraz za skrętem z ul. Słowackiego we Włościańskiej, czyli w miarę blisko od wejścia na stację. Gorzej będzie z powrotem, bo autobusy wyjeżdżające z pętli przez Włościańską i Żelazowską utkną w korku, który codziennie tworzy się na Trasie AK i moście Grota-Roweckiego.

Również we wrześniu do pl. Wilsona i dalej na Trakt Królewski i Ursynów z Nowodworów ruszą autobusy linii 503 (zamiast Jagiellońską i przez most Gdański). Można się spodziewać, że spowoduje to wycofanie z Bielan linii 195, która łączy je z Nowym Światem i Ursynowem.

Ta zmiana ma się jednak łączyć z większą korektą tras po otwarciu ostatnich stacji metra. W ratuszu mówi się, że stanie się to "po wakacjach". Wtedy też ZTM dokończy wyprowadzkę autobusów z pl. Wilsona. Ten etap obejmie większość linii przyjeżdżających tu dziś z Bielan.


Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36679
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 maja 2008, 13:21

Jest parę nieścisłości trasowych, ale o tym w wątku o Tarchominie na KM.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 12 cze 2008, 8:12

Może nie końca w temacie, ale czy program świateł na skrzyżowaniu Włościańska - Słowackiego jest docelowy? Czy piesi mają przechodzić Włościańską na dwa takty ?
Dziś zauważyłem, że tak to działa, jeżeli się utrzyma to mamy idiotyzm do n-tej potęgi.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 12 cze 2008, 15:13

Tak, dziwne to... I długo trzeba czekać aż zapali się zielone na skręcie ze Słowackiego z kierunku Bielan we Włościańską. Bezsens...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 12 cze 2008, 15:45

MeWa pisze:Tak, dziwne to... I długo trzeba czekać aż zapali się zielone na skręcie ze Słowackiego z kierunku Bielan we Włościańską. Bezsens...
Jak tak zostanie będzie wprost niebezpiecznie, jak te tłumy z busów zmieszczą się na maleńkiej wprost wysepce :?:

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 12 cze 2008, 16:31

Naiwne jest przekonanie, że tłumy będą czekać :D
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25434
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 12 cze 2008, 16:50

Naiwne jest liczyć, że ktoś to jeszcze zmieni. :D
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 13 cze 2008, 10:34

MeWa pisze:Naiwne jest przekonanie, że tłumy będą czekać :D
Naiwne jest myślenie, że busy i auta na P&R będą czekać =;

fraktal
Posty: 5502
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 18 cze 2008, 17:03

Tymczasem okazuje się, że Ł-ka wcale nie chce się przenosić na Włościańską. Z tekstu opublikowanego w bezpłatnej gazetce "Echo Żoliborza i Bielan" wynika, że mieszkańcy Łomianek wcale nie są zadowoleni z proponowanej nowej trasy ełki, a prezes KMŁ twierdzi, że chciałby, by Łki mogły się przenieść na Włościańską dopiero po zmianie rozkładu, czyli 1 sierpnia. Wszystko zależy od postawy ŻTM-u - twierdzi prezes KMŁ Tadeusz Kordek. To o tyle dziwne, że KMŁ podobno zażyczyła sobie osobnego stanowiska na Włościańskiej i ZTM wcale jej do tego nie zmuszał...

mozgow
Posty: 703
Rejestracja: 04 gru 2007, 11:43
Lokalizacja: Ochota

Post autor: mozgow » 18 cze 2008, 21:57

Obrazek
Pętla Marymont

KMaj 18-06-2008, ostatnia aktualizacja 18-06-2008 11:03

Od soboty zacznie działać nowa pętla obok stacji metra Marymont.


Zatrzymają się na niej autobusy linii: 110, 508, 511, 701 i E-4. Na Włościańskiej przed wjazdem na pętlę zatrzymają się tramwaje linii: 12, 13, 14, 15, 16 i 17.
Źródło: Życie Warszawy


Pomijając tytuł, to gdzie będą się zatrzymywać tramwaje? :>
1 7 9 22 128 141 157 172 175 504

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 18 cze 2008, 21:59

I jakie ciekawe linie :D

Czy to nie są przypadkiem numery stanowisk?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36679
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 19 cze 2008, 0:33

OJP #-o (-o<
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 19 cze 2008, 10:46

Aż pojadę w sobotę tą linią E-4, która ma się zatrzymywać przy Marymoncie.

Walas
Posty: 17113
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 19 cze 2008, 10:50

Wczoraj aż się łza mi w oku zakręciła jak zobaczyłem tak ładną zrobioną pętle.

ODPOWIEDZ