Nowe przystanki kolejowe w Warszawie

Moderator: JacekM

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 28 lip 2008, 22:13

Tory to są, zarówno w Grodzisku, jak i w Warszawie Al. Jerozolimskie - tylko krawędź styczna do tych 'dalekobieżnych' torów jest tylko jedna. Dziwne. Np. w Grodzisku wszelkie pociągi nie zatrzymujące się, a jadące w stronę Warszawy, przejeżdżają przy tej krawędzi... Te w stronę zachodnią jadą torem następnym, nie przylegającym do żadnej krawędzi. Nie przyjrzałem się dokładnie, ale w Alejach też jest 'trochę torów' pomiędzy linią WKD a krawędzią.
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5755
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 28 lip 2008, 23:47

Poniżej taki koci rys, może trochę rozjaśni o co biega w Alejach :P

EDIT
3R i 4R - tory podmiejskie
1R i 2R - dalekobieżne
Załączniki
Aleje_jerozolimskie.gif
Aleje_jerozolimskie.gif (8.91 KiB) Przejrzano 1169 razy
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 lip 2008, 23:50

Jeszcze byś kierunki oznaczył :-p

L510 to łącznica na Warszawę Główną Towarową vel Odolany, tory 1R i 2R to linia 8, czyli dalekobieżne, 3R i 4R to łącznica 445, czyli wejście w układ podmiejski zachodniej, nieopisany tor przechodzący pod torami 1-3R to bodaj podmiejski wjazd ze Skierniewic na Zachodnią.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7086
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 28 lip 2008, 23:50

Na szkicu brakuje kozłów oporowych na zejściach 2R L8 i L510, ale to taki mały szczegół. ;P Zagłębiając się w szczegóły warto by jeszcze oznaczyć perony, niżej jest Peron 1 a wyżej 2. ;-)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 28 lip 2008, 23:53

JaBaal pisze:krawędź styczna do tych 'dalekobieżnych' torów jest tylko jedna
z rysunku wynika, że wszystkie tory dalekobieżne i podmiejske w ruchu pasażerskim są przy peronach.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5755
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 28 lip 2008, 23:54

Mr_Kolesław pisze:Na szkicu brakuje kozłów oporowych na zejściach 2R L8 i L510, ale to taki mały szczegół. ;P
Nie jestem jeszcze pewien przejść międzytorowych, może jutro się wybiorę zobaczyć to sprawdzę w naturze.

[ Dodano: Pon 28 Lip, 2008 23:55 ]
Fikander pisze:nieopisany tor przechodzący pod torami 1-3R to bodaj podmiejski wjazd ze Skierniewic na Zachodnią.
dokładnie, zapomniałem opisać 4W L447
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7086
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 28 lip 2008, 23:56

MeWa pisze:
JaBaal pisze:krawędź styczna do tych 'dalekobieżnych' torów jest tylko jedna
z rysunku wynika, że wszystkie tory dalekobieżne i podmiejske w ruchu osobowym są przy peronach.
Zgadza się. :smile:
bohun pisze:
Mr_Kolesław pisze:Na szkicu brakuje kozłów oporowych na zejściach 2R L8 i L510, ale to taki mały szczegół. ;P
Nie jestem jeszcze pewien przejść międzytorowych, może jutro się wybiorę zobaczyć to sprawdzę w naturze.
Wszystko okej. :D

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26936
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 29 lip 2008, 7:43

Tak, jest (chyba, nie jestem pewien głowicy południowej) pewna elastyczność wyboru toru przez podmiejski "do Radomia", która w teorii umożliwi wyprzedzanie przez dalekobieżne. Aczkolwiek w takim układzie lepiej by było, gdyby były dwa perony wyspowe (tor 4R przy dwóch peronach) co oszczędziłoby pasażerowi ryzyka "biegania" (bo dalekobieżny musi 1R jechać, a podmiejski może zmienić krawędź).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 29 lip 2008, 14:32

inż. Glonojad pisze:Tak, jest (chyba, nie jestem pewien głowicy południowej) pewna elastyczność wyboru toru przez podmiejski "do Radomia", która w teorii umożliwi wyprzedzanie przez dalekobieżne.
No właśnie do pełni szczęścia brakuje zejścia z toru 2/4R na 1R w kierunku południowym... Osobowy stał by sobie spokojnie na swoim peronie, a pospieszny wyprzedził by przy peronie 2. Z tego co pamiętam rozjazdy są tam na więcej niż 40km/h (musze się tam przejechać po zakońćzeniu i zweryfikować), więc odbywało by się to bez straty dla pociągu dalekobieżnego, który tam i tak dużo szybciej nie pojedzie. Na samej łącznicy 445 też prędkosći niskie - 50 i 60km/h.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27606
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 lip 2008, 18:10

przewoz pisze:Z tego co pamiętam rozjazdy są tam na więcej niż 40km/h
Są pasy na semaforach, więc tak.
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7086
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 29 lip 2008, 19:44

przewoz pisze:
inż. Glonojad pisze:Tak, jest (chyba, nie jestem pewien głowicy południowej) pewna elastyczność wyboru toru przez podmiejski "do Radomia", która w teorii umożliwi wyprzedzanie przez dalekobieżne.
No właśnie do pełni szczęścia brakuje zejścia z toru 2/4R na 1R w kierunku południowym... Osobowy stał by sobie spokojnie na swoim peronie, a pospieszny wyprzedził by przy peronie 2. Z tego co pamiętam rozjazdy są tam na więcej niż 40km/h (musze się tam przejechać po zakońćzeniu i zweryfikować), więc odbywało by się to bez straty dla pociągu dalekobieżnego, który tam i tak dużo szybciej nie pojedzie. Na samej łącznicy 445 też prędkosći niskie - 50 i 60km/h.
Rozjazdy są na 60km/h: LINK. Paski na semaforach też na tyle samo. :smile:

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 30 lip 2008, 8:25

Są pasy na semaforach, więc tak.
Rozjazdy są na 60km/h: LINK. Paski na semaforach też na tyle samo.
No właśnie, właśnie, tak też mi się wydawało (nie pamiętając mapy szczegółowej) ;-)
Ale zjazdu z toru 2/4R na 1R w kierunku południowym chyba jednak nie ma, a przydał by się.

Szymon
(Mr_Kolesław)
Posty: 7086
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:03
Lokalizacja: Szamoty
Kontakt:

Post autor: Szymon » 30 lip 2008, 9:36

przewoz pisze:Ale zjazdu z toru 2/4R na 1R w kierunku południowym chyba jednak nie ma, a przydał by się.
No tego niestety nie ma... Stwarza to problem w momencie jakiegoś wypadku na 2R na odcinku od Alej do Służewca, bo wtedy pociągi będą musiały jeździć od Zachodniego przez 1R i 3R... :-?

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 01 sie 2008, 0:32

MeWa pisze:
JaBaal pisze:krawędź styczna do tych 'dalekobieżnych' torów jest tylko jedna
z rysunku wynika, że wszystkie tory dalekobieżne i podmiejske w ruchu pasażerskim są przy peronach.
Może 'niegramotnie' napisałem tamto zdanie, ale miałem na myśli Grodzisk, a nie Aleje.
inż. Glonojad pisze:Tak, jest (chyba, nie jestem pewien głowicy południowej) pewna elastyczność wyboru toru przez podmiejski "do Radomia", która w teorii umożliwi wyprzedzanie przez dalekobieżne.
Jeśli rysunek Bohuna jest prawidłowy, to podmiejski z krawędzi przy 4R 'do Radomia' nie wjedzie potem na tor właściwy :-k
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 01 sie 2008, 1:08

JaBaal pisze:Jeśli rysunek Bohuna jest prawidłowy, to podmiejski z krawędzi przy 4R 'do Radomia' nie wjedzie potem na tor właściwy
to znaczy? Tor właściwy - o jaki Ci chodzi?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

ODPOWIEDZ