Komunikacja na Tarchominie i Nowodworach (cz. 1)

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 02 sie 2008, 13:51

michael112 pisze:Na co poszła podwyżka?
chociażby na zwiększenie obsługi metra i pokrycie wzrastających kosztów obsługi innych środków transportu :D
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 sie 2008, 16:24

michael112 pisze:Przepraszam za wielkie litery, ale mnie naprawdę irytuje, że wprowadzono podwyżkę i nadal mają być cięcia. Gdyby to ode mnie zależało, to ktoś by za to odpowiedział utratą stanowiska.
I chciałbym się dowiedzieć, jakie są przyczyny nowych cięć. (Obojętnie u jakiego przewoźnika).
W zasadzie, to powinien w takim razie polecieć Magierski. Bo to MZA ściąga plan. A ZTM nic na to nie może. Projekt umowy pod nowy przetarg leży w Radzie Miasta i nie wiadomo, kiedy zostanie klepnięty. A to jest warunek konieczny do rozpisania przetargu (wydawanie pieniędzy z przyszłych budżetów). A radni mówią (głupio), że skoro były podwyżki, to kasy na nowy przetarg nie będzie. A bez gwarancji kasy w przyszłych okresach budżetowych (bo w zasadzie o to tylko chodzi), ZTM ma związane ręce i musi przyjmować dyktat MZA.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7692
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 04 sie 2008, 11:11

michael112 pisze:JAKIM PRAWEM :?: Na co poszła podwyżka?
Przepraszam za wielkie litery, ale mnie naprawdę irytuje, że wprowadzono podwyżkę i nadal mają być cięcia. Gdyby to ode mnie zależało, to ktoś by za to odpowiedział utratą stanowiska.
Prawem braku ludzi do kręcenia kółkiem. Jak widać MZA pomimo całego socjalu jaki oferuje nie jest w na tyle atrakcyjne, żeby utrzymać takią liczbę kierowców, która byłaby w stanie obsłużyć miasto. Kogo za to chcesz zwolnić? Kierowcy zwalniają się sami.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 sie 2008, 11:20

pawcio pisze:. A radni mówią (głupio), że skoro były podwyżki, to kasy na nowy przetarg nie będzie.
E? To przecież po to były podwyżki, żeby była kasa np. na taki przetarg... :wtf:
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 04 sie 2008, 16:03

Nordyk110 pisze:
inż. Glonojad pisze:Preteksty, a nie powody, jeśli już.

Tak czy siak, trasa AK MA obecnie 3 pasy, więc "zgoda" na 4 dla autobusów to jakieś nieporozumienie (pomijając fakt, że Twoja zgoda nie jest nikomu do niczego potrzebna). 4 pasy są na odcinku mostowym.
I na wjeżdzie na most ten bus pas by stworzył niezły "sajgon".
To mój kolejny argument przeciwko.
viewtopic.php?p=342580#342580
W przypadku Trasy AK należałoby dążyć do wyznaczenia z obecnych 3 pasów i pasa awaryjnego, czterech pasów, z których jeden zostałby przeznaczony dla komunikacji miejskiej. Jest to możliwe pod warunkiem, że szerokość jezdni Trasy AK wynosi przynajmniej 14 m. Prawdopodobnie tyle wynosi, gdyż obecne pasy dla ruchu mają szerokość ok. 3,7-3,8 m., pas awaryjny ok. 2,5 m., a ponadto z lewej strony lewego pasa jest wymalowana dodatkowa linii w odległości ok. 20-30 cm od lewego krawężnika jezdni.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 04 sie 2008, 20:18

inż. Glonojad pisze:
pawcio pisze:. A radni mówią (głupio), że skoro były podwyżki, to kasy na nowy przetarg nie będzie.
E? To przecież po to były podwyżki, żeby była kasa np. na taki przetarg... :wtf:
Nie do końca. Każda umowa zobowiązująca do wydawania określonej kwoty pieniędzy w roku budżetowym innym niż następne wymaga zgody Rady Miasta, jako instytucji uchwalającej budżety przyszłych okresów.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 sie 2008, 20:38

To ja wiem doskonale, tylko nie rozumiem "logiki" radnych.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 04 sie 2008, 22:11

Ja też.
Ale warto czasami oświecić lud, by wiedział, gdzie leży problem.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

urluch
Posty: 266
Rejestracja: 23 wrz 2007, 19:42

Post autor: urluch » 04 sie 2008, 22:13

MisiekK pisze:
michael112 pisze:JAKIM PRAWEM :?: Na co poszła podwyżka?
Przepraszam za wielkie litery, ale mnie naprawdę irytuje, że wprowadzono podwyżkę i nadal mają być cięcia. Gdyby to ode mnie zależało, to ktoś by za to odpowiedział utratą stanowiska.
Prawem braku ludzi do kręcenia kółkiem. Jak widać MZA pomimo całego socjalu jaki oferuje nie jest w na tyle atrakcyjne, żeby utrzymać takią liczbę kierowców, która byłaby w stanie obsłużyć miasto. Kogo za to chcesz zwolnić? Kierowcy zwalniają się sami.
Nie została poruszona kwestia prywatnych przewoźników.

Jeżeli odpowiedź na powyższe zdanie, będzie stwierdzało braki u prywaciarzy. To mam
jeszcze jedno pytanie. A mianowicie:
Skąd wytrzasnęli autobusy i kierowców na linie: 201, 202, 204, 206, 207, 211, 311 i inne
tego typu wymysły?
Przedwczesną jest radość wasza, bezbożni synowie Juliana Apostaty! Możecie Kościół obedrzeć, skrępować, wtrącić do katakumb i skazać na męczeństwo, ale go nie pokonacie; bo i dziś powtarzamy śmiało za Tertulianem: Mori possumus, vinci non possumus (możemy umrzeć, ale nie możemy być zwyciężonymi); a wy prędzej czy później musicie zawołać: Vicisti Galilaee! (zwyciężyłeś Galilejczyku). św. Józef Sebastian Pelczar (1842-1924)

Ikarusy już jeżdżą po przyjaznych, szerokich drogach, pomagając swoim pasażerom dostać się w każde miejsce, o każdej porze.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 04 sie 2008, 22:14

Dodatkowy przetarg na minibusy, który pozwolił na zwiększenie planu brygadowego. Ale już drugi przetarg PKS-u służył tylko łataniu dziur po spadającym planie MZA.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 04 sie 2008, 22:48

I wyjściu Veolii. Czyli przetarg na prywaciarza powinien być na 90-100 przegubowców...

Natomiast ta logika radnych mnie zastanawia naprawdę - ale to chyba kwestia tego, że ZTM akurat umowy wieloletniej nie ma...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
MisiekK
Posty: 7692
Rejestracja: 15 gru 2005, 18:17
Lokalizacja: Nowe Dwory Tarchomińskie

Post autor: MisiekK » 05 sie 2008, 7:14

inż. Glonojad pisze:I wyjściu Veolii. Czyli przetarg na prywaciarza powinien być na 90-100 przegubowców...
Super, tylko, że autobus pewien czas się produkuje. Żaden producent nie trzyma na placu więcej niż kilka gotowych wozów.
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 sie 2008, 9:13

MisiekK pisze:
inż. Glonojad pisze:I wyjściu Veolii. Czyli przetarg na prywaciarza powinien być na 90-100 przegubowców...
Super, tylko, że autobus pewien czas się produkuje. Żaden producent nie trzyma na placu więcej niż kilka gotowych wozów.
Daltego ten przetarg powinien był się odbyć w październiku zeszłego roku (zastępstwo za Veolię) a widzę, że niekoniecznie odbędzie się w październiku tego.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 05 sie 2008, 13:19

tarantula01 pisze:W przypadku Trasy AK należałoby dążyć do wyznaczenia z obecnych 3 pasów i pasa awaryjnego, czterech pasów, z których jeden zostałby przeznaczony dla komunikacji miejskiej. Jest to możliwe pod warunkiem, że szerokość jezdni Trasy AK wynosi przynajmniej 14 m. Prawdopodobnie tyle wynosi, gdyż obecne pasy dla ruchu mają szerokość ok. 3,7-3,8 m., pas awaryjny ok. 2,5 m., a ponadto z lewej strony lewego pasa jest wymalowana dodatkowa linii w odległości ok. 20-30 cm od lewego krawężnika jezdni.
Z lektury opracowania na stronach ZTM, autorstwa Transeko, wypływa optymistyczny wniosek: Na drodze klasy GP pas autobusowy nie musi mieć szerokości 3,5 m (tak jak przewiduje to rozporządzenie dla normalnych pasów ruchu). Bus pas musi mieć szerokość przynajmniej 3 m. Także gdyby Trasa AK nie miała szerokości 14 m, ale np. 13,7 m, to dla wyznaczenia bus-pasa nie powinno być wymagane poszerzenie jezdni Trasy AK w taki sposób, aby miała ona szerokosć 14 m. Jest to o tyle istotne, że wszelkie koszty związane z utrzymaniem Trasy AK (ponoszone w tej chwili przez miasto), miasto chce przerzucać na GDDKiA, która będzie nią za chwilę (za chwilę - czyt. może 4-5 m-cy) władać. Takie poszerzenie zaś to koszty, które z punktu widzenia miasta są niepotrzebne. GDDKiA i tak wszystko przebuduje, aby Trasa AK odpowiadała w pełni parametrom S (teraz jest to GP na parametrach S)

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 05 sie 2008, 13:46

Jeśli bus-pas nei zostanie wyznaczony przed przejęciem przez GDKiA, to chyba w ogóle nie powstanie...
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Zablokowany