Koleją na warszawskie lotnisko
Moderator: JacekM
Za bardzo wierzycie mediom i dramatyzujecie. Nikt nie napisał, że na pewno KM pojadą z lotniska. SKM same tego nie wiedzą, bo może się okazać, że przetarg im się przeciągnie i co? Pojadą ENkami wyporzyczonymi od PKP PR?
Kasowniki na stacjach to już nawet są, przynajmniej na niektórych. Tylko jak już myślimy o honorowaniu biletów ZTM< to musimy patrzeć dalej. Jeden zwykły kasownik nie wystarczqa, bo raz skasowany bilet na jednej stacji będzie ważny w pociągu z tej stacji w każdym kierunku. I co? I klops. Być moze pomysłem było by instalowanie dwóch kasownmików, dla dwóch kierunków, ale to sprawdzi się na małych stacjach i przystankach. A na takim wschodnim? I już jest problem. Mozemy zacząć ułatwiać życie jeszcze od innej strony - honorować bilety KM w ZTM. Przynajmniej na kolejowych szlakachKM powinny po prostu honorować wszystkie rodzaje biletów ZTM, powinny być kasowniki na stacjach... o przepraszam, zapomniałem że jestes my w Polsce
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34864,5228468.htmlGW pisze: Finiszują z projektem tunelu na lotnisko
Krzysztof Śmietana, 2008-05-20, ostatnia aktualizacja 2008-05-20 07:57
===
(C) Agencja Architektoniczna Centrum 2008
Tak ma wyglądać stacja kolejowa przy lotnisku Okęcie
===
Z dwuletnim opóźnieniem czeska firma Sudop kończy wreszcie projektowanie tunelu kolejowego do gotowej już stacji na lotnisku Okęcie. Budowa ma się zacząć pod koniec roku
Jak pisaliśmy, terminów oddania projektu ponadpółtorakilometrowego łącznika kolejowego między lotniskiem a linią Warszawa - Radom było już mnóstwo. Żadnego nie udało się dotrzymać. Dzięki tej odnodze - tak jak na wielu lotniskach europejskich - wreszcie będzie można dojechać pociągiem do gotowej od roku w stanie surowym stacji na Okęciu.
- Pod koniec czerwca przekażemy gotowy projekt połączenia - zarzekał się wczoraj Andrzej Wojtkiewicz, dyrektor polskiego oddziału firmy Sudop Praha. Dlaczego doszło aż do dwuletniego poślizgu z przygotowaniem projektu? - Natrafiliśmy w tym miejscu na prawdziwy węzeł gordyjski. Jest tam mnóstwo instalacji miejskich, których nie ma w żadnej ewidencji. Do tego dołożyły się problemy biurokratyczne. Przykładowo aż dziewięć miesięcy musieliśmy czekać, aż dawne Ministerstwo Transportu zgodzi się na pewne odstępstwa w sprawie tzw. kozłów oporowych, które ustawia się na końcu toru. Podobnych problemów było mnóstwo - mówi Andrzej Wojtkiewicz.
Nie wiadomo, czy spółka PKP Polskie Linie Kolejowe przyjmie te tłumaczenia. Informowaliśmy już, że kilka miesięcy temu zaczęła naliczać kary finansowe za opóźnienia.
Jeśli rzeczywiście dokumentacja zostanie przekazana pod koniec czerwca, to wkrótce kolejarze zaczną szukać wykonawcy robót. Według najnowszego planu budowa ponadpółtorakilometrowego połączenia zacznie się w grudniu. Jeśli nie będzie kolejnych opóźnień, to pociągiem na lotnisko dojedziemy w 2010 r. Podróż z centrum ma zajmować ok. 20 minut. Nowoczesne składy na tę trasę kupi podlegająca ratuszowi Szybka Kolej Miejska.
Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,3486 ... keciu.htmlGW pisze: Czesi utknęli w tunelu na Okęciu
Krzysztof Śmietana, 2008-06-22, ostatnia aktualizacja 2008-06-22 21:41
Kary za opóźnienie projektu tunelu kolejowego na lotnisko przewyższyły już wartość kontraktu z czeską firmą
To byłby niezły interes dla spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Już od dwóch lat czeka na projekt ponadpółtorakilometrowej odnogi na lotnisko. W większości będzie ona przebiegać w tunelu, który powstanie m.in. pod parkingiem dla miejskich autobusów i przetnie ogródki działkowe sąsiadujące z lotniskiem. Czeska firma Sudop zapowiada, że pod koniec czerwca odda w końcu dokumentację. Kary za spóźnienie przekroczyły już jednak koszt projektu, które wyceniono na blisko 10 mln zł.
Projektanci będą jednak przekonywać kolejarzy, żeby anulowali większość kar - opóźnienie miało być niezależne od nich. W firmie Sudop bronią się, że koło lotniska zastali mnóstwo instalacji miejskich, których nie było na żadnych planach. Narzekają też, że wiele prac opóźniali sami urzędnicy, którzy długo zastanawiali się, czy zgodzić się na odstępstwa projektowe. - Inwestor przedtem tylko na nas krzyczał. Teraz zaczyna przyjmować naszą argumentację - mówi Andrzej Wojtkiewicz, dyrektor polskiego oddziału firmy Sudop. Na razie jednak nie wiadomo, ile kolejarze zapłacą projektantowi.
PKP PLK zapowiada, że na przełomie sierpnia i września ogłosi przetarg na budowę odnogi. Pierwsze prace mają się zacząć w grudniu i potrwają półtora roku. Wzrastają jednak koszty inwestycji. Jeszcze rok temu przewidywano, że tunel będzie kosztował 225 mln zł. Teraz mówi się już o 500 mln zł.
Prezes spółki PKP PLK Krzysztof Celiński zapewnia, że te pieniądze znajdą się w budżecie. Inwestycja ma być częściowo dofinansowana z Unii Europejskiej. Nie boi się, że koszty budowy wzrosną tak jak w przypadku drugiej linii metra, bo tutaj m.in. nie ma tak napiętego harmonogramu prac. - Na Euro 2012 na pewno zdążymy - przekonuje.
Pod koniec czerwca skończy się zaś przebudowa ośmiokilometrowego odcinka torów od Warszawy Zachodniej do stacji Służewiec. Tędy jeżdżą m.in. składy podmiejskie do Radomia. Tędy będą też kursować pociągi na lotnisko. Na tym odcinku powstały dwa nowe przystanki przy Al. Jerozolimskich i przy ul. Żwirki i Wigury. Pasażerowie mogą być jednak rozczarowani, bo czas przejazdu np. z Piaseczna do Warszawy, który teraz to 42-44 minuty, raczej się nie skróci. Prezes Celiński proponuje, by w przyszłości pociągi dojeżdżające z Warki czy Radomia nie zatrzymywały się zbyt często w obrębie Warszawy. Na wszystkich stacjach po drodze miałyby stawać składy Szybkiej Kolei Miejskiej, które mają jeździć z lotniska na Okęciu do Legionowa i do Otwocka. Miejska spółka SKM zamierza kupić na te linie nowoczesne wagony.
Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
Kolejom Mazowieckim nadal marzy się obsługa Okęcia
http://pl.youtube.com/watch?v=ocYTPPVjKbc
http://pl.youtube.com/watch?v=ocYTPPVjKbc
Podaj przyczyne dlaczego nie miałyby marzyć -a nawet tam jeździć ?tomkrt pisze:Kolejom Mazowieckim nadal marzy się obsługa Okęcia
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
Czemu piszesz o Okęciu, skoro materiał jest o Modlinie?tomkrt pisze:Kolejom Mazowieckim nadal marzy się obsługa Okęcia
http://pl.youtube.com/watch?v=ocYTPPVjKbc
[ Dodano: Wto 05 Sie, 2008 15:41 ]
zdaje się, że na razie umowa pomiędzy Ministerstwem a Warszawą zakłada, że to Warszawa wybierze przewoźnika...rufio198 pisze:a nawet tam jeździć
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Ale jak się skończy wspólny bilet na granicy Warszawy, to może jeździć dalej na pusto.przewoz pisze:Raczej nie na wyłączność. Jak będzie miejsce, to nawet Arriva moze tam pojechać, jak zechce.MeWa pisze:zdaje się, że na razie umowa pomiędzy Ministerstwem a Warszawą zakłada, że to Warszawa wybierze przewoźnika...
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
Może, ale jak był by to pociąg w normalnym trybie jedzie dalej (np Wwa Zach - Otwock startujący z Okęcia, czy Wwa wsch. - Grodzisk startującuy z Modlina), to pusty on na pewno nie będzie. Upieczone dwie pieczenie na jednym ogniu - skomunikowanie lotniska z Mazowszem i dojazd ludzi do pracy, jak do tej pory.Ale jak się skończy wspólny bilet na granicy Warszawy, to może jeździć dalej na pusto.