Przy dobrym wykorzystaniu 16-składów do tego celu? dołożenie do istniejącego planu tych pociągów ścisku nie zwiększy, tylko zmniejszy.I ścisk oraz warunki rónież jak do tej pory
Koleją na warszawskie lotnisko
Moderator: JacekM
Bardzo dobrze to ująłeś. Tylko czy KM umie dobrze wykorzystać posiadane składy? Widziałem już pojedyńcze składy wysyłane na ruchliwą trasę do Grodziska w godzinach szczytu.przewoz pisze:Przy dobrym wykorzystaniu 16-składów do tego celu? dołożenie do istniejącego planu tych pociągów ścisku nie zwiększy, tylko zmniejszy.I ścisk oraz warunki rónież jak do tej pory
Mam nadzieję, że KM uczy się działać w warunkach konkurencyjnych a nie liczy na powrót monopolu.
I o to chyba właśnie chodzi. Ludzie, nieświadomie, będą wsiadać do pociągów KM z biletami jednorazowymi, a tam już będą czekać kontrolerzy. I tak Km będą zbijać kokosy nawet bez wożenia ludzi.chruscik pisze:A po co KM na okeciu? Warszawe powinna obslugiwac kolei miejska... Gdzie mozna jezdzic na kazdym bilecie ZTM. A KM zrobia tylko burdel na okeciu...
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
Będą musieli się nauzyć efektywnego wykorzystania zarówno maszyn jak i ludzi. Składów nie jest wiele, ludzi (maszynistów) nie przybywa, za to przybywa połączeń... Problemu już mają, mogą mieć większę, jak wiele się nie zmieni.Amator pisze: Tylko czy KM umie dobrze wykorzystać posiadane składy?
Co najwyżej do najbliższej stacji za Warszawą. Wielka korzyść z tego będzie tylko dla bezpośrednich pasażerów lotniska.chruscik pisze:Gdzie mozna jezdzic na kazdym bilecie ZTM
Czemu?chruscik pisze:A KM zrobia tylko burdel na okeciu...
Bo Pani dyrektor Sekita mówiła w liczbie mnogiej - o lotniskach:MeWa pisze:Czemu piszesz o Okęciu, skoro materiał jest o Modlinie?
Potwierdza dzisiaj to oficjalny komunikat
INFORMACJA PRASOWA - KOLEJĄ NA EURO 2012
Wspólny projekt Samorządu Województwa Mazowieckiego oraz „Kolei Mazowieckich”, zakładający m.in. zakup 16 nowoczesnych
pociągów poprawiających komunikację podczas Euro 2012, znalazł się na liście projektów kluczowych, które będą realizowane w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wysokość unijnego dofinansowania to 168,36 mln zł.
31 lipca br. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego przedstawiło wyniki weryfikacji list projektów kluczowych. Wśród 27 nowych projektów, które znalazły się na liście Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, umieszczony został także projekt Poprawa dostępu kolejowego do lotnisk regionu poprzez zakup taboru oraz modernizacja bocznicy kolejowej i budowa stacji/przystanku kolejowego na terenie Portu Lotniczego w Modlinie, realizowany wspólnie przez Samorząd Województwa Mazowieckiego oraz „Koleje Mazowieckie”. Wartość projektu oszacowano na 385,46 mln zł, zaś wysokość dofinansowania wynosi 168,36 mln zł.
Projekt jest związany bezpośrednio z przyznaniem Polsce i Ukrainie prawa organizacji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2012 i ma usprawnić komunikację pomiędzy lotniskami a centrum Warszawy. Zakłada zakup 16 czterowagonowych Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych (EZT) oraz modernizację bocznicy i budowę stacji/przystanku kolejowego na terenie Portu Lotniczego w Modlinie.
Planowane inwestycje zapewnią pasażerom odwiedzającym Warszawę w czasie mistrzostw wysoki standard przewozów kolejowych do centrum Warszawy, a także wygodny dojazd w bezpośrednie sąsiedztwo Stadionu Narodowego. W ten sposób poprawi się również komunikacja między centrum stolicy a portami lotniczymi Okęcie i Modlin.
Planowane są następujące relacje kursowania pociągów:
1. Modlin - Warszawa Wschodnia - Warszawa Centralna/Warszawa Śródmieście - Warszawa Zachodnia - Okęcie
2. Modlin - Warszawa Gdańska - Warszawa Wola/Warszawa Zachodnia
3. Warszawa Wschodnia - Warszawa Centralna/Warszawa Śródmieście - Warszawa Zachodnia - Okęcie
4. Warszawa Zachodnia - Okęcie
Według założeń projektu, pociąg z Okęcia będzie odjeżdżał co 10 minut, natomiast z Modlina co 20 minut.
Umieszczenie projektu na liście projektów kluczowych ma duże znaczenie dla jego realizacji. Oznacza to, że projekt ma szansę na otrzymanie dofinansowania poza procedurą konkursową.
Obecnie rozpoczynają sie prace nad przygotowaniem kompletnej dokumentacji i wniosku, podpisaniem preumowy, a następnie umowy z Instytucją Zarządzającą programem operacyjnym. Kolejnym krokiem będzie rozpoczęcie procedury przetargowej.
To nie jedyna planowana inwestycja z udziałem środków unijnych. Prezentowany projekt jest powiązany z projektem dotyczącym zakupu 20 EZT, wpisanym na tzw. listę projektów kluczowych Regionalnego Programu Operacyjnego WM (szacunkowa wartość - 111,11 mln euro). Pociągi powinny trafić na tory na przełomie 2010 i 2011 roku.
Ciekawe, jakie te 16 pociągów będzie... Czyżby prototyp NEWAGu?
A gdzie pociągi SKM? Bo jednak na Okęcie będzie jeździła SKMka jako główna linia, więc KMy niech się nie szykują za bardzo, bo jeszcze trzeba upchać pociągi na linię nr 8 na Radom/Kielce/Kraków i wszystkie towarowe...Według założeń projektu, pociąg z Okęcia będzie odjeżdżał co 10 minut, natomiast z Modlina co 20 minut.
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Tak tak, KM z Okęcia co 10 minut. Chyba przez 20 minut sczytu porannego.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26936
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Jeszcze nie ma, ale jest uchwała Rady Miasta oraz porozumienie wielostronne Miasto - Rząd.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Priorytetem jest połączenie Okęcia z Modlinem za pomocą takiego przewoźnika kolejowego, który honoruje tylko i wyłącznie pełną taryfę ZTM-u. Oczywiście inni też pewnie będą mogli wykupić dostęp do torów (KM nawet IC i PKP PR), tylko kto będzie chciał z ich usług korzystać, skoro w najlepszym przypadku wspólny bilet (wspólny bilet tylko przy wybranych rodzajach biletów) skończy się KM na granicy Warszawy.Premo pisze:To w ogóle jest ta umowa między miastem a SKM?Wolfchen pisze:A gdzie pociągi SKM? Bo jednak na Okęcie będzie jeździła SKMka jako główna linia, więc KMy niech się nie szykują za bardzo, bo jeszcze trzeba upchać pociągi na linię nr 8 na Radom/Kielce/Kraków i wszystkie towarowe...
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą
Teraz jak sprawdzają się powoli Flirty, będą ustawiac przetartgi pod nie. Przynajmniej produkt sprawdzony.Ciekawe, jakie te 16 pociągów będzie... Czyżby prototyp NEWAGu?
Newag zapowiada się pod SKMW.
Oho.. główna. Co jakieś 15-20 minut? To jak co 20 to KMy też się zmieszczą i w szczycie mogą wystawić co 10 minut. Jak na razie nic nie stoi na przeszkodzie.Wolfchen pisze:na Okęcie będzie jeździła SKMka jako główna linia,
Ci, co do tej pory? Ilość klientów jakoś się nie zmniejsza mimo niedogodności, ogólnego narzekania, podwyżek etc...Frencher pisze:tylko kto będzie chciał z ich usług korzystać,
Ci to są jak na razie najbardziej pokrzywdzeni. Od kilkunastu lat mówi się o wymianie bądź modernizacji składów, a tu ciągle cisza....tomkrt pisze:Może pojawi się jeszcze jeden gracz.
w 96 roku WKD miała ambitne plany wożenia pasażerów z okęcia do centrum tj do Mariota.
Jak na mój gust, jak KM chce obsługiwać Okęcie - to nie powino się skupiać wyłącznie na połączeniu z centrum i wahadle Okęcie - Modlin (tak naprawde, żaden pasażer samolotu nie będzie robił całej trasy bo mało kto się przesiada z taniej linii do normalnej)
KM powinny raczej zorganizować dojazdy do Okęcia i Modlina z obszaru aglomeracji tam gdzie SKM-ka sięgać nie będzie
np. widział bym takie relacje
Sochaczew - Okęcie
Sochaczew - Modlin
(Warka - Piaseczno) - Okęcie
(Warka Piaseczno) - Modlin
linia Otwocka - Modlin
Częstotliwości - co goczine lub co 30 minut.
-------------------------------------------------------------
To w styczniu sejmik Mazowsza przyjął program dofinasowania rozwoju WKD
do 2012 na inwestycje zostanie przekazane ponad 16o mln
co do zakupów taboru to w tym roku powinni kupić 1 nowy EN95-01 a w 2009 kolejne 2
do tego dochodzi inwestycja w modernizacje sieci i rozbudowe.
Chociaż nie do końca te inwestycje w rozbudowe sieci mogą być trafione.
np. ma powstać linia wewnątrz Pruszkowa łącząca PKP Pruszków z WKD Komorów.
Oraz ma powstać odnoga trasy do Janek.
O linii lotniskowej już nie ma mowy
KM powinny raczej zorganizować dojazdy do Okęcia i Modlina z obszaru aglomeracji tam gdzie SKM-ka sięgać nie będzie
np. widział bym takie relacje
Sochaczew - Okęcie
Sochaczew - Modlin
(Warka - Piaseczno) - Okęcie
(Warka Piaseczno) - Modlin
linia Otwocka - Modlin
Częstotliwości - co goczine lub co 30 minut.
-------------------------------------------------------------
Co do WKDprzewoz pisze:Ci to są jak na razie najbardziej pokrzywdzeni. Od kilkunastu lat mówi się o wymianie bądź modernizacji składów, a tu ciągle cisza....tomkrt pisze:Może pojawi się jeszcze jeden gracz.
w 96 roku WKD miała ambitne plany wożenia pasażerów z okęcia do centrum tj do Mariota.
To w styczniu sejmik Mazowsza przyjął program dofinasowania rozwoju WKD
do 2012 na inwestycje zostanie przekazane ponad 16o mln
co do zakupów taboru to w tym roku powinni kupić 1 nowy EN95-01 a w 2009 kolejne 2
do tego dochodzi inwestycja w modernizacje sieci i rozbudowe.
Chociaż nie do końca te inwestycje w rozbudowe sieci mogą być trafione.
np. ma powstać linia wewnątrz Pruszkowa łącząca PKP Pruszków z WKD Komorów.
Oraz ma powstać odnoga trasy do Janek.
O linii lotniskowej już nie ma mowy
Podział torów na Okęcie będzie taki sam jak na innych odcinkach budowanych i utrzymywanych przez PLK. Więc napewno będzie tam jeździć i SKM i KM i na 100% będzie wspólny bilet.Frencher pisze:Oczywiście inni też pewnie będą mogli wykupić dostęp do torów (KM nawet IC i PKP PR),
Jožin z bažin kouše, saje, rdousí.... -
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" - Stanisław Lem
Powyższy post jest tylko i wyłącznie moim prywatnym zdaniem z którym inni dyskutanci nie muszą się zgadzać.
Na terenie Warszawy to oczywiste, ale już poza granicami będzie jak dzisiaj.MisiekK pisze:Podział torów na Okęcie będzie taki sam jak na innych odcinkach budowanych i utrzymywanych przez PLK. Więc napewno będzie tam jeździć i SKM i KM i na 100% będzie wspólny bilet.Frencher pisze:Oczywiście inni też pewnie będą mogli wykupić dostęp do torów (KM nawet IC i PKP PR),
[ Dodano: Czw 07 Sie, 2008 11:59 ]
Tam gdzie nie ma wspólnego biletu w strefie podmiejskiej, a gdzie dociera SKM ludzie się już dawno "wypowiedzieli" kogo wolą - na KM nawet pies z kulawą nogą nie spojrzy.przewoz pisze:Ci, co do tej pory? Ilość klientów jakoś się nie zmniejsza mimo niedogodności, ogólnego narzekania, podwyżek etc...Frencher pisze:tylko kto będzie chciał z ich usług korzystać,
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą