geograf pisze:
Sam bym porzucił metro na rzecz E-1 gdyby wróciło na Trakt... A jeśli autobusy faktycznie są konkurencyjne z metrem (sprawdzimy, sprawdzimy w październiku;), to jedno 116 z Bielan i Żoliborza na Trakt na pewno nie wystarczy (jeszcze 2 lata temu E-1 dojeżdżało rano pełne na Plac Zamkowy...)
Jeżdżę na trasie Aspekt - Foksal 116 pokonuje ten odcinek rozkładowo w maks. 33 min. (E-1 przez trakt robiło to w maks. 23 min - OIDP). Na trasie jest jeden "słaby" punkt - przystanek przy Hali M. - zdarza się korek do wjazdu na przystanek i potem problemy z wyjazdem, po wakacjach dojdą pewno utrudnienia przed Pl.Wilsona, reszta jest przejezdna, łącznie z Pl.Krasińskich (liczba aut prywatnych spadła gdy nie da się jechać KP). Istnieje rezerwa czasowa na KP i NŚ.
Do czasu uruchomienia Traktu jechałem busem do metra Marymont ok.7 minut, dojście i poczekanie ok. 2-3 min, metrem 10-11 minut i pieszo do NŚ ok. 10 minut. Razem tyle samo co 116 czyli po co się przesiadać. Otwarcie odcinka do Młocin - pieszo do stacji ok. 10 min (teraz na Aspekt 1 min), metro ok. 16 minut i pieszo bz., czyli może byc dłużej niż 116.
To takie wyliczenia z praktyki. Dojazd do UW prawdopododobnie podobne wyniki.