KM po ukończeniu budowy pierwszej linii Metra

Moderator: Wiliam

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 06 sie 2008, 7:11

PiotrekP pisze:+ 414 ;)
Faktycznie... pisząc myślałem cały czas o niej i w końcu zapomniałem... :D Ale to nie jest raczej linia dla Szczęśliwic, jest tam bo nie było gdzie zakrańcować.
195 pisze:wiem że tramwajami nie wszędzie się dojedzie ale myśle że 150,157 i 414 starczą Szczęśliwicom. Mieszkańcy tego osiedla równie dobrze mają 3 częste linie tramwajowe które są ekhe prawie pod nosem/lub podjazd 414 do tramwajów ;-)
Dobra, załóżmy że wystarczą... tylko co z pustym placem na Szczęśliwicach? Zatoczek 5 a ma tam krańcować jedna linia + jedna szczytowa + jedna przelotowa?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26847
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 sie 2008, 7:59

195 pisze: wiem że tramwajami nie wszędzie się dojedzie ale myśle że 150,157 i 414 starczą Szczęśliwicom. Mieszkańcy tego osiedla równie dobrze mają 3 częste linie tramwajowe które są ekhe prawie pod nosem/lub podjazd 414 do tramwajów ;-) D
Zaraz będzie dowozówka szczęśliwicko-włodarzewska.

[ Dodano: Sro 06 Sie, 2008 08:00 ]
reserved pisze: Ale to nie jest raczej linia dla Szczęśliwic, jest tam bo nie było gdzie zakrańcować.
Co nie oznacza, że ludzi zameldowanych na Szczęśliwicach się z niej wyprasza :p
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 06 sie 2008, 8:42

Piotrek pisze:
195 pisze:
nie ma takiej potrzeby na improwizacji nic sie nie dzieje
Tam ostatnio to już się przejechać nawet nie dało.
Co masz na myśli? Kiedy tam ostatnio byłem, tj.18.07, zdawało się być w porządku.

michael112
Posty: 2846
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 06 sie 2008, 9:28

Solaris U10 pisze:
Piotrek pisze:
Co masz na myśli? Kiedy tam ostatnio byłem, tj.18.07, zdawało się być w porządku.
Oj tam, wystarczy jedna brygada mikrobusowa, może być tylko w szczycie 381 - METRO MŁOCINY (HUTA) - IMPROWIZACJI

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 06 sie 2008, 10:00

Dobra a co z dojazdami typu Szczesliwice-DWZ czy Jelonki Płd-DWZ? Likwidacja 184 byłaby wg mnie głupotą. W przypadku Jelonek jest 408 ale tylko w DP. Dojdzie do sytuacji że z najblizszego dworca kolejowego nie bedzie jak dojechac ...
PURA VIDA!

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 06 sie 2008, 10:12

TGM pisze:
Dęboszczak pisze: Uzadadnienie.... bo ja twierdzę, że o E1 możesz zapomnieć o 103 tym bardziej
Rozbudowa Wilanowa, co wymusi podział tak jak było dawniej na dwa pośpiechy: jeden obsługujący rejony południowe Sobieskiego (E-2) i północne (E-1) :> .
Ja jeszcze dorzuciłbym jedno (takie z północy) szybkie (bo bezprzesiadkowe i małoprzystankowe) połączenie Bielan i Żoliborza z Traktem (otwarcie po remoncie zdecydowanie przyspieszyło przejazd na tej trasie). I poza tym jestem może małej wiary ale w to 503 jako zastępstwo za E-1, 122 i 195 to mało wierzę (nie dość, że rzadko to jeszcze obciążone pasażerami Trachomina i Nowodworów, jak je obecnie widywałem rano przed wakacjami przy Konwiktorskiej w kierunku Traktu to tam rezerwy są niezbyt duże). Może warto jeszcze raz sprawę przemyśleć i będzie to jakieś rozwiązanie bo sygnalizowane 116 co 10 minut wydaje się być ... niewystarczające (obym się mylił).

Awatar użytkownika
Rumcajs
Posty: 50
Rejestracja: 24 kwie 2007, 9:41

Post autor: Rumcajs » 06 sie 2008, 10:42

Kra pisze:Może warto jeszcze raz sprawę przemyśleć i będzie to jakieś rozwiązanie bo sygnalizowane 116 co 10 minut wydaje się być ... niewystarczające (obym się mylił).
116 co 10 minut w szczycie to sobie po prostu nie poradzi. Gdyby było co 6/10/10 wtedy i dowóz do metra z Chomiczówki byłby zapewniony, a Żoliborz na Trakt miałby dobre i regularne połączenie (teraz trzy linie potrafią przecież przyjechać razem). Lubiłem E-1, tyle czasu do metra nim jeździłem, ale teraz coraz bardziej popieram koncepcję Dęboszczaka.
Obrazek

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8424
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 06 sie 2008, 10:42

Kra pisze:Ja jeszcze dorzuciłbym jedno (takie z północy) szybkie (bo bezprzesiadkowe i małoprzystankowe) połączenie Bielan i Żoliborza z Traktem (otwarcie po remoncie zdecydowanie przyspieszyło przejazd na tej trasie).
Sam bym porzucił metro na rzecz E-1 gdyby wróciło na Trakt... A jeśli autobusy faktycznie są konkurencyjne z metrem (sprawdzimy, sprawdzimy w październiku;), to jedno 116 z Bielan i Żoliborza na Trakt na pewno nie wystarczy (jeszcze 2 lata temu E-1 dojeżdżało rano pełne na Plac Zamkowy...)

reserved
Posty: 14638
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 06 sie 2008, 10:48

Zaraz będzie dowozówka szczęśliwicko-włodarzewska.
Też racja... ale dowozówka na Włodarzewską to nie wszystko.
Co nie oznacza, że ludzi zameldowanych na Szczęśliwicach się z niej wyprasza :p
Oczywiście że nie... ale wystarczy spojrzeć na jej zapełnienie na Dickensa... jest poniżej marnego.
(fakt faktem mój kolega będzie jeździł 414 do szkoły na Woli ze Szczęsliwic... więc jednak ktoś będzie ją zapełniał... ;p )
mariow pisze:Dobra a co z dojazdami typu Szczesliwice-DWZ
I z tym jest problem... chyba żeby wyciągnąć 157 na większe kółeczko: Szczęśliwicka - Kopińska - Al. Jerozolimskie - CH REDUTA... ;p Zawsze to dojazd na Dw. Zachodni (zaledwie parę minut dłużej) a ta linia i tak już jest kręta... ;p

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 06 sie 2008, 10:53

geograf pisze: Sam bym porzucił metro na rzecz E-1 gdyby wróciło na Trakt... A jeśli autobusy faktycznie są konkurencyjne z metrem (sprawdzimy, sprawdzimy w październiku;), to jedno 116 z Bielan i Żoliborza na Trakt na pewno nie wystarczy (jeszcze 2 lata temu E-1 dojeżdżało rano pełne na Plac Zamkowy...)
Jeżdżę na trasie Aspekt - Foksal 116 pokonuje ten odcinek rozkładowo w maks. 33 min. (E-1 przez trakt robiło to w maks. 23 min - OIDP). Na trasie jest jeden "słaby" punkt - przystanek przy Hali M. - zdarza się korek do wjazdu na przystanek i potem problemy z wyjazdem, po wakacjach dojdą pewno utrudnienia przed Pl.Wilsona, reszta jest przejezdna, łącznie z Pl.Krasińskich (liczba aut prywatnych spadła gdy nie da się jechać KP). Istnieje rezerwa czasowa na KP i NŚ.
Do czasu uruchomienia Traktu jechałem busem do metra Marymont ok.7 minut, dojście i poczekanie ok. 2-3 min, metrem 10-11 minut i pieszo do NŚ ok. 10 minut. Razem tyle samo co 116 czyli po co się przesiadać. Otwarcie odcinka do Młocin - pieszo do stacji ok. 10 min (teraz na Aspekt 1 min), metro ok. 16 minut i pieszo bz., czyli może byc dłużej niż 116.
To takie wyliczenia z praktyki. Dojazd do UW prawdopododobnie podobne wyniki.

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 06 sie 2008, 12:50

barluk pisze:
2660 pisze: 195 :arrow: coś z nią trzeba zrobić, ale czy tylko do Konwiktorskiej ?
No właśnie - Konwiktorska to niezbędne minimum. W zasadzie chyba najrozsądniejsze byłoby pchnięcie 195 do Arkadii (przy koordynacji ze 116), dodatkowo ja bym postulował przywrócenie na Konwiktorską 174, a 178 niech sobie jeździ na pl. Hallera jak kiedyś.

No chyba że metro ma się stać podstawowym środkiem komunikacji i dla Traktu, ale w takim razie najpierw przydałoby się jednak zbudować przynajmniej centralny odcinek II linii, zanim się pozabiera stamtąd autobusy.
Popatrz, jaka franca!

KornShell

Post autor: KornShell » 06 sie 2008, 13:05

drapka pisze:pchnięcie 195 do Arkadii
Którędy ?

barluk
Posty: 167
Rejestracja: 21 sie 2006, 12:22
Lokalizacja: Bielany
Kontakt:

Post autor: barluk » 06 sie 2008, 13:06

195 to mogłoby pojechać do GWIAŹDZISTEJ:
a) przez Mickiewicza i Klaudyny.
- 157 wycofać z Żoliborza i skrócić do CH Arkadii, lub puścić np. na Targówek
b) przez Mickiewicza, Potocką i Gwiaździstą.
- 185 wycofać z Potoku i puścić po trasie 122 przez Krasińskiego, Przasnyską i Powązkowską może na Chomiczówkę lub Powązki-Cm.Wojskowy.
- 157 wycofać z Żoliborza i skrócić do CH Arkadii, lub puścić np. na Targówek
- 122 przez Broniewskiego na Gwiaździstą
- 112 przez Żeromskiego

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 06 sie 2008, 13:11

KornShell pisze:
drapka pisze:pchnięcie 195 do Arkadii
Którędy ?
195 NATOLIN PŁN. - ... - Nowy Świat - Krakowskie Przedmieście - Miodowa - Plac Krasińskich - Bonifraterska - Międzyparkowa - Słomińskiego - droga wewnętrzna przy CH ARKADIA - CH ARKADIA

KornShell

Post autor: KornShell » 06 sie 2008, 13:14

barluk pisze:195 to mogłoby pojechać do GWIAŹDZISTEJ
A będzie tam jeszcze miejsce na krańcu dla 195, jeśli ZTM puści tam 122 ?
solaris8315 pisze:Międzyparkowa - Słomińskiego
Właśnie dokładnie o ten fragment trasy mi chodziło, bo nie wiem, czy tam można skręcać w lewo.

ODPOWIEDZ