KM po ukończeniu budowy pierwszej linii Metra

Moderator: Wiliam

Doman
Posty: 109
Rejestracja: 22 sie 2006, 16:18
Lokalizacja: Warszawa Ursynów

Post autor: Doman » 13 sie 2008, 16:32

Nazgul pisze:
desert_eag pisze:Wybór jest taki: albo Przybyszewskiego i Schroegera będą miały dojazd na Broniewskiego albo Kasprowicza i Al. Zjednoczenia. Swoją droga z Przybyszewskiego znikną 3 linie i zostaną zastąpione jedną.

No właśnie, i chyba w tym pierwszym wariancie byłoby większe wykorzystanie.
Logicznym uzasadnieniem jest wykazanie połaczeń prostopadlych jednocześnie do Żeromskiego i metra: Przybyszywskiego/ Oczapowskiego - 167, al. Zjednoczenia - 103, Podczaszyńskiego - 197. I jest to rozwiazanie rozsądne.

Z drugiej strony projekt zakłada bardzo ciekawe rozwiązanie centralne, jednocześnie niekonieczne przemawiają za tym rozwiazanie lokalne: ZP Schroegera jest tego dobitnym przykładem, inne to ZP Włościańska , gdzie dotychczasowe 4 linie zastapione zostają jedną.

Dlatego sugerowałbym jednak poprawki do projektu:

103 :arrow: PL. WILSONA - Krasińskiego - Broniewskiego - Al. Zjednoczenia - Kasprowicza - METRO WAWRZYSZEW (powrót: Przy Agorze - Marymoncka - Lindego - Kasprowicza ) szybka dowozówka bez niepotrzebnych oberkow

112 :arrow: KAROLIN... Człuchowska - PŚ - Maczka - al. Armii Krajowej... CH MARKI uproszczenie trasy z korzyscią dla Jelonek, Bemowa i Bródna

114 :arrow: BRÓDNO-PODGRODZIE...Pl. Wilsona - Krasińskiego - Broniewskiego- Al. Reymonta - Conrada - Sokratesa.... MŁOCINY - UKSW korekta trasy na Piaskach w celu usprawnienia połaczenia z pl. Wilsona

121 :arrow: GWIAŹDZISTA....Conrada - Kochanowskiego - Rudnickiego - Maczka - Powązkowska - [ Duchnicka - Przasnyska -] Krasińskiego - PL.WILSONA usprawnione połączenie lokalne z wariantem trasy po otwarciu możliwosci lewoskrętu w Duchnicką

122 :arrow: GWIAŹDZISTA...Powązkowska - Maczka - Powstańców Śląskich... OS. GÓRCZEWSKA usprawnienie przelotu na odcinku Bemowo - Żoliborz

156 :arrow: METRO MŁOCINY - Kasprowicza - Oczapowskiego - al. Reymonta - (powrót Przybyszewskiego - Kasprowicza) - Żeromskiego... ZAJEZDNIA STALOWA skierowanie linii wg zapotrzebowania pasażerów - lokalne połączenie na ciągu Kasprowicza zapewni metro

PS. Przepraszam ale cytowane fragmenty wypowiedzi innych niechcący zostały źle wklejone, cytowani mam nadzieję nie będą mieć urazy.

[ Komentarz dodany przez: Bastian: 2008-08-13, 20:35 ]
Korekta tagów.

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 13 sie 2008, 16:35

Doman pisze:lokalne połączenie na ciągu Kasprowicza zapewni metro
no proszę cię - metro ma zapewnic połączenia lokalne w ciągu Kasprowicza?!
PURA VIDA!

Doman
Posty: 109
Rejestracja: 22 sie 2006, 16:18
Lokalizacja: Warszawa Ursynów

Post autor: Doman » 13 sie 2008, 16:40

mariow pisze:no proszę cię - metro ma zapewnic połączenia lokalne w ciągu Kasprowicza?!
O ile mi się wydaje to bez problemu na tym odcinku co nie przewiduje sie autobusów metro omija jeden autoubusowy przystanek, który dodatkowo oddalony jest o 250 metrow od pólnocnego wyjścia ze stacji Słodowiec

Dęboszczak
Posty: 1934
Rejestracja: 25 gru 2005, 23:29
Lokalizacja: Dolny Mokotów

Post autor: Dęboszczak » 13 sie 2008, 16:47

Doman pisze:
Nazgul pisze:

No właśnie, i chyba w tym pierwszym wariancie byłoby większe wykorzystanie.
Logicznym uzasadnieniem jest wykazanie połaczeń prostopadlych jednocześnie do Żeromskiego i metra: Przybyszywskiego/ Oczapowskiego - 167, al. Zjednoczenia - 103, Podczaszyńskiego - 197. I jest to rozwiazanie rozsądne.

Z drugiej strony projekt zakłada bardzo ciekawe rozwiązanie centralne, jednocześnie niekonieczne przemawiają za tym rozwiazanie lokalne: ZP Schroegera jest tego dobitnym przykładem, inne to ZP Włościańska , gdzie dotychczasowe 4 linie zastapione zostają jedną.

Dlatego sugerowałbym jednak poprawki do projektu:

103 :arrow: PL. WILSONA - Krasińskiego - Broniewskiego - Al. Zjednoczenia - Kasprowicza - METRO WAWRZYSZEW (powrót: Przy Agorze - Marymoncka - Lindego - Kasprowicza ) szybka dowozówka bez niepotrzebnych oberkow

112 :arrow: KAROLIN... Człuchowska - PŚ - Maczka - al. Armii Krajowej... CH MARKI uproszczenie trasy z korzyscią dla Jelonek, Bemowa i Bródna

114 :arrow: BRÓDNO-PODGRODZIE...Pl. Wilsona - Krasińskiego - Broniewskiego- Al. Reymonta - Conrada - Sokratesa.... MŁOCINY - UKSW korekta trasy na Piaskach w celu usprawnienia połaczenia z pl. Wilsona

121 :arrow: GWIAŹDZISTA....Conrada - Kochanowskiego - Rudnickiego - Maczka - Powązkowska - [ Duchnicka - Przasnyska -] Krasińskiego - PL.WILSONA usprawnione połączenie lokalne z wariantem trasy po otwarciu możliwosci lewoskrętu w Duchnicką

122 :arrow: GWIAŹDZISTA...Powązkowska - Maczka - Powstańców Śląskich... OS. GÓRCZEWSKA usprawnienie przelotu na odcinku Bemowo - Żoliborz

156 :arrow: METRO MŁOCINY - Kasprowicza - Oczapowskiego - al. Reymonta - (powrót Przybyszewskiego - Kasprowicza) - Żeromskiego... ZAJEZDNIA STALOWA skierowanie linii wg zapotrzebowania pasażerów - lokalne połączenie na ciągu Kasprowicza zapewni metro

PS. Przepraszam ale cytowane fragmenty wypowiedzi innych niechcący zostały źle wklejone, cytowani mam nadzieję nie będą mieć urazy.
Czemu 114 ma jechać po tramwaju na Broniewskiego?
Po co 2 linie z Bródna na Bielany? (112 156)
Po co tyle linii z Wilsona w kierunku Broniewskiego?
Rozumiem, że wszystko rzadziej bo skądś wozy muszą się znaleźć.

[ Komentarz dodany przez: Bastian: 2008-08-13, 20:33 ]
Korekta tagów.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5298
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 13 sie 2008, 16:56

Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

esm
Posty: 156
Rejestracja: 25 cze 2006, 20:27
Lokalizacja: Natolin

Post autor: esm » 13 sie 2008, 16:59

TGM pisze: Ale skoro już tak kombinować, to może jednak zrobić tak:
189 -> 5xx Chomiczówka - Sadyba. Ale przez Wilanowską a nie Wałbrzyską. Częstotliwość dać słabszą (12 w g. szczytu). Uzasadnienie: no żeby to jakoś szybko jechało. Wiadomo też, że sporo pasażerów by odpadło, zwłaszcza ze Służewia. W związku z tym:
Delikatna kompromitacja jeśli chodzi o Twoją wiedzę na temat potrzeb komunikacyjnych.

Doman
Posty: 109
Rejestracja: 22 sie 2006, 16:18
Lokalizacja: Warszawa Ursynów

Post autor: Doman » 13 sie 2008, 17:04

Jesto to odniesienie i pewne poprawki dla projektu ZTMowskiego i tak po kolei:
Dęboszczak pisze:Czemu 114 ma jechać po tramwaju na Broniewskiego?
przedstawione przeze mnie rozwiązanie jest praktyczniejsze od ZTMowskiego jesli chodzi o możliwosci lewoskrętne w przypadkach Broniewskiego/ Galla Anonima oraz Kochanowskiego/Rudnickiego. Do tego 114 wtenczas obsluguje ZP REyomnta i Piaski dla pasazerów udajacych się w kierunku pl. Wilsona.
Dęboszczak pisze:Po co 2 linie z Bródna na Bielany? (112 156)
W mojej poprawce jest jasno przedsatwione 112 omijajace Bielany.
Dęboszczak pisze:Po co tyle linii z Wilsona w kierunku Broniewskiego?
W zakładanej poprawce na Broniewskiego docieraja dwie linie (103.114) z pl. Wilsona co stanowi 50% obecnego stanu rzeczy, obecne potoki pasażerskie wskazują ze takie jest zapotrzebowanie. Dwie kolejne linie (121,122) są dla obsługi okolic Kochanowskiego, Rudnickiego , Powazkowskiej.
Dęboszczak pisze:Rozumiem, że wszystko rzadziej bo skądś wozy muszą się znaleźć.
Nie widzę powodów, by linie te miały poruszac sie rzadziej niż zakłada koncepcja ZTMowska, tym bardziej że tylko w przypadku 121 trasa ulegnie pewnemu wydłuzeniu, przez co i wydluzy sie przelot. Nie na tyle jednak by cokowiek to mialo zmienić. W pozostałych przypadkach przeloty bedą podobne o ile nawet nie krótsze po poprawce.

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 13 sie 2008, 17:05

Dęboszczak pisze:Czemu 114 ma jechać po tramwaju na Broniewskiego?
Po co 2 linie z Bródna na Bielany? (112 156)
Po co tyle linii z Wilsona w kierunku Broniewskiego?
Rozumiem, że wszystko rzadziej bo skądś wozy muszą się znaleźć.
Litości ! Cytujcie porządnie.
Odpowiem jako mieszkaniec.
114 przez Kochanowskiego jest dyskusyjne - nagle zmienia się przyzwyczajenia pasażerów, iż to Broniewskiego jest tym głównym ciągiem komunikacyjnym. Dobrze, że jednak na Chomiki przez Galla Anonima, choć to dla odcinka Kochanowskiego ciekawostka do Wilsona z jednego przystanku a wracam już gdzie indziej. ;-)
112 i 156 na Bródno - nikt nie powiedział, że nie ma 156.
Te 103 z Powązek to naprawdę "oryginalne" rozwiązanie.
I co ile ma być 116 w DS (ale tak łącznie z podziałem na okresy czasu) ? Czyżby co 10 min przez cały dzień ?
Poza tym rozumiem, że w DP 116 od samego rana do końca kursowania co 10 min ?

ps. post zbiegł się z poprzednim

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 13 sie 2008, 17:11

solaris8315 pisze:
"Gazeta" zdobyła projekt zmian, który wczoraj trafił do burmistrzów aż 13 dzielnic objętych korektami - od Bielan i Bemowa po Wawer i Włochy. Do 25 sierpnia samorządy mają czas na przesłanie swoich uwag.
(...)
ZTM zlikwiduje jeszcze linie 106, 184 i E-1, za to inne po zmianach mają kursować częściej, a ich rozkłady zostaną ze sobą skorelowane. Dzięki temu mniej uciążliwe staną się przesiadki - pasażerowie krócej poczekają na przystankach.
Zadziwia niezłomny optymizm tego redaktora :-k
Poza tym cóż to za dziwny obyczaj, że planowane zmiany (już któryś raz) najpierw ogłasza "Gazeta Wyborcza", a potem ZTM. Czy nie powinno być odwrotnie?

A ja śmiem twierdzić, że zamiana bezpośredniego połaczenia kursującego co 15-20 minut na połączenie kombinowane (dwoma środkami komunikacji, dajmy na to), gdzie oba mają częstotliwość 10 minut jest wątpliwą korzyścią czasową i znaczną niewygodą. Tym bardziej, że szczyt lubi się wg ZTM kończyć już po 19 - a potem zapada głucha noc i czeka się 30 minut. Przynajmniej obecnie.
solaris8315 pisze:• 101 - wycofana z pl. Konstytucji i skierowana na górny Mokotów w zamian za wycofaną stąd linię 122: bez zmian od pl. Hallera do pl. Trzech Krzyży, stąd Al. Ujazdowskimi, al. Szucha, Puławską, Malczewskiego, Joliot-Curie, Woronicza do pętli na Spartańskiej - co 15 min. w szczycie, co 20 min. poza szczytem i w święta; z Solca do pl. Na Rozdrożu na przemian co 7-8 min. z linią 166.
No nie będzie to takie "w zamian" - Górny Mokotów na Trakt miał 192, 174 i 122, a teraz będzie miał co najwyżej dwie przesiadki. I cóż to za atrakcja z- Solca na Rozdroże?

solaris8315 pisze:• 122 - wycofana ze Śródmieścia i Mokotowa, gdzie utykała w korkach wróci na swoją historyczną trasę z Marymontu na Powązki (tak kursowała na początku lat 50.) i dalej na Bemowo, zapewniając lepszy dojazd z północnej części miasta do Wojskowej Akademii Technicznej: Gwiaździsta, Potocka, Mickiewicza, pl. Wilsona, Krasińskiego, Powązkowska, gen. Maczka, Rudnicką, Kochanowskiego, Powstańców Śląskich, Piastów Śląskich, Wrocławska, Radiowa, Kaliskiego, Lazurowa, os. Górczewska - co 15-20-20 min.
Zgryźliwie powiem, że nie po to mamy XXI wiek, żeby wracać do lat 50-tych. A już konkretnie to 189 utyka w korkach permanentnie, jeździ stadami po 3 brygady, dodatkowo w konkubinacie ze 141 - i się jej nie likwiduje tylko wzmacnia. 167 to samo. Dorabianie ideologii do pchania ludzi na siłę przez metro nawet tam, gdzie przynosi to więcej kosztów niż korzyści.
solaris8315 pisze:• 131 - po likwidacji linii 522 wydłużenie trasy z Sadyby przez Powsińską i Wiertniczą do Wilanowa - co 6-8 min. w godzinach szczytu, co 10 min. poza szczytem i w święta.
Jakby ktoś na Sadybie płakał z tego powodu, to niesłusznie. W końcu metro dotrze już nie do Słodowca a do Huty, w związku z tym połączenie z Sadyby na Wolę się nie należy. Przerabialiśmy to na Ursnynowie, kierdy to z okazji wydłużenia metra ze Śródmieścia na Żoliborz usuwano linie z Ursynowa w Aleje Uajzdowskie.
solaris8315 pisze:• 157 - powrót na starą trasę sprzed budowy metra na Żoliborzu: Gwiaździsta, Podleśna, Klaudyny, Rudzka, Hłaski, Gdańska, Słowackiego, pl. Wilsona i dalej bez zmian, ale tylko do pętli Szczęśliwice zamiast do Centrum Handlowego Reduta - co 10 min. w dzień powszedni i co 20 min. w święta.
Czyli genialny pomysł sprzed roku, kiedy pokombinowano 136 ze 157 teraz zastąpiony zostanie pomysłem jeszcze genialniejszym. To tak jak z maszynkami do golenia. Cały rok wmawiają, ze teraz golenie jest jeszcze skuteczniejsze, delikatniejsze, a ryj gładszy - aż za rok wprowadzają produkt jeszcze lepszy i to on daje golenie najgładsze itp...
solaris8315 pisze:• 520 - nowa trasa po połączeniu z linią 522 i wycofaniu z Żoliborza i Bielan: Marysin Wawerski - dotychczasowa trasa linii 520 - Marszałkowska - dotychczasowa trasa linii 522 - Znana na Woli.
Żeby jeszcze było tak, że łączy się dwie linie, którymi nikt nie jeździ. Ale to są linie popularne. Tylko coś nie w smak decydentom - więc należy pokręcić, pogmatwać i posłać za rok do piachu. Jak to było z 410? Działało, aż nie zaczęli przy nim majstrować (Gocławie jakieś, inne brednie). W końcu trzeba było gada ubić, a ludzie stracili sprawdzone połączenie nie zyskując nic w zamian. Po co w ogóle majstrować przy tym 520, 522 i 131?
solaris8315 pisze:• 189 - wydłużenie trasy i duża częstotliwość kursowania (zastąpi likwidowane linie 106 i 184): bez zmian z Sadyby na Jelonki, stąd ul. Powstańców Śląskich i Conrada na Chomiczówkę - co 6-8 min. w szczycie, co 10 min. poza, co kwadrans w święta.
Tylko niech jeszcze powiedzą kiedy się ten szczyt zaczyna, kiedy kończy, kiedy się kończy to co 10 minut. Bo jak to będzie do 6:30 co 30 minut, potem do 8:50 co 6, od 9:00 do 14:30 co 10, od 14:30 do 17:30 co 8, potem do 19:30 co 10, a od 20 co 30, to ja dziękuję. Trochę tu za mało precyzji. Poza tym - jakaż to duża częstotliwość kursowania 6-8 minut? Ile miało przed wakacjami? Zmiana trochę na siłę - być może po to, żeby się z niej zaraz wycofać, zwłaszcza że zabranie 184 może się spotkać ze znacznym oporem.
solaris8315 pisze:• 195 - po wycofaniu z Żoliborza i Bielan trasa skrócona z Natolina do pl. Piłsudskiego, co 15-20-20 min. (na przemian z liniami 116 i 166).

Pomysł jak pomysł, tyle tylko że 195 nie służy wyłącznie do jeżdżenia sobie z traktu na trakt (na przemian ze 116), czy Doliny Służewieckiej na pl.Trzech Krzyży (na przemian ze 166). Poza tym 122 pójdzie precz z Traktu w ogóle, 503 będzie rzadsze. Jeżeli ma być na przemian ze 116 (co powinno być i tak priorytetem w stosunku do koordynacji ze 166), to niech go wspomaga trochę dłużej - w zasadzie aż do pl. Krasińskich linia ma sens, w przeciwieństwie do krańcowania jej na pl. Piłsudskiego - bo jest to w zasadzie pętla trochę nigdzie - i bardziej się nadaje do linii jadących na zachód - jak kiedyś 106 czy 310.

A skoro się to skraca, to może niech jedzie przez Bankowy (trasą W-Z, powrót Bielańską) trasą 107 - a 107 się skróci do Pl.Piłsudskiego? Albo przynajmniej niech z tego pl.Piłsudskiego powrót na Ursynów ma przez Miodową - bo szkoda zawalać wypiękniony Nowy Świat i Krakowskie ogryzkiem obsługującym tylko UW.

Reszta zmian zakładam, że dobra, chociaż nie zyczę Bielanom, żeby memłanie w komunikacji trwało tam 13 lat i końca nie było widać - tak jak to ma miejsce na Ursynowie.
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
gregory5576
Posty: 1257
Rejestracja: 21 lut 2006, 11:22
Lokalizacja: BIAŁOŁĘKA, TARCHOMIN
Kontakt:

Post autor: gregory5576 » 13 sie 2008, 17:16

Doman pisze:skierowanie linii wg zapotrzebowania pasażerów - lokalne połączenie na ciągu Kasprowicza zapewni metro
:arrow: Powiedz to "mocherom" korzystającym z "Wolumenu", aby dostać się na przykład na Podczaszyńskiego. metro i co spacerek z powrotem do skrzyżowania. Metro co to jest główny środek transportu czy dowóz do pewnego punktu i co z buta, życzę Ci tego abyś w wieku 70 - 80 lat tak sobie dochodził. Z Kasprowicza NIE MOżE być zabrana żadna z dwóch linii (156 i 195). To może Ty będziesz chodził do pracy , szkoły na piechotę, propozycja nie do odrzucenia, dla Ciebie.

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1715
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 13 sie 2008, 17:21

Kiedy mnie chwyci pracowity zapał usiądę sobie w kąciku i poczekam aż mi przejdzie .
No comments w tym temacie .
ZUS fundatorem emigracji

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 13 sie 2008, 17:26

a/p TALENT pisze:Kiedy mnie chwyci pracowity zapał usiądę sobie w kąciku i poczekam aż mi przejdzie .
No comments w tym temacie .
:?: Ponieważ ...

Awatar użytkownika
gregory5576
Posty: 1257
Rejestracja: 21 lut 2006, 11:22
Lokalizacja: BIAŁOŁĘKA, TARCHOMIN
Kontakt:

Post autor: gregory5576 » 13 sie 2008, 17:29

:arrow: Ludki zrozumcie wreszcie, że metro to nie wszystko i nie zastąpi całego zbiorkomu. Mają współdziałać busy, tramwaje i metro. A nie może być takiej sytuacji, że tam gdzie idzie metro wywala się busy. A jak by metro szło pod marymoncką to co tory tramwajowe były by zlikwidowane , to jest chore. Co z tego ,że metro i busy się dublują. Gro ludzi nie chce korzystać z metra, woli poruszać się górą. :!:

Awatar użytkownika
a/p TALENT
Posty: 1715
Rejestracja: 31 sie 2007, 19:06
Lokalizacja: Flughafen Bemowo

Post autor: a/p TALENT » 13 sie 2008, 17:49

Ponieważ ... Szkoda talentu na niepotrzebne i przedwczesne emocje .
ZUS fundatorem emigracji

KornShell

Post autor: KornShell » 13 sie 2008, 17:53

Jedyną dobrą zmianą - skrócenie 105 ? :D

ODPOWIEDZ