solaris8315 pisze:
"Gazeta" zdobyła projekt zmian, który wczoraj trafił do burmistrzów aż 13 dzielnic objętych korektami - od Bielan i Bemowa po Wawer i Włochy. Do 25 sierpnia samorządy mają czas na przesłanie swoich uwag.
(...)
ZTM zlikwiduje jeszcze linie 106, 184 i E-1, za to inne po zmianach mają kursować częściej, a ich rozkłady zostaną ze sobą skorelowane. Dzięki temu mniej uciążliwe staną się przesiadki - pasażerowie krócej poczekają na przystankach.
Zadziwia niezłomny optymizm tego redaktora
Poza tym cóż to za dziwny obyczaj, że planowane zmiany (już któryś raz) najpierw ogłasza "Gazeta Wyborcza", a potem ZTM. Czy nie powinno być odwrotnie?
A ja śmiem twierdzić, że zamiana bezpośredniego połaczenia kursującego co 15-20 minut na połączenie kombinowane (dwoma środkami komunikacji, dajmy na to), gdzie oba mają częstotliwość 10 minut jest wątpliwą korzyścią czasową i znaczną niewygodą. Tym bardziej, że szczyt lubi się wg ZTM kończyć już po 19 - a potem zapada głucha noc i czeka się 30 minut. Przynajmniej obecnie.
solaris8315 pisze:• 101 - wycofana z pl. Konstytucji i skierowana na górny Mokotów w zamian za wycofaną stąd linię 122: bez zmian od pl. Hallera do pl. Trzech Krzyży, stąd Al. Ujazdowskimi, al. Szucha, Puławską, Malczewskiego, Joliot-Curie, Woronicza do pętli na Spartańskiej - co 15 min. w szczycie, co 20 min. poza szczytem i w święta; z Solca do pl. Na Rozdrożu na przemian co 7-8 min. z linią 166.
No nie będzie to takie "w zamian" - Górny Mokotów na Trakt miał 192, 174 i 122, a teraz będzie miał co najwyżej dwie przesiadki. I cóż to za atrakcja z- Solca na Rozdroże?
solaris8315 pisze:• 122 - wycofana ze Śródmieścia i Mokotowa, gdzie utykała w korkach wróci na swoją historyczną trasę z Marymontu na Powązki (tak kursowała na początku lat 50.) i dalej na Bemowo, zapewniając lepszy dojazd z północnej części miasta do Wojskowej Akademii Technicznej: Gwiaździsta, Potocka, Mickiewicza, pl. Wilsona, Krasińskiego, Powązkowska, gen. Maczka, Rudnicką, Kochanowskiego, Powstańców Śląskich, Piastów Śląskich, Wrocławska, Radiowa, Kaliskiego, Lazurowa, os. Górczewska - co 15-20-20 min.
Zgryźliwie powiem, że nie po to mamy XXI wiek, żeby wracać do lat 50-tych. A już konkretnie to 189 utyka w korkach permanentnie, jeździ stadami po 3 brygady, dodatkowo w konkubinacie ze 141 - i się jej nie likwiduje tylko wzmacnia. 167 to samo. Dorabianie ideologii do pchania ludzi na siłę przez metro nawet tam, gdzie przynosi to więcej kosztów niż korzyści.
solaris8315 pisze:• 131 - po likwidacji linii 522 wydłużenie trasy z Sadyby przez Powsińską i Wiertniczą do Wilanowa - co 6-8 min. w godzinach szczytu, co 10 min. poza szczytem i w święta.
Jakby ktoś na Sadybie płakał z tego powodu, to niesłusznie. W końcu metro dotrze już nie do Słodowca a do Huty, w związku z tym połączenie z Sadyby na Wolę się nie należy. Przerabialiśmy to na Ursnynowie, kierdy to z okazji wydłużenia metra ze Śródmieścia na Żoliborz usuwano linie z Ursynowa w Aleje Uajzdowskie.
solaris8315 pisze:• 157 - powrót na starą trasę sprzed budowy metra na Żoliborzu: Gwiaździsta, Podleśna, Klaudyny, Rudzka, Hłaski, Gdańska, Słowackiego, pl. Wilsona i dalej bez zmian, ale tylko do pętli Szczęśliwice zamiast do Centrum Handlowego Reduta - co 10 min. w dzień powszedni i co 20 min. w święta.
Czyli genialny pomysł sprzed roku, kiedy pokombinowano 136 ze 157 teraz zastąpiony zostanie pomysłem jeszcze genialniejszym. To tak jak z maszynkami do golenia. Cały rok wmawiają, ze teraz golenie jest jeszcze skuteczniejsze, delikatniejsze, a ryj gładszy - aż za rok wprowadzają produkt jeszcze lepszy i to on daje golenie najgładsze itp...
solaris8315 pisze:• 520 - nowa trasa po połączeniu z linią 522 i wycofaniu z Żoliborza i Bielan: Marysin Wawerski - dotychczasowa trasa linii 520 - Marszałkowska - dotychczasowa trasa linii 522 - Znana na Woli.
Żeby jeszcze było tak, że łączy się dwie linie, którymi nikt nie jeździ. Ale to są linie popularne. Tylko coś nie w smak decydentom - więc należy pokręcić, pogmatwać i posłać za rok do piachu. Jak to było z 410? Działało, aż nie zaczęli przy nim majstrować (Gocławie jakieś, inne brednie). W końcu trzeba było gada ubić, a ludzie stracili sprawdzone połączenie nie zyskując nic w zamian. Po co w ogóle majstrować przy tym 520, 522 i 131?
solaris8315 pisze:• 189 - wydłużenie trasy i duża częstotliwość kursowania (zastąpi likwidowane linie 106 i 184): bez zmian z Sadyby na Jelonki, stąd ul. Powstańców Śląskich i Conrada na Chomiczówkę - co 6-8 min. w szczycie, co 10 min. poza, co kwadrans w święta.
Tylko niech jeszcze powiedzą kiedy się ten szczyt zaczyna, kiedy kończy, kiedy się kończy to co 10 minut. Bo jak to będzie do 6:30 co 30 minut, potem do 8:50 co 6, od 9:00 do 14:30 co 10, od 14:30 do 17:30 co 8, potem do 19:30 co 10, a od 20 co 30, to ja dziękuję. Trochę tu za mało precyzji. Poza tym - jakaż to duża częstotliwość kursowania 6-8 minut? Ile miało przed wakacjami? Zmiana trochę na siłę - być może po to, żeby się z niej zaraz wycofać, zwłaszcza że zabranie 184 może się spotkać ze znacznym oporem.
solaris8315 pisze:• 195 - po wycofaniu z Żoliborza i Bielan trasa skrócona z Natolina do pl. Piłsudskiego, co 15-20-20 min. (na przemian z liniami 116 i 166).
Pomysł jak pomysł, tyle tylko że 195 nie służy wyłącznie do jeżdżenia sobie z traktu na trakt (na przemian ze 116), czy Doliny Służewieckiej na pl.Trzech Krzyży (na przemian ze 166). Poza tym 122 pójdzie precz z Traktu w ogóle, 503 będzie rzadsze. Jeżeli ma być na przemian ze 116 (co powinno być i tak priorytetem w stosunku do koordynacji ze 166), to niech go wspomaga trochę dłużej - w zasadzie aż do pl. Krasińskich linia ma sens, w przeciwieństwie do krańcowania jej na pl. Piłsudskiego - bo jest to w zasadzie pętla trochę nigdzie - i bardziej się nadaje do linii jadących na zachód - jak kiedyś 106 czy 310.
A skoro się to skraca, to może niech jedzie przez Bankowy (trasą W-Z, powrót Bielańską) trasą 107 - a 107 się skróci do Pl.Piłsudskiego? Albo przynajmniej niech z tego pl.Piłsudskiego powrót na Ursynów ma przez Miodową - bo szkoda zawalać wypiękniony Nowy Świat i Krakowskie ogryzkiem obsługującym tylko UW.
Reszta zmian zakładam, że dobra, chociaż nie zyczę Bielanom, żeby memłanie w komunikacji trwało tam 13 lat i końca nie było widać - tak jak to ma miejsce na Ursynowie.