Projekt zmian na Ursynowie

Moderator: Wiliam

altar
Posty: 884
Rejestracja: 03 kwie 2008, 11:48
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

Post autor: altar » 13 sie 2008, 16:19

Przecież z Dw. Centralnego do Centrum Onkologii jest bezpośrednie 504 - chyba jedna linia wystarczy dla przyjezdnych pacjentów.
Wilanowski miłośnik KM i zakładu R-1.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.

Lipa
Posty: 1513
Rejestracja: 06 sty 2008, 1:54

Post autor: Lipa » 13 sie 2008, 16:21

Ja to wiem i Ty to wiesz, ale widać, że UD tej informacji do siebie nie dopuszcza.

altar
Posty: 884
Rejestracja: 03 kwie 2008, 11:48
Lokalizacja: Warszawa-Wilanów

Post autor: altar » 13 sie 2008, 16:47

Widac ma jakiś szczególny sentyment do linii 505 :-k
Wilanowski miłośnik KM i zakładu R-1.
Objęty obsługą linii 116, 139, 164, 180, 217, 317, 519, 522, 700, 710, 724, E-2, N31, N50, N81.
ZP Instytut Neurologii, ZP Łowcza i ZP Sobieskiego.

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 13 sie 2008, 16:49

Lipa pisze:Ja to wiem i Ty to wiesz, ale widać, że UD tej informacji do siebie nie dopuszcza.
te 505 to naprawdę ktoś na głowę upadł ](*,) wybaczcie koledzy z ZTM - jak można takie "dziwolągi" tworzyć.
Gdzie tu konsekwencja ? Czy Ursynów jest taki mocny we władzach miasta ? Jeżeli te 505 ma jeździć i marnować pieniądze to ... :D zaczniemy na północy walczyć o pozostawienie 520 - uzasadnienie dostarczy samo ZTM.

esm
Posty: 156
Rejestracja: 25 cze 2006, 20:27
Lokalizacja: Natolin

Post autor: esm » 13 sie 2008, 17:02

Nie za szybko przywraca się numer 192 do życia? Trasa zupełnie inna i pasażerowie moga być nieco zdezorientowani.

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 13 sie 2008, 17:14

Bastian pisze:Pytanie, czy się powinno wprowadzać linie Centrum - głębokie (z całym szacunkiem) peryferie.
Nie wiem, czy powinno, ale z pewnoscia nikt sie nie obrazi na linie do Centrum, bo, jakby nie patrzec, linia do Centrum nawet co 30//60 to wielki luksus dla Jeziorek i Pyr.
Linia pusta by nie jezdzila.
Bastian pisze:głębokie (z całym szacunkiem) peryferie
Spoko, nie twierdze przeciez, ze to nie jest zadupie.
Tylko jesli Powsin moze miec linie do Centrum, to czemu nie Pyry, Jeziorki i kawalek Dabrowki?
Urbinetki nie jezdzilyby puste.
Zreszta - spojrzcie, jak na popularnosci zyskuje 809. Czesto jest niezabieralne, rowniez poza szczytem...
geograf pisze:Primo - dlaczego Jeziorki miałyby otrzymać taki luksus, jak linia do centrum, której później pewnie nie dałoby się zlikwidować?
8-(
Moment, moment. A po co chcialbys ja likwidowac?
Radze, zebys nie skazywal z gory na straty takiego pomyslu, bo jeszcze sie zdziwisz i co to bedzie? :>
geograf pisze:Secundo - skąd brygady na wydłużenie?
Jakos na znaczne podbicie czestotliwosci na 151 sie znalazly i tak samo znajda sie wkrotce na chociazby 119, wiec i na 505 by sie skads wyskrobalo.
Poza tym na ta linie potrzebaby w DS 1 calke i 1 maraton (optymalnie 2 calki), a w DP - 4 albo 5 calek. To chyba nie sa astronomiczne liczby.
geograf pisze:Tertio - z Jeziorek linia miałaby podjeżdżać pod Centrum Onkologii, a później do centrum?
Bron Boze. Moze 504 nie wystarczy, a takie 505 co 60 min. byloby wielka pomoca? 8-(

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 13 sie 2008, 17:42

O Ursynowie - do wiedzących lepiej

Ale zacznę od dygresji
Projekt wygląda na w miarę do rzeczy, zwłąszcza jak na to, co czyniono Ursynowowi do tej pory. Tylko szkoda tego przeciągania liny z 505. Rozsądnym kompromisem byłaby częstotliwość co 15/20 w szczycie, poza co 30 i nawet to 60 w DS. Bo linią z częstotliwością 30 minut w szczycie i korkach jedzie się albo od pętli, albo przypadkiem. Szkoda pieniędzy

No i czy owo 192 - to nie jest dowozówka nieco dziwna? Po pierwsze primo - bo dowozić bedzie tylko do 60% ursynowskich stacji metra. A po drugie primo - bo odcinek Magellana-Metro Imielin będzie w zasadzie "ekspresowy" - trochę mści się ustawienie przystanku Polinezyjska w stronę Dereniowej przed skrzyżowaniem z Cynamonową.
Nie lepiej darować sobie tę Puławską i pociągnąć linię przez Dereniową - Ciszewskiego-Pileckiego-Herbsta-Jastrzębowskiego-do Metra Ursynów? (zawrotka przy planowanym P+R.

Plusy dodatnie tego rozwiązania:
Straty na korki minimalne, przelotowe krańcowanie przy Metrze Ursynów było już praktykowane, obsługa wszystkich stacji metra, Ursynów Płn też by miał połączenia z kilkoma rejonami Ursynowa a nie z jednym.

Ale ja przede wszystkim chciałem się dowiedzieć - od osób, które są bliżej tematu, czegoś o dwóch sprawach:

1. Czy istnieje jakiś w miarę konkretny plan w odniesieniu do pętli Ursynów Płd. Ostatnie przetasowania spowodowały, że obecnie czteroperonowa i (przynajmniej) ośmiostanowiskowa pętla jest wykorzystywana przez jedną linię, a ma być przez dwie (co i tak niewiele zmieni) Czy pętla ma być zlikwidowana a grunt sprzedany? Czy to na tym terenie ma być P+R? Czy może wreszcie planowane jest jakieś lepsze zycie dla tego krańća?

2. Dlaczego osłabiono i nie planuje się (chciaż kiedyś połaczenia takie funkcjonowały, co więcej, jeden z projektów zakładał puszczenie tam 504 czy jakiegoś jego pogrobowca) wzmocnienia ciągu Jastrzębowskiego-Herbsta chociaż połową tego, co funkcjonuje na ciągu Gandhi? Skoro równomierne planowanie połączeń wewnątrz Ursynowa jest jednym z motywów obecnej zmiany (192-179, 166), to mogłoby ono również posłużyć za uzasadnienie do wzmocnienie tej relacji, przecież poprzecznej w stosunku do metra, która obecnie "do miasta" ma tylko 195, no i "prawie do miasta" 107. Takie połączenie metra by nie dublowało, tak jak ani 118/318 czy 416 go również nie dublowały.
Uzadaniano to multikinem i urzędem dzielnicy - ale przecież do pracy/z pracy i do/ze szkoły jeździ się codziennie - tak samo z Ursynowa Płn., jak i z Imielina. A do kina czy do urzędu chadza się raz na jakiś czas - i wtedy można sobie podjecha nawet z paroma przesiadkami.
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
gregory5576
Posty: 1257
Rejestracja: 21 lut 2006, 11:22
Lokalizacja: BIAŁOŁĘKA, TARCHOMIN
Kontakt:

Post autor: gregory5576 » 13 sie 2008, 17:49

geograf pisze:(jeśli Jeziorki potrzebują dodatkowej linii, to czegoś częstszego od 715 do metra)
:arrow: Znowu metro, to propozycja jest taka nocny też puścić tylko do metra :?: :D

ja0306
Posty: 615
Rejestracja: 02 lut 2006, 15:44
Lokalizacja: Warszawa-Natolin Zachodni

Post autor: ja0306 » 13 sie 2008, 17:58

ja nie mogę, E-7 E E E E hahahahahahha
143 tez jest niezłe, a to 192 z nowego projektu też pokręcone że nie wiem.
Duzo podziałów i wpychania na wschód Ursynowa, niektóre ulice wpisane razem bez sensu a i jeszcze to 148 ze Stegien, o Kurde hahahahaha
Reszta ach! Ja tylko teraz co do Ursynowa to chciałbym znać częstotliwośc 503 po wprowadzeniu 192 w tym temacie, chociaż pewnie jest po temacie o zmianach z Metrem to tu tez by sie przydała. Zostaje bez zmian czy 503 15/15/20

A i jeziorkom się przyda:
TA TA DA:
505 DW.CENTRALNY-...-J.F.Ciszewskiego-Al.KEN-F.Płaskowickiej-Puławska-Karczunkowska-PKP JEZIORKI
Przystanki za Stryjeńskich, Ursynów Zachodni, Bogatki, Łagiewnicka, Karczunkowska, PKP Jeziorki, PKP Jeziorki. Częstotliwość 30/60/60
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Poza tym mam w głowie pomysł na 107 prosto AL.KEN do Ciszewskiego i dalej na całej Cynamonowej do Natolina PŁN.
179 do Metro Wilanowska a 709 i 727 na Płaskowickiej i Al.KEN do Ursynowa PŁd co jest zbyt pustawe z powudu Reala i Metra Imielin+Multikino i E.Leclerc.
Wtedy 306 w 1xx i 108 z zakrętasem przez Metro Służew i na Jeziorki Puławską.
nasza-klasa
maratonypolskie
radiopolska
wawkom.waw
facebook
fotka
sympatia
Randkologia
Apokalipsy.fora.pl

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 sie 2008, 18:58

Kra pisze:zaczniemy na północy walczyć o pozostawienie 520
Też co 37 minut w DP, a 72 w DS? Jak chcecie...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 13 sie 2008, 19:00

Bastian pisze:
Kra pisze:zaczniemy na północy walczyć o pozostawienie 520
Też co 37 minut w DP, a 72 w DS? Jak chcecie...
W żadnym wypadku, napisałem dla porównania z idiotyzmem tworzenia czegoś takiego jak 505 w tym wydaniu, to dla mnie naprawdę śmieszne. :smile: Kto każe ZTM firmować takie bzdury :!:

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36658
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 13 sie 2008, 19:01

drapka pisze:Rozsądnym kompromisem byłaby częstotliwość co 15/20 w szczycie, poza co 30 i nawet to 60 w DS.
Nawet i to się nie da osiągnąć na jednym wozie w DS.
drapka pisze:Czy istnieje jakiś w miarę konkretny plan w odniesieniu do pętli Ursynów Płd. Ostatnie przetasowania spowodowały, że obecnie czteroperonowa i (przynajmniej) ośmiostanowiskowa pętla jest wykorzystywana przez jedną linię, a ma być przez dwie (co i tak niewiele zmieni) Czy pętla ma być zlikwidowana a grunt sprzedany? Czy to na tym terenie ma być P+R?
P&R ma powstać na zachodniej części pętli. Sama pętla w okrojonym zakresie zostanie utrzymana.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 13 sie 2008, 19:20

Skoro ma byc czeste 179 do metra z dalszych stryjenskich, to czy nie da rady wyprostowac 504?
W pyte czasu (5-6 min vs 1-2 min) potrafi tracic przez ten podjazd do metra.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 13 sie 2008, 21:04

[pomysł kontrowersyjny]505 to ja bym posłał z Miasteczka Wilanów (jak powstanie stosowna infrastruktura, a podobno Al. Rzeczpospolitej coraz bliżej) do stacji na Wilanowskiej :idea: [/pomysł kontrowersyjny]
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
rubeus
Posty: 449
Rejestracja: 23 sty 2006, 20:24
Lokalizacja: Ursynów/Kabaty
Kontakt:

Post autor: rubeus » 13 sie 2008, 21:21

W zastępstwie użytkowniczki z gazetowego forum Ursynów
nessie-jp napisała:

Ursynów Północny również straci -- skrócona trasa 195 to jeszcze pikuś, mało kto
chyba jeździł od pętli do pętli. Ale zmniejszenie częstotliwości tej linii to
naprawdę głupi pomysł. Lepiej byłoby już wysłać to 195 krótszą trasą do
Wilanowa, z dogodną przesiadką w 116-->Trakt Królewski.

Natomiast bardzo ciekawie rysuje się koncepcja 192 -- jeśli rzeczywiście będzie
kursować co 10 minut, to 505 można bez żalu pożegnać.

No i jeszcze jedno: czy ktoś mógłby użyczyć mi siekiery, młota, piły łańcuchowej
i koniecznie maski hokejowej na twarz, bo muszę iść do Urzędu Dzielnicy i
przemówić do rozumu panom radnym, którzy od 5 (PIECIU! słownie: pięciu!!!!!) lat
czynią usilne acz uwieńczone niepowodzeniem starania w kierunku utworzenia
przystanku na żądanie na Herbsta? Czego to wymaga? Postawienia słupka, znaku
drogowego "Przystanek" i oczywiście stosownego addendum do organizacji ruchu,
sprowadzającego się do stwierdzenia, "o tu jest przystanek". I tego od
PIECIU!!!!! lat nie umieją zrobić nasi panowie radni... :(((

Może przy okazji kolejnej rewolucji komunikacyjnej ta sprawa znowu wypłynie i
ktoś się tym na nowo zainteresuje, bo ja już nie mam siły. Tonę papieru
zmarnowałam na prośby i groźby, nic, jak grochem o ścianę. Pięć lat temu ten
przystanek był mi jeszcze potrzebny (dojazdówka do metra), jeszcze istniały
autobusy, żeby się na nim zatrzymywać, ale teraz... :( Płacz, żal, zgryzota.

ODPOWIEDZ