Zgadza się, jest to głupie. Powinno robić jak piszesz, oczywiście w wagonach "obowiązkowych".piotram pisze: I to jest nieźle wkurzające! Często jedzie jeden wagon napchany do końca, a dwa puste. Notorycznie tak ma Neptun poza sezonem. Powinno najpierw dawać wszystkie okna, następnie korytarze, dopiero wypełniac środki.
Podróşowanie kolejÄ po Polsce: PR a IC
Moderator: JacekM
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26856
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- fik
- Naczelne Chamidło
- Posty: 27449
- Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
- Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser
Ach, te komfortowe pociągi PKP IC, w których każdy ma zagwarantowane miejsce siedzące
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,3486 ... olicy.html
Tłok na korytarzach w ekspresie "Jantar" był tak duży, że nie dało się wyjść z przedziałów do toalety. Mimo to kolej nie zamierza dołączyć dodatkowych wagonów dla wracających znad morza w wakacyjne weekendy
Zdenerwowana pani Wanda z Wesołej nie wytrzymała i w połowie drogi zadzwoniła do "Gazety": - Wracamy z koleżanką z wczasów we Władysławowie. Wcześniej wykupiłyśmy miejscówki za 10 zł. Kończy się weekend i wsiadło tyle osób, że zapełniły się nie tylko przedziały, ale też korytarze, ubikacje i wagon Warsu, gdzie ludzie koczują między stolikami. Od dłuższego czasu nie możemy się wydostać do toalety, bo inni pasażerowie nie mają jak ustąpić miejsca w wąskim przejściu. Czy to nie przesada, że wpuszcza się tyle osób, zamiast doczepić dodatkowe wagony? Czy płaciłyśmy za podróż w takich warunkach? - pyta pechowa pasażerka popołudniowego ekspresu z Helu przez Trójmiasto do Warszawy.
Na tłok w pociągach narzekają w tegoroczne wakacje podróżni na wielu liniach. Powtarzają się skargi na kolejarzy, którzy nie potrafią zareagować na urodzaj pasażerów, wydłużając składy. Adrianna Chibowska, rzeczniczka spółki PKP Intercity, której podlega m.in. ekspres "Jantar", zapewnia jednak, że to nieprawda. Przewoźnik wykorzystuje system, który informuje go o liczbie sprzedanych biletów: jeśli przekracza ona 80 proc. miejsc w pociągu, dostawiany jest dodatkowy wagon. - Niestety, nie możemy dołączać ich w nieskończoność - zastrzega pani rzecznik, powołując się na uzgodnienia z Polskimi Liniami Kolejowymi.
Dla trasy z Helu spółka ta narzuciła ograniczenia: pociągi mogą się składać najwyżej z dziewięciu wagonów. Tyle też liczył skład, którym w ostatni weekend jechała nasza czytelniczka. Dlaczego nie więcej? Bo według Adrianny Chibowskiej nie zmieściłby się przy peronach na kolejnych stacjach. - Jeżeli pociąg prowadzi maksymalną liczbę wagonów na danej trasie, to nie możemy jej już zwiększyć - informuje, odpowiadając na pytanie, czy w następne letnie weekendy, w tym długi 15-17 sierpnia, warszawiacy będą wracać znad morza w bardziej komfortowych warunkach.
"Gazeta" podpowiedziała więc, by pociąg "Jantar" wydłużać np. w Gdyni - w Trójmieście dosiada się wiele osób, a stacje są tu nowocześniejsze niż na Półwyspie Helskim. Znowu jednak padła typowo kolejarska odpowiedź: nie da się. Na pocieszenie rzecznik Chibowska dodała za to, że w ostatni weekend udało wzmocnić dwa inne popołudniowe ekspresy z Gdyni do Warszawy - "Artus" i "Lajkonik".
Niestety, wygląda na to, że pociągi, nawet te z obowiązkową rezerwacją miejsc, mogą zabierać tyle osób, ile wejdzie. Stąd olbrzymi tłok na korytarzach czy w wagonie Warsu. - Na wyraźne żądanie podróżnego kasjer ma obowiązek sprzedać bilet bez wskazania miejsca. Podobnie jest w przypadku konduktora, jeśli zgłasza się do niego podróżny i chce nabyć bilet na przejazd danym pociągiem - dowiedzieliśmy się od Anny Chibowskiej.
Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
the only thing that closes quicker than our caskets be the factories
A to ciekawe, że na stacji, która wystawia składy nie można doczepić wagonu..."Gazeta" podpowiedziała więc, by pociąg "Jantar" wydłużać np. w Gdyni - w Trójmieście dosiada się wiele osób, a stacje są tu nowocześniejsze niż na Półwyspie Helskim. Znowu jednak padła typowo kolejarska odpowiedź: nie da się. Na pocieszenie rzecznik Chibowska dodała za to, że w ostatni weekend udało wzmocnić dwa inne popołudniowe ekspresy z Gdyni do Warszawy - "Artus" i "Lajkonik".
Cóż, czekam, aż ktoś ten burdel wreszcie uprzątnie, albo zaczną się żądania zwrotu kosztów podróży...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Nigdzie w regulaminie czy - sam nie wiem - ustawie, nikt nie napisze, że zawsze będziesz miał miejsce, a jak jest w pociągach z nad morza, to chyba wielu z nas wie...Ach, te komfortowe pociągi PKP IC, w których każdy ma zagwarantowane miejsce siedzące
Gwarancję miejsca zapewnia rezerwacja. Natomiast przez nasze dziurawe prawo istnieje możliwość wystawienia rezerwacja bez wskazania miejsca, co powinno być ustawowo zabronione, wtedy takie sytuacje by się nie zdarzały...przewoz pisze:Nigdzie w regulaminie czy - sam nie wiem - ustawie, nikt nie napisze, że zawsze będziesz miał miejsce, a jak jest w pociągach z nad morza, to chyba wielu z nas wie...
Natomiast jeśli istnieje już przepełnienie pociągu i brak miejsc siedzących, to nie powinna być pobierana dopłata za miejscówkę (przejazd wyłącznie na podstawie biletu)
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
No tak, ale co to da, jak nikt nie zabroni wsiadania do pociągu osobom, które nie kupiły biletu w kasie. No i sa jeszcze rózne bilety sieciowe które nie wymagają rezerwacji.Wolfchen pisze:Gwarancję miejsca zapewnia rezerwacja. Natomiast przez nasze dziurawe prawo istnieje możliwość wystawienia rezerwacja bez wskazania miejsca, co powinno być ustawowo zabronione, wtedy takie sytuacje by się nie zdarzały...
A nie jest tak bo nie wiem? Ja raz tak jechałem i konduktor wpisał na blankiecie "brak miejsc". A jeśli nie, to powinien się do tego dobrać uokik. Bo za co ta dopłata, "za sieć intercity"?Wolfchen pisze: Natomiast jeśli istnieje już przepełnienie pociągu i brak miejsc siedzących, to nie powinna być pobierana dopłata za miejscówkę (przejazd wyłącznie na podstawie biletu)
[ Dodano: Czw 07 Sie, 2008 20:42 ]
Przecież to nieprawda. W weekendy ekspresy z Krakowa notorycznie odjeżdżają ze 100% frekwencją i nikt nie ma zamiaru nic dołączać. Wagony "kursujące na zarządzenie" są chyba ściśle określone w rozkładzie i chyba nie ma sytuacji, żeby poza tym planem coś dostawiano.Adrianna Chibowska, rzeczniczka spółki PKP Intercity, której podlega m.in. ekspres "Jantar", zapewnia jednak, że to nieprawda. Przewoźnik wykorzystuje system, który informuje go o liczbie sprzedanych biletów: jeśli przekracza ona 80 proc. miejsc w pociągu, dostawiany jest dodatkowy wagon.
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
Nie będą płacili dopłaty za "rezerwacją miejsca"...piotram pisze:o tak, ale co to da, jak nikt nie zabroni wsiadania do pociągu osobom, które nie kupiły biletu w kasie. No i sa jeszcze rózne bilety sieciowe które nie wymagają rezerwacji.
Nie jest. W kasach sprzedają bilet z miejscówką "bez wskazania miejsca"...piotram pisze:A nie jest tak bo nie wiem?
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43
Ja mogę dać recenzję n/t wczorajszego przejazdu pociągiem EX Malinowski
"+"
- zimny nawiew w przedziale przy oknie, dzięki czemu było przyjemnie.
- prasa w każdym przedziale (trzy sztuki Polska The Times)
- miła obsługa
"-"
- w wagonie 8 w którym byłem brak WC (napis WC przekreślony, cały wagon)
- w wagonie 7 jeden kibel także zamknięty
- w wagonie 9 owszem WC czynny ale bez możliwości zamknięcia
- powrót do Warszawy bez włączonych wyświetlaczy R&G
- załączenie światła dopiero po ruszeniu z Krakowa (kierunek Warszawa), w drodze do Rzeszowa, światło było dostępne...
"+"
- zimny nawiew w przedziale przy oknie, dzięki czemu było przyjemnie.
- prasa w każdym przedziale (trzy sztuki Polska The Times)
- miła obsługa
"-"
- w wagonie 8 w którym byłem brak WC (napis WC przekreślony, cały wagon)
- w wagonie 7 jeden kibel także zamknięty
- w wagonie 9 owszem WC czynny ale bez możliwości zamknięcia
- powrót do Warszawy bez włączonych wyświetlaczy R&G
- załączenie światła dopiero po ruszeniu z Krakowa (kierunek Warszawa), w drodze do Rzeszowa, światło było dostępne...
To coś sie ostatnio zmieniło? Bo jak wszystkie miejsca sprzedali, to kiedyś nie mozna było kupić juz biletu na ten pociąg. A to teraz można kupić ile się da?Wolfchen pisze:W kasach sprzedają bilet z miejscówką "bez wskazania miejsca"...
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
Fikander pisze:Na tłok w pociągach narzekają w tegoroczne wakacje podróżni na wielu liniach. Powtarzają się skargi na kolejarzy, którzy nie potrafią zareagować na urodzaj pasażerów, wydłużając składy. Adrianna Chibowska, rzeczniczka spółki PKP Intercity, której podlega m.in. ekspres "Jantar", zapewnia jednak, że to nieprawda. Przewoźnik wykorzystuje system, który informuje go o liczbie sprzedanych biletów: jeśli przekracza ona 80 proc. miejsc w pociągu, dostawiany jest dodatkowy wagon. - Niestety, nie możemy dołączać ich w nieskończoność - zastrzega pani rzecznik, powołując się na uzgodnienia z Polskimi Liniami Kolejowymi.
W Jantarze oczywiście jest tłoczno, a np. w Erneście Malinowskim cały drugi wagon rowerowy był pusty
Racjonalna polityka PKP IC...
[ Dodano: Sro 13 Sie, 2008 13:42 ]
Wiele osób tak podróżuje od dawna...Piotrek pisze:Ostatnio tak podróżowałem do Krakowa, expresem bez miejsca...piotram pisze:A to teraz można kupić ile się da?
[ Dodano: Sro 13 Sie, 2008 13:45 ]
U mnie klimatyzacja ledwo działała, a po jakimś czasie w wagonie rowerowym popsuł się wyświetlaczsolaris8315 pisze:- zimny nawiew w przedziale przy oknie, dzięki czemu było przyjemnie.
- prasa w każdym przedziale (trzy sztuki Polska The Times)
- miła obsługa
Jadąc ''Tatrami'' 18.07 w rowerowym na każdym dwu-siedzeniu była Polska The Times, w Erneście tydzień temu nieco mniej
A obsługa oczywiście miła.
[ Dodano: Sro 13 Sie, 2008 13:48 ]
Ta, chciałoby sięFikander pisze:"Gazeta" podpowiedziała więc, by pociąg "Jantar" wydłużać np. w Gdyni - w Trójmieście dosiada się wiele osób, a stacje są tu nowocześniejsze niż na Półwyspie Helskim.
Jeżdżąc kiedyś Jantarem nie było tak, jak w rzeźni, ale miejsca były zapełnione. A skład zawsze na stacjach półwyspu się mieścił, mimo ilości wagonów
"Pociąg zawsze dojedzie"
Paweł Ney
Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie To tylko efekt uboczny.
Zły chłopiec i troll pozdrawia
Paweł Ney
Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie To tylko efekt uboczny.
Zły chłopiec i troll pozdrawia
Dopóki nie zostaną wprowadzeni na tory prywaciarze to zawsze z polską koleją bedzie coś nie tak albo coś "nie do końca tak", nieważne czy to będzie PR czy IC. Przede wszystkim prywaciarze wymuszą spadek cen i poroawią jakośc taboru...
Więc oby do 2010r
[ Dodano: Sro 13 Sie, 2008 18:59 ]
Zastawia mnie jeszcze kwestia artykułu o "Jantarze", skoro nie mogą doczepić wagonów to czemu nie można po prostu puścić jescze jednego pociągu np w niedzielę tak jak w przypadku Zakopanego, poza "Tatrami" odjeżdża jescze jakiś pociąg IC rano..?
[ Dodano: Sro 13 Sie, 2008 19:02 ]
P.S Czy zna ktoś szczegóły uwolnienia rynku kolei w 2010 roku?
Więc oby do 2010r
[ Dodano: Sro 13 Sie, 2008 18:59 ]
Zastawia mnie jeszcze kwestia artykułu o "Jantarze", skoro nie mogą doczepić wagonów to czemu nie można po prostu puścić jescze jednego pociągu np w niedzielę tak jak w przypadku Zakopanego, poza "Tatrami" odjeżdża jescze jakiś pociąg IC rano..?
[ Dodano: Sro 13 Sie, 2008 19:02 ]
P.S Czy zna ktoś szczegóły uwolnienia rynku kolei w 2010 roku?
N64 DW.Centralny...-Płochocińska-Jana Kazimierza- PKP Nieporęt/Białobrzegi
526 BRÓDNO PODGRODZIE - SZCZĘŚLIWICE
Tak dla budowy parkingów Park & Ride
526 BRÓDNO PODGRODZIE - SZCZĘŚLIWICE
Tak dla budowy parkingów Park & Ride
A ja mogę dać recenzję n/t wczorajszego przejazdu na trasie Warszawa - Poznań - Warszawa
1. do Poznania - kl. 2 ranny BWE wagon bezprzedziałowy
"+"
- miła obsługa
"-"
- brudno w WC, czynny zresztą wagon dalej
- klima ledwo co działała, odpowiedź obsługi, tak jest jak parno na dworze i jedzie komplet, nieźle, dojechałem bardziej zmęczony niż autem.
2. z Poznania - IC kl. 1 (wyjazd 16.35) bezprzedziałowy.
plusów nie było
"-"
- klima nie działała przez większość drogi, udało się ją uruchomić koło Łowicza
- zacięły się drzwi w kierunku reszty pociągu, skończyło się na wyrwaniu przez pasażera (wtedy przynajmniej zrobił się lekki przeciąg).
- kibel przestał działać (coś z elektroniką).
- maszyniści dzwonili do kierownika (tak wyglądało z rozmowy) którędy mają jechać od Łowicza (lokomotywa EP07) i czy mają stanąć na Zachodnim - no byłem zdziwiony.
Podsumowując - standard fatalny, chyba przekonałem swego dyrektora, iż lepiej jednak brać auto na tę trasę.
1. do Poznania - kl. 2 ranny BWE wagon bezprzedziałowy
"+"
- miła obsługa
"-"
- brudno w WC, czynny zresztą wagon dalej
- klima ledwo co działała, odpowiedź obsługi, tak jest jak parno na dworze i jedzie komplet, nieźle, dojechałem bardziej zmęczony niż autem.
2. z Poznania - IC kl. 1 (wyjazd 16.35) bezprzedziałowy.
plusów nie było
"-"
- klima nie działała przez większość drogi, udało się ją uruchomić koło Łowicza
- zacięły się drzwi w kierunku reszty pociągu, skończyło się na wyrwaniu przez pasażera (wtedy przynajmniej zrobił się lekki przeciąg).
- kibel przestał działać (coś z elektroniką).
- maszyniści dzwonili do kierownika (tak wyglądało z rozmowy) którędy mają jechać od Łowicza (lokomotywa EP07) i czy mają stanąć na Zachodnim - no byłem zdziwiony.
Podsumowując - standard fatalny, chyba przekonałem swego dyrektora, iż lepiej jednak brać auto na tę trasę.
Trzeba brać przedziałowe:) W teatralnych zawsze jest coś nie tak z klimą, bo kubatura duża i dużo osób. A czy te "minusy" sa aż tak wielkie, że mordęga autem jest dużo wygodniejsza?
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej