Trębacka jest teraz ulicą ślepą (czytaj - nie łączy się z Krakowskim Przedmieściem), więc musi wyjeżdżać Senatorską (jak 175) albo Królewską (wokół Teatru Wielkiego).drapka pisze:A mnie ciekawią 3 sprawy z zupełnie innej beczki: czy są jakieś przymiarki do nowego 195? A konktretnie chodzi mi o 3 szczegóły:
1. Czy pl.Piłsudskiego jest krańcem dla tej linii nieodwołalnym na dzień dzisiejszy- tj. do czasu reformy linii w dzielnicy Targówek. Jeżeli tak, to jeszcze jedno: z projektu nie wynika, natomiast z mapki do niego załączonej wynika, że 195 po ruszeniu z pl.Piłsuskiego ma mieć przystanek przy św.Annie - a nie, gdyby jechało jak np. kiedyś 310 - przy Bristolu. Czy jest możliwe, żeby ruszając z krańca pl.Piłsudskiego 195 jechał przez Miodową?
KM po ukoĹczeniu budowy pierwszej linii Metra
Moderator: Wiliam
- Petroniusz
- Posty: 658
- Rejestracja: 14 gru 2005, 7:44
- Lokalizacja: Gocław
No to jest prawda i najlepszym rozwiązaniem jest:Tm pisze:Rozrzedzenie częstotliwości, skrócenie i obecność znacznie lepszego 503 nie wróży 195 najlepiej.
skierowanie linii na Bródno wzamian za 127 (wielokrotnie na forum proponowane),
lub skrócenie linii tylko do pętli Ursynów PŁN. czyli stworzenie kolejnej linii ursynowskiej
![kwasny ;/](./images/smilies/kwasny.gif)
Ale teraz na Mickiewicza masz sześć linii, po reformie będziesz miał już cztery. Skąd pewność, że nadal 157 będzie puste? Zwłaszcza, gdy 116 utknie gdzieś na Trakcie Królewskim z powodu manifestacji lub różnych uroczystości, które się co jakiś czas odbywają. Poza tym łatwiej wytłumaczyć ludziom powody wycofania 122 i 195 niż 157. Argument "z wożenia powietrza" jest dużo słabszy. Oto dowód:hs pisze:Szkoda tylko, że wcześniej obydwie jeździły puste...
Skupmy się na Twoim przykładzie. Twierdzisz, że 184 ma dużo słabsze zapełnienie niż 167. A ja ci odpowiem na to, że niejednokrotnie spotkałem się z tym, że wsiadałem do tłocznego 184, po czym, jak wysiadłem na przystanku Conrada, by się przesiąść do 167, miałem do dyspozycji prawie całego Solarisa U18. Dlaczego tak było? Otóż wybierałem takie kursy 184, które podjeżdżały do przystanku Conrada kilka minut wcześniej od 167, żeby sługo nie czekać na przesiadkę. I okazywało się wtedy, że 184 zabierało wielu pasażerów, a 167 jechało pustawe. Zapełnienie na tej linii wzrosło dopiero, gdy 167 skręciło z PŚ we Wrocławską i Radiową. W ten sposób zawsze można uzasadnić każdą tezę o kasacji linii. Wystarczy tak skonstruować rozkład, by ta linia jechała na wspólnym odcinku trasy kilka chwil za tą, którą chcemy pozostawić. I w ogóle nie potwierdzam tego, jakoby 184 nie jest oblegane - przynajmniej w niektórych kursach.hs pisze:Powiem tylko, że obecne 184 (w duecie ze 112, bo koordynacja tych linii jest tragiczna, prawie zawsze jeżdżą w parze) jeżdżące rzadziej niż 189 i obsługiwane krótszymi wozami, nie jest jakoś szczególnie oblegane. Dość powiedzieć, że na przystanku Conrada, 167 (dla którego jest to pierwszy przystanek na trasie) ma nierzadko większe napełnienie od 184 czy 112...
A moze lepiej 116?Tm pisze:Może lepiej dać 195 na Górny Mokotów? Rozrzedzenie częstotliwości, skrócenie i obecność znacznie lepszego 503 nie wróży 195 najlepiej.
195 obsługuje inne rejony niż 503 (od Kostrzewskiego przez Wareńską, Dolinę SŁużewiecką i dalej od Metra Ursynów aż do ronad Stryjeńskich/Płaskowickiej, poza tym aż tak lepsze to 503 nie będzie
[ Dodano: Sro 27 Sie, 2008 17:37 ]
Od której niby strony? Po co na Ursynowie kolejna linia ursynowska zewsząd dowsząd wszędzie naokoło? Czy może 195 ma robić za dowozówkę do 503? Takich pomysłów to nawet chyba pewien pan M. nie miał:)195 pisze:No to jest prawda i najlepszym rozwiązaniem jest:Tm pisze:Rozrzedzenie częstotliwości, skrócenie i obecność znacznie lepszego 503 nie wróży 195 najlepiej.
skierowanie linii na Bródno wzamian za 127 (wielokrotnie na forum proponowane),
lub skrócenie linii tylko do pętli Ursynów PŁN. czyli stworzenie kolejnej linii ursynowskiej
[ Dodano: Sro 27 Sie, 2008 17:39 ]
A, teraz rozumiem. Najwyższy chyba czas, żeby w końcu się wybrać i to otwarte Krakowskie Przednieście obejrzeć;) A skoro tak, to chyba jest oczywiste, że 195 musi pojechać przez Senatorską, żeby przynajmniej od jednej strony nie był to aż taki rażący ogryzek.Petroniusz pisze:Trębacka jest teraz ulicą ślepą (czytaj - nie łączy się z Krakowskim Przedmieściem), więc musi wyjeżdżać Senatorską (jak 175) albo Królewską (wokół Teatru Wielkiego).drapka pisze:A mnie ciekawią 3 sprawy z zupełnie innej beczki: czy są jakieś przymiarki do nowego 195? A konktretnie chodzi mi o 3 szczegóły:
1. Czy pl.Piłsudskiego jest krańcem dla tej linii nieodwołalnym na dzień dzisiejszy- tj. do czasu reformy linii w dzielnicy Targówek. Jeżeli tak, to jeszcze jedno: z projektu nie wynika, natomiast z mapki do niego załączonej wynika, że 195 po ruszeniu z pl.Piłsuskiego ma mieć przystanek przy św.Annie - a nie, gdyby jechało jak np. kiedyś 310 - przy Bristolu. Czy jest możliwe, żeby ruszając z krańca pl.Piłsudskiego 195 jechał przez Miodową?
Popatrz, jaka franca!
Myślałem, że linia 157 pozostanie na Zachodnim na dłuższy czas dzięki czemu łatwo będzie przesiąść się pasażerom w linie 158 do Reduty ale widzę, że nie ...
Rozumiem, że ponowne przywrócenie 157 na Szczęśliwice to pierwszy etap połączenia z 512 na Ochocie ? Chociaż pozostawienie 521 wzdłuż tramwajów od Gocławka po Bitwy Warszawskiej spowoduje, że kluczowy argument za kasacją 512 przepada![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Rozumiem, że ponowne przywrócenie 157 na Szczęśliwice to pierwszy etap połączenia z 512 na Ochocie ? Chociaż pozostawienie 521 wzdłuż tramwajów od Gocławka po Bitwy Warszawskiej spowoduje, że kluczowy argument za kasacją 512 przepada
![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
No właśnie: ciekawe jak wygląda 520 ZA Wilsonem około 7:30 i jak wygląda zapełnienie tej samej linii PRZED Wilsonem tak między 16, a 17:30.Drivter1234 pisze:a więc ... wsiadam w 121, jade około 5 minut, tam zanim wsiąde do metra mija kolejne 5 minut, do centrum liczmy jakieś 15 minut razem policzcie... 10 + 15 = 25 czyli czas prawie taki sam jak czas przejazdu 520 tylko że jest dodatkowa przesiadka, bez sens... a jeżeli chodzi o wykorzystanie tej linii to wystarczy spojrzeć na szczyt, rano lub popołudniu,
Czy przypadkiem 520 nie jeździ pełne tylko na Bielanach?
![chtry :>](./images/smilies/chytry.gif)
[ Dodano: Sro 27 Sie, 2008 20:45 ]
No właśnie: ciekawe jak wygląda 520 ZA Wilsonem około 7:30 i jak wygląda zapełnienie tej samej linii PRZED Wilsonem tak między 16, a 17:30.Drivter1234 pisze:a więc ... wsiadam w 121, jade około 5 minut, tam zanim wsiąde do metra mija kolejne 5 minut, do centrum liczmy jakieś 15 minut razem policzcie... 10 + 15 = 25 czyli czas prawie taki sam jak czas przejazdu 520 tylko że jest dodatkowa przesiadka, bez sens... a jeżeli chodzi o wykorzystanie tej linii to wystarczy spojrzeć na szczyt, rano lub popołudniu,
Czy przypadkiem 520 nie jeździ pełne tylko na Bielanach?
![chtry :>](./images/smilies/chytry.gif)
Jeżeli tak, to ludzie od razu wybiorą dojazd do metra (psychologiczne wrażenie, że jedzie się szybciej, bo nie stoi się na swiatłach itp. - zresztą skoro ludzie z Nowego Bemowa wnoszą o bezpośrednią linię na Marymont/Słodowiec, a w przyszłości na Hutę - żeby móc dojechać metrem do centrum (sic!!!), to coś w psychologii musi być na rzeczy...
Podobnie z 522 - ludzie burzą się, ze jeździ ono "znacznie szybciej do metra z Mokotowa niż 131" - faktycznie, cały jeden przystanek (po przetrasowaniu 131 na Waryńskiego) szybciej - magia czerwonego numerka.
Ergo: nie popadajmy w paranoję...
Nie porównujmy 114 ze 125. 114 ma być wyłącznie dowozówką i dlatego wszelkimi sposobami należy ocalić ją przed nieregularnością kursów i spadkiem częstotliwości, a te będą nieuniknione w proponowanej opcji. Ujmę to tak: nie każmy ludziom z Młocin, Wrzeciona, Wawrzyszewa, Chomiczówki, Piasków i Sadów Żoliborskich czekać na dowozówkę 30 minut, bo akurat kilka wozów utknęło w korku na moście lub Wisłostradzie. 114 nie ma za zadanie dowozić z Bielan na Bródno, jej trasa składa się z dwóch rozdzielnych członów i dlatego proponuję zachować konsekwencję i obydwa człony oddzielić od siebie. Bródno na tym nie ucierpi (na Bielany jest szybsze 112), a reszta tylko zyska. I to wiele.195 pisze:No może i masz racje ale ja bym jednak linii tej nie dzielił, nie jest ona taka długa żeby ją zaraz skracać/dzielić (125 jest długieeeee i nikt je nie dzieli)
, a po drugie jest potrzebna relacja Bródno-Pisaki mimo linii 112 która i tak inaczej będzie na bródno jechać![]()
pozdrawiam
hs
hs