Obwodnica ekspresowa Warszawy: S2-S7/S8-S17

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 12 wrz 2008, 19:49

W dniu dzisiejszym trwało przedłużanie przystanku Marynin 02 a po kołkach wbitych w ziemi wychodzi, że tory odbiją w Radiową na wysokości obecnej wiaty przystankowej. Twoja wersja TLG staje się coraz bardziej prawdopodobna.

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 13 wrz 2008, 18:15

Rzeczywiście, obejrzałem sobie dokładnie te wbite przez geodetów paliki i kierunek, który wytyczają. W istocie torowisko zastępcze nie będzie aż tak oddalone od istniejącego obecnie jak przedstawiłem to na moim schemacie i będzie równoległe do niego. Widać w którym miejscu będę zaczynać się łuki. Ponadto gotowa jest zastępcza platforma przystankowa w kierunku Nowego Bemowa. Wygląda więc na to, że niebawem rozpocznie się rozbiórka istniejącego przystanku mimo, że w ciągu przebiegu toru zastępczego na terenie budowy jeszcze trwają prace ziemne.
15/12/2005-12/7/2019

Marcinos
Posty: 183
Rejestracja: 07 lut 2006, 18:24

Post autor: Marcinos » 13 wrz 2008, 18:56

inż. Glonojad pisze:No i bardzo dobrze, po otwarciu dwujezdniowej Górczewskiej połączenie przez Dywizjonu należy traktować jako wyłącznie lokalne.
Im bardziej się Bemowo od niego odzwyczai, tym lepiej dla niezbędnego ucywilizowania Obozowej i Młynarskiej, które musi oznaczać ograniczenie przepustowości dla samochodów.
Tak. Jasne. Mądra wypowiedź. Aż się czytać jej nie chce. Zobacz łaskawie, co się tera zdzieje. W godzinach szczytu samo dojechanie samochodem z ulicyPłockiej może zająć nawet 50 minut. Obojętnie, którędy pojedziesz. Czy wspomnianą przez Ciebie dwujezdniową Górczewską, czy Obozową i "lokalnym połączeniem" Dywizjonu 303. Co z tego, że Górczewską jedzie się jako tako, ale tylko do ulicy Konarskiego a dalej, no cóż, stoisz w korku. Jeszcze jak jedziesz Górczewską prosto w kierunku Hitu/Tesco to tracisz ok. dwóch cykli świateł. Jeżeli skręcasz w prawo na Bemowo - zapomnij. Nawet jak uda Ci się w miarę sprawnie skręcić w Powstańców Śląskich to i tak utkniesz w korku. Problem jest oczywiście jeden. Brak drugiej dwupasmowej jezdni, która ma powstać. Problem Dywizjonu 303 jest taki sam. Jeszcze jak była otwarta Ks. Janusz, to jako tako można było dojechać na Bemowo. Teraz. Powodzenia. Jeszcze jak nic się nie budowało, to powrót z Ursynowa na Bemowo zajmował mi ok. 40 minut, a teraz - Bóg jeden wie. Rekord to 2:30. Jedyne wyjście to poszeżenie Obozowej, wybudowanie drugiej nitki Dywizjonu 303 (z drugim wiaduktem nad torami) oraz poszeżenie Powstańców Śląskich. Nie można też zapomnieć, że Dywizjonu 303 jeżdż też mieszkańcy np. Bielan.
Proboszcz powinien iść liczyć swoje owieczki.

Liczą się tylko marzenia i wysiłek, jaki się włoży by je zrealizować.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 13 wrz 2008, 19:01

Tak. Jasne. Mądra wypowiedź. Aż się czytać jej nie chce. Zobacz łaskawie, co się tera zdzieje. W godzinach szczytu samo dojechanie samochodem z ulicyPłockiej może zająć nawet 50 minut. Obojętnie, którędy pojedziesz. Czy wspomnianą przez Ciebie dwujezdniową Górczewską, czy Obozową i "lokalnym połączeniem" Dywizjonu 303. Co z tego, że Górczewską jedzie się jako tako, ale tylko do ulicy Konarskiego a dalej, no cóż, stoisz w korku. Jeszcze jak jedziesz Górczewską prosto w kierunku Hitu/Tesco to tracisz ok. dwóch cykli świateł. Jeżeli skręcasz w prawo na Bemowo - zapomnij. Nawet jak uda Ci się w miarę sprawnie skręcić w Powstańców Śląskich to i tak utkniesz w korku. Problem jest oczywiście jeden. Brak drugiej dwupasmowej jezdni, która ma powstać. Problem Dywizjonu 303 jest taki sam. Jeszcze jak była otwarta Ks. Janusz, to jako tako można było dojechać na Bemowo. Teraz. Powodzenia. Jeszcze jak nic się nie budowało, to powrót z Ursynowa na Bemowo zajmował mi ok. 40 minut, a teraz - Bóg jeden wie. Rekord to 2:30. Jedyne wyjście to poszeżenie Obozowej, wybudowanie drugiej nitki Dywizjonu 303 (z drugim wiaduktem nad torami) oraz poszeżenie Powstańców Śląskich. Nie można też zapomnieć, że Dywizjonu 303 jeżdż też mieszkańcy np. Bielan.
Ruch na Bemowo powinien się odbywać Górczewską a nie Obozową pod samymi oknami mieszkańców Koła, w dodatku blokując płynny ruch tramwajów i wymuszając budowanie kolejnych sygnalizacji, które ten rozgardiasz komunikacyjny uporzadkują. Kosztem przepustowości i czasu przejazdu tramwajów.
Problemem jest sfuszerowane skrzyżowanie pod bemowskim ratuszem (głównie brak wydzielonych prawoskrętów) oraz brak drugiej jezdni P.Śl. Nawiasem mówiąc czemu na Górcach nie zrobiono skrzyżowania z wyspą centralną? Przy takiej strukturze kierunkowej byłoby ono rozwiązaniem dobrym, może nawet optymalnym. Bez fyfnastu faz w programie i niedoboru przepustowości na wszystkich wlotach. Zabrakło miejsca czy pomyślunku?

[ Dodano: Sob 13 Wrz, 2008 19:02 ]
Marcinos pisze:Nie można też zapomnieć, że Dywizjonu 303 jeżdż też mieszkańcy np. Bielan.
No to już jest przegięcie. Inżynier Ruchu, taki z prawdziwego zdarzenia, powinien troszczyć sie, by taki tranzyt był jakoś kanalizowany, a nie odbywał się przez osiedla.

Marcinos
Posty: 183
Rejestracja: 07 lut 2006, 18:24

Post autor: Marcinos » 13 wrz 2008, 19:23

Zgadzam się z Tobą. Ale jeżeli np. zamnąć by Dywizjonu 303, to wszystko stanie. Sama Górczewska ma za małą przepustowość, by się uporać z przejęciem potoku samochodów z ciągu ulic Dywizjonu 303 i Obozowej. A co do blokowania tramwajów. Też masz rację. Ale co z Tego. Prawdziwe blokowanie tramwajów jest na Młynarskiej i w pierwszej kolejności, wzorem Aleji Solidarności i mostu Sląsko-Dąbrowskiego trzeba to zlikwidować. A na Obozowej. Zrobić normalną drogę dwupasmową, normalne przystanki i tak ustawić sygnalizację, by pierwszeństwo miały tramwaje - tak jak na Powstańców Śląskich.
Proboszcz powinien iść liczyć swoje owieczki.

Liczą się tylko marzenia i wysiłek, jaki się włoży by je zrealizować.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 wrz 2008, 19:51

Marcinos pisze: Tak. Jasne. Mądra wypowiedź. Aż się czytać jej nie chce.
Czytać to się nie chce agresywnego wrzasku, który zawarty jest w Twojej wypowiedzi. Grzeczniej bym prosił.

[ Dodano: Sob 13 Wrz, 2008 19:52 ]
Marcinos pisze:Zrobić normalną drogę dwupasmową, normalne przystanki i tak ustawić sygnalizację, by pierwszeństwo miały tramwaje - tak jak na Powstańców Śląskich.
Albo nigdy nie byłeś na Powstańców Śląskich, albo na Obozowej. Te ulice są różne tak, jak przedwojenna i powojenna Marszakowska.

[ Dodano: Sob 13 Wrz, 2008 19:55 ]
Jarek pisze: Nawiasem mówiąc czemu na Górcach nie zrobiono skrzyżowania z wyspą centralną? Przy takiej strukturze kierunkowej byłoby ono rozwiązaniem dobrym, może nawet optymalnym. Bez fyfnastu faz w programie i niedoboru przepustowości na wszystkich wlotach. Zabrakło miejsca czy pomyślunku?
Moim zdaniem, na Rondo Daszyńskiego to tam miejsca nie było, co najwyżej na Plac Zawiszy. To ja dziękuję bardzo...

Czytałem, dawno temu, w czasopiśmie branżowym "Bezpieczne Drogi" niezły artykuł, który dość jednoznacznie zrecenzował tak popularne w Warszawie łączenie skrzyżowań z W.C. z torowiskami tramwajowymi. Ze względu na wzajemne blokowanie odradzano łączenie wucetów z torowiskiem w środku. A tu jeszcze mówimy o relacji skrętnej (w perspektywie - dwóch).

[ Dodano: Sob 13 Wrz, 2008 19:59 ]
Marcinos pisze:. Nie można też zapomnieć, że Dywizjonu 303 jeżdż też mieszkańcy np. Bielan.
Co jest niedopuszczalne.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 13 wrz 2008, 20:25

inż. Glonojad pisze:Moim zdaniem, na Rondo Daszyńskiego to tam miejsca nie było, co najwyżej na Plac Zawiszy. To ja dziękuję bardzo...
A jest lepiej teraz na Górcach? Tramwaj i tak ma z 7-10s, a zwykłe skrzyżowanie jest dla kołówki niewygodne z uwagi na duże natężenia na lewoskretach.
Marcinos pisze:Sama Górczewska ma za małą przepustowość, by się uporać z przejęciem potoku samochodów z ciągu ulic Dywizjonu 303 i Obozowej. A co do blokowania tramwajów. Też masz rację. Ale co z Tego. Prawdziwe blokowanie tramwajów jest na Młynarskiej i w pierwszej kolejności, wzorem Aleji Solidarności i mostu Sląsko-Dąbrowskiego trzeba to zlikwidować. A na Obozowej. Zrobić normalną drogę dwupasmową, normalne przystanki i tak ustawić sygnalizację, by pierwszeństwo miały tramwaje - tak jak na Powstańców Śląskich.
Zwężając Młynarską czynisz absurdem poprawianie przusustowości Obozowej. Po to żeby tam samochody stanęły i stały smrodzac wszystkim wkoło?
Co do Górczewskiej, to nie mam problemów z jej przepustowością. Kłopoty mamy na skrzyżowaniach. z Powstańców (mówiłem już), z Prymasa (trudno coś poradzić - znowu ogromne natężenia w relacjach skrętnych, chyba się nic nie poradzi bez relacji bezkolizyjnych) oraz w rejonie Kercelaka. Ale tam tez ruch wprowadza Młynarska, więc to bez znaczenia.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 13 wrz 2008, 20:34

Jarek pisze:
inż. Glonojad pisze:Moim zdaniem, na Rondo Daszyńskiego to tam miejsca nie było, co najwyżej na Plac Zawiszy. To ja dziękuję bardzo...
A jest lepiej teraz na Górcach? Tramwaj i tak ma z 7-10s, a zwykłe skrzyżowanie jest dla kołówki niewygodne z uwagi na duże natężenia na lewoskretach.
Ale w relacji na wprost, która będzie wydzielona, będzie lepiej. W sumie wypadałoby popatrzeć (poprojektować), co wychodzi lepiej, ale ze względu na ewakuacje jakoś mi się ta wyspa centralna nie uśmiecha.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 14 wrz 2008, 1:01

A czy w obecnej sytuacji najlepsze tam nie byłyby 4 fazy:
1. Wszyscy z północy jadą gdzie chcą
2. Wszyscy z zachodu jadą gdzie chcą
3. Wszyscy ze wschodu jadą gdzie chcą
4. Wszyscy z południa jadą gdzie chcą (w tej fazie także relacja tramwajowa zachód-południe).
Wszystkie przejścia dla pieszych dwuetapowe
Czasy dla faz do ustalenia, ich kolejność też i być może niektóre lewoskręty krótsze niż zielone dla jazdy na wprost z tego samego wlotu.
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36681
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 14 wrz 2008, 11:31

Na zumi.pl doskonale widać cały ślad S-8 między Konotopą a Powązkami :]
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Marcinos
Posty: 183
Rejestracja: 07 lut 2006, 18:24

Post autor: Marcinos » 14 wrz 2008, 11:42

inż. Glonojad pisze:
Marcinos pisze: Tak. Jasne. Mądra wypowiedź. Aż się czytać jej nie chce.
Czytać to się nie chce agresywnego wrzasku, który zawarty jest w Twojej wypowiedzi. Grzeczniej bym prosił.
No wiesz. Ogrodnik z Ciebie jest. Przesadzasz odrobine.

[ Dodano: Sob 13 Wrz, 2008 19:52 ]
Marcinos pisze:
Zrobić normalną drogę dwupasmową, normalne przystanki i tak ustawić sygnalizację, by pierwszeństwo miały tramwaje - tak jak na Powstańców Śląskich.
Albo nigdy nie byłeś na Powstańców Śląskich, albo na Obozowej. Te ulice są różne tak, jak przedwojenna i powojenna Marszakowska.
To Ty raczej nigdy nie byłeś na Obozowej, więc tam powinieneś iść, przepraszam, jechać samochodem i zobaczyć, czemu porównałem te dwie ulice do siebie. Od 1952 roku ulica ma poo jednym pasie w każdą stronę, ale odkąd Bemowo się zaczeło rozwijać i otworzono wiadukt na Dywizjunu 303 ulica robi ZA DWUPASMOWĄ.

[ Dodano: Nie 14 Wrz, 2008 11:52 ]
Jarek pisze:
Marcinos pisze:Sama Górczewska ma za małą przepustowość, by się uporać z przejęciem potoku samochodów z ciągu ulic Dywizjonu 303 i Obozowej. A co do blokowania tramwajów. Też masz rację. Ale co z Tego. Prawdziwe blokowanie tramwajów jest na Młynarskiej i w pierwszej kolejności, wzorem Aleji Solidarności i mostu Sląsko-Dąbrowskiego trzeba to zlikwidować. A na Obozowej. Zrobić normalną drogę dwupasmową, normalne przystanki i tak ustawić sygnalizację, by pierwszeństwo miały tramwaje - tak jak na Powstańców Śląskich.
Zwężając Młynarską czynisz absurdem poprawianie przusustowości Obozowej. Po to żeby tam samochody stanęły i stały smrodzac wszystkim wkoło?
Co do Górczewskiej, to nie mam problemów z jej przepustowością. Kłopoty mamy na skrzyżowaniach. z Powstańców (mówiłem już), z Prymasa (trudno coś poradzić - znowu ogromne natężenia w relacjach skrętnych, chyba się nic nie poradzi bez relacji bezkolizyjnych) oraz w rejonie Kercelaka. Ale tam tez ruch wprowadza Młynarska, więc to bez znaczenia.
Nie zgadzam się. Dlaczego tak piszesz :?: :?: Przecież jest gdzie uciekać, by nie stać w korku na jednopasmowej Młynarskiej. (o ile wydzielą pas dla tramwajów). Dziwi mnie ten fakt. Bo wtakim razie ruch w aleji Solidarności i moście Śląsko-Dąbrowskim powinie być znowu prowadzony po drodze dwupasmowej, tak jak było to kiedyś. Wiem, że głupio napisałem, ale tutaj, tzn. na Młynarskiej jest tak samo. Dlaczego mieszkańcy Bemowa i Koła maja stać na Młynarskiej czy Obozowej w kilometrowych korkach (nieraz korek jest od ulicy Długosza, a przy skrzyżowaniu z Młynarskiej z Górczewską to już są sytuacje, że samochody wjeżdżają wprost pod tramwaj). A na Górczewskiej przy skrzyżiowaniu z Powstańcó Slaskich trzeba by było wprowadzić oddzielny pas do skrętu w prawo - w kierunkyu Bemowa - i to powinno polepszyć przepustowość.

[ Komentarz dodany przez: Bastian: 2008-09-14, 22:19 ]
Korekta tagów.
Proboszcz powinien iść liczyć swoje owieczki.

Liczą się tylko marzenia i wysiłek, jaki się włoży by je zrealizować.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 14 wrz 2008, 12:39

tarantula01 pisze:A czy w obecnej sytuacji najlepsze tam nie byłyby 4 fazy:
Sterowanie wszystkimi 4 wlotami to jest z reguły najmniej efektywna forma sterowania. Oczywiście trzeba by konkretny projekt zobaczyć, być może skracając lewoskręty można by to zrealizować rzeczywiście jako dwufazowe z podfazami.

Zwracam jednakże uwagę, że w tym konkretnym przypadku dodatkowo wymagałyby wprowadzenia dodatkowej, 5 i 6 fazy dla tramwajów po uruchomieniu torowiska na Powstańców, które są kolizyjne ze wszystkimi pozostałymi 4 wlotami (jeśli rzeczywiście sterowanie wlotami wprowadzać).

[ Dodano: Nie 14 Wrz, 2008 12:43 ]
Marcinos pisze: To Ty raczej nigdy nie byłeś na Obozowej, więc tam powinieneś iść, przepraszam, jechać samochodem i zobaczyć, czemu porównałem te dwie ulice do siebie. Od 1952 roku ulica ma poo jednym pasie w każdą stronę, ale odkąd Bemowo się zaczeło rozwijać i otworzono wiadukt na Dywizjunu 303 ulica robi ZA DWUPASMOWĄ.
Widzę, że albo celowo omijasz clou problemu - to nie jest istotne, za jaką ta ulica, kolokwialnie rzecz ujmując, "robi" - albo rzeczywiście bladego pojęcia nie masz, o czym piszesz.
Zaproponowałeś przebudowę Obozowej do standardu Powstańców Śląskich, tymczasem tam po prostu NIE MA TYLE MIEJSCA.
Na Młynarskiej też nigdy nie byłeś, skoro proponujesz wydzielenie tam torowiska jak na trasie W-Z w sytuacji, gdy jest ona ze 2 metry węższa od al. "Solidarności". Bo nawet 'na oko' widać, że na Młynarskiej PRZECISKA się samochód OSOBOWY przy tramwaju, natomiast na trasie W-Z SWOBODNIE obok tramwaju PRZEJEŻDŻA AUTOBUS.

Na całe szczęście to nie kierowcy decydują, które ulice będą jaką funkcję pełniły - mielibyśmy wówczas zamiast osiedlowych uliczek, którymi się przeciskają auta "tranzytowe" same wielopasowe autostrady.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Marcinos
Posty: 183
Rejestracja: 07 lut 2006, 18:24

Post autor: Marcinos » 14 wrz 2008, 21:17

Inżynierze. Przestań pisać głupoty. Że co. Na Obozowej nie ma miejsca, by ją poszeżyć. Dobre. Brawa dla Ciebie. Ja uważam że jest.
Po drugie. Nieszczęsna Młynarska. Co z tego, że jest węższa, niż wspomniana przez Ciebie aleja Solidarności. To jest według Ciebie powód, by tysiące mieszkańców Bemowa w godzinach szczytu nie mogła w miare szybko dojechać tramwajem do Centrum. Dobre. Ni ezaprzeczysz, że Młynarską skutecznie blokują samochody. Tramwaje stoja w korku, chociaż nie powinny. Też pewnie napiszesz, że nie ma miejsca. Jest. Tylko trzeba ..... Zobaczymy czy zgadniesz.

Problem nie jest tak jednoznaczny. W zasadzie, jak wspomniałeś, Obozowa i Dywizjonu 303 powinny być traktowane jako ulice lokalne. POWINNY. Długo, bo jeszcze ze dwa, trzy lata ta sytuacja się nie zmieni. Może jak otworzą nowe Powstańców Śląskich - na całej długości - może coś się zmieni. Narazie. Nie ma nato szans. Kupa moich sądsiadów, w tym ja, przesiadła się z samochodów osobowych do tramwajów i autobusów, chcąc w miarę szybko dotrzeć np. do metra. Jak juz pisałem, nie mogą.
Proboszcz powinien iść liczyć swoje owieczki.

Liczą się tylko marzenia i wysiłek, jaki się włoży by je zrealizować.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 14 wrz 2008, 22:52

GAZETA STOŁECZNA pisze: Nie ma już żadnych szans na to, by przed Euro 2012 powstała nowa trasa wylotowa z Warszawy w stronę Gdańska. Przez protesty i opieszałość Ministerstwa Środowiska warszawiacy jeszcze długo będą stać w korkach na rogatkach stolicy
Nowa droga ekspresowa S-7 miała m.in. ułatwić ominięcie wiecznie zakorkowanych Łomianek. Wielu urzędników do niedawna liczyło, że trasa powstanie przed Euro 2012. Ułatwiłaby przejazd kibicom między Warszawą i Gdańskiem. W obu miastach mają być rozgrywane mecze w czasie piłkarskich mistrzostw.

O szybkiej budowie arterii możemy jednak tylko pomarzyć. Trasa utknęła u ministra środowiska. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad od początku 2007 r. czeka, aż wskaże on najlepszy wariant przebiegu drogi.

Jest ich kilka. Najczęściej rozpatrywane to: • zaplanowany 40 lat temu przez Chomiczówkę i dalej obrzeżami Puszczy Kampinoskiej; • wariant omijający Chomiczówkę przez Radiowo i dalej tak jak poprzedni; • wariant z odnogą Wisłostrady na Bielanach dalej nad Wisłą powiększonym wałem przeciwpowodziowym w stronę Czosnowa.

Jeszcze w maju wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski zapowiadał rychłe wybranie ostatecznego przebiegu drogi. - Ministerstwo Środowiska zapewnia nas, że lada dzień uzgodni przebieg arterii - mówił nam wtedy.

Ale minister środowiska zamiast podjąć w końcu decyzję, poprosił o kolejne opinie. Tym razem krajową komisję ds. ocen oddziaływania na środowisko. Ta zebrała się w lipcu i uznała, że raport środowiskowy musi zostać uzupełniony. M.in. zażądała szczegółowych wyjaśnień w sprawie zastosowanych kryteriów do oceny wariantów drogi. Firma DHV, która przygotowywała raport, wyjaśnienia przesłała w sierpniu. Ministerstwo Środowiska twierdzi, że wciąż nie ma odpowiedzi. - Kiedy dostaniemy to uzupełnienie, sprawa zostanie bezzwłocznie rozstrzygnięta - twierdzi Michał Milewski z wydziału prasowego resortu.

- W tym tempie to się u nas wiele nie zbuduje. Dlaczego minister środowiska dopiero latem skierował sprawę do owej komisji? - dziwi się Robert Chwiałkowski ze stowarzyszenia SISKOM, które wspiera rozwój infrastruktury transportowej.

Przypuszcza, że urzędnicy nie chcą podjąć decyzji, bo boją się kolejnych protestów. Planowany od 40 lat wariant został zaskarżony m.in. przez mieszkańców Chomiczówki i Dąbrowy Leśnej, czyli zachodniej części Łomianek. W tej ostatniej mieszka m.in. były wicepremier Roman Giertych. Według wojewódzkiego inspektora sanitarnego podstawowy wariant jest jednak najlepszy.

Podobnie opóźniają się przygotowania do budowy innych ekspresówek wokół stolicy. Protesty wstrzymują wytyczanie nowej wylotówki na Kraków i Katowice, która ominie zakorkowane Janki i Raszyn. Niektórzy mieszkańcy Magdalenki nie chcą budowy bezkolizyjnego węzła na skrzyżowaniu trasy krakowskiej z drogą nr 721 do Piaseczna. Również w tym przypadku ich protestem ma się zająć minister środowiska.

Opornie idzie kupowanie gruntów pod pierwszy odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy od Ursusa do lotniska na Okęciu. Na razie są tylko szanse, że na początku przyszłego roku zacznie się budowa dwukilometrowego odcinka tej trasy od portu lotniczego do Puławskiej. Równocześnie miałby też powstać pięciokilometrowy fragment Trasy N-S od lotniska wzdłuż torów kolejowych do ul. Marynarskiej. Przetarg w tej sprawie ma być ogłoszony jeszcze we wrześniu.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 15 wrz 2008, 22:46

inż. Glonojad pisze:Zwracam jednakże uwagę, że w tym konkretnym przypadku dodatkowo wymagałyby wprowadzenia dodatkowej, 5 i 6 fazy dla tramwajów po uruchomieniu torowiska na Powstańców, które są kolizyjne ze wszystkimi pozostałymi 4 wlotami (jeśli rzeczywiście sterowanie wlotami wprowadzać).
To jak będzie ten tramwaj (a kto ma niby go budować?), to się wtedy je wprowadzi. Lub tez będą mogły tramy przejeżdżać w podfazach.
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

ODPOWIEDZ