KM po ukończeniu budowy pierwszej linii Metra

Moderator: Wiliam

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 26 wrz 2008, 21:53

inż. Glonojad pisze:Inżynier Ruchu i tak ostatnio się zreformował
A to prawda, nie sposób zaprzeczyć. O dziwo współpraca z nim układa się całkiem niezgorzej.
R-11 Kleszczowa pisze:Silniejsze 112, 189 na Górczewską (np. przez Człuchowską), 106 ze Starego Ursusa na UKSW, 129 do kosza. Nawet Ci się nie dawno podobało :-k :D 184 won :papapa:
No tak, to by nawet miało ręce i nogi, choć aż takich częstotliwości byś nie wykroił, przerzucając brygady ze 184 i 129 na 106 (nadal by się zbyt wiele marnowało na 189 na OSG, bo inaczej trudno napełnienia rzędu 14% na PŚ nazwać). Chyba, żeby jeszcze mały odzysk ze skrócenia części kursów 189 do PKP Włochy... :-k

Tym niemniej okazało się, że 184 ruszyć się nie da, więc koncepcja upadła :(

Natomiast nawet po korekcie projektu różnica polega na tym, że brygady na 189 wykorzystujesz na maksa na PŚ, zamiast wzmacniania 106 na odcinku Chomiki - UKSW (wbrew pozorom wcale nie takim krótkim), gdzie 114 wystarczy.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 26 wrz 2008, 21:55

189 przez Człuchowską na pewno wypracowałoby lepsze zapełnienie niż na obecnej trasie.
Natomiast nawet po korekcie projektu różnica polega na tym, że brygady na 189 wykorzystujesz na maksa na PŚ, zamiast wzmacniania 106 na odcinku Chomiki - UKSW, gdzie 114 wystarczy.
Przy UKSW bym się nie upierał - jednak 106 nie przez Conrada, a przez Reymonta i Kasprowicza. Zamiast wyciągania 167
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 26 wrz 2008, 21:57

R-11 Kleszczowa pisze:189 przez Człuchowską na pewno wypracowałoby lepsze zapełnienie niż na obecnej trasie.
Na pewno, ale niewiele. Tam już jest prawie nadpodaż, a jeszcze 112 będzie silniejsze. Nie można też wpychać bez umiaru busów w Człuchowską. Zresztą na Raginisa i Rozłogach całego tłumu i tak nie zbierzesz, o reszcie przystanków nie wspominając...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 wrz 2008, 21:59

R-11 Kleszczowa pisze: Na Chrobrego bus-pas nie jest w zasadzie potrzebny.
Przed krzyżówką z Kleszczową stoi się co prawda nawet w niedzielę o 20:00,. ale załóżmy...
Ale już bus-pasy na Łopuszańskiej, Marynarskiej, wydzielony pas dla komunikacji na Dźwigowej przed samym skrzyżowaniem z Połczyńską bardzo by obwodowi pomogły. Bardzo.
Polimeryzowałbym. Takie krótkie, odcinkowe buspasy poprzelatane odcinkami bez wydzielonych pasów spowodują, ze na tym wspólnym ocinku przed buspasem perturbacje się pogorszą, co może zeżreć wszelkie oszczędności czasowe odzyskane na buspasie a na pewno zniweczy punktualność...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 26 wrz 2008, 22:00

Na pewno - w moim projekcie - 189 musiałoby dojechać co najmniej do Hali Wola by była przesiadka na silne 112.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 26 wrz 2008, 22:03

inż. Glonojad pisze:
R-11 Kleszczowa pisze: Na Chrobrego bus-pas nie jest w zasadzie potrzebny.
Przed krzyżówką z Kleszczową stoi się co prawda nawet w niedzielę o 20:00,. ale załóżmy...
Stoi ale remont Chrobrego skutecznie pozbawił nas możliwości wytyczenia tam pasa dla autobusów.
inż. Glonojad pisze:
Ale już bus-pasy na Łopuszańskiej, Marynarskiej, wydzielony pas dla komunikacji na Dźwigowej przed samym skrzyżowaniem z Połczyńską bardzo by obwodowi pomogły. Bardzo.
Polimeryzowałbym. Takie krótkie, odcinkowe buspasy poprzelatane odcinkami bez wydzielonych pasów spowodują, ze na tym wspólnym ocinku przed buspasem perturbacje się pogorszą, co może zeżreć wszelkie oszczędności czasowe odzyskane na buspasie a na pewno zniweczy punktualność...
Wiadomo, że idealny byłby bus-pas co najmniej od zajezdni na Kleszczowej do Galerii Mokotów. Jednak początkowo wyznaczenie ich na najgorszych odcinkach -np. póki co Hynka się nie korkuje więc pas można póki co tam sobie darować - pomogłyby udrożnić trasę.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 26 wrz 2008, 22:03

R-11 Kleszczowa pisze:Na pewno - w moim projekcie - 189 musiałoby dojechać co najmniej do Hali Wola by była przesiadka na silne 112.
Z którego przesiadka do silnego 114. Przesiadki są dobre (o ile dobre :D), ale zbyt wielu ludzie nie zdzierżą.

Stąd też takie 189: by złapało ZP CONRADA i przesiadki tamże, przede wszystkim w 114. Inaczej studenci UKSW by cię już całkiem zeżarli.

[ Dodano: 2008-09-26, 22:05 ]
R-11 Kleszczowa pisze:póki co Hynka się nie korkuje więc pas można póki co tam sobie darować
Momentalnie się zakorkuje, gdy wyznaczysz buspas na Łopuszańskiej.

Tu się zgadzam z Glonem, trzeba myśleć o korytarzach, a nie o udrażnianiu poodrywanych odcinków.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 26 wrz 2008, 22:05

Takich tłumów studentów to znowu 106 z Włoch nie wywozi :roll:
Bastian pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:póki co Hynka się nie korkuje więc pas można póki co tam sobie darować
Momentalnie się zakorkuje, gdy wyznaczysz buspas na Łopuszańskiej.

Tu się zgadzam z Glonem, trzeba myśleć o korytarzach, a nie o udrażnianiu poodrywanych odcinków.
No OK - przyjmuję. W każdym razie bus-pas na południu jest szalenie potrzebny.
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 26 wrz 2008, 22:08

R-11 Kleszczowa pisze:
inż. Glonojad pisze: Przed krzyżówką z Kleszczową stoi się co prawda nawet w niedzielę o 20:00,. ale załóżmy...
Stoi ale remont Chrobrego skutecznie pozbawił nas możliwości wytyczenia tam pasa dla autobusów.

Za to bez wątpienia poprawił bezpieczeństwo ruchu. Ulicę zawsze można przebudować jeszcze raz. Chociaż będzie w mediach śmiech.
inż. Glonojad pisze: Polimeryzowałbym. Takie krótkie, odcinkowe buspasy poprzelatane odcinkami bez wydzielonych pasów spowodują, ze na tym wspólnym ocinku przed buspasem perturbacje się pogorszą, co może zeżreć wszelkie oszczędności czasowe odzyskane na buspasie a na pewno zniweczy punktualność...
Wiadomo, że idealny byłby bus-pas co najmniej od zajezdni na Kleszczowej do Galerii Mokotów. Jednak początkowo wyznaczenie ich na najgorszych odcinkach -np. póki co Hynka się nie korkuje więc pas można póki co tam sobie darować - pomogłyby udrożnić trasę.
Jak pisalem wyżej - mam spore wątpliwości do takich rozwiazań częściowych. Zresztą akurat Hynka to na bank by się zakorkowała po wyłączeniu po jednym pasie na Łopuszańskiej i Sasanki. Takich rzeczy nie robi się zresztą na oko, to się da przeanalizować; a podstawową zasadą (no, jedną z wielu) wytyczania pasów jest właśnie to, by sięgały poza kolejki przez nie spowodowane.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Kleszczu
Stoi... Sofista?
Posty: 13046
Rejestracja: 14 gru 2005, 19:48
Lokalizacja: Nowe Włochy
Kontakt:

Post autor: Kleszczu » 26 wrz 2008, 22:12

OT
Ulicę zawsze można przebudować jeszcze raz. Chociaż będzie w mediach śmiech.
Już był O-)
"Ale potrafił podać dokładnie godziny wyjazdu i przyjazdu pociągu Paryż-Berlin, kombinacje połączeń między Lyonem i Warszawą.(...) Nawet naczelnik stacji by się w tym zgubił..."
Albert Camus-"Dżuma"

"Kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej..." - Ryszard Riedel

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 27 wrz 2008, 10:26

R-11 Kleszczowa pisze:(...)wydzielony pas dla komunikacji na Dźwigowej przed samym skrzyżowaniem z Połczyńską bardzo by obwodowi pomogły.
A także pas na PŚ przed Ciepłownią (w relacji na wprost) - tam do dopiero można stać, od strony Dźwigowej idzie chyba sprawniej.

Awatar użytkownika
Jarek
Posty: 2962
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:09

Post autor: Jarek » 27 wrz 2008, 11:58

R-11 Kleszczowa pisze:Silniejsze 112, 189 na Górczewską (np. przez Człuchowską), 106 ze Starego Ursusa na UKSW, 129 do kosza.
W pewnych względów ta koncepcja nie jest realna. 129 to linia nie do ruszenia. Skończy się na tym, że 106 zdechnie (ścięte lub skasowane) a 189 nie zostanie wydłużone. Na 95%.
Co nie powinno ucieszyć nawet pewnego forumowego renegata. :-$

BJ
(BJ.2052)
Posty: 7395
Rejestracja: 26 maja 2008, 13:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: BJ » 27 wrz 2008, 15:00

Jarek pisze:Skończy się na tym, że 106 zdechnie (ścięte lub skasowane) a 189 nie zostanie wydłużone. Na 95%.
Dlaczego tak sie musi skończyć?

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 27 wrz 2008, 18:41

Bastian pisze:
R-11 Kleszczowa pisze:Widzę, że pojawiają się coraz bardziej merytoryczne argumenty dotyczące wydłużenia 189 na Chomiczówkę :roll:
Merytorycznie jest to jak najbardziej do przedłużenia. Za to argumenty przeciw są właśnie z tej paczki: za długie, za dużo korków, za dużo brygad. No to je zbijam.
Ja się zgadzam. OSG dla 189 jest najmniej szczęśliwą opcją. Albo cm.Wolski, albo Chomiczówka. I tak odcinek między Górcami a Chomiczówką jeśli chodzi o punktualność zbyt dużo nie napsuje - a obietnica porządnej regularności (żadne tam co 30 minut od 20) zdecydowanie przewyższa obawy.
A poza szczytem jazda czymś takim z Bemowa na Mokotów w porównaniu z połączeniem tramwaj+metro będzie już nie tyle do rozważenia, co będzie po prostu opłacalna.

Mnie tam zawsze brała przysłowiowa cholera, jak między Kołem i Radiową (to są 3 przystanki) tramwaj przejeżdzał przez 7 sygnalizacji świetlnych, z czego na większości musiał się zatrzymać. Nie wiem jak jest teraz, ale teraz gdybym jeszcze poruszał isę między Bemowem a Ursynowem, czy na odwrót, to 189 byłoby opcją bardzo dobrą. A korzystałem z tego połaczenia głównie poza szczytem. Oby tylko plany częstotliwościowe nie straciły nic na rzecz 184, którego utrzymanie, mimo wszystko, też uważam za słuszne, przynajmniej do czasu kiedy nie zbudują wreszcie odcinka torów między Górcami i Radiową (czyli jeszcze 11 lat? )
Popatrz, jaka franca!

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 27 wrz 2008, 18:49

Andrzej pisze:103 czemu nie w obu kierunkach przez Lindego, jak zakładał wcześniejszy (lepszy) projekt?
Się nie doczekałeś odpowiedzi w toku dyskusji. Parametry skrętów muszą poczekać na przebudowę wlotu Lindego w Kasprowicza.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ