Pośpieszne IC i osobowe samorządowe - czyli reforma kolejowa

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 wrz 2008, 20:38

Nocleg nad morzem też trudno z 14 dniowym wyprzedzeniem kupić. Chyba, że w cenie, na którą stać raczej podróżująćego IC.

[ Dodano: Nie 28 Wrz, 2008 20:39 ]
Tm pisze:
inż. Glonojad pisze:600 osób w kasach? Logistycznie niemożliwe.
Po pierwsze to większość, a nie wszyscy. Po drugie nie wszyscy wsiadają na jednej stacji. Po trzecie jest rzeczywiście jedna rzecz, które nie uwzględniłem - miesięczne - istotne np. na trasie do Łodzi oraz grupowe, które trzeba kupić wcześniej. Zmodyfikuje więc moje twierdzenie. Większość jednorazowych pojedynczych na pociągi PRów jest kupowana w dniu wyjazdu.
Tzn. ile % ta większość? 300 pasażerów pociągu np. Białystok - Warszawa? I wszyscy w tych paru kasach w Bstoku?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 28 wrz 2008, 20:49

inż. Glonojad pisze:Nocleg nad morzem też trudno z 14 dniowym wyprzedzeniem kupić. Chyba, że w cenie, na którą stać raczej podróżująćego IC.
Chyba, że się ma rodzinę w Trójmieście... Niejednokrotnie decyzję podejmowałem w piątek po południu, a pociąg miałem przed 22... I o dziwo sporo osób na ostatnią chwilę bilety kupowało...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26840
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 28 wrz 2008, 20:53

Aha. I każdy ma rodzine w Trójmieście. I dziadka w Wehrmahcie :p ;) . "Sporo" równa się ile %?
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5753
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 28 wrz 2008, 20:53

Ja też kupuje częstokroć bilety na ostatnią chwilę i nie raz jechałem Ex z Krakowa bez miejscówki i to jeszcze za czasów, kiedy zwrot kwoty nie obowiązywał tylko wystawiało się coś takiego na "prośbę podróżnego". Ale cóż, jak w żadnym pociągu tego dnia nie było już wolnych miejsc...

Natomiast samo przeniesienie pośpiesznych do IC nie oznacza od razu z TLKowienia wszystkich.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 28 wrz 2008, 21:18

inż. Glonojad pisze:Tzn. ile % ta większość?
nie wiem, czy ktoś robił takie badania, ale w Łodzi czy Skierniewicach zawsze spotykałem się z dużymi kolejkami przed odjazdem pociągu, a jadąc do Łodzi czy Skierniewic też w ostatniej chwili kupowałem bilet.

[ Dodano: Nie 28 Wrz, 2008 21:19 ]
bohun pisze:Natomiast samo przeniesienie pośpiesznych do IC nie oznacza od razu z TLKowienia wszystkich.
toż to napisałem, że przecież nie wszystkie pośpieszne objęte zostaną dopłatą
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27409
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 28 wrz 2008, 21:40

inż. Glonojad pisze:Podejrzewam, że dotyczy to znacznej większości podróży, mało kto przecież stwierdza, że "o, to skoczę sobie jutro do Szczecina".
Ale sporo osób w ostatniej chwili decyduje, którym pojedzie pociągiem, bo wyjdą wcześniej/później z pracy/zajęć.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7767
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 28 wrz 2008, 21:50

Fikander pisze:
inż. Glonojad pisze:Podejrzewam, że dotyczy to znacznej większości podróży, mało kto przecież stwierdza, że "o, to skoczę sobie jutro do Szczecina".
Ale sporo osób w ostatniej chwili decyduje, którym pojedzie pociągiem, bo wyjdą wcześniej/później z pracy/zajęć.
=D> Głos rozsądku!
Wiadomo, że wiele osób kupuje bilet tuż przed odjazdem pociagu, czasem nawet już na pokładzie (ostatnio na dworcu pojawiłem się 3 minuty przed odjazdem mojego...). Naprawdę cała dyskusja jest bezcelowa... Wystarczy, że pociąg jeździ dosyć często (IC>Kraków, posp>Łódź etc.), a już większość podróżnych nie wie, którym dokładnie będzie jechała (nie dotyczy to raczej tylko unikalnych relacji typu Świnoujście-Przemyśl, czy jakiś Rzeszów-Łeba). Brak miejscówek na pociągi pospieszne jest rzeczą zachęcającą do korzystania z usług PR, gdzie możesz sobie wygodnie usiąść, nie bojąc się o to, że zaraz objawi się ktoś z miejscówką... Przecież puste kasy spotyka się głównie we wsiach, czyli tam, gdzie pospieszne nie stają, a także w mniejszych miastach.
W zeszły poniedziałek obserwowałem kasę na dworcu w Czechowicach-Dziedzicach. Działały 3 okienka - 2 PR i jedno IC - przez większość czasu puste, skutecznie się zapełniały na kilka(naście) minut przed odjazdem każdego pociągu...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Aligator
Posty: 927
Rejestracja: 17 wrz 2008, 9:34
Lokalizacja: Warsaw/Higashikurume

Post autor: Aligator » 28 wrz 2008, 22:14

Mi się wydaje że jednak te pospieszne przemianują na TLK - lub odwrotnie - realna różnica w koszcie podróży żadna, a IC raczej nie będzie chciało utrzymywac dwóch pionów operacyjnych świadczących tę samą usługę.
Tak naprawdę włączenie pospiesznych do IC to wprowadzenie monopolu IC na trasach dalekobieżnych co raczej nie będzie pozytywne dla pasażera...

Jeżeli chodzi o miejscóki... cóż, nie wydaje mi się zeby w wypadku kolei dalekobieżnych było ok sprzedawanie usług ponad stan - czyt. biletów bez miejscówek, dorzucenie dodatkowego wagonu nie jest aż takim kosztem a daje ok 70 miejsc siedzących (2 klasa wagon jednoprzestrzenny).
Pomijam fakt że w większości wypadków kupuję bilety przed wyjazdem i rzadko zdaża się żebym miał stojące (chyba że jadę z rowerem) :D

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 28 wrz 2008, 22:17

inż. Glonojad pisze:Tzn. ile % ta większość? 300 pasażerów pociągu np. Białystok - Warszawa? I wszyscy w tych paru kasach w Bstoku?
Nie widzę przeszkód. Wystawienie standardowego biletu nie zajmuje dużo czasu, poniżej minuty (oczywiście zależy jeszcze od kasjerki). Dodatkowo pasażerowie wsiadający w B-stoku w większości pociągów nie stanowią 100% zapełnienia.

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 28 wrz 2008, 23:21

Mieszkam na Gocławiu, gdybym chcial gdzies jechac pociagiem i mialbym zaplanowane nawet 10 dni wcześniej ktorego dnia i którym mialbym jechać to i tak bilet kupowałbym w dniu wyjazdu po prostu ze wzgledu na to że nie opłacałoby mi sie jeździc 2 razy na dworzec.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 29 wrz 2008, 8:44

Tm pisze:inż. Glonojad napisał/a:
Tzn. ile % ta większość? 300 pasażerów pociągu np. Białystok - Warszawa? I wszyscy w tych paru kasach w Bstoku?


Nie widzę przeszkód. Wystawienie standardowego biletu nie zajmuje dużo czasu, poniżej minuty (oczywiście zależy jeszcze od kasjerki). Dodatkowo pasażerowie wsiadający w B-stoku w większości pociągów nie stanowią 100% zapełnienia.
Dochodzi kupowanie biletów "powrotnych". Ja jeżdżąc do Białegostoku czasami tak robiłem, szczególnie jak wiedziałem że w święta nie bywa różowo pod tymi kasami, choćby kasjerki wykazywały się niezwykłą cierpliwością.
A co do stania w IC, ja stałem w TLK - również mając wykupioną miejscówkę (to już była czysta uprzejmość wobec osoby staej i chorej, która jednak nawet nie miała pojęcia o obowiązku kupna miejscówki...). Ale wielokrotnie jeździłem TLK w której ludzie stali...

Awatar użytkownika
Emisja
Posty: 141
Rejestracja: 01 maja 2006, 2:08
Lokalizacja: Z lotu samolotu
Kontakt:

Post autor: Emisja » 29 wrz 2008, 14:45

Premo pisze:Tu raczej chodzi o 3zł haracz jaki wymusza na pasażerach PKP IC.
Mało jeździsz TLK.
Od dłuższego czasu nie ma wspomnianych wyżej 3 złotych.


I to ma być "haracz" ?? ;)

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14787
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 29 wrz 2008, 19:00

inż. Glonojad pisze:Aha. I każdy ma rodzine w Trójmieście. I dziadka w Wehrmahcie
Nie, nie każdy, ale w sumie często jest więcej, niż jeden pociąg w danej relacji i wtedy bywają problemy, jak ktoś ma bilet na określoną godzinę, a później chce jednak pojechać wcześnij czy później...
inż. Glonojad pisze:"Sporo" równa się ile %?
W samym Radomiu ostatnio było około 20 osób. Na krócej, niż kwadrans przed odjazdem pociągu.
MeWa pisze:toż to napisałem, że przecież nie wszystkie pośpieszne objęte zostaną dopłatą
Obawiam się, że takie choćby "Ustronie" na dzień dobry stanie się objęte dopłatą...
:arrow: No i można zobaczyć, jak wygląda monopol PKP IC na przykłądzie trasy Warszawa - Poznań, gdzie w dzień trzeba się w Kutnie przesiadać, bo bezpośrednio są niemal wyłącznie drogie połączenia kwalifik. albo TLKi z wyprzedanymi wszystkimi miejscami...
S3 | S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 29 wrz 2008, 21:25

Emisja pisze:
Premo pisze:Tu raczej chodzi o 3zł haracz jaki wymusza na pasażerach PKP IC.
Mało jeździsz TLK.
Od dłuższego czasu nie ma wspomnianych wyżej 3 złotych.


I to ma być "haracz" ?? ;)
Taaaaaa - jest 5 zl :D
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27409
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 29 paź 2008, 14:04

No to tak:

* od 1.XII wszystkie pospieszne przechodzą do PKP IC
* wciąż będzie rozróżnienie pospieszny (nowa taryfa D)/TLK (M+ bez zmian). Taryfa E również bez zmian.
* pospieszne w taryfie D bez rezerwacji miejsc
* obecne oferty taryfowe ważne w pociągach posp i os (Regio Karnet, turystyczny, sieciówki PR) na pewno nie będą funkcjonować w obecnej formie
* łączenia taryfy O i taryf ickowskich nie będzie
* będzie za to łączenie wszystkich taryf wewnątrz IC.
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

ODPOWIEDZ