Przystosowanie metra dla niepełnosprawnych

Moderator: JacekM

Aligator
Posty: 927
Rejestracja: 17 wrz 2008, 9:34
Lokalizacja: Warsaw/Higashikurume

Post autor: Aligator » 01 paź 2008, 19:47

a jak takie ścianki by miały wyglądać? przecież to jakieś nieporozumienie

Choćby tak:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:Na ... tform).jpg


Albo tak:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:Oj ... u-Line.jpg

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10153
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 01 paź 2008, 19:48

Aligator pisze:
a jak takie ścianki by miały wyglądać? przecież to jakieś nieporozumienie

Choćby tak:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:Na ... tform).jpg


Albo tak:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:Oj ... u-Line.jpg
U nas nie ma szans ani potrzeby na coś takiego.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Zari
Posty: 112
Rejestracja: 08 sie 2008, 15:45
Lokalizacja: Siedlce/Warszawa

Post autor: Zari » 01 paź 2008, 19:53

i zagwarantuj, że pociąg zatrzyma się idealnie aby wejścia ścianek i wagonów się pokrywały

Awatar użytkownika
MZ
Słońce Radomia
Posty: 8622
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:25
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: MZ » 01 paź 2008, 20:24

:arrow: Dziś w Telewizyjnym Kurierze Warszawskim była mowa na temat lepszego oznakowania peronów w metrze. Okazało się, że miasto chce wydać na to bodajże 10 milionów złotych (jakieś frezowanie itp.), choć do Kuriera zgłosiła się firma, która zaoferowała wykonanie tego za cenę dziesięciokrotnie mniejszą. ZTM nie chce się jednak zgodzić, bo boi się, że naklejane paski ze specjalnymi wypukłościami (faktura taka, jak płytki przed przejściami dla pieszych lub na peronach tramwajowych) będą się odklejały i zagrażały bezpieczeństwu ludzi. Zamiast tak autorytatywnie to stwierdzać, może najpierw wypadałoby przetestować te paski choćby na jednej stacji?

Marcinos
Posty: 183
Rejestracja: 07 lut 2006, 18:24

Post autor: Marcinos » 01 paź 2008, 20:29

20 mlionów. Ktoś z ZTM-u pewnie w łape weźmie :)
Proboszcz powinien iść liczyć swoje owieczki.

Liczą się tylko marzenia i wysiłek, jaki się włoży by je zrealizować.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 01 paź 2008, 20:45

Powtórzę to co pisałem:

Takie bramki / drzwi itp. wymagałyby długiego zamykania stacji i odcinków linii do przebudowy, ingerencji w konstrukcję stacji, zmianę systemów sterowania ruchem, przeszkolenie maszynistów, ewentualne przystosowanie taboru. Nie wspominam już o kosztach. W zasadzie praktyka wskazuje, że takie rzeczy montuje się co najwyżej na nowych liniach i odcinkach, i to też nie wszędzie.
Nie rozumiem, czemu z powodu jednego wypadku mielibyśmy być świętsi od Papieża... Zresztą proponuję podobne bramki na przystankach tramwajowych i stacjach kolejowych oraz przed przejściami przez jezdnie - ludzie wszak giną pod kołami tramwajów, pociągów i samochodów, i wypadków jest znacznie więcej...
fraktal pisze:Gdyby były zbyt duże, to mógłby być problem, bo można byłoby się zwyczajnie potknąć.
nawet nie o to chodzi - utrudniony mógłby być np. wjazd wózków niepełnosprawnych do pociągu. Generalnie jednak na nowszych stacjach zabezpieczenia są lepsze - np. wgłębienia na końcach stopni itp.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 01 paź 2008, 20:56

MZ pisze::arrow: Dziś w Telewizyjnym Kurierze Warszawskim była mowa na temat lepszego oznakowania peronów w metrze. Okazało się, że miasto chce wydać na to bodajże 10 milionów złotych (jakieś frezowanie itp.), choć do Kuriera zgłosiła się firma, która zaoferowała wykonanie tego za cenę dziesięciokrotnie mniejszą. ZTM nie chce się jednak zgodzić, bo boi się, że naklejane paski ze specjalnymi wypukłościami (faktura taka, jak płytki przed przejściami dla pieszych lub na peronach tramwajowych) będą się odklejały i zagrażały bezpieczeństwu ludzi. Zamiast tak autorytatywnie to stwierdzać, może najpierw wypadałoby przetestować te paski choćby na jednej stacji?
ZTCW ZTM nie ma takiej kwoty, wymaga to decyzji i zgody Rady Miasta. Być może kolejna nieforutnna wypowiedź rzecznika... Są oferty firm, które zaoferowały się to zrobić WIELOKROTNIE taniej.
Są też inne metody - mniej uciążliwe dla pasażerów w późniejszej eksploatacji - które NIE WYMAGAŁYBY zamykania stacji i prowadzenia ruchu wahadłowego i które są także tańsze. Na przykład powszechnie teraz stosowane w innych miastach na nowych i modernizowanych stacjach: wklęsłe paski wypełnione farbą i odczuwalne przez osoby z laską.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 01 paź 2008, 21:49


Aligator
Posty: 927
Rejestracja: 17 wrz 2008, 9:34
Lokalizacja: Warsaw/Higashikurume

Post autor: Aligator » 02 paź 2008, 2:06

Tm ty Szaleńcze :D

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 02 paź 2008, 9:37

Zari pisze:i zagwarantuj, że pociąg zatrzyma się idealnie aby wejścia ścianek i wagonów się pokrywały
Takie rozwiązania są stosowane w miejscahc, gdzie systemy ATC (automatyczne prowadzenie pociągu) działa. Tam pociąg zawsze się zatrzyma w tym samym miejscu. U nas był by problem ,bo mamy 2 typy taboru... A tu tabor musiał by być jednolity, a przynajmniej o tych samych długościach i rozmieszczeniu wejść.

TOMEK
Posty: 2494
Rejestracja: 04 lut 2006, 18:12
Lokalizacja: URSYNÓW

Post autor: TOMEK » 02 paź 2008, 13:06

Tm pisze:Mogą być też takie drzwi:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/r ... -board.jpg
:D
Petersburg - pamiętam, że byłem na tej stacji. Niewątpliwie bardzo oryginalne nawet jak na ""metropoliteny" byłego ZSRR, choć całość sprawia dość toporne wrażenie...

Awatar użytkownika
Paweł_K
Taki ligowy Bełchatów
Posty: 5315
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:12
Lokalizacja: W-wa Gocławek (HQ)
Kontakt:

Post autor: Paweł_K » 02 paź 2008, 13:21

Również miałem okazję z tej stacji korzystać - drzwi wyglądają jak te do wind w PKiN ;)
And if the band you're in starts playing different tunes
I'll see you on the dark side of the moon

Richard Wright 1943-2008 - Shine on, you crazy diamond...

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 02 paź 2008, 17:42

Tylko, że ich główne zadanie jest nieco inne. Mają one chronić tunele metra w razie wystąpienia wód Newy. Dlatego są takie masywne.

Awatar użytkownika
Wolfchen
(Busmann)
Posty: 14790
Rejestracja: 16 kwie 2006, 9:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolfchen » 02 paź 2008, 18:40

Zresztą zauważmy pewną prawidłowość - w metrze zginie jedna osoba, już podnosi się wrzawa, że zabezpieczenia nie takie, a to że ktoś jest winny... Tak samo przy okazji samolotów. A jak dziennie na drogach ginie do kilkudziesięciu osób, to nikt nie mówi o tym...
S4 | R8 | R90 | RE8 | RE90 || 10 | 11 || 105 | 136 | 167 | 178 | 184 | 186 | 255 | 414 | 523 | N43

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25434
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 02 paź 2008, 18:43

W Monachium już dawno policzono, że statystycznie maszynista metra w ciągu całej swojej kariery zawodowej zabija średnio jednego pasażera. Nie widzę powodu, dla którego w Warszawie ta wartość miałaby być niższa. Można więc oszacować, jak często taki wypadek może się wydarzyć.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ