a jak takie ścianki by miały wyglądać? przecież to jakieś nieporozumienie
Choćby tak:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:Na ... tform).jpg
Albo tak:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:Oj ... u-Line.jpg
Moderator: JacekM
a jak takie ścianki by miały wyglądać? przecież to jakieś nieporozumienie
U nas nie ma szans ani potrzeby na coś takiego.Aligator pisze:a jak takie ścianki by miały wyglądać? przecież to jakieś nieporozumienie
Choćby tak:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:Na ... tform).jpg
Albo tak:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:Oj ... u-Line.jpg
nawet nie o to chodzi - utrudniony mógłby być np. wjazd wózków niepełnosprawnych do pociągu. Generalnie jednak na nowszych stacjach zabezpieczenia są lepsze - np. wgłębienia na końcach stopni itp.fraktal pisze:Gdyby były zbyt duże, to mógłby być problem, bo można byłoby się zwyczajnie potknąć.
ZTCW ZTM nie ma takiej kwoty, wymaga to decyzji i zgody Rady Miasta. Być może kolejna nieforutnna wypowiedź rzecznika... Są oferty firm, które zaoferowały się to zrobić WIELOKROTNIE taniej.MZ pisze: Dziś w Telewizyjnym Kurierze Warszawskim była mowa na temat lepszego oznakowania peronów w metrze. Okazało się, że miasto chce wydać na to bodajże 10 milionów złotych (jakieś frezowanie itp.), choć do Kuriera zgłosiła się firma, która zaoferowała wykonanie tego za cenę dziesięciokrotnie mniejszą. ZTM nie chce się jednak zgodzić, bo boi się, że naklejane paski ze specjalnymi wypukłościami (faktura taka, jak płytki przed przejściami dla pieszych lub na peronach tramwajowych) będą się odklejały i zagrażały bezpieczeństwu ludzi. Zamiast tak autorytatywnie to stwierdzać, może najpierw wypadałoby przetestować te paski choćby na jednej stacji?
Takie rozwiązania są stosowane w miejscahc, gdzie systemy ATC (automatyczne prowadzenie pociągu) działa. Tam pociąg zawsze się zatrzyma w tym samym miejscu. U nas był by problem ,bo mamy 2 typy taboru... A tu tabor musiał by być jednolity, a przynajmniej o tych samych długościach i rozmieszczeniu wejść.Zari pisze:i zagwarantuj, że pociąg zatrzyma się idealnie aby wejścia ścianek i wagonów się pokrywały
Petersburg - pamiętam, że byłem na tej stacji. Niewątpliwie bardzo oryginalne nawet jak na ""metropoliteny" byłego ZSRR, choć całość sprawia dość toporne wrażenie...