Komunikacja podmiejska
Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36653
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Hm, to cudo, to nie wiem, jak działa
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36653
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Nie ma Działu Marketingu
Poza tym to to ja wiem, chodziło mi o aspekt czysto techniczny (na jaki adres to idzie itp.).
Poza tym to to ja wiem, chodziło mi o aspekt czysto techniczny (na jaki adres to idzie itp.).
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
-
- Posty: 99
- Rejestracja: 12 sty 2006, 17:46
- Lokalizacja: Loża komentatorów
Chyba nie, skoro odpowiedzi udziela pracownik działu sprzedaży biletów.JacekM pisze:chyba idzie do marketingu a marketing kieruje do odpowiednich działów
ztm@ztm.waw.plBastian pisze:Nie ma Działu Marketingu
Poza tym to to ja wiem, chodziło mi o aspekt czysto techniczny (na jaki adres to idzie itp.).
Kłamiesz albo żyjesz w rzeczywistości równoległej.Frencher pisze:To że ZTM nie podpowiada na e-maile, nawet jak podajesz wszystkie dane wymagane prawem to żadna nowość, i temat na oddzielną dyskusję. Kiedyś jednak było lepiej - odpowiadali na każdy e-mail - krótko bo krótko (najczęściej w 2-3 zdaniach), ale jednak. A teraz nic...
Przyszło mi do głowy, że jako obywatel mam prawo znać szczegóły negocjacji pomiędzy ZTM a Prezydentem Miasta Pruszkowa. Czy przysługuje mi prawo poprosić o wgląd do protokołu negocjacji dotyczących ZTMowskiej linii autobusowej dziennej jeżdżacej po Pruszkowie (Pan Prezydent napisał na stronie miejskiej, że roszczenia cenowe ZTM były wygórowane i dlatego po Pruszkowie nic nie jeżdzi - szrotoWnuka, MK2 i pekaesów Grodzia nie liczę, bo to NIE JEST komunikacja miejska)?
Mieszkańcy Pruszkowa, zapychający 'z buta' przez średnio pół godziny do S-2 chyba byliby bardzo ciekawi szczegółów tych negocjacji. Czy sąsiedni Piastów jest tak znacznie bogatszym miastem, że stać go na 716 i 717?
Mieszkańcy Pruszkowa, zapychający 'z buta' przez średnio pół godziny do S-2 chyba byliby bardzo ciekawi szczegółów tych negocjacji. Czy sąsiedni Piastów jest tak znacznie bogatszym miastem, że stać go na 716 i 717?
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36653
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Przede wszystkim idź z tym do władz Pruszkowa...
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
- humptyangel
- Posty: 554
- Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
nie wiem czy publikowałem to pismo SISKOM, ale wystąpiliśmy z wnioskiem o puszczenie linii eksterytorialnej po trasie d. linii 714 na odc. Os. Staszica - Żbików jako wariant podstawowy z możliwością wydłużenia do gmin sąsiednich - od południa Nowa Wieś (WKD) do Nadarzyna, od północy do Ożarowa. Miasto wysłało pismo z takim wnioskiem do ZTM. ZTM postawił parę warunków i sprawa padła. Warunki były m.in. takie: 100% finansowania, analiza opłacalności linii, osoby przetarg na obsługę (było by taniej), zwiększenie podaży miejsc w S2 (czekać albo na wspólny bilet, albo na nowe składy w ramach kontraktu umowy wieloletniej, albo zmodernizowane EN71 z Mińska co miały iść na KM-tak niesie plotka).
Z kolei ZTM, całkiem słusznie nie chce puścić linii Warszawa-Pruszków, bo miedzy tymi miastami są dwie szyny i one zapewniają najszybszy transport. Poza tym puszczanie 7xx w perspektywie budowy węzła "Łopuszańska" (początek IV kwartał 2008/I kwartał 2008) i modernizacji DW719 na odcinku Bohaterów Warszawy - Partyzantów i Partyzantów - gr. Warszawy nie jest sensowne bo bus będzie stał w korkach. Po tych remontach należy powrócić do kwestii linii 7xx do Pruszkowa, ale pełniącej funkcje lokalne - czyli tabor mały, max 12 m.
Mam nadzieję, że chłopaki z ZTM mnie poprą.
BTW - kiedyś Dęboszczak wspominał, że ZTM ma plany tras 7xx do miast okolicznych wraz z numerami dla nich. Może jakieś przypomnienie
A co do wymagań ZTM wobec gmin - niedawno w tym wątku przewijała się sprawa linii Warszawa (M. Wilanowska - Józefosław - Piaseczno na którą miał być organizowany osobny przetarg. Jak na razie sprawa siadła, bo podobno ZTM zażądał 800 tyś. miesięcznie. Ot taka branżowa plotka.
Z kolei ZTM, całkiem słusznie nie chce puścić linii Warszawa-Pruszków, bo miedzy tymi miastami są dwie szyny i one zapewniają najszybszy transport. Poza tym puszczanie 7xx w perspektywie budowy węzła "Łopuszańska" (początek IV kwartał 2008/I kwartał 2008) i modernizacji DW719 na odcinku Bohaterów Warszawy - Partyzantów i Partyzantów - gr. Warszawy nie jest sensowne bo bus będzie stał w korkach. Po tych remontach należy powrócić do kwestii linii 7xx do Pruszkowa, ale pełniącej funkcje lokalne - czyli tabor mały, max 12 m.
Mam nadzieję, że chłopaki z ZTM mnie poprą.
BTW - kiedyś Dęboszczak wspominał, że ZTM ma plany tras 7xx do miast okolicznych wraz z numerami dla nich. Może jakieś przypomnienie
A co do wymagań ZTM wobec gmin - niedawno w tym wątku przewijała się sprawa linii Warszawa (M. Wilanowska - Józefosław - Piaseczno na którą miał być organizowany osobny przetarg. Jak na razie sprawa siadła, bo podobno ZTM zażądał 800 tyś. miesięcznie. Ot taka branżowa plotka.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
-
- Posty: 1279
- Rejestracja: 07 lis 2007, 13:12
I właśnie się zastanawiam skąd to 100% finansowania. Przecież ludzie za darmo nie jeżdżą. Jeszcze zrozumiał bym nocne czy podobne ale kiedy dana linia podróżowała by masa pasażerska (niekoniecznie odnośnie Pruszkowa) to czemu powiat ma płacić 100%? bo w tym momencie to chętna gmina sponsoruje linie miejskie.
Jak rozkładają sie aktualne poziomy finansowania? p jak linia przejeżdża przez jakaś gminę? jak się rozkłada procentowe finansowanie? Czyli za co i na jakich zasadach się płaci.
Jak rozkładają sie aktualne poziomy finansowania? p jak linia przejeżdża przez jakaś gminę? jak się rozkłada procentowe finansowanie? Czyli za co i na jakich zasadach się płaci.
- humptyangel
- Posty: 554
- Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
100% kosztów finansowania oznacza, że gmina (gminy) płacą całościowo ZTM koszty obsługi. w przypadku linii 7xx jest to dzielone tak: 60% Warszawa+40%gmina(y), a każdy płaci za wkm przejechane na swoim terenie.
Kiedyś na stronach gm. Wiązowna był tekst pracownika urzędu gminy ładnie opisujący zasady finansowania linii podmiejskich. W końcu Wiązowna ma w tych sprawach duże doświadczenie - 3 linie dzienne.
100% finansowania wynika z tego, iż głównym zadaniem ZTM jest komunikacja na terenie Warszawy, zaś w ramach porozumienia międzygminnego np. Wiązowna przekazuje zadanie własne gminy tj. organizacje komunikacji lokalnej ZTM, więc musi za to zapłacić, bo to kosztuje - nadzór ruchu, przystanki, obsłucha pojazdów etc.
Dodam jeszcze jedną uwagę, niestety smutną - wszystkie koszty funkcjonowania komunikacji są pokrywane z budżetu gmin. Starostwa (powiaty) nie dokładają ani złotówki na linie podmiejskie choć mógłby to robić - art. 4. - Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. 1998 nr 91 poz. 578) -
"Powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie:
[...]
6) transportu zbiorowego i dróg publicznych,"
Powiatu mógłby współfinansować lub łożyć na nowe linie lub współfinansować je. Już dziś mamy linie łączące gminy ze stolicami powiatów lub z gminami sąsiednimi np. 807, 724, 710, S2, 804, 801, 731, 723. Poza tym 711, 733, 728, 703, 721 łączą gminy tych samych bądź sąsiednich powiatów.
Kiedyś na stronach gm. Wiązowna był tekst pracownika urzędu gminy ładnie opisujący zasady finansowania linii podmiejskich. W końcu Wiązowna ma w tych sprawach duże doświadczenie - 3 linie dzienne.
100% finansowania wynika z tego, iż głównym zadaniem ZTM jest komunikacja na terenie Warszawy, zaś w ramach porozumienia międzygminnego np. Wiązowna przekazuje zadanie własne gminy tj. organizacje komunikacji lokalnej ZTM, więc musi za to zapłacić, bo to kosztuje - nadzór ruchu, przystanki, obsłucha pojazdów etc.
Dodam jeszcze jedną uwagę, niestety smutną - wszystkie koszty funkcjonowania komunikacji są pokrywane z budżetu gmin. Starostwa (powiaty) nie dokładają ani złotówki na linie podmiejskie choć mógłby to robić - art. 4. - Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. 1998 nr 91 poz. 578) -
"Powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie:
[...]
6) transportu zbiorowego i dróg publicznych,"
Powiatu mógłby współfinansować lub łożyć na nowe linie lub współfinansować je. Już dziś mamy linie łączące gminy ze stolicami powiatów lub z gminami sąsiednimi np. 807, 724, 710, S2, 804, 801, 731, 723. Poza tym 711, 733, 728, 703, 721 łączą gminy tych samych bądź sąsiednich powiatów.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji