Komunikacja podmiejska

Moderatorzy: Poc Vocem, Wiliam

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 02 paź 2008, 22:45

A na jaki adres wysyłaliście? :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
zeus
Posty: 822
Rejestracja: 03 kwie 2008, 20:21

Post autor: zeus » 02 paź 2008, 22:52

Ja zawsze pisałem przez stronę www, w zakładce kontakt
N64 DW.Centralny...-Płochocińska-Jana Kazimierza- PKP Nieporęt/Białobrzegi

526 BRÓDNO PODGRODZIE - SZCZĘŚLIWICE

Tak dla budowy parkingów Park & Ride

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 03 paź 2008, 0:18

Hm, to cudo, to nie wiem, jak działa :-s
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 03 paź 2008, 9:37

chyba idzie do marketingu a marketing kieruje do odpowiednich działów
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 03 paź 2008, 20:30

Nie ma Działu Marketingu (-(

Poza tym to to ja wiem, chodziło mi o aspekt czysto techniczny (na jaki adres to idzie itp.).
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Jerzy Dąbczak
Posty: 99
Rejestracja: 12 sty 2006, 17:46
Lokalizacja: Loża komentatorów

Post autor: Jerzy Dąbczak » 03 paź 2008, 20:53

JacekM pisze:chyba idzie do marketingu a marketing kieruje do odpowiednich działów
Chyba nie, skoro odpowiedzi udziela pracownik działu sprzedaży biletów.
Bastian pisze:Nie ma Działu Marketingu (-(

Poza tym to to ja wiem, chodziło mi o aspekt czysto techniczny (na jaki adres to idzie itp.).
ztm@ztm.waw.pl

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8392
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 04 paź 2008, 10:18

Frencher pisze:To że ZTM nie podpowiada na e-maile, nawet jak podajesz wszystkie dane wymagane prawem to żadna nowość, i temat na oddzielną dyskusję. Kiedyś jednak było lepiej - odpowiadali na każdy e-mail - krótko bo krótko (najczęściej w 2-3 zdaniach), ale jednak. A teraz nic...
Kłamiesz albo żyjesz w rzeczywistości równoległej.

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 05 paź 2008, 8:29

Przyszło mi do głowy, że jako obywatel mam prawo znać szczegóły negocjacji pomiędzy ZTM a Prezydentem Miasta Pruszkowa. Czy przysługuje mi prawo poprosić o wgląd do protokołu negocjacji dotyczących ZTMowskiej linii autobusowej dziennej jeżdżacej po Pruszkowie (Pan Prezydent napisał na stronie miejskiej, że roszczenia cenowe ZTM były wygórowane i dlatego po Pruszkowie nic nie jeżdzi - szrotoWnuka, MK2 i pekaesów Grodzia nie liczę, bo to NIE JEST komunikacja miejska)?
Mieszkańcy Pruszkowa, zapychający 'z buta' przez średnio pół godziny do S-2 chyba byliby bardzo ciekawi szczegółów tych negocjacji. Czy sąsiedni Piastów jest tak znacznie bogatszym miastem, że stać go na 716 i 717?
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36653
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 05 paź 2008, 10:24

Przede wszystkim idź z tym do władz Pruszkowa...
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 05 paź 2008, 12:27

nie wiem czy publikowałem to pismo SISKOM, ale wystąpiliśmy z wnioskiem o puszczenie linii eksterytorialnej po trasie d. linii 714 na odc. Os. Staszica - Żbików jako wariant podstawowy z możliwością wydłużenia do gmin sąsiednich - od południa Nowa Wieś (WKD) do Nadarzyna, od północy do Ożarowa. Miasto wysłało pismo z takim wnioskiem do ZTM. ZTM postawił parę warunków i sprawa padła. Warunki były m.in. takie: 100% finansowania, analiza opłacalności linii, osoby przetarg na obsługę (było by taniej), zwiększenie podaży miejsc w S2 (czekać albo na wspólny bilet, albo na nowe składy w ramach kontraktu umowy wieloletniej, albo zmodernizowane EN71 z Mińska co miały iść na KM-tak niesie plotka).
Z kolei ZTM, całkiem słusznie nie chce puścić linii Warszawa-Pruszków, bo miedzy tymi miastami są dwie szyny i one zapewniają najszybszy transport. Poza tym puszczanie 7xx w perspektywie budowy węzła "Łopuszańska" (początek IV kwartał 2008/I kwartał 2008) i modernizacji DW719 na odcinku Bohaterów Warszawy - Partyzantów i Partyzantów - gr. Warszawy nie jest sensowne bo bus będzie stał w korkach. Po tych remontach należy powrócić do kwestii linii 7xx do Pruszkowa, ale pełniącej funkcje lokalne - czyli tabor mały, max 12 m.
Mam nadzieję, że chłopaki z ZTM mnie poprą.
BTW - kiedyś Dęboszczak wspominał, że ZTM ma plany tras 7xx do miast okolicznych wraz z numerami dla nich. Może jakieś przypomnienie =D>

A co do wymagań ZTM wobec gmin - niedawno w tym wątku przewijała się sprawa linii Warszawa (M. Wilanowska - Józefosław - Piaseczno na którą miał być organizowany osobny przetarg. Jak na razie sprawa siadła, bo podobno ZTM zażądał 800 tyś. miesięcznie. Ot taka branżowa plotka.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 05 paź 2008, 12:38

Czasami się zastanawiam czy 100% finansowania = linia jest bezpłatna...

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 05 paź 2008, 12:49

Tak, to jest ciekawe: 100% finansowania - ~2 razy droższe bilety.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

desert_eag
Posty: 1279
Rejestracja: 07 lis 2007, 13:12

Post autor: desert_eag » 05 paź 2008, 13:05

Na to jest rada. Gmina samodzielnie organizuje przetarg. Nakazuje zwycięzcy pomalować autobusy w barwy podobne do barw ZTM. Nadaje dowolny numer linii na 7 i koordynuje z odjazdami KM/SKM. Ustala, że linia jest bezpłatna - bo w końcu co to za różnica jak i tak płaci 100%.

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 05 paź 2008, 14:17

I właśnie się zastanawiam skąd to 100% finansowania. Przecież ludzie za darmo nie jeżdżą. Jeszcze zrozumiał bym nocne czy podobne ale kiedy dana linia podróżowała by masa pasażerska (niekoniecznie odnośnie Pruszkowa) to czemu powiat ma płacić 100%? bo w tym momencie to chętna gmina sponsoruje linie miejskie.
Jak rozkładają sie aktualne poziomy finansowania? p jak linia przejeżdża przez jakaś gminę? jak się rozkłada procentowe finansowanie? Czyli za co i na jakich zasadach się płaci.
Obrazek

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 05 paź 2008, 14:30

100% kosztów finansowania oznacza, że gmina (gminy) płacą całościowo ZTM koszty obsługi. w przypadku linii 7xx jest to dzielone tak: 60% Warszawa+40%gmina(y), a każdy płaci za wkm przejechane na swoim terenie.
Kiedyś na stronach gm. Wiązowna był tekst pracownika urzędu gminy ładnie opisujący zasady finansowania linii podmiejskich. W końcu Wiązowna ma w tych sprawach duże doświadczenie - 3 linie dzienne.
100% finansowania wynika z tego, iż głównym zadaniem ZTM jest komunikacja na terenie Warszawy, zaś w ramach porozumienia międzygminnego np. Wiązowna przekazuje zadanie własne gminy tj. organizacje komunikacji lokalnej ZTM, więc musi za to zapłacić, bo to kosztuje - nadzór ruchu, przystanki, obsłucha pojazdów etc.

Dodam jeszcze jedną uwagę, niestety smutną - wszystkie koszty funkcjonowania komunikacji są pokrywane z budżetu gmin. Starostwa (powiaty) nie dokładają ani złotówki na linie podmiejskie choć mógłby to robić - art. 4. - Ustawa z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. 1998 nr 91 poz. 578) -
"Powiat wykonuje określone ustawami zadania publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie:
[...]
6) transportu zbiorowego i dróg publicznych,"

Powiatu mógłby współfinansować lub łożyć na nowe linie lub współfinansować je. Już dziś mamy linie łączące gminy ze stolicami powiatów lub z gminami sąsiednimi np. 807, 724, 710, S2, 804, 801, 731, 723. Poza tym 711, 733, 728, 703, 721 łączą gminy tych samych bądź sąsiednich powiatów.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

ODPOWIEDZ