Komunikacja cmentarna

Moderator: Wiliam

Elim G.
Posty: 15
Rejestracja: 29 maja 2007, 18:48
Lokalizacja: Stegny

Post autor: Elim G. » 30 paź 2008, 20:06

TGM pisze: Kiedyś węzeł przy Królewskiej był najlepszym rozwiązaniem dla jadących z południa. A teraz co? Większość linii z Marszałkowskiej wyparowała bądź skrócona została do DC.
Co prawda, to prawda. Dawniej do Królewskiej 1.XI można było dojechać z Dolnego Mokotowa np. 119 czy 519. Teraz tylko 522, a i tak za rok tej opcji nie będzie.
Wydaje mi się, że w przyszłym roku na Święto Zmarłych powinny zajść radykalne zmiany, zakładające maksymalizację wykorzystania metra przez jeżdżących z południa.
Bo jeśli mam w drodze na Wólkę perspektywę dwóch przesiadek:
- albo 501/519 do pl. Konstytucji - cokolwiek do Królewskiej - C10/C42,
- albo 108/189/501/519 do metra - metro - z Marymontu 409 / z Młocin C09,
to zdecydowanie wybiorę wariant z metrem.

Można też ewentualnie pomyśleć nad tym, żeby obecne cmentarne z Królewskiej zahaczały jakoś o pl. Trzech Krzyży lub pl. Konstytucji (skoro np. z pl. Narutowicza też coś jeździ) ?

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 paź 2008, 22:33

aaa pisze:Więcej linii cmentarnych tramwajowych, mniej autobusowych!
Chciałoby się, ale oficjalnie dopuszczone z powodu możliwości energetycznych natężenie ruchu na Odrowąża i tak już będą przekroczone.
Np. do przerobienia na na tram nadają się: C69 (kraniec przy technicznej pętli CMENTARZ BRÓDNOWSKI ODROWĄŻA), C25 (j.w.), C76 (j.w., jazda dalej Nowowiejską do PL. NARUTOWICZA)
A wiesz, że Bródno nie ma jednej bramy, między którymi jest spory odcinek?
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7774
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 30 paź 2008, 22:44

A po co w ogóle istnieje C76? Przecież prawie nikt tym nie jeździ, a ten kto jeździ, to bez większych problemów zmieści się w tramwaj...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
ziomal
Posty: 2191
Rejestracja: 02 cze 2006, 20:22
Lokalizacja: Gabinet Cieni ZTM Pion Wentylacyjny

Post autor: ziomal » 30 paź 2008, 22:44

Elim G. pisze:Bo jeśli mam w drodze na Wólkę perspektywę dwóch przesiadek:
- albo 501/519 do pl. Konstytucji - cokolwiek do Królewskiej - C10/C42,
- albo 108/189/501/519 do metra - metro - z Marymontu 409 / z Młocin C09,
to zdecydowanie wybiorę wariant z metrem.
To zależy, czy masz czasu, czy raczej nie. Jednak jazda dawnym 242 z Królewskiej na Wólkę = bezcenne O-)
Inna sprawa, że pewnie trudno by było zakrańcować cmentarki na np. Pl. Konstytucji ze względu na organizację bardziej ''masowego'' przejazdu Marszałkowską... :-k
"Pociąg zawsze dojedzie"
Paweł Ney


Jakoś tak wyszło, że czestotliwość kursowania mojej linii na tym forum zmniejszyła sie ;-) To tylko efekt uboczny.

Zły chłopiec i troll pozdrawia

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 30 paź 2008, 22:51

R-9 Chełmska pisze:Przecież prawie nikt tym nie jeździ, a ten kto jeździ, to bez większych problemów zmieści się w tramwaj...
Z tym "bez problemu" bym nie przesadzał, ale coś jest na rzeczy. 276 szkodzi także fakt, że dojeżdża tylko do Stanniewickiej.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7774
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 30 paź 2008, 22:54

pawcio pisze:
R-9 Chełmska pisze:Przecież prawie nikt tym nie jeździ, a ten kto jeździ, to bez większych problemów zmieści się w tramwaj...
Z tym "bez problemu" bym nie przesadzał, ale coś jest na rzeczy. 276 szkodzi także fakt, że dojeżdża tylko do Stanniewickiej.
Nie napisałem, że "bez problemu", tylko, że "bez większych problemów". Naprawdę te 1-5 osób jeżdżących każdym kursem 276/C76 jakoś chyba sobie poradzi jadąc czym innym... Te kilka brygad możnaby przeznaczyć na jakiś bardziej szczytny cel..
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 30 paź 2008, 23:04

MeWa pisze:
fraktal pisze:Ale schody ruchome i windy nie są przy każdym wyjściu ze stacji. I tu znowu ktoś nie pomyślał. Jak się robi windy z jednej strony z powodu oszczędności, to schody ruchome powinno się zrobić z drugiej strony.
nie, schody ruchome powinny być przy obciążonych głowicach.
Nie, powinny być na każdym bardziej obciążonym wyjściu, co najmniej jedne na narożnik/stronę. Można je budować zamiast kiczowatego "detalu" p. "Wszystkowiemnajlepiej" Chołdzyńskiego.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5307
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 30 paź 2008, 23:10

Elim G. pisze:
TGM pisze: Kiedyś węzeł przy Królewskiej był najlepszym rozwiązaniem dla jadących z południa. A teraz co? Większość linii z Marszałkowskiej wyparowała bądź skrócona została do DC.
Co prawda, to prawda. Dawniej do Królewskiej 1.XI można było dojechać z Dolnego Mokotowa np. 119 czy 519. Teraz tylko 522, a i tak za rok tej opcji nie będzie.
Wydaje mi się, że w przyszłym roku na Święto Zmarłych powinny zajść radykalne zmiany, zakładające maksymalizację wykorzystania metra przez jeżdżących z południa.
Bo jeśli mam w drodze na Wólkę perspektywę dwóch przesiadek:
- albo 501/519 do pl. Konstytucji - cokolwiek do Królewskiej - C10/C42,
- albo 108/189/501/519 do metra - metro - z Marymontu 409 / z Młocin C09,
to zdecydowanie wybiorę wariant z metrem.

Można też ewentualnie pomyśleć nad tym, żeby obecne cmentarne z Królewskiej zahaczały jakoś o pl. Trzech Krzyży lub pl. Konstytucji (skoro np. z pl. Narutowicza też coś jeździ) ?
100% racji =D> .

BTW: rozkład 180 na www taki będzie w rzeczywistości :-? :?:
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7774
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 30 paź 2008, 23:14

Podobno ma nie być wzmacniane. Będzie niezła rzeźnia, przecież do cmentarzy w Wilanowie i na Sadybie jeździ sporo ludzi, nie mówiąc już o krucjatach z Mokotowa na Powązki, nie zapominając o stałych pasażerach linii dojeżdżających chociażby na Trakt...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5307
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 30 paź 2008, 23:20

Piknie :mad: . I zawsze można się pochwalić C80 ](*,) .
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 30 paź 2008, 23:21

Mają wyjechać przeguby z Kleszczowej, Redutowej i Woronicza na 180...

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5307
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 30 paź 2008, 23:25

Dobre i to...
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Łukasz
Posty: 10699
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Łukasz » 31 paź 2008, 2:31

Nic by się pewnie nie stało, gdyby linie jadące do DWC zahaczały o Królewską - jeśli nie ma miejsca na samej Królewskiej (np. dla 160) to jest zawrotka przed Bankowym.
ŁK

Awatar użytkownika
JotPeCet
Posty: 2527
Rejestracja: 19 kwie 2006, 14:07
Lokalizacja: WPT Ochota

Post autor: JotPeCet » 31 paź 2008, 6:52

Solaris U10 pisze:Widzę, ze co poniektóre linie mają znowu rozkład minutowy (np. 276, na szczęście rozrzedzony). Linia C09 będzie się zatrzymywać od soboty na :mewa: Młociny 04, gdzie jest ten przystanek?
Prawdopodobnie tam gdzie czasowo krańcowało 712 - na ul. Nocznickiego.
Polityka złym doradcą w pracy!

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 31 paź 2008, 7:58

fraktal pisze:Ale schody ruchome i windy nie są przy każdym wyjściu ze stacji. I tu znowu ktoś nie pomyślał. Jak się robi windy z jednej strony z powodu oszczędności, to schody ruchome powinno się zrobić z drugiej strony. Tymczasem nie zawsze tak jest. I to nie jest kwestia sympatii, czy antypatii do metra. Jak ktoś ma pecha i mieszka nie po tej stronie, co winda lub ruchome schody, to traci więcej czasu, bo albo musi dłużej schodzić po zwykłych schodach albo dłużej iść do wejścia, przy którym są windy. Dlatego główna zaleta metra - szybkość - jest tu w znacznym stopniu niwelowana przez te niedogodności.
No, doświadczyłem tego przy Wawrzyszewie, jakoś mi się "uzdurało", że winda powinna być przy Wolumenie, jest przy wejściu północno-zachodnim, szkoda tylko, że przy tym drugim nie ma mapki wskazującej gdzie jest ta winda.
A w obecnych czasach winda powinna być przy każdym wejściu (jak chcemy oszczędzać to raczej na schodach, choć to też taka "dziwna" oszczędność moim zdaniem).

ODPOWIEDZ