Tabor Kolei Mazowieckich
Moderator: JacekM
Dlatego, że mają prawdziwy system zabezpieczeń a nie SHP, które jest zdublowaniem czuwaka aktywnego i tak naprawdę przed niczym nie zabezpiecza. W SHP nie ma żadnego problemu przejechać semafor na "stój" w przeciwieństwie do indusi, pzb, asfy, itp itd.Adamq pisze:Gdyby tak było to...... Koleje Mazowieckie poszły już dawno z torbami. Dlaczego w Niemczech, Francji, Hiszpani (byłem w tych krajach) maszynista w pojedynkę prowadzi pociąg z szybkością powyzej 160km/h (czytaj 200km/h) a w Polsce po CMK musi jechać obsada dwu osobowa
i po co tu nam mąci na naszym podwórku?
Takszelest2 pisze:Mam pytanie do Adamqa, czy te zdjęcia VT628 robione były w Tłuszczu?
Czarna strona FLIRT`ów choc niezasłużona
http://inforail.pl/text.php?from=main&id=20380Niestety wahania napięć w sieci trakcyjnej w naszym kraju są znacznie większe niż dopuszczają normy. W skrajnym przypadku podczas jazd z lokomotywą ET22-2000 pod Skarżyskiem Kamienną zarejestrowano nawet 5kV zamiast nominalnych 3kV! Ponieważ aparatura elektryczna jest budowana pod konkretne napięcie, więc znaczne przekroczenie tych wartości jest nie lada zagrożeniem włącznie z pożarem. Dlatego też w takich przypadkach następuje awaryjne wyłączenie składu. Ponieważ na Śląsku do zakładu Stadlera jest dosyć daleko, więc producent zdecydował się opóźnić dostawy aby usunąć tą „awarię”. Według naszego informatora Stadler ma również problemy z szybko zużywającymi się zestawami kołowymi. Również i to jest typową polską specyfiką, gdzie nikt w zasadzie nie słyszał o idealnym profilu główki szyny, a już tym bardziej o szlifowaniu szyn do właściwych kształtów. W efekcie zestawy kołowe dla naszego kraju muszą być znacznie bardziej wytrzymałe niż dla innych odbiorców.
Kwestia ustawień urzadzeń ochronnych... muszą być bardziej czułe. To niestety dość typowe. Tabor klasyczny to :zjada". Ale z energoelektroniką już nie...Inforail pisze:Dlatego też w takich przypadkach następuje awaryjne wyłączenie składu. Ponieważ na Śląsku do zakładu Stadlera jest dosyć daleko, więc producent zdecydował się opóźnić dostawy aby usunąć tą „awarię”.
Ano, niestety... O dziwo budowane według tych samych specyfikacji i w PL mogą mieć problemy.Inforail pisze:Stadler ma również problemy z szybko zużywającymi się zestawami kołowymi. Również i to jest typową polską specyfiką
To nieco inna sytuacja od tej, co miał Alstom w Metrze. Tam torowisko jest idealne, a zestawy i tak szybko trzeba było toczyć... Na kolei torowiska sa kiespkie - to wszyscy wiemy..
A o kilkunastu skłądach EZT nic? O następnych składach pierwsze słyszymy, skoro ledwo przetarg na lokomotywy pierwsze dopiero trwa (niedługo kończy się termin składania ofert).Flash8222 pisze:W dzisiejszym wydaniu Dziennika możemy przeczytać, że Mazowsze ma zamiar kupić 11 kolejnych wagonów bądź składów typu Push&Pull.
No tak, jeszcze nie sprawdzałem tego źródła wiedzyZnalazłem ten artykuł
Tak coś czuję, że to też ma być "wyrównanie" dla Bombardiera za brak prostestów przy przyszłym przetargu na nowe EZT, które pewnie chce wziąć Stadler
Co do sprawdzania się, czy nie... Cóż. Podróżni je chwalą w większości (szczególnie podoba się jak na razie cisza i górny pokład, z tego co rozmawiałem). A rozkład czasami lepiej wyrabia niż EN57, co jest pozytywnym zaskoczeniem.
Są już wagony sterownicze.
http://www.polskatimes.pl/warszawa/6303 ... ,id,t.htmlPolska The Times pisze:Nowe wagony piętrowe są już na Grochowie
Piotr Figiel 2008-11-25 11:50:34, aktualizacja: 2008-11-25 11:50:34
W nowych wagonach są zamontowane stojaki na rowery
Jedenaście piętrowych wagonów przyjechało do bazy Kolei Mazowieckich na Grochowie. Na mazowieckie trasy wyruszą 14 grudnia.
- Wagony dotarły do nas z Görliz w niedzielę - mówi Agnieszka Derek z KM. Zostaną one doczepione do jeżdżących już składów piętrowych, które kursują na liniach do Radomia, Skarżyska-Kamiennej i Siedlec. W pierwszy kurs z pasażerami wyruszą, gdy Urząd Transportu Kolejowego dopuści je do ruchu. Kolejarze przypuszczają, że nowe wagony zobaczymy na torach wraz ze zmianą rozkładu jazdy, czyli 14 grudnia. Wtedy też zostanie uruchomione nowe przyśpieszone połączenie do Skarżyska-Kamiennej. Odjazd: 5:10, powrót z Warszawy Wschodniej o 16:28.
Nowe wagony na pewno spodobają się rowerzystom. Przy kabinie maszynisty producent zamontował stojaki na rowery. Tak dużej przestrzeni na bicykle nie było w jeżdżących dotychczas piętrusach.
- Producent przekaże nam wagony dziś lub jutro - zapowiada Agnieszka Derek. - To tzw. wagony sterownicze - dodaje. Od piętrusów, które Koleje Mazowieckie zakupiły na początku sierpnia, różnią się tym, że na jednym z końców znajduje się kabina maszynisty.
W zamierzeniu producenta, kanadyjskiego Bambardiera, skład można prowadzić zarówno z lokomotywy, jak i z ostatniego wagonu. To skraca czas potrzebny do zawracania pociągu - lokomotywa nie musi go objeżdżać. Koleje Mazowieckie jednak nie zakupiły elektrowozów obsługujących wagony "Pusch&Pull". Samorządowy przewoźnik wypożyczył jedynie od PKP Cargo lokomotywy z lat 60. 11 wagonów to ostatnia dostawa z kontraktu na 37 piętrusów wartego 250 mln zł.
Pozdrawiam.
Jeszcze by wypytali w urzędzie wojewódzkim, jak tam miewa się przetarg na nowe lokomotywy, tzn jakie oferty wpłynęły. Zainteresowanie było ze strony Bombardiera i Alstoma. Czy złożyli ofertę, czy nie i jakie cenowo?8917 pisze:Są już wagony sterownicze.
- Solaris U10
- Posty: 2716
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Wogóle to 1 klasa w tym piętrusie to jest lekki pic na wodę fotomontaż, ale....
Z ciekawostek to na stronie KMów jest przetarg na naprawę 60 EZT w tym 50 NR i 10 NG.
Ciekawe są wymagania stawiane kibelkom po NG (modernizacja):
Przetwornca statyczna 32kW (zntk-i zgłaszają ze to za mało...)
Spreżarka śrubowa o wydajności 60 m3/h (zmniejszono z pierwotnych 120...)
Rozruch IGBT na silnikach asynchronicznych
Hamulec ED z rekuperacją
Przyspieszenie 0,8-1,1 m/s2
Identyfikacja połozenia w/g GPS
Zabudowa 9 monitorów LC o przekątnej 22"
Monitoring "bez martwych miejsc"
Ogrzewanie nawiewne
Kabina maszynisty i czoło - jak w en71-100
Z tym przyspieszeniem to ciekawa sprawa bo w jednym miejscu pisza o przyspieszeniu "ogólnie" rzędu 0,8-1,1 m/s2 a w drugim w zakresie predkości 0 - 40 km/h co rewelacją nie jest bo "stare jednostki" w tym zakresie mają podobne wartości...
Z ciekawostek to na stronie KMów jest przetarg na naprawę 60 EZT w tym 50 NR i 10 NG.
Ciekawe są wymagania stawiane kibelkom po NG (modernizacja):
Przetwornca statyczna 32kW (zntk-i zgłaszają ze to za mało...)
Spreżarka śrubowa o wydajności 60 m3/h (zmniejszono z pierwotnych 120...)
Rozruch IGBT na silnikach asynchronicznych
Hamulec ED z rekuperacją
Przyspieszenie 0,8-1,1 m/s2
Identyfikacja połozenia w/g GPS
Zabudowa 9 monitorów LC o przekątnej 22"
Monitoring "bez martwych miejsc"
Ogrzewanie nawiewne
Kabina maszynisty i czoło - jak w en71-100
Z tym przyspieszeniem to ciekawa sprawa bo w jednym miejscu pisza o przyspieszeniu "ogólnie" rzędu 0,8-1,1 m/s2 a w drugim w zakresie predkości 0 - 40 km/h co rewelacją nie jest bo "stare jednostki" w tym zakresie mają podobne wartości...