O trybie SB

Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS

Awatar użytkownika
marcus
Posty: 612
Rejestracja: 20 wrz 2008, 23:24
Lokalizacja: Ursus

Post autor: marcus » 29 lis 2008, 12:01

Nie widzę żadnego powodu dla którego te półkursy miałyby być usprawiedliwiane przez ZTM.

desert_eag
Posty: 1279
Rejestracja: 07 lis 2007, 13:12

Post autor: desert_eag » 29 lis 2008, 12:10

Ponieważ jest to przyczyna losowa, a nie celowe działanie przewoźnika?
Zreszta słowo "usprawiedliwiać" wyniesione zostało chyba przez autora ze szkoły i mi tu trąci, hehe

Awatar użytkownika
marcus
Posty: 612
Rejestracja: 20 wrz 2008, 23:24
Lokalizacja: Ursus

Post autor: marcus » 29 lis 2008, 12:57

Ale awaria i wynikające z niej zatrzymanie jest winą przewoźnika.

Awatar użytkownika
Jamnik
Posty: 3835
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jamnik » 29 lis 2008, 13:25

desert_eag pisze:Ponieważ jest to przyczyna losowa, a nie celowe działanie przewoźnika?
Zreszta słowo "usprawiedliwiać" wyniesione zostało chyba przez autora ze szkoły i mi tu trąci, hehe
Korki na mieście też nie są celowym działaniem przewoźnika, a kursy opóźnione z tego powodu chyba nie są usprawiedliwiane przez ZTM. :>

Awatar użytkownika
5690
Posty: 729
Rejestracja: 26 sie 2007, 22:44
Lokalizacja: Warszawa/Ursus

Post autor: 5690 » 29 lis 2008, 14:40

To za coś takiego to kto zapłaci ???
album_page.php?pic_id=1675
#5690 07.11.1997-10.09.2013

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 29 lis 2008, 19:17

Z tego co wiem, to za półkursy opóźnione o 61 i więcej minut (po czasie przyjazdu na kraniec, nie ważne czy był tryb SB, czy nie), ZTM nie płaci i uważa je za wadliwe. Przyczyna jest nie istotna, czy to będą korki, wypadek na trasie przejazdu, itp (i jaka tu jest wina przewoźnika :?: ). Nie wiem co musiało by się stać, żeby ZTM usprawiedliwił takie półkursy.
Moim skromnym zdaniem, tylko awaria autobusu/tramwaju, kolizja (z winy przwoźnika), powinny być zaliczone, jako z winy przewoźnika. I jako takie nie zapłacone. A jeżeli kolizja była winą "obcego", to nie zapłacone powinno być tylko za ten kawałek trasy, który faktycznie nie został wykonany, czyli od ostatniego przystanku przed kolizją, do miejsca włączenia się rezerwy.
Jeżeli jednak mimo opóźnienia większego niż 61 i więcej minut, wszystkie półkursy zostały wykonane. To powinny zostać uznane jako prawidłowe i zapłacone.
Ale to jest utopia, a osoba która podpisywała (przed laty i nie tylko w tym punkcie) tak skonstruowaną umowę, powinna wyłożyć kasę na te nie zapłacone półkursy i wylądować w pierdlu.

Awatar użytkownika
Jamnik
Posty: 3835
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:58
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jamnik » 30 lis 2008, 5:05

Zgadza się. Umowa jest beznadziejna. Zresztą przewoźnik jest karany także za opóźnienia znacznie mniejsze niż 61 minut.

Awatar użytkownika
marcus
Posty: 612
Rejestracja: 20 wrz 2008, 23:24
Lokalizacja: Ursus

Post autor: marcus » 30 lis 2008, 10:51

Tak, ale czym innym jest kara, a czym innym uznanie półkursu za wadliwy.

Awatar użytkownika
Solaris
Posty: 534
Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG

Post autor: Solaris » 30 lis 2008, 19:23

marcus pisze:Tak, ale czym innym jest kara, a czym innym uznanie półkursu za wadliwy.
Do którego/ych postów odnosi się Twoja wypowiedź :?:

EDIT
Jamnik pisze:Zgadza się. Umowa jest beznadziejna. Zresztą przewoźnik jest karany także za opóźnienia znacznie mniejsze niż 61 minut.
Jeżeli do tego, to faktycznie jamnik nie wyraził się najprecyzyjniej :D

NR
(tygrys)
Posty: 3178
Rejestracja: 03 gru 2007, 8:53
Lokalizacja: Dzielnica Bemowo m. st. Warszawy

Post autor: NR » 30 lis 2008, 23:07

A jeżeli przewoźnik wystosuje wniosek o odstąpienie od oceny wskaźników P i N :?:

Awatar użytkownika
marcus
Posty: 612
Rejestracja: 20 wrz 2008, 23:24
Lokalizacja: Ursus

Post autor: marcus » 01 gru 2008, 11:29

Solaris pisze:
marcus pisze:Tak, ale czym innym jest kara, a czym innym uznanie półkursu za wadliwy.
Do którego/ych postów odnosi się Twoja wypowiedź :?:
Do tego powyżej, jeśli nie cytuję, to tak właśnie jest.
tygrys pisze:A jeżeli przewoźnik wystosuje wniosek o odstąpienie od oceny wskaźników P i N :?:
Można chyba tylko w wypadku zgłoszonych utrudnień, a i nie wiem czy opóźnienie nie musi być mniejsze niż 60 minut. Poza tym, półkursów uznanych za wadliwe nie jest wcale tak dużo, wystarczy, że brygada wytraci jedno kółeczko i już opóźnienie jest o wiele mniejsze.

NR
(tygrys)
Posty: 3178
Rejestracja: 03 gru 2007, 8:53
Lokalizacja: Dzielnica Bemowo m. st. Warszawy

Post autor: NR » 02 gru 2008, 1:15

marcus pisze:Można chyba tylko w wypadku zgłoszonych utrudnień, a i nie wiem czy opóźnienie nie musi być mniejsze niż 60 minut.
oj, chyba nie, bo na zaakceptowanych wnioskach czasami jest napisane iż podstawą do zapłaty jest wykonanie, z wyjątkiem awarii, kolizji itd. itp.

A jeżeli ZTM wprowadzi TSB (wg. marcusa "tryb zachowania regularności" ) to ratuje forsę przewoźnika, i nic sobie z tego nie potrąca, bo na wykazie przewoźników nie ma pojęcia że ZTM jest odpowiedzialny za to zachowanie.

Awatar użytkownika
marcus
Posty: 612
Rejestracja: 20 wrz 2008, 23:24
Lokalizacja: Ursus

Post autor: marcus » 02 gru 2008, 15:06

tygrys pisze:A jeżeli ZTM wprowadzi TSB (wg. marcusa "tryb zachowania regularności" ) to ratuje forsę przewoźnika, i nic sobie z tego nie potrąca, bo na wykazie przewoźników nie ma pojęcia że ZTM jest odpowiedzialny za to zachowanie.
OMG, czytaj co piszesz najpierw... Przede wszystkim tryb regularności a nie jakiś tryb zachowania regularności.

Co ZTM miałby sobie potrącać? Jakim wykazie przewoźników? Jakie zachowanie? Dziecko, o czym Ty piszesz... :-k

NR
(tygrys)
Posty: 3178
Rejestracja: 03 gru 2007, 8:53
Lokalizacja: Dzielnica Bemowo m. st. Warszawy

Post autor: NR » 02 gru 2008, 22:28

1. Kiedyś w porozumieniu MZA - ZTM był tryb zachowania regularności, i tak omyłkowo napisałem

2. Czy ZTM za darmo ocala pieniądze przewoźników

3. Jak wprowadzenie TSB/T Regularności ma się do wykazu odpowiedzialnych za wprowadzenie TSB (bo tak jest w wykazie) na liniach obsługiwanych przez więcej niż jednego przewoźnika

Awatar użytkownika
marcus
Posty: 612
Rejestracja: 20 wrz 2008, 23:24
Lokalizacja: Ursus

Post autor: marcus » 03 gru 2008, 11:50

Jak za darmo ocala? Piszesz bzdury bez sensu... ZTM ma brać kasę za jak to określasz 'ocalanie pieniędzy przewoźników'?

Wykaz odpowiedzialnych za prowadzenie TSB jest dawno nieaktualny, a jak sama nazwa wskazuje to, że jeden jest odpowiedzialny, nie znaczy, że nie może robić tego ktoś inny.

ODPOWIEDZ