O trybie SB
Moderatorzy: Poc Vocem, Tyrystor, TranslatorPS
-
- Posty: 1279
- Rejestracja: 07 lis 2007, 13:12
Korki na mieście też nie są celowym działaniem przewoźnika, a kursy opóźnione z tego powodu chyba nie są usprawiedliwiane przez ZTM.desert_eag pisze:Ponieważ jest to przyczyna losowa, a nie celowe działanie przewoźnika?
Zreszta słowo "usprawiedliwiać" wyniesione zostało chyba przez autora ze szkoły i mi tu trąci, hehe
- Solaris
- Posty: 534
- Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
- Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG
Z tego co wiem, to za półkursy opóźnione o 61 i więcej minut (po czasie przyjazdu na kraniec, nie ważne czy był tryb SB, czy nie), ZTM nie płaci i uważa je za wadliwe. Przyczyna jest nie istotna, czy to będą korki, wypadek na trasie przejazdu, itp (i jaka tu jest wina przewoźnika ). Nie wiem co musiało by się stać, żeby ZTM usprawiedliwił takie półkursy.
Moim skromnym zdaniem, tylko awaria autobusu/tramwaju, kolizja (z winy przwoźnika), powinny być zaliczone, jako z winy przewoźnika. I jako takie nie zapłacone. A jeżeli kolizja była winą "obcego", to nie zapłacone powinno być tylko za ten kawałek trasy, który faktycznie nie został wykonany, czyli od ostatniego przystanku przed kolizją, do miejsca włączenia się rezerwy.
Jeżeli jednak mimo opóźnienia większego niż 61 i więcej minut, wszystkie półkursy zostały wykonane. To powinny zostać uznane jako prawidłowe i zapłacone.
Ale to jest utopia, a osoba która podpisywała (przed laty i nie tylko w tym punkcie) tak skonstruowaną umowę, powinna wyłożyć kasę na te nie zapłacone półkursy i wylądować w pierdlu.
Moim skromnym zdaniem, tylko awaria autobusu/tramwaju, kolizja (z winy przwoźnika), powinny być zaliczone, jako z winy przewoźnika. I jako takie nie zapłacone. A jeżeli kolizja była winą "obcego", to nie zapłacone powinno być tylko za ten kawałek trasy, który faktycznie nie został wykonany, czyli od ostatniego przystanku przed kolizją, do miejsca włączenia się rezerwy.
Jeżeli jednak mimo opóźnienia większego niż 61 i więcej minut, wszystkie półkursy zostały wykonane. To powinny zostać uznane jako prawidłowe i zapłacone.
Ale to jest utopia, a osoba która podpisywała (przed laty i nie tylko w tym punkcie) tak skonstruowaną umowę, powinna wyłożyć kasę na te nie zapłacone półkursy i wylądować w pierdlu.
- Solaris
- Posty: 534
- Rejestracja: 04 sie 2007, 11:08
- Lokalizacja: R-10 - Solaris Urbino 18 Electric IVG
Do którego/ych postów odnosi się Twoja wypowiedźmarcus pisze:Tak, ale czym innym jest kara, a czym innym uznanie półkursu za wadliwy.
EDIT
Jeżeli do tego, to faktycznie jamnik nie wyraził się najprecyzyjniejJamnik pisze:Zgadza się. Umowa jest beznadziejna. Zresztą przewoźnik jest karany także za opóźnienia znacznie mniejsze niż 61 minut.
Do tego powyżej, jeśli nie cytuję, to tak właśnie jest.Solaris pisze:Do którego/ych postów odnosi się Twoja wypowiedźmarcus pisze:Tak, ale czym innym jest kara, a czym innym uznanie półkursu za wadliwy.
Można chyba tylko w wypadku zgłoszonych utrudnień, a i nie wiem czy opóźnienie nie musi być mniejsze niż 60 minut. Poza tym, półkursów uznanych za wadliwe nie jest wcale tak dużo, wystarczy, że brygada wytraci jedno kółeczko i już opóźnienie jest o wiele mniejsze.tygrys pisze:A jeżeli przewoźnik wystosuje wniosek o odstąpienie od oceny wskaźników P i N
-
- (tygrys)
- Posty: 3178
- Rejestracja: 03 gru 2007, 8:53
- Lokalizacja: Dzielnica Bemowo m. st. Warszawy
oj, chyba nie, bo na zaakceptowanych wnioskach czasami jest napisane iż podstawą do zapłaty jest wykonanie, z wyjątkiem awarii, kolizji itd. itp.marcus pisze:Można chyba tylko w wypadku zgłoszonych utrudnień, a i nie wiem czy opóźnienie nie musi być mniejsze niż 60 minut.
A jeżeli ZTM wprowadzi TSB (wg. marcusa "tryb zachowania regularności" ) to ratuje forsę przewoźnika, i nic sobie z tego nie potrąca, bo na wykazie przewoźników nie ma pojęcia że ZTM jest odpowiedzialny za to zachowanie.
OMG, czytaj co piszesz najpierw... Przede wszystkim tryb regularności a nie jakiś tryb zachowania regularności.tygrys pisze:A jeżeli ZTM wprowadzi TSB (wg. marcusa "tryb zachowania regularności" ) to ratuje forsę przewoźnika, i nic sobie z tego nie potrąca, bo na wykazie przewoźników nie ma pojęcia że ZTM jest odpowiedzialny za to zachowanie.
Co ZTM miałby sobie potrącać? Jakim wykazie przewoźników? Jakie zachowanie? Dziecko, o czym Ty piszesz...
-
- (tygrys)
- Posty: 3178
- Rejestracja: 03 gru 2007, 8:53
- Lokalizacja: Dzielnica Bemowo m. st. Warszawy
1. Kiedyś w porozumieniu MZA - ZTM był tryb zachowania regularności, i tak omyłkowo napisałem
2. Czy ZTM za darmo ocala pieniądze przewoźników
3. Jak wprowadzenie TSB/T Regularności ma się do wykazu odpowiedzialnych za wprowadzenie TSB (bo tak jest w wykazie) na liniach obsługiwanych przez więcej niż jednego przewoźnika
2. Czy ZTM za darmo ocala pieniądze przewoźników
3. Jak wprowadzenie TSB/T Regularności ma się do wykazu odpowiedzialnych za wprowadzenie TSB (bo tak jest w wykazie) na liniach obsługiwanych przez więcej niż jednego przewoźnika