Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje

Moderatorzy: JacekM, Dantte

kajo
Posty: 2795
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 30 lis 2008, 19:15

TLG pisze:
kajo pisze: Na jakiej podstawie to wywnioskowałeś?
No chyba napisał: dlatego, że ten na wizualce jest dwukierunkowy :D
Sarkazm?
W razie czego napisze dokładnie. Dlaczego uważasz, że ten tramwaj jest dwukierunkowy. Obecne Pesy też wyglądają tak samo z przodu jak i z tyłu (jakby szyby zaciemnić do zera i pokazać z boku.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 30 lis 2008, 19:18

kajo pisze:Dlaczego uważasz, że ten tramwaj jest dwukierunkowy.
Na rysunku lusterka są na obu końcach tramwaju.

kajo
Posty: 2795
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 30 lis 2008, 19:25

SławekM pisze:
kajo pisze:Dlaczego uważasz, że ten tramwaj jest dwukierunkowy.
Na rysunku lusterka są na obu końcach tramwaju.
Faktycznie przeoczyłem ten drobny szczegół, Przepraszam. Ale dla kogo innego mógłby być taki tramwaj? Chyba, że Pesa ma na oku inny przetarg?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Tyrystor
Posty: 1833
Rejestracja: 30 gru 2005, 16:07
Lokalizacja: Zielone Pola Białej Łąki
Kontakt:

Post autor: Tyrystor » 30 lis 2008, 20:18

A nie sądzisz, że tramwaj dwukierunkowy po prostu jest o wiele łatwiej wymodelować, bo tworzysz pół tramwaju? Ostatnie dwa człony to może być Kopiuj - Wklej pierwszych członów.
112 120 190 240 256 412 527 E-9 L43 L45 N11

krzysiekp
Posty: 19
Rejestracja: 11 maja 2008, 10:05
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: krzysiekp » 30 lis 2008, 23:05

Zadali sobie tyle trudu na stworzenie kosmicznego przodu, to tył też by mogli podrasować.
Tak czy inaczej, super projekt i chciałbym zobaczyć go w Warszawie, ale pewnie skończy się na tym modelu 3D... (jeżeli w ogóle wyszło to z biura PESy )

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 01 gru 2008, 8:15

krzysiekp pisze:jeżeli w ogóle wyszło to z biura PESy )
Owszem.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 01 gru 2008, 9:20

kajo pisze:
SławekM pisze:Na rysunku lusterka są na obu końcach tramwaju.
Faktycznie przeoczyłem ten drobny szczegół, Przepraszam. Ale dla kogo innego mógłby być taki tramwaj? Chyba, że Pesa ma na oku inny przetarg?
PESA ma na oku wiele przetargów, a opracowanie projektu dwukierunkowego jest naturalnym kierunkiem rozwoju tej dość udanej konstrukcji.

[ Dodano: Pon 01 Gru, 2008 09:20 ]
krzysiekp pisze: Tak czy inaczej, super projekt i chciałbym zobaczyć go w Warszawie, ale pewnie skończy się na tym modelu 3D...
Mam wrażenie, że to jest stadium przedprodukcyjne...

mkm101
Posty: 995
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 06 gru 2008, 0:07

No i są już wyniki I etapu przetargu na 186 wagonów niskopodłogowych.
Wymogów formalnych nie spełniły CAF, Cegelec i konsorcjum AnsaldoBreda & Newag. Pozostała piątka (Alstom Konstal & Alstom Transport, Bombardier, Pesa, Siemens i Stadler) przeszła do drugiego etapu i jednocześnie otrzymała SIWZ. Termin składania ofert upływa 21 stycznia 2009r.

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 06 gru 2008, 20:59

Mam nadzieje że wygra dla odmiany nie Polska firma. Bo jakoś z produktami krajowymi różnie bywa. Za przykład mogą służyć ciągle psujące "super nowoczesne"PES-y.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 06 gru 2008, 21:05

Pokaż mi urządzenie nie psujące się.

Flash8222
Posty: 7605
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 06 gru 2008, 21:45

fluger pisze:Za przykład mogą służyć ciągle psujące "super nowoczesne"PES-y.
Kolejny główny mechanik kraju który spędza 25h przy naprawianiu 120N...

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 06 gru 2008, 22:09

fluger pisze:"super nowoczesne"PES-y.
Znajdź i wymień mi argumenty fachowe na poparcie tezy, że PESY nie są nowoczesnymi pojazdami. A dopiero później bierz się za krytykę na poziomie gazety "Fakt". Cytując klasyka: krytyk i eunuch z jednej są parafii, obaj wiedzą jak, a żaden nie potrafi.
Flash8222 pisze:Kolejny główny mechanik kraju który spędza 25h przy naprawianiu 120N...
Myślę, że ni ma co się wdawać w kolejną bezcelową dyskusję z czyimś bezmyślnym bębnieniem w klawisze.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26838
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 06 gru 2008, 23:22

fluger pisze:Za przykład mogą służyć ciągle psujące "super nowoczesne"PES-y.
Jeśli pesy psują się "ciągle", to co powiedzieć o pozostałych tramwajach we flocie TW, które, jak pokazują twarde, zimne liczby, psują się od nich częściej? Może wreszcie skończmy z pierdoleniem na podstawie tzw. faktów prasowych!!!


No, ulżyłem sobie.


A teraz trochę dziegciu do niewątpliwe optymistycznej informacji podanej przez mkm101, a przemilczanej przez stołeczną prasę. Otóż wieść niesie, że ZTM rzutem na taśmę wtrynił do specyfikacji wymóg zastosowania tej nowej, żałosnej kolorystyki, kolorem "Krem Rzygowin" na czele... ](*,) ](*,) Czyli, mimo negatywnej opinii władz miasta i wielkich kontrowersji, próbuje się ten niewydarzony projekt wepchnąć, pomijając nawet próbę konsultacji społecznych.

[ Dodano: Sob 06 Gru, 2008 23:34 ]
Mam nadzieję, że projektanci producentów staną na wysokości zadania.... albo moje źrodło się myli... (-o<
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

fluger
Posty: 523
Rejestracja: 01 paź 2008, 20:28

Post autor: fluger » 06 gru 2008, 23:44

Może one są i najnowocześniejsze nie wątpliwie w Warszawskiej flocie tramwajowej.
A moje argumenty o ich awaryjności nie są poparte gazetą "FAKT" tylko informacjami podawanymi przez telewizyjny kurier warszawski.
Może teraz się już aż tak nie psują się, a teraz to się zdarza niezmiernie żadko. Ale nie wolono nam zapominać że świerzo po dostawie do Warszawy nie było tygodnia aby się którys z nich nie popsuł, a jeszcze jeden wrócił do fabryki do naprawy.
Oczywiście firma PESA postarała się dołaczyła klimatyzacjie z powodu opóźnienia w dostawie i to się liczy. Równiez nie nalezy zapominać o minusach rospatrując aż tak dużą dostawę.
Ale nie chce już offtopować.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 06 gru 2008, 23:56

fluger pisze:A moje argumenty o ich awaryjności nie są poparte gazetą "FAKT" tylko informacjami podawanymi przez telewizyjny kurier warszawski.
TV i prasa czasem kłamie i wyolbrzymia problemy...
fluger pisze:Oczywiście firma PESA postarała się dołaczyła klimatyzacjie z powodu opóźnienia w dostawie i to się liczy
Tramwaje z klimatyzacją były zamówione przez TW (przetarg + aneks)
fluger pisze:Ale nie wolono nam zapominać że świerzo po dostawie do Warszawy nie było tygodnia aby się którys z nich nie popsuł, a jeszcze jeden wrócił do fabryki do naprawy.
Mówię pokaż mi produkt nie psujący się. Nowy musi się dotrzeć. A i żaden (Z tego co mi wiadomo) nie wrócił do Bydgoszczy na naprawę...

ODPOWIEDZ