SKM w Warszawie

Moderator: JacekM

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 04 gru 2008, 16:08

19WE ale tam ktoś pomyślał i to robi się automatycznie - bez ganiania z kolorowymi kluczykami po szafach.
Ma to swoje wady i zalety. Ganianie z kolorowymi kluczykami do każdej z szaf WN to niestety będzie norma, dopóki nie doprowadzi się do perfekcji i 100% niezawodności systemów sterowania. A to takie proste nie będzie....
gburek pisze:Mogę się mylić, bo tylko raz na flircie byłem ale czy nie jest ono konwekcyjne?
Podobnie jak w 14-tkach, do tego jakiś nawiew w drzwiach. Ciekawe, czy w szwajcarskich i fińskich Flirtach jest takie samo? Jak tak, to nie ma się o co martwić.

Awatar użytkownika
gburek
Posty: 127
Rejestracja: 12 mar 2006, 21:52
Kontakt:

Post autor: gburek » 04 gru 2008, 16:57

przewoz pisze:Ma to swoje wady i zalety. Ganianie z kolorowymi kluczykami do każdej z szaf WN to niestety będzie norma, dopóki nie doprowadzi się do perfekcji i 100% niezawodności systemów sterowania. A to takie proste nie będzie....
Na "19" opuszczony pantograf jest odrazu odłączony, natomiast po wyłączeniu WSa pojazd jest uszyniony... Proste rozwiązanie a jak ułatwia życie ;)
przewoz pisze:Podobnie jak w 14-tkach, do tego jakiś nawiew w drzwiach. Ciekawe, czy w szwajcarskich i fińskich Flirtach jest takie samo? Jak tak, to nie ma się o co martwić.
Nawet jak jest tak samo, to nie jest to rozwiązanie na miarę XXIw. Wiem że nie jesteśmy w Hiszpanii i samą klimą nie ogrzejemy składu (jak to ma w ich CAFach miejsce) ale jak widać po 19WE ogrzewanie nawiewne nie jest trudne do wykonania...
i po co tu nam mąci na naszym podwórku? :)

kajo
Posty: 2823
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 04 gru 2008, 19:37

przewoz pisze:Windy? OK, były by dobre, ale są pochylnie.
Windy? chyba żartujecie tego nie chcą nawet sami niepełnosprawni, to jest uszczęśliwianie na siłę. Pochylnie są praktyczniejsze, bo
a) Nigdy się nie psują, chyba, że z całym tunelem/kładką.
b) Sika się raczej na prostym, a winda świetnie zasłanie od widoku z zewnątrz.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 04 gru 2008, 19:40

Czy te windy co są w 14WE poza pokazami były kiedykolwiek używane?

kajo
Posty: 2823
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 04 gru 2008, 19:41

O ile się ie mylę, to chyba się rozkładają i składają w przeciągu tylko 5 minut, dlatego są tak popularne.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 04 gru 2008, 19:50

gburek pisze:ale jak widać po 19WE
W EN57KM Mińsk powsadzał nawiewne, przez co kible zyskały nowy, odrzutowy wygląd ;) Ale szczerze powiem - jeszcze nie zdarzyło mi się odczuć działania tego cuda. Tylko słychać je z daleka.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 04 gru 2008, 20:22

Co Flirty i inne pociągi KM mają do tego tematu?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 05 gru 2008, 12:50

Zapewniam Cię że w 19WE jest to dużo lepiej rozwiązane, w końcu z czym jak z czym ale z tego rodzaju ogrzewaniem mają doświadczen
Jak jechałem kuszetką zrobioną przez Newag, to miałem nieco inne zdanie (mimo wszystko Medcom kiepsko rozwiązał regulację temperatury, ale zobaczymy co tym razem zdziałał).
Przede wszystkim 19WE dla SKM powinny mieć nawiewy na wejściach, działające jak kurtyny powietrzne. Flirty mają raczej namiastkę tych kurtyn, choć dziś ten nawiew nawet przyjemnie suszył moje nogawki ;)
Nie zwróciłem uwagi, czy takie nawiewy są. SKM zatrzymywać ma się przede wszystkim czesto i często otwierają się drzwi, więc rozwiązanie takie powinno być.

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 06 gru 2008, 23:06

W SKM na wewnętrznych wyświetlaczach przewija się taki napis: "Nieoficjalne forum pasażerów SKM www.szybkakolejmiejska.fora.pl ". Nie dziwne, że reklamują. Jak wszedłem to ostatnie posty z października :D
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 06 gru 2008, 23:38

Bernard pisze:W SKM na wewnętrznych wyświetlaczach przewija się taki napis: "Nieoficjalne forum pasażerów SKM www.szybkakolejmiejska.fora.pl ".
Wcześniej podobny napis pojawiał się dopiero po zjeździe na odstawcze. Ale jak widać tym razem ktoś porządnie namieszał bo przewija się przez całą drogę

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 07 gru 2008, 0:20

Bernard pisze:W SKM na wewnętrznych wyświetlaczach przewija się taki napis: "Nieoficjalne forum pasażerów SKM www.szybkakolejmiejska.fora.pl ". Nie dziwne, że reklamują. Jak wszedłem to ostatnie posty z października :D
Jedzie prywatą na kilometr z tym tekstem na wyświetlaczu.

Walas
Posty: 17252
Rejestracja: 17 cze 2008, 10:27
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Walas » 09 gru 2008, 16:11

ZTM pisze:2008-12-09 | Zmiana rozkładu jazdy SKM | Od dnia 14.12.br. (niedziela) wchodzi w życie nowy rozkład jazdy linii SKM S2.
http://www.ztm.waw.pl/skm_20081214.pdf
1069, 7722
Ulubione wozy: 5240, 5243, 6207
817, WKD, R1, S1

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 09 gru 2008, 16:38

W C będą nocować w Pruszkowie i Sulejówku czy zjeżdżać na pusto?
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Bernard
(MANiak3333)
Posty: 10808
Rejestracja: 09 sie 2006, 21:15
Lokalizacja: Legionowo/Rembertów

Post autor: Bernard » 09 gru 2008, 21:15

16:33 tłum oczekujących na stacji Ochota. Niestety nie wszystkim udało się wcisnąć do SKM. Na Śródmieściu jeszcze gorzej. Zostało dużo ludzi. Potem na Powiślu i Stadionie jakoś się dopchało ale na Wschodnim znów niezabieralny.
102,105,109,115,157,183,500,514,N21,N24,N63,N71,723,731,736,L-9,L10,L11,S2,S3,S9,RL,R2,R9

butcher
Posty: 41
Rejestracja: 03 lis 2006, 19:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: butcher » 09 gru 2008, 21:38

Bernard pisze:16:33 tłum oczekujących na stacji Ochota. Niestety nie wszystkim udało się wcisnąć do SKM. Na Śródmieściu jeszcze gorzej. Zostało dużo ludzi. Potem na Powiślu i Stadionie jakoś się dopchało ale na Wschodnim znów niezabieralny.
Tak to jest jak powstaje o tej porze 25-minutowa przerwa w tamtym kierunku. Mińsk o 16.25 z ochoty opóźniony o 20 minut. Łuków jadący za tą skm-ką też naładowany po dach, a opóźniony Mińsk już na luzaku.

ODPOWIEDZ