Tabor Kolei Mazowieckich

Moderator: JacekM

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 05 gru 2008, 9:23

Z tym przyspieszeniem to ciekawa sprawa bo w jednym miejscu pisza o przyspieszeniu "ogólnie" rzędu 0,8-1,1 m/s2 a w drugim w zakresie predkości 0 - 40 km/h co rewelacją nie jest bo "stare jednostki" w tym zakresie mają podobne wartości...
Nie, ze starych jednostek ponad 0,6 nie wyciągniesz. Tu da się wyciągnąć 0,8 (raczej nie więcej) ze względu na spore podniesienie mocy silników.
O eksperymencie z zabudowaniem silników AC w skorupę DC pisałem już jakiś czas temu, przetarg też dość stary już i rozstrzygnięty: do końca maja na torach pojawi się pierwsza jednostka z silnikami AC pod pokrywą EN57 ;) Ciekawi mnie jak to bedzie chodzić.

Ale teraz nieco złych newsów...
Pisaliśmy o przetargu na nowe lokomotywy. Czekałem uparcie na rozstrzygnięcie i....
GW:
Wczoraj wyszło za to na jaw, że nie wypalił kolejny przetarg na lokomotywy do pociągów piętrowych. Wkrótce ma być ogłoszony kolejny. Na razie przewoźnik musi wynajmować niezbyt nowoczesne lokomotywy od spółki PKP Cargo.

fidzio
Posty: 514
Rejestracja: 31 maja 2008, 15:29
Lokalizacja: KWRRB

Post autor: fidzio » 05 gru 2008, 9:32

przewoz pisze: Nie, ze starych jednostek ponad 0,6 nie wyciągniesz. Tu da się wyciągnąć 0,8 (raczej nie więcej) ze względu na spore podniesienie mocy silników.
O eksperymencie z zabudowaniem silników AC w skorupę DC pisałem już jakiś czas temu, przetarg też dość stary już i rozstrzygnięty: do końca maja na torach pojawi się pierwsza jednostka z silnikami AC pod pokrywą EN57 ;) Ciekawi mnie jak to bedzie chodzić.
Nie będe się kłócił ze specjalistą , ale wydaje mi się że te 0,8 to do 40 kibel ma. Ale zebym nie wygłaszał niesprawdzonych opinii dokonam pomiaru ile EN57 potrzebuje czasu aby się rozpędzić od 0 do 40 km/h na N2 wtedy będzie znane przyspieszenie w tym zakresie zmierzone empirycznie :) No i zadziwia nieco rozmach tych napraw - 10 jednostek do NG z modernizacją ! To chyba największa modernizacja klopów w historii KMów

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 05 gru 2008, 12:46

fidzio pisze:Nie będe się kłócił ze specjalistą , ale wydaje mi się że te 0,8 to do 40 kibel ma
Do 40km/h jedziesz głównie na "szeregu". Wtedy jednostka nie ma za dużej siły rozruchowej niestety. 0,8 będzie cięzkie do osiągnięcia, ale zmierz - ja teraz za rzadko jeżdżę w kabinach, żeby to stwierdzić, a to co mierzyłem to były przyspieszenia do 60 i 70km/h zawsze.

Awatar użytkownika
Adamq
Posty: 151
Rejestracja: 08 sie 2008, 19:11

Post autor: Adamq » 05 gru 2008, 22:07

Koleje Mazowieckie myślą o ..... uruchomieniu szopy w Sierpcu.
W kuluarach Urzedu Marszałkowskiego snuje się cień zakupu używanych szynobusów serii podobnej do VT627. Takie szynobusy użytkuje kolej austriacka.... czy trafią do SIERPCA????
Załączniki
starsza  odmiana VT627.jpg
ale podobne parametry trakcyjne jak VT627.1
nowsza odmiana VT627.jpg
coś w rodzaju VT627.2

Awatar użytkownika
gburek
Posty: 127
Rejestracja: 12 mar 2006, 21:52
Kontakt:

Post autor: gburek » 05 gru 2008, 22:17

Adamq pisze:Takie szynobusy użytkuje kolej austriacka.... czy trafią do SIERPCA????
Wąskotorowe 5090? :D
i po co tu nam mąci na naszym podwórku? :)

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 gru 2008, 22:18

Nie no, wąskotorowe to by było pewne przegięcie... :>
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 05 gru 2008, 22:20

Plany się tak snują od rozku przynajmniej. Nic się nie zmieniło w kwestii kasy :(

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 05 gru 2008, 22:22

O, to tak jak z ZTM i dwukierunkowcami - "koniecznie kupcie dwukierunkowce, koniecznie nie bierzcie na to ani grosza ekstra" :/
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
gburek
Posty: 127
Rejestracja: 12 mar 2006, 21:52
Kontakt:

Post autor: gburek » 05 gru 2008, 22:23

Mogliby sie z Arrivą dogadać ;) No i linie na linie do Brodnicy coś puścić :)
i po co tu nam mąci na naszym podwórku? :)

kajo
Posty: 2796
Rejestracja: 03 lut 2007, 16:17
Lokalizacja: Warszawa-Rakowiec

Post autor: kajo » 05 gru 2008, 22:35

Jeżeli to jest to samo czym jeździłem w Austrii z Mauthausen do Linzu to ja dziękuje. Tam się porozmawiać nie dało. Kibel przy tym to jest super cichy.
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3596
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 06 gru 2008, 7:22

gburek pisze:Mogliby sie z Arrivą dogadać ;) No i linie na linie do Brodnicy coś puścić :)
Brodnica jak Brodnica - ale bezpośrednie z Sierpca do Torunia i z Torunia do Płocka mozna by po dogadaniu się z Arriva puścić.
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
Adamq
Posty: 151
Rejestracja: 08 sie 2008, 19:11

Post autor: Adamq » 06 gru 2008, 14:02

8-(
5090..... wąskotorowy?? nie wiedziałem dla mnie to jest sensacja...... A tak ładnie prezentuje się na fotce

Faktycznie.... szerokość toru 760 mm

Awatar użytkownika
Adamq
Posty: 151
Rejestracja: 08 sie 2008, 19:11

Post autor: Adamq » 07 gru 2008, 20:29

Koleje Mazowieckie – KM” aktualnie posiadają: 189 sztuk Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych (EZT) w tym: EN-57, EN-71, EW-60, 11 sztuk autobusów szynowych, 10 szt. EZT Flirt oraz 37 sztuk wagonów piętrowych. Do 2015 roku planowany jest zakup kolejnych 109 nowoczesnych pociągów, w tym m.in. 20 sztuk czterowagonowych EZT-ów w ramach RPO WM 2007-2013, 16 sztuk czterowagonowych EZT-ów w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. Obecnie trwa procedura przetargowa dotycząca zakupu 11 nowych lokomotyw do składów push-pull. Spółka KM zamierza również zakupić dodatkowe wagony środkowe do składów pociągów „push-pull” oraz nowe jednoczłonowe i dwuczłonowe elektryczne szynobusy.
http://www.mazowieckie.com.pl/site.php5 ... 4/707.html

Te lokomotywy to.... Taurusy - Siemensa? czy TraXXXy - Bombardiera? a moze najnowsze dziecko Skody!!. 11 szt. to za mało.... potrzeba dodac do tego jeszcze 4 sztuki - awarie, wypadki, przeglądy okresowe.

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 07 gru 2008, 20:40

Skoro wagonów sterowniczych masz 11, to i tak masz 11 zestawów.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 07 gru 2008, 21:18

Błąd w rozumowaniu. Skoro nie masz lokomotyw puch-pull, to możesz mieć tyle zestawów, ile się lokomotyw uda wydzierżawić. Do skrajności typu lok+1 wagon włącznie.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

ODPOWIEDZ