Podsumowanie komunikacyjne w 2008

Moderator: Wiliam

Marcinos
Posty: 183
Rejestracja: 07 lut 2006, 18:24

Post autor: Marcinos » 30 gru 2008, 19:08

Czas podumować rok 2008.
Dla mnie największym plusem było wydłużenie czasu kursowania linii E-2 i 406, a największym minusem słynna akcja "myślnik, bezmyślnik" oraz nowe, "okazałe" wyświetlacze diodowe montowane w ikarusach.
Proboszcz powinien iść liczyć swoje owieczki.

Liczą się tylko marzenia i wysiłek, jaki się włoży by je zrealizować.

reserved
Posty: 14701
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 30 gru 2008, 19:13

Dla mnie osobiście największy + to poszerzenie komunikacji o wiele nowych rejonów, które nie posiadały dostępu dotychczas do komunikacji. Sam najbardziej ciesze się z 208, jej częstotliwości i trasy.
Najbardziej smucą mnie jednak nie tyle same zmiany, co ogólna polityka ZTM-u, przez którą różne zmiany zaszły.
Na minus także uważam prowadzenie bloga na stronie ZTMu.

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 30 gru 2008, 19:20

Akurat wczoraj z MeWą żeśmy dyskutowali na gg o tym ;) Ponieważ minusy zawsze się znajdą, skupiliśmy się na plusach:
- poszerzenie wspólnego biletu na aglomerację;
- linie mikrobusowe docierająe do nowych rejonów (IMHO to chyba najważniejsze);
- umowy wieloletnie dla przewoźników => wymiana taboru;
- rozwoj linii podmiejskich;
- zmiana taryfy;
- reforma nocna;
- rozwój P&R;
- trampas na W-Z
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10154
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 30 gru 2008, 19:26

Najbardziej smucą mnie jednak nie tyle same zmiany, co ogólna polityka ZTM-u, przez którą różne zmiany zaszły.
Myślę że ZTM też to smuci.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5342
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 30 gru 2008, 19:32

Niemal po całości porażka. Jedyny plus to tańsze bilety. W trasach i rozkładach - tragedia.
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
Frencher
Zgryźliwy Tetryk
Posty: 2689
Rejestracja: 21 gru 2005, 23:42

Post autor: Frencher » 30 gru 2008, 19:42

Siecool pisze: - rozwoj linii podmiejskich;
To akurat nie jest bezpośrednią zasługą ZTM. Wiem, że ZTM wszystko potem ubiera medialnie pod hasło że oni właśnie budują transport aglomeracyjny, ale kulisy takie różowe nie są.
Odwagą nie jest bycie takim jak inni - odwagą jest bycie sobą

Awatar użytkownika
Colony
Posty: 2932
Rejestracja: 05 sty 2006, 17:43
Lokalizacja: przychodzimy i dokąd zmierzamy?
Kontakt:

Post autor: Colony » 30 gru 2008, 19:43

TGM pisze:Niemal po całości porażka. Jedyny plus to tańsze bilety. W trasach i rozkładach - tragedia.
Oczywiście Ty mistrzu jak zwykle nic konstruktywnego. Ponarzekać na to co się dzieje na Mokotowie tylko umiesz, ale to już normalka jak widzę.
(podpis tymczasowy zanim nie znajdę czegoś niebanalnego co was zbije z pantałyku)

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7793
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 30 gru 2008, 19:45

Siecool pisze:reforma nocna;
W tym roku to drobnostki już tylko ;)

Na plus:
- zmiana trasy 185 na Marymoncie
- rozszerzenie wspólnego biletu
- mądra zmiana taryfy
- rozdział E-4 na dwie linie
- ukończenie budowy metra
- powolne, aczkolwiek zauważalne stopniowe polepszanie rozkładów wieczorem
Na minus:
- myślnik-bezmyślnik
- zmiany tras co chwilę
- zmiany rozkładów co chwilę
- niedasizm w sprawie rozkładów tramwajów co 5/10, poprzez niepotrzebne mnożenie linii tramwajowych
- nieprzystosowanie metra do zwiększonej liczby pasażerów
- wprowadzenie blogu na stronie ztm
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5342
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 30 gru 2008, 19:48

Colony pisze:
TGM pisze:Niemal po całości porażka. Jedyny plus to tańsze bilety. W trasach i rozkładach - tragedia.
Oczywiście Ty mistrzu jak zwykle nic konstruktywnego. Ponarzekać na to co się dzieje na Mokotowie tylko umiesz, ale to już normalka jak widzę.
Z pustego i Salomon... jak nie ma nic pozytywnego to co się dziwić... 164 może i na plus było, ale to i tak trochę mało, i żeby przystanki to to miało sensowne to nie... A zapotrzebowanie widać że jest (B-mol -> Wilanów, bo Bernardyńska to raczej nie całkiem...).
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
R-9 Chełmska
Posty: 7793
Rejestracja: 14 gru 2005, 20:15
Lokalizacja: Czerniaków/Rakowiec

Post autor: R-9 Chełmska » 30 gru 2008, 19:51

TGM pisze:B-mol -> Wilanów, bo Bernardyńska to raczej nie całkiem...).
Bernardyńska do SBM (najbliższego centrum handlowego/sklepu solidniejszego, aniżeli Hamann) musiała jeździć z niewygodną przesiadką, teraz ma własny autobus, co ludzie bardzo chwalą. Nie jeździ niezabieralny, ale kilka osób chętnych zawsze się znajdzie. Nie każdemu chce się iść Limanowskiego/Bonifacego/przez osiedle...
5290 - LINIĘ OBSŁUGUJE ZAKŁAD "CHEŁMSKA"
Najczęściej podróżuję: 2, 17, 33, 136, 141, 172, 186, 509, 518, N01, N32

Awatar użytkownika
TGM
Posty: 5342
Rejestracja: 14 gru 2005, 22:52

Post autor: TGM » 30 gru 2008, 19:55

W drugą stronę średnio 1-2 pasażer(ów)... Co tylko może potwierdzać, że co pół godziny to żałosna częstotliwość...
Miasto piętnastominutowe - czekaj piętnaście minut na przesiadkę.

Awatar użytkownika
slupek
Posty: 512
Rejestracja: 15 gru 2005, 6:10
Lokalizacja: Stegny

Post autor: slupek » 30 gru 2008, 20:03

Ja wymienię po jednym plusie i miusie (w mojej opinii najważniesze):
+ wprowadzenie linii na peryferia
- duży bałagan związany z informacją pasażerską

Awatar użytkownika
Poc Vocem
(volviak)
Posty: 3612
Rejestracja: 01 mar 2008, 13:15
Lokalizacja: al. Rzepy pospolitej

Post autor: Poc Vocem » 30 gru 2008, 20:17

Jak dla mnie najlepsze rzeczy to:
- podział E-4
- połowiczna reforma na Bielanach. Żeby tak wszystkie zawalające się wiadukty były równie pomocne...
- komunikacja na peryferiach. Ludziom się ta Solina należy...
A teraz minusy:
- pocięcie 503 (ja bym toto na Hallera albo Bródno tudzież Konwiktorską wysłał...).
- myślnik-bezmyślnik. Tak beznadziejnej informacji pasażerskiej dawno nie grali...
- to już bardziej do MZA niż ZTM, ale te wyświetlacze w Ikarusach... no, one są...
In times of eternal darkness / In times of peace and embrace / When the minstrel of atrophy mock us / There's need for love and there's need for death / Too late for understanding / Too late for your tears

Awatar użytkownika
zeus
Posty: 822
Rejestracja: 03 kwie 2008, 20:21

Post autor: zeus » 30 gru 2008, 20:23

Zgadzam się co do rozwinięcia komunikacji podmiejskiej, za to trzeba dać duży plus obecnej ekipie ZTM. Wspólny bilet to tez duży sukces, ale wspólnie wypracowany przez miasto i samorządy

[ Dodano: Wto 30 Gru, 2008 20:27 ]
A minusy to znaczne pogorszenie rozkładów 503 i 510, i wycofanie 101 z Tarchomina, Żerania i Nowodworów, bezsensowne cięcie rozkładów 144, rzadsze 500 i niepotrzebne dodawanie przystanków liniom przyśpieszonym
N64 DW.Centralny...-Płochocińska-Jana Kazimierza- PKP Nieporęt/Białobrzegi

526 BRÓDNO PODGRODZIE - SZCZĘŚLIWICE

Tak dla budowy parkingów Park & Ride

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10154
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23

Post autor: JacekM » 30 gru 2008, 20:28

Ja z wyraźnych negatywów mogę wskazać bałagan i brak koordynacji w tramwajach.
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

ODPOWIEDZ