Komunikacja miejska w Wawrze

Moderator: Wiliam

Maro D.
Posty: 238
Rejestracja: 14 gru 2005, 15:08
Lokalizacja: Gocławski Klan Samorządowy
Kontakt:

Post autor: Maro D. » 24 gru 2005, 12:59

Rosa pisze:Na razie to parkingowcy na dobre zablokowali zwykle poszerzenie Bora.
Nie aż tak na dobre. W I kwartale 2006 roku zaczną poszerzać.
Gocławska linia mikrobusowa:

211 Gocław, Bora - Komorowskiego, Jugosłowiańska, Fieldorfa, Umińskiego, Rechniewskiego, Nowaka - Jeziorańskiego, Żymirskiego, Motorowa, Poligonowa, Grenadierów, Grochowska, Praga Płd. - Ratusz

Bo fantazja jest od tego O-)

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 28 gru 2005, 17:59

Bastian pisze: Mijają dwa tygodnie od uruchomienia linii. Jak wygląda frekwencja? Jakie macie obserwacje?
- zawsze 4,5 minut na plusie, z powodu mijania większości przystanków stałych i nikłych wymian pasażerskich,
- frekwencja z granicach 0-10 osób, w tym głównie przypadkowi - Ci ktorzy czekają na 115 w Marysinie, by dojechać do Cm. Ofiar Wojny, Rolnicznej lub Kajki - a 305 przyjeżdża zawsze wcześniej oraz przypadkowi czekający na 521, by podjechać z Falenicy np. do Radości
- mija prawie miesiąc od uruchomienia linii, a sporo ludzi robi nadal minę jakby linię widzieli pierwszy raz
- nie ma chyba obecnie bardziej deficytowej linii; 305 jest puste prawie tak samo na każdym odcinku swojej dość długiej trasy, pochłaniającej 3 cenne wozy (ciekawe skąd wzięte)

Ikarus 5780
Posty: 791
Rejestracja: 26 gru 2005, 19:36
Lokalizacja: Marki / Saska Kępa

Post autor: Ikarus 5780 » 28 gru 2005, 18:03

Andrzej pisze:
Bastian pisze: Mijają dwa tygodnie od uruchomienia linii. Jak wygląda frekwencja? Jakie macie obserwacje?
- zawsze 4,5 minut na plusie, z powodu mijania większości przystanków stałych i nikłych wymian pasażerskich,
- frekwencja z granicach 0-10 osób, w tym głównie przypadkowi - Ci ktorzy czekają na 115 w Marysinie, by dojechać do Cm. Ofiar Wojny, Rolnicznej lub Kajki - a 305 przyjeżdża zawsze wcześniej oraz przypadkowi czekający na 521, by podjechać z Falenicy np. do Radości
- mija prawie miesiąc od uruchomienia linii, a sporo ludzi robi nadal minę jakby linię widzieli pierwszy raz
- nie ma chyba obecnie bardziej deficytowej linii; 305 jest puste prawie tak samo na każdym odcinku swojej dość długiej trasy, pochłaniającej 3 cenne wozy (ciekawe skąd wzięte)
byłem na 305 kilka tygodni temu trekwencja porażająca na Strusia wsiada 4-5 osób i na trasie prawie nikt. A z powrotem jedzie z 10-12 osób które wsiadają na całej trasie i wysiadają przeważnie na od Łysakowkiej do Strusia.
"Należy się zmieniać, by jakim jest się pozostać."


Marcovia Marki

Krzysiek_S
Posty: 5092
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 28 gru 2005, 18:15

Z tą nie wiedzą pasażerów bym polemizował,teraz np.ludzie z Traktu nie czekają na 142 który mają za dwie minuty,tylko wsiadają do 305,a na początku było inaczej.
Tak było we wtorek kurs o 11:54 z przystanku Lucerny,na każdym przystanku ktoś wsiadał,nawet na Spadowej.
Uzbierało się gdzieś koło 15-17 osób i to większy odsetek nie"moherowy".A gdzie wysiedli?
Nie mówie że zawsze 305 ma taką frekwencje,mie to zaskoczyło,chociaż to i tak mało ale więcej niż na początku.Oczywiście są kursy które obecnie widuje z frekwencją 2-7 osobową.
Tylko powiem że ten kurs był między kursem 702 o 11:38 a kursem 142 o 11:56.

reserved
Posty: 14640
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 28 gru 2005, 18:19

Witam, pisze bo mi taki pomysl wpadl do glowu odnosnie lepszego polaczenia do centrum z walu miedzeszynskiego, niewiem czy jest on dobry, ale zawsze pomyslec mozna ;)
a chodzi mi o to ze 146 i 147 na wiekszosci trasy sie dubluja i obie jada do wschodniego, zadna nie jedzie do centrum, a na waszyngtona 3/4 osob wysiada i przesiada sie do innego autobusu
w zwiazku z tym proponuje tak:
146 FALENICA -...Wal Miedzeszynski - Trasa Lazienkowska - Plac Na Rozdrozu - Plac trzech Krzyzy - Nowy Swiat - Al. Jerozolimskie - DW . CENTRALNY, albo ewentualnie dalej do DW. ZACHODNIEGO
147 MIEDZYLESIE -...Wal Miedzieszynski - Francuska - Al. Zieleniecka - Kijowska - DW. WSCHODNI
523 Likwidacja linii lub jej skrocenie, proponowana trasa:
OLSZYNKA - Al Jerozolimskie - Most Poniatowskiego - Nowy Swiat - Pl Trzech Krzyzy - Trasa Lazienkowska - Al. Jerozolimskie - Al. Prymasa Tysiaclecia - Kasprzaka - Polczynska - Karolin
155 wziamian na nowe bemowo, gdyz tam nie potrzebna linia przyspieszona bo i tak swiatla daja o sobie znac i sie i tak jedzie wolno, a ostatnio jest tam troche skrzyzowan i jednoczesnie punktow przesiadkowych
a dodatkowo jak dokoncza trasie siekierkowska do plowieckiej, proponuje zmienic 359 w przyspieszona linie okresowa 459 na trasie:
METRO POLITECHNIKA - (po trasie 359_ - Trasa Siekierkowska - Plowiecka - : i dalej niewiem moze na docelowa petle aktualnej linii 305 w okolicach marysina wawerskiego
305 - Likwidacja Linii

to sa tylko moje propozycje, a wy sie wypowiadajcie :)
aaa i proponuje zmiane czestotliwosci tych linii
ponizej bedzie kolejno: DP szczyt/DP miedzyszczyt i godziny wieczorne / DS
146 15/20/20
147 15/25/30
523 15/20/20
155 jak obecnie
a potem
459 ew. 10/20/-

Ikarus 5780
Posty: 791
Rejestracja: 26 gru 2005, 19:36
Lokalizacja: Marki / Saska Kępa

Post autor: Ikarus 5780 » 28 gru 2005, 18:19

Moje zdanie jest takie żeby zostawić 305 jeszcze kilka miechów (najwyżej 2) i zobaczyć jak się wyklaruje sytacja jeśli będzie to samo to zlikwidować i zrobić coś pożytecznego.
"Należy się zmieniać, by jakim jest się pozostać."


Marcovia Marki

Ikarus 5780
Posty: 791
Rejestracja: 26 gru 2005, 19:36
Lokalizacja: Marki / Saska Kępa

Post autor: Ikarus 5780 » 28 gru 2005, 18:21

djmc100 pisze:Witam, pisze bo mi taki pomysl wpadl do glowu odnosnie lepszego polaczenia do centrum z walu miedzeszynskiego, niewiem czy jest on dobry, ale zawsze pomyslec mozna ;)
a chodzi mi o to ze 146 i 147 na wiekszosci trasy sie dubluja i obie jada do wschodniego, zadna nie jedzie do centrum, a na waszyngtona 3/4 osob wysiada i przesiada sie do innego autobusu
w zwiazku z tym proponuje tak:
146 FALENICA -...Wal Miedzeszynski - Trasa Lazienkowska - Plac Na Rozdrozu - Plac trzech Krzyzy - Nowy Swiat - Al. Jerozolimskie - DW . CENTRALNY, albo ewentualnie dalej do DW. ZACHODNIEGO
147 MIEDZYLESIE -...Wal Miedzieszynski - Francuska - Al. Zieleniecka - Kijowska - DW. WSCHODNI
Nie zauważasz jednej ważnej rzeczy - obie się do Wschodniego dublują i obie mają frekwencję. Po co dziadkom z działek dojazd do Centrum jak mieszkają na Pradze Płd.
"Należy się zmieniać, by jakim jest się pozostać."


Marcovia Marki

reserved
Posty: 14640
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 28 gru 2005, 18:22

Krzysztof Sokołowski pisze:Z tą nie wiedzą pasażerów bym polemizował,teraz np.ludzie z Traktu nie czekają na 142 który mają za dwie minuty,tylko wsiadają do 305,a na początku było inaczej.
Tak było we wtorek kurs o 11:54 z przystanku Lucerny,na każdym przystanku ktoś wsiadał,nawet na Spadowej.
Uzbierało się gdzieś koło 15-17 osób i to większy odsetek nie"moherowy".A gdzie wysiedli?
Nie mówie że zawsze 305 ma taką frekwencje,mie to zaskoczyło,chociaż to i tak mało ale więcej niż na początku.Oczywiście są kursy które obecnie widuje z frekwencją 2-7 osobową.
Tylko powiem że ten kurs był między kursem 702 o 11:38 a kursem 142 o 11:56.
a moze rozpoznac w jakim czasei jezdzi najwiecej ludzi i zostawic tylko wtedy, w pozostalych godzinach zlikwidowac

reserved
Posty: 14640
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 28 gru 2005, 18:24

Ikarus 5780 pisze:
djmc100 pisze:Witam, pisze bo mi taki pomysl wpadl do glowu odnosnie lepszego polaczenia do centrum z walu miedzeszynskiego, niewiem czy jest on dobry, ale zawsze pomyslec mozna ;)
a chodzi mi o to ze 146 i 147 na wiekszosci trasy sie dubluja i obie jada do wschodniego, zadna nie jedzie do centrum, a na waszyngtona 3/4 osob wysiada i przesiada sie do innego autobusu
w zwiazku z tym proponuje tak:
146 FALENICA -...Wal Miedzeszynski - Trasa Lazienkowska - Plac Na Rozdrozu - Plac trzech Krzyzy - Nowy Swiat - Al. Jerozolimskie - DW . CENTRALNY, albo ewentualnie dalej do DW. ZACHODNIEGO
147 MIEDZYLESIE -...Wal Miedzieszynski - Francuska - Al. Zieleniecka - Kijowska - DW. WSCHODNI
Nie zauważasz jednej ważnej rzeczy - obie się do Wschodniego dublują i obie mają frekwencję. Po co dziadkom z działek dojazd do Centrum jak mieszkają na Pradze Płd.
chodzilo mi o to Ze juz gdzies byl o tym watek, i ludzie narzekali ze musza sie przesiadac, a nawet i dziadkowie jak chca do centrum to pojada wygodnie jednym autobusem bez przesiadki, a chodzilo mi o to zeby np 147 zwiekszyc czestotliwosc, moze nawet lepsza niz napisalem

Ikarus 5780
Posty: 791
Rejestracja: 26 gru 2005, 19:36
Lokalizacja: Marki / Saska Kępa

Post autor: Ikarus 5780 » 28 gru 2005, 18:26

djmc100 pisze:
Krzysztof Sokołowski pisze:Z tą nie wiedzą pasażerów bym polemizował,teraz np.ludzie z Traktu nie czekają na 142 który mają za dwie minuty,tylko wsiadają do 305,a na początku było inaczej.
Tak było we wtorek kurs o 11:54 z przystanku Lucerny,na każdym przystanku ktoś wsiadał,nawet na Spadowej.
Uzbierało się gdzieś koło 15-17 osób i to większy odsetek nie"moherowy".A gdzie wysiedli?
Nie mówie że zawsze 305 ma taką frekwencje,mie to zaskoczyło,chociaż to i tak mało ale więcej niż na początku.Oczywiście są kursy które obecnie widuje z frekwencją 2-7 osobową.
Tylko powiem że ten kurs był między kursem 702 o 11:38 a kursem 142 o 11:56.
a moze rozpoznac w jakim czasei jezdzi najwiecej ludzi i zostawic tylko wtedy, w pozostalych godzinach zlikwidowac
na to niestety nie ma reguły. Poza tym po co autobus ma jeździć godzinach załóżmy 9 14 17 to będzie problem z rozkładem i z kierowcą (ma zjeżdżać do R-10 czy nie). W ogóle jakby co ja bym dał na tą linię Grodzisk - on ma beznadziejnie wolne autobusy kierowcy zresztą też się nie spieszą nigdy, a 305 ma tak ułożony rozkład że można jechać 40 całą trasę i jest się o czasie albo i przed. Tylko niestety to nie wina rozkładu tylko frekwencji.
"Należy się zmieniać, by jakim jest się pozostać."


Marcovia Marki

Ikarus 5780
Posty: 791
Rejestracja: 26 gru 2005, 19:36
Lokalizacja: Marki / Saska Kępa

Post autor: Ikarus 5780 » 28 gru 2005, 18:28

djmc100 pisze: chodzilo mi o to Ze juz gdzies byl o tym watek, i ludzie narzekali ze musza sie przesiadac, a nawet i dziadkowie jak chca do centrum to pojada wygodnie jednym autobusem bez przesiadki, a chodzilo mi o to zeby np 147 zwiekszyc czestotliwosc, moze nawet lepsza niz napisalem
ok rozumiem ale zobacz jak chcą się przesiadać w godzinach szczytu to mają 359 które jest beznadziejnie puste poza tym nawet jak ludzie wsiadają do 359 to na pewno w najmniejszym stopniu na przystankach pokrywających się z 146 i 147 (jeszcze może na Zwoleńskiej). Poza tym jeśli chodzi o reformę 147 to jedyne co należy zrobić to wycofać z Radości.
"Należy się zmieniać, by jakim jest się pozostać."


Marcovia Marki

reserved
Posty: 14640
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 28 gru 2005, 18:28

ale mi o to niechodzilo, ja niestety nie mieszkam w tym rejonie i mimo ze interesuje sie tamtejsza komunikacja bo tam czesto jezdze do cioci (mieszka w miedzeszynie) to akurat w grudniu tam jeszcze nie mialem okazji byc ale z tego co mowicie to mi chodzilo o to zeby podpatrzec czy np miedzy 9 a 14 jest wiecej niz w porannym szczycie, czy np puscic tylko w godz 8-16 bo pozniej juz nie ma zapotrzebowania

reserved
Posty: 14640
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 28 gru 2005, 18:31

Ikarus 5780 pisze:
djmc100 pisze: chodzilo mi o to Ze juz gdzies byl o tym watek, i ludzie narzekali ze musza sie przesiadac, a nawet i dziadkowie jak chca do centrum to pojada wygodnie jednym autobusem bez przesiadki, a chodzilo mi o to zeby np 147 zwiekszyc czestotliwosc, moze nawet lepsza niz napisalem
ok rozumiem ale zobacz jak chcą się przesiadać w godzinach szczytu to mają 359 które jest beznadziejnie puste poza tym nawet jak ludzie wsiadają do 359 to na pewno w najmniejszym stopniu na przystankach pokrywających się z 146 i 147 (jeszcze może na Zwoleńskiej). Poza tym jeśli chodzi o reformę 147 to jedyne co należy zrobić to wycofać z Radości.
ale posluchaj, 359 jest puste bo ma beznadziejna trase, takto 146 by jezdzilo lazienkowska i by znacznie szybciej pokonalo te trase a nie stalo w korku gdzies na czerniakowie czy w tamtych okolicach, a 359 ma beznadziejna trase dlatego proponuje ja zmienic chociaz z ta trasa siekierkowska tez beznadziejnie bo jest mnostwo autobusow ktorym i sie dojedzie do metra z rembertowa m in 408, 515 i inne i znacznie szybciej bo trasa lazienkowska

a ze 147 to masz racje calkowita

Ikarus 5780
Posty: 791
Rejestracja: 26 gru 2005, 19:36
Lokalizacja: Marki / Saska Kępa

Post autor: Ikarus 5780 » 28 gru 2005, 18:32

djmc100 pisze:ale mi o to niechodzilo, ja niestety nie mieszkam w tym rejonie i mimo ze interesuje sie tamtejsza komunikacja bo tam czesto jezdze do cioci (mieszka w miedzeszynie) to akurat w grudniu tam jeszcze nie mialem okazji byc ale z tego co mowicie to mi chodzilo o to zeby podpatrzec czy np miedzy 9 a 14 jest wiecej niz w porannym szczycie, czy np puscic tylko w godz 8-16 bo pozniej juz nie ma zapotrzebowania
tak dokładnie to nie wiem kilka razy jeździłem 305 ale raczej nie później jak o 15 (choć wtedy też jeździło puste) a jeśli masz rację to można tak zrobić - byłyby 3 maratony.
"Należy się zmieniać, by jakim jest się pozostać."


Marcovia Marki

reserved
Posty: 14640
Rejestracja: 27 gru 2005, 17:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: reserved » 28 gru 2005, 18:32

jakie 3 maratony?

Zablokowany