KM po ukończeniu budowy pierwszej linii Metra

Moderator: Wiliam

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 20 sty 2009, 17:54

Harry pisze:Biorąc pod uwagę dodatkowo nabite pod sufit 112 pasażerami z Bemowa
Hm, Bemowo będzie jeździć 112 do metra Słodowiec, :-? byłbym mocno zaskoczony, pn. Piaski, pd. Chomiki tak ale PŚ, mają inne rozwiązanie w kierunku Centrum.

fraktal
Posty: 5502
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 20 sty 2009, 18:00

Kra pisze:A dlaczego nie? Jakoś ludzi tam trzeba dowieźć i to którędy dojadą jest nieco wtórne, jest sporo busów fakt, ale uważam, iż można by je lepiej wykorzystać, takie 195, 178 czy 222 i tak przejeżdża Traktem i dalej na północ jest pustawe, akurat przed potencjalnymi pasażerami. To co piszę co chęć zabrania choć trochę ludzi z metra i tylko, albo aż, tyle.
Zapominasz, że jak będzie E-1, to dla ZTM-u będzie kolejny pretekst do pocięcia 116, a wtedy stracą głównie ci, którzy do E-1 nie mają dostępu. Poza tym, jak ktoś nie lubi dużego tłoku w metrze, to może wysiąść przy placu Bankowym i przesiąść się w E-2. Do stacji Ratusz tłok nie jest aż tak wielki (choć zaznaczam, że rzadko jeżdżę metrem o szóstej, siódmej rano do Centrum, więc być może jestem pewnych faktów nieświadomy).

Kra
Posty: 1941
Rejestracja: 16 lut 2006, 9:28
Lokalizacja: Żoliborz/Bielany

Post autor: Kra » 20 sty 2009, 18:06

fraktal pisze:Zapominasz, że jak będzie E-1, to dla ZTM-u będzie kolejny pretekst do pocięcia 116, a wtedy stracą głównie ci, którzy do E-1 nie mają dostępu. Poza tym, jak ktoś nie lubi dużego tłoku w metrze, to może wysiąść przy placu Bankowym i przesiąść się w E-2. Do stacji Ratusz tłok nie jest aż tak wielki (choć zaznaczam, że rzadko jeżdżę metrem o szóstej, siódmej rano do Centrum, więc być może jestem pewnych faktów nieświadomy).
Po 7 (7.30) jest zadyma już od najdalej Gdańskiego - dlatego jeżdżę 116, dłużej ale dojeżdzam do pracy "świeższy".
A co do nowej linii - zadaniem ZTM jest usługa komunikacyjna o dobrych parametrach jakościowych, my możemy co najwyżej im coś podpowiadać, przestałem przyjmować tłumaczenia o braku środków patrząc na pewne idiotyzmy władz miasta (np. Stadion dla ITI - Legia).
Ja kończę dyskusję. Pzdr i oby zmiany wyszły nam na dobre. ;-)

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 20 sty 2009, 18:15

fraktal pisze:Na Krakowskim Przedmieściu i tak jest już dużo autobusów, które generują spory ruch i mogą stwarzać niebezpieczeństwo choćby dla niewidomych studentów.
Chyba sobie żarty stroisz. To jak strasznie niebezpiecznie musiało być parę lat temu, gdy tych linii było zdrowo więcej...
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

fraktal
Posty: 5502
Rejestracja: 17 gru 2005, 12:03

Post autor: fraktal » 20 sty 2009, 18:23

JacekM pisze:Chyba sobie żarty stroisz. To jak strasznie niebezpiecznie musiało być parę lat temu, gdy tych linii było zdrowo więcej...
I było, zwłaszcza dla tych, którzy nie chcieli bądź nie mogli korzystać z przejścia podziemnego. Nie mam zamiaru się nad tym dłużej rozwodzić.

Marcinos
Posty: 183
Rejestracja: 07 lut 2006, 18:24

Post autor: Marcinos » 20 sty 2009, 18:39

Likwiduje się na Bemowie 106 która była doskonałym połączeniem w relacji Bemowo - Metro Młociny. Zostawia się 5 zapewne obsługiwaną nadal przez solówki z częstotliwością do d.... Ciekawie będzie to wyglądało.
Proboszcz powinien iść liczyć swoje owieczki.

Liczą się tylko marzenia i wysiłek, jaki się włoży by je zrealizować.

Awatar użytkownika
8917
Posty: 1279
Rejestracja: 19 mar 2007, 19:48
Lokalizacja: Łuków/Warszawa

Post autor: 8917 » 20 sty 2009, 19:24

ZTM poinformował o zmianach na swojej stronie. Nie różni się to za wiele od tego co napisał Molo, ale jest trochę więcej informacji o samych zmianach, a także o koordynacji i przystankach NŻ. ;-)
ZTM pisze:Szybciej do metra

Ułatwienie dojazdu do bielańskich stacji podziemnej kolejki oraz poprawa połączeń lokalnych na terenie Bielan - to główne założenia projektu zmian w komunikacji autobusowej, które wejdą w życie już od 2 lutego.

Propozycje zmian były konsultowane przez ZTM zarówno z mieszkańcami Warszawy jak i urzędami dzielnicowymi np. na Bielanach i Żoliborzu. Konsultacje były prowadzone również przez gazety lokalne. Przygotowanie ostatecznego projektu zmian poprzedzone było także szczegółowymi badaniami ankietowymi, które zostały przeprowadzone wśród pasażerów komunikacji miejskiej przez profesjonalną firmę badawczą ABR SESTA. W pierwszej połowie października jej 18 ankieterów przepytało prawie 420 mieszkańców Bielan. Wywiady były prowadzone z osobami mieszkającymi w różnych częściach dzielnicy.

Oto szczegóły zmian:

Linia 103 zostanie skierowana na zmienioną trasę:
PL. WILSONA - Krasińskiego (bez podjazdów do Wisłostrady) - Powązkowska - al. Armii Krajowej - Broniewskiego - Jarzębskiego - al. Zjednoczenia - Kasprowicza - METRO MŁOCINY
Będzie będzie kursowała częściej: co 12 min. w szczycie (obecnie co 20), co 15 min. w międzyszczycie (obecnie co 20) i co 20 min. w święto (obecnie co 20).
Linia połączy Broniewskiego ze stacją metra STARE BIELANY oraz zapewni połączenia lokalne wewnątrz Bielan. Na odcinku trasy do Młocin (UKSW) linia 103 została zastąpiona przez kursującą z większą częstotliwością linię 114 (na ul. Przy Agorze zostanie zastąpiona przez linię 106).

Linia 105 będzie miała krótszą trasę:
PL. TRZECH KRZYŻY - ... - STARE BEMOWO
Częstotliwość: 15 min. w szczycie, 20 min. w międzyszczycie i w święto.
Linia 105 będzie nadal łączyła Stare Bemowo i ul. Lazurową ze Śródmieściem. Na Nowym Bemowie zastąpi ją linia 122.

Linia 106 zostanie skierowana na trasę zmienioną:
OKĘCIE - ... - Sokratesa - Przy Agorze - Marymoncka - Pułkowa - ... - MŁOCINY-UKSW
Autobusy będą kursowały co 20 min. w szczycie, co 30 min. w międzyszczycie i w święto.
Linia zastąpi 103 na ul. Przy Agorze.

Linia 112 będzie kursowała inną trasą:
KAROLIN - ... - Powstańców Śląskich (prosto, z pominięciem ul. Wrocławskiej) - al. Reymonta - Żeromskiego - Słowackiego - al. Armii Krajowej - ... - CH MARKI
Zwiększy się częstotliwość kursowania linii: 10 min. w szczycie (obecnie 15), 12 min. w międzyszczycie (obecnie 20) i 15 min. w święto (obecnie 20).
Na nowym odcinku trasy linia zapewni połączenie Bemowa z centralną częścią Bielan (ul. Żeromskiego) i linią metra (stacja SŁODOWIEC). Połączenie ul. Broniewskiego z Bemowem realizują linie tramwajowe 28 i 35. W relacji: ul. Broniewskiego - Bródno linia została zastąpiona przez linię 114, a na ul. Wrocławskiej przez linię 122. Dzięki takiej korekcie trasy pasażerowie otrzymają proste połączenie między: Bemowem, Bielanami i Targówkiem.

Linia 121 zostanie skierowana na trasę zmienioną:
CHOMICZÓWKA - ... - Marymoncka - Podleśna - GWIAŹDZISTA
Będzie kursowała z częściej: co 15 min. w szczycie (obecnie co 20), 20 min. w międzyszczycie i w święto (obecnie co 30).
Dzięki skierowaniu linii ul. Podleśną (bez objazdu Marymontu), linia zapewni szybszy dojazd z Bielan do szkół na Marymoncie. Na odcinku: Chomiczówka - ul. Broniewskiego - pl. Wilsona linia została zastąpiona przez kursującą z wyższą częstotliwością 114. Obsługę ciągu ulic: Gdańska - Hłaski - Rudzka przejmie linia 205.

Linia 122 będzie kursowała stałą trasą:
OS. GÓRCZEWSKA - Lazurowa - Kaliskiego - Radiowa - Wrocławska - Piastów Śląskich - Powstańców Śląskich - Kochanowskiego - Rudnickiego - gen. Maczka - Powązkowska - Krasińskiego - pl. Wilsona - Mickiewicza - Potocka - GWIAŹDZISTA
Autobusy linii 122 będą kursowały co 10-12 min. w szczycie, co 15 min. w międzyszczycie i co 20 min. w święto.
Wydłużenie trasy linii 122 do osiedla Górczewska pozwoli poprawić połączenie WAT-u i węzła przesiadkowego Osiedle Górczewska z północną częścią miasta.

Linia 132 będzie kursowała na zmienionej trasie:
SKARBKA Z GÓR - ... - most Grota-Roweckiego - al. Armii Krajowej - METRO MARYMONT
Autobusy będą podjeżdżały na przystanki: co 10-15 min. w szczycie, w międzyszczycie i w święto.
Linia umożliwi dojazd z osiedla Derby do metra. Obsługę odcinka przebiegającego przez Bielany przejmie linia 103.

Uruchomiona zostanie linia 205, która będzie kursowała na trasie:
GWIAŹDZISTA - Podleśna - Klaudyny - Rudzka - Hłaski - Gdańska - Słowackiego -Mickiewicza - al. Wojska Polskiego - al. Jana Pawła II - RONDO RADOSŁAWA
Planowana częstotliwość kursowania: 20 min. w dzień powszedni, 30 min. w święto.
Nowa linia poprawi obsługę ul. Mickiewicza, zapewniając zarówno dodatkowe połączenie z pl. Wilsona jak i nowe połączenie z pl. Grunwaldzkim i rondem "Radosława". Zapewni także obsługę ciągu ulic: Rudzka - Hłaski - Gdańska. W przypadku opóźnienia w wykonaniu, przez Zarząd Dróg Miejskich, prac drogowych przystosowujących al. Wojska Polskiego do ruchu autobusowego linia 205 zostanie uruchomiona na trasie objazdowej: Krasińskiego - Popiełuszki.

Linia 701 zostanie połączona z linią 210 w jedną linię 701 kursującą na trasie:
METRO MŁOCINY - Kasprowicza - Sokratesa - Wólczyńska - Opłotek - Palisadowa -Wóycickiego - Wólczyńska - Estrady (w wybranych kursach podjazdy do Bramy Zachodniej Cmentarza Północnego) - Partyzantów - Akacjowa - Wiślana - ZACHODNIA (powrót: Wiosenna - Kolejowa - Wiślana)
Linia będzie kursowała co 20 min. w szczycie, co 30 min. w międzyszczycie i w święto.
Skierowanie linii do stacji metra MŁOCINY poprawi połączenie Łomianek z centrum Warszawy.

Trasy linii 114, 185 i 195 zostaną wprowadzone jako stałe. Dodatkowo zlikwidowane zostaną kursy skrócone linii 116, które zostaną zastąpione przez linię 112 na zmienionej trasie. Zwiększona zostanie też częstotliwość kursowania linii 110 do 15 min. w szczycie (obecnie 20) i 20 min. w międzyszczycie (obecnie 30).


Linie w nowym układzie będą miały, na poszczególnych odcinkach, skoordynowane ze sobą rozkłady jazdy. Koordynacja zostanie wprowadzona na następujących odcinkach:

PL. WILSONA - GEN. MACZKA (dwukierunkowo) - linie 103 i 122
BOGUSŁAWSKIEGO - MOŚCISKA (dwukierunkowo) - linie: 110 i 708
PRZYBYSZEWSKIEGO / ANDERSENA - ŻEROMSKIEGO (dwukierunkowo w wybranych okresach) - linie: 112 i 116
BAZYLIAŃSKA - ŻERAŃ FSO (w kierunku Bielan, w wybranych okresach) - linie: 112 i 114
RADIOWA - PIASTÓW ŚLĄSKICH (dwukierunkowo w wybranych okresach) - linie: 122 i 507
na przystanku SKARBKA Z GÓR 01 / 02 (w wybranych okresach) - linie: 132 i 527


W związku z niewielkim wykorzystaniem przez pasażerów część przystanków będzie miała zmieniony charakter. Staną się przystankami "na żądanie".

•ANNY JAGIELLONKI 02 (linie: 106 i 114; w terminie późniejszym linia 181);
•CMENTARZ PŁN.-BRAMA GŁ. 01 i 02 (w terminie późniejszym linia 181);
•CMENTARZ PŁN.-BRAMA PŁN. 01 i 02 (w terminie późniejszym linia 181);
•DANKOWICKA 01 i 02 (w terminie późniejszym linia 181);
•DZIERŻONIOWSKA 01 i 04 (linie: 106 i 114; w terminie późniejszym linia 181);
•GEN. MACZKA 01 i 03 (linia 103);
•KSIĘŻYCOWA 01 i 02 (linie: 110 i 712);
•OKNICKA 01 i 02 (linia 132; w terminie późniejszym linie: 120 i 732);
•PALISADOWA 01 i 02 (linie: 170 i 701);
•RADIOWO 01 i 02 (linie: 110 i 712);
•TOŁSTOJA 01 i 02 (linie: 106, 114, 121 i 712);
http://www.ztm.waw.pl/bielany0109.php
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27441
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 20 sty 2009, 19:33

ZTM pisze:Dodatkowo zlikwidowane zostaną kursy skrócone linii 116, które zostaną zastąpione przez linię 112 na zmienionej trasie.
Jak żyję, nie widziałem na Aspekcie 112. (-X (-(
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Rosa
Posty: 4598
Rejestracja: 20 gru 2005, 14:47
Lokalizacja: os Wilga

Post autor: Rosa » 20 sty 2009, 19:43

Czyli ze 112 ludzie się teraz bedą musieli przesiadać na (wg metra) nieprzesiadkowej stacji Słodowiec.
To się ludzie z Żeromskiego ucieszą z poprawy.

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 20 sty 2009, 20:04

Rosa pisze:Czyli ze 112 ludzie się teraz bedą musieli przesiadać na (wg metra) nieprzesiadkowej stacji Słodowiec.
Zawsze mogą jeszcze spróbować na Parku Kaskada... (wiem głupie rozwiązanie)

ness
Posty: 1029
Rejestracja: 13 lut 2007, 20:19
Lokalizacja: pro-Q3dm6

Post autor: ness » 20 sty 2009, 22:05

rubeus pisze:MW jeśli już to na stokłosach niż na imielinie - popatrz sobie na mapę
- zwłaszcza, ze tam jest już ułomny, bo ułomny parking P+R
A czy ja pisalem na ktora stacje dokladnie? ;>
Napisalem tylko ze, nie przez wilanowska do dw poludniowego ale na ursynow (szeroko pojety).
rubeus pisze:Nowokabacka nie będzie miała połączenia z ul. Gąsek, nad tą ulicą będzie przechodzić wiaduktem, to raz
Ktos kiedys chyba postowal plany tej drogi, chyba nawet ty i dam sobie reke uciac, ze polaczenie z ul. gasek bylo w jednym poziomie ze skretnymi relacjami w kazdym kierunku.
Cos sie zmienilo od tamtego czasu? Jak masz dostep to zarzuc nowsza wersje.
Połączylibyśmy w ten sposób trzy w jednym - dowóz do metra, do urzędu dzielnicy i do węzła przesiadkowego.
Co do wezla to nie wiadomo jak bedzie wygladala komunikacja w wilanowie po wprowadzeniu zbiorkomu do MW. Gdzie beda konczyc linie jadace al. rzeczpospolitej i jakie ktore to beda.
Czy zp wilanow dalej bedzie najwazniejszym wezlem przesiadkowym, czy nie zostanie zdegradowany.
Nie mieszalbym glownej funkcji dowozowej do M z dojazdem do ratusza, z ktorej korzystac bedzie kilkanascie razy mniej osob. Imo jesli mialo by to gdzies jechac w kier wilanowa, to powinno kierowac sie na jakies CH, jesli takowe wreszcie kolo MW powstanie. Jesli przy okazji wypadnie to kolo ratusza to fajnie, jesli nie to nie :>
Czy zabudowa (terazniejsza lub realna przyszla) terenow dalej na wschod od przyczolkowej nie kwalifikuje sie na dowozowke?

do moderki
mozna to gdzies w lepsze miejsce przeniesc?

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 20 sty 2009, 22:09

Marcinos pisze:Likwiduje się na Bemowie 106 która była doskonałym połączeniem w relacji Bemowo - Metro Młociny. .
No i po co do jasnej Anielki to Bemowo ma jeździć na te Młociny? Żeby pojechać metrem do Centrum?!

Poza tym, jest 184.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 sty 2009, 22:23

Glonojad pisze:No i po co do jasnej Anielki to Bemowo ma jeździć na te Młociny? Żeby pojechać metrem do Centrum?!
Wyobraź sobie, że nie tylko, że jeżdżą, to jeszcze się to im pod względem czasu i komfortu opłaca ;)

Ale zgoda, jest 184 i jest 5.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 20 sty 2009, 22:30

Bastian pisze:
Glonojad pisze:No i po co do jasnej Anielki to Bemowo ma jeździć na te Młociny? Żeby pojechać metrem do Centrum?!
Wyobraź sobie, że nie tylko, że jeżdżą, to jeszcze się to im pod względem czasu i komfortu opłaca ;)
toż to nie do pomślenia jak mają bezpośredni tramwaj :D
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 20 sty 2009, 22:43

Jezzzu...

Metro ma przewagę na dłuższych odcinkach. Im bardziej na południe ktoś jedzie (Służewiec, Politechnika itp.), tym więcej jest w stanie nadrobić metrem w porównaniu do podróży tramwajem. Jeżeli jedzie bliżej, przewaga metra nad tramwajem nie jest już oczywista. Tak więc w układzie komunikacyjnym jest miejsce i dla pasażerów metra ("długodystansowcy" oraz mieszkający/pracujący w pobliżu jego trasy), i dla pasażerów tramwajów (zwłaszcza w sytuacjach i relacjach, gdy zarówno do metra jak i od metra trzeba dojechać, a tramwaj zapewnia dojazd bezpośrednio).
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

ODPOWIEDZ