Tabor Kolei Mazowieckich
Moderator: JacekM
Wg gazety zakładowej Nr 1/2009 Samorząd województwa mazowieckiego ma zamiar dokupic 11 szt wagonów piętrowych oraz 15 szt szynobusów elektrycznych (chodzi prawdopodobnie o pojazdy dwuwagonowe firmy Stadler) + oczywiscie 11 lokomotyw do prowadzenia pociągów P&P...... choc wydaje mi się to nie logiczne - brak zapasowej lokomotywy na wypadek awari czy tez przegladu okresowego. Moim skromnym zdaniem tych lokomotyw powinno byc wiecej..... jakieś 3-4 sztuki, chyba że zostaną odkupione od CARGO lub innej firmy loki zastępcze.
Po prostu wydłużenie składów.Adamq pisze:11 dodatkowych wagonów środkowych + lokomotywy
Przy dość sporym tempie przyrostu podróżnych, niedługo może okazać się to przydatne...
Ciekawostka - wczoraj narzekałem, że maszynista EU07+4 piętrusy dołożył minutę do rozkładowego czasu przejazdu na krótkim odcinku (normalnie jeździło EU07+3xpiętrus) i że czułem że nie wykorzystuje możliwości maszyny.
Miałem rację, dziś mechanik pokazał co potrafi EU07+4pumeksy i zrobił mój odcinek prawie3 minuty szybciej niż czas rozkładowy, co pozwoliło na małą redukcję permanentnego opóźnienia z Rembertowa Takich maszynistów nam trzeba.
Przy okazji... zastanawiam się nad polityką KM... W piątek i sobotę, kiedy było w miarę luźno, szczególnie poranna Łukowianka nie jest nabita - kursowąły 4 wagony. Dziś do Łukowa pojechały 3 i znowu jutro, kiedy będzie szczyt dowozowy do Wwy będzie ciasno. Cóż....
-
- Posty: 202
- Rejestracja: 09 sty 2009, 15:06
Wracajac i zbierajac do kupy sprawe flirtow. Przyczyna awarii jest komponent nieodporny na mroz. Oprocz mazowieckich zepsuly sie takze 2 slaskie oraz pociagi w innych krajach. Stadler bedzie wymienial wadliwy element we wszystkich, takze sprawnych, maszynach. Czy ktorys flirt wrocil juz z serwisu? Na razie widze, ze jezdza: 1,4,7,9,14.
Tak: wróciła 6, dzisiaj w nocy wraca 13. Jutro prawdopodobnie 12.podrozny113 pisze: Czy ktorys flirt wrocil juz z serwisu? Na razie widze, ze jezdza: 1,4,7,9,14.
[ Dodano: Pon 19 Sty, 2009 19:23 ]
Dla ścisłości - ABB:) Przy tej okazji Stadler dokona przeglądów i poprawi drobne usterki. Dobra okazja bo złapać w ciągu dnia skład to nielada wyczynpodrozny113 pisze: (...) Stadler bedzie wymienial wadliwy element we wszystkich, takze sprawnych, maszynach.
Jako że nieco w tym siedzę na prawdę zastanawiam się, cóż to za komponent nieodporny na mróz jest stosowany... Na prawdę.podrozny113 pisze:Przyczyna awarii jest komponent nieodporny na mroz.
Dziś miałem okazję nieco powymieniać poglądy z ekipą z PKP Energetyka i pewnymi osobami, które na trakcji się znają i wspólnie się nad tym zastanawialiśmy
Oczywiście nie wykluczam usterek w układzie chłodzenia na przykład...
Ale dalej stawiam na to, co tak na prawdę potrafi dobić nawet najlepszą elektronikę (energoelektronikę). Kwestia odpowiedniego zabezpieczenia się jak na razie...
ER75-006 wczoraj na pewno wyjechała, bo dziś rano wracała z Siedlec. Przynajmniej czysta była....
I od razu pojechały do Siedlec. W naprawie została tylko 010 - do oszkleniabruno pisze:Dzisiaj widziany wracający z Siedlec dwuskład ER75-002 i 012.
Pojechała na Ochotę. Kolejny ,,czopek''bruno pisze: Oprócz tego widziany również od strony Mińska jadący służbowo EN57KM-1561
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Zapomniałem o 014
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach
Dziś jechałem EN57-1622 świeżo po rewizji (31.01.2009 Mińsk Maz.) i zdziwiło mnie że zostawili plastikowe siedzenia,i nie wpuszczali oświetlenia w sufit.Patrzę w harmonogram napraw (ze strony KM)a tu wyraźnie napisane "EN57-1622 Tłuszcz naprawa R1" czyli teoretycznie wg.załącznika 8.1 powinny być wymienione siedzenia i oświetlenie wpuszczone w sufit.Czyżby KM zaniechało wymiany foteli Po drugie jednostka miała być naprawiana w IV kwartale 2008,a mamy I 2009
Może zmienił się zakres dla tej i jeszcze innej. W sumie i tak muszą być zrobione wszystkie tak jak napisali, więc na jej miejsce mogła wejść inna.kamil pisze:Patrzę w harmonogram napraw (ze strony KM)a tu wyraźnie napisane "EN57-1622 Tłuszcz naprawa R1"
Co do opóźnienia, to chyba bardziej chodzi o wysyłkę jednostki na naprawę, niż jej powrót... Inaczej żadna naprawa od poczatku nie była by robiona według tego harmonogramu. Tak więc jak trafiła pod koniec 2008 roku, to wyjechała po miesiącu.