Zapewne 4 siedzeniakamil pisze:A co jest zamiast WC,bo nie widziałem
Tabor Kolei Mazowieckich
Moderator: JacekM
No jasne, że widziałem... Najlepszy duet.
Ale my się nie mamy bać, to ma cholerka jeździć. Podobnie czopery. Wypadki się zdarzają, może akurat "padło" coś, niezwiązanego z modernizacją, oby - bo inaczej nie ma wytłumaczenia. A dlaczego ściąganie ze szlaku trwało tyle czasu - to pytanie numer dwa.
Chyba naślę kolegów z Trójmiasta, żeby nauczyli KMy, jak zrobić, żeby zmusić Mińsk i Newag do takiej współpracy, żeby to jeździło.
PS - zrobił się offtop, można te dwa posty przerzucić
Ale my się nie mamy bać, to ma cholerka jeździć. Podobnie czopery. Wypadki się zdarzają, może akurat "padło" coś, niezwiązanego z modernizacją, oby - bo inaczej nie ma wytłumaczenia. A dlaczego ściąganie ze szlaku trwało tyle czasu - to pytanie numer dwa.
Chyba naślę kolegów z Trójmiasta, żeby nauczyli KMy, jak zrobić, żeby zmusić Mińsk i Newag do takiej współpracy, żeby to jeździło.
PS - zrobił się offtop, można te dwa posty przerzucić
A propos FLIRTów to zauważyłem że w części jednostek niepotrzebnie wysuwa się podest dla pasażerów wsiadających z niskich peronów. To jest dla mnie dziwne gdyż dzieje się to zazwyczaj w jednej z jednostek w dwuskładzie. Do tego system informacji pasażerskiej nie wyłapuje pozycji gps dworca śródmieście.
Pod ziemią dość ciężko o sygnał dla GPSuPremo pisze:Do tego system informacji pasażerskiej nie wyłapuje pozycji gps dworca śródmieście.
A co do schodków to nie wiem, w zasadzie kiedyś niektórzy maszyniści wysuwali zawsze, inni nie, a teraz jak widać cykl mieszany w zależności od upodobań
Informacja pasażerska we Flircie nie działa na GPS.Premo pisze:Do tego system informacji pasażerskiej nie wyłapuje pozycji gps dworca śródmieście.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!
Właśnie o to chodzi że w pierwszej jednostce podesty się nie wysuwają a w drugiej już tak.przewoz pisze:a teraz jak widać cykl mieszany w zależności od upodobań
Nie wiem na czym to działa ale np. w SKM śródmieście pokazuje się właściwiebohun pisze:Informacja pasażerska we Flircie nie działa na GPS.
We Flirtach jadących z zachodu bywa różnie, czesto po zatrzymaniu wqchodzi od razu Powiśle, a potem znowu śródmieście - gubi się. Od strony wschodniej jakoś chyba mniej błędów, aczkolwiek ja rzadko teraz na śródmieście Flirtem jadę, to moze coś się zmieniło.Premo pisze:bohun napisał/a:
Informacja pasażerska we Flircie nie działa na GPS.
Nie wiem na czym to działa ale np. w SKM śródmieście pokazuje się właściwie
Myślę, że da się to zrobić konfiguracją odpowiednią.Premo pisze:Właśnie o to chodzi że w pierwszej jednostce podesty się nie wysuwają a w drugiej już tak.
To pytanie już chyba gdzieś padło, ale nie mogę znaleźć. Dlaczego są składy P&P ciągnione przez dwa loki? Kierpoć na moje pytanie wprawdzie z uśmiechem na twarzy, ale odpowiedział tylko, że "tak ma być".
Czy nasze składy P&P już w pełni działają czy cały czas są tylko pull? Widzę zarówno wagony sterownicze jak i końcowe przyczepione do loka, który je ciągnie. Ale nie widziałem jeszcze wagonu sterowniczego, który jechał by z przodu. Coś przegapiłem?
Ostatnie pytanie być może powinienem zadać w topiku ABC, ale jednak tutaj to zrobię. W czym składy P&P są lepsze od EZT, że akurat je zakupiono?
Czy nasze składy P&P już w pełni działają czy cały czas są tylko pull? Widzę zarówno wagony sterownicze jak i końcowe przyczepione do loka, który je ciągnie. Ale nie widziałem jeszcze wagonu sterowniczego, który jechał by z przodu. Coś przegapiłem?
Ostatnie pytanie być może powinienem zadać w topiku ABC, ale jednak tutaj to zrobię. W czym składy P&P są lepsze od EZT, że akurat je zakupiono?
No bo nie ma odpowiednich lokomotyw. PKPowskie nie nadają się do push-pullowania.Michał W. pisze:Czy nasze składy P&P już w pełni działają czy cały czas są tylko pull? Widzę zarówno wagony sterownicze jak i końcowe przyczepione do loka, który je ciągnie. Ale nie widziałem jeszcze wagonu sterowniczego, który jechał by z przodu. Coś przegapiłem?
Zależy jeszcze na jakiej trasie je widziałeś Jeżeli w kierunku Skarżyska to bardzo możliwe, że druga lokomotywa jechała do szopy w Skarżysku Inną ewentualnością jest też to, że któraś z lokomotyw zdefektowała albo "nie ma siły" ciągnąć p&p... Bo KM-oskie EU07 to złomy, które ledwie się na kołach trzymają Spęd graciarni z całej Polski...Michał W. pisze:To pytanie już chyba gdzieś padło, ale nie mogę znaleźć. Dlaczego są składy P&P ciągnione przez dwa loki? Kierpoć na moje pytanie wprawdzie z uśmiechem na twarzy, ale odpowiedział tylko, że "tak ma być".
Bez kłopotów do 120 się rozpędzają. Bez przesady. Lokomotywy jak każde inne.Mr_Kolesław pisze:albo "nie ma siły" ciągnąć p&p... Bo KM-oskie EU07 to złomy, które ledwie się na kołach trzymają Spęd graciarni z całej Polski...
To pytanie do włascicieli, czyli samorządu województwaMichał W. pisze:W czym składy P&P są lepsze od EZT, że akurat je zakupiono?
Podstawowa bezdyskusyjna zaleta - łatwość konfiguracji składu. NO i teraz tak fajnie konfigurują, że na 5-wagonowej Mazovii potrafią jechać 3 środkowe i 2 sterownicze na końcach. Ładnie to wygląda, a i praktyczne - więcej miejsca na bagaż.
Województwo Śląskie już ogłosiło przetarg na swoje 8 EZT... Szacują zakup na około 153mln za 8 sztuk netto, czyli mniej niż 20mln za sztukę. ED74 są sporo tańsze, ER75 ciut droższe. Ciekawe czy Stadler przedstawi ofertę za 153mln zł.
A Mazowsze? A Mazowsze śpi, więc Śląsk na nas nie czekał.
Swoja drogą - prawie pewne, że przetargi na 16+20 EZT będą ogłaszane osobno, bo dopiero co ogłoszono przetarg na studium wykonalności który dotyczy linii lotniskowej (w tym zakupu 16 EZT). Tak więc sprawy sie potocza oddzielnie... Ale jakby tak Mazowsze startowało razem ze Śląskiem - 28 sztuk, to i łatwiej by było o niższą cenę....
[ Dodano: Czw 05 Mar, 2009 13:43 ]
a.... SIWZ przetargu na stronach http://www.silesia-region.pl/
A Mazowsze? A Mazowsze śpi, więc Śląsk na nas nie czekał.
Swoja drogą - prawie pewne, że przetargi na 16+20 EZT będą ogłaszane osobno, bo dopiero co ogłoszono przetarg na studium wykonalności który dotyczy linii lotniskowej (w tym zakupu 16 EZT). Tak więc sprawy sie potocza oddzielnie... Ale jakby tak Mazowsze startowało razem ze Śląskiem - 28 sztuk, to i łatwiej by było o niższą cenę....
[ Dodano: Czw 05 Mar, 2009 13:43 ]
a.... SIWZ przetargu na stronach http://www.silesia-region.pl/