(!) Dyskusje o sieci linii tramwajowych

Moderator: Wiliam

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 23 lut 2009, 13:33

Glonojad pisze:Jest drobny błąd
Brak skrętu Wolska - Okopowa czy jeszcze coś?
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 23 lut 2009, 13:40

Kra pisze: Ta przebudowa (łącznie z samym skrzyżowaniem Kercelaka) będzie całkiem duża (dobrze, że powstaną nowe tory), czy w tym czasie będzie utrzymany rych pojazdów kołowych?
Nie mam bladego pojęcia.

@Tm: nie, tylko to.
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

aaa
Posty: 278
Rejestracja: 19 wrz 2007, 10:58

Post autor: aaa » 24 lut 2009, 18:50

To skandal, jak są traktowani pasażerowie Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich wysiadającym na Dworcu Wschodnim :!: Zabrano im 28 i skierowano na Gocławek. Proponuję wiec w zamian za 28:

46 ROGALIŃSKA - ... - Al. Solidarności - Targowa - Kijowska - DW. WSCHODNI /KIJOWSKA/

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 24 lut 2009, 18:51

A po co im 28? :-?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

mariow
Posty: 2655
Rejestracja: 13 lut 2007, 16:10
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Post autor: mariow » 24 lut 2009, 19:07

no żeby do stacji ZOO dojechać :D
PURA VIDA!

Awatar użytkownika
Glonojad
Dark Lord of The Plonk
Posty: 26855
Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki

Post autor: Glonojad » 24 lut 2009, 19:16

aaa pisze:To skandal, jak są traktowani pasażerowie Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich wysiadającym na Dworcu Wschodnim :!: Zabrano im 28 i skierowano na Gocławek. Proponuję wiec w zamian za 28:

46 ROGALIŃSKA - ... - Al. Solidarności - Targowa - Kijowska - DW. WSCHODNI /KIJOWSKA/
Przecież po identycznej trasie jeździ 13, weźże się ogarnij człowieku. #-o
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.

michael112
Posty: 2848
Rejestracja: 20 gru 2005, 16:02
Lokalizacja: Korzysta z zespołów 3005, 3006, 3007

Post autor: michael112 » 28 lut 2009, 9:29

Na podstawie zmian wprowadzonych przez ZTM 14 marca ułożyłem projekt zmian na sieci tramwajowej. Uwzględnia on nowy takt częstotliwości w szczycie - co 5 i co 10 minut. W moim projekcie nie ma linii, które by kursowały inaczej niż 10/15/15/20 lub 5/7,5/7,5/10 (a co za tym idzie nie ma taktów mieszanych takich jak 5/7,5/15/20 albo 5/15/15/20) i wprowadza niektóre zmiany na stałe (likwidacja 2 i powstanie 41 albo wszystko to, co wprowadzono w momencie zamknięcia wiaduktu nad Dworcem Gdańskim). Jednocześnie cofam kilka niekorzystnych zmian (np. 7 wraca na Szmulki). Dodatkowo zaproponowałem:
- wzmocnienie ciągu Marszałkowska - Nowowiejska poprzez skierowanie tamtędy linii 32 kosztem uciążliwego skrętu przy Kercelaku;
- połączenie 13 z 23 w 13 o podwójnej częstotliwości. Koło wspomagane dodatkowo przez 46.

A oto projekt:

1 - trasa bez zmian, częstotliwość: 5/7,5/7,5/10
2 - likwidacja zawieszonej linii
Uzasadnienie (zbiorczo do 1, 2 i 41): Utrzymanie sytuacji, jaka powstanie po zamknięciu Trasy W-Z. Stado 2&28 zostaje zastąpione 28 co 5 minut, powstaje też mocne połączenie mostu Gdańskiego z Pragą (połączenie 6 i 28 na tym odcinku zostaje jako stałe) oraz mocna "jedynka", która będzie nie tylko dowozić Bródno do metra, ale i zastąpi 32 na ciągu Towarowa - Grójecka. W tym pierwszym zadaniu linię 1 nadal wspomagać będzie 41 (teraz już co 10 minut w obu szczytach).
3- skrócenie trasy: ANNOPOL - ... - WIATRACZNA, częstotliwość: 10/15/15/20
Uzasadnienie: Na Gocławku zastąpienie linią 28 o podwójnej częstotliwości.
4 - powrót na Trasę W-Z, trasa wg stanu na dzień 13.03, częstotliwość: 10/15/15/20
5 - bez zmian, częstotliwość: 10/15/15/20 (solówki)
6 - likwidacja zawieszonej linii
Uzasadnienie: Ład powstały po zamknięciu wiaduktu nad dw. Gdańskim, utrzyma się długo, zatem bez sensu jest trzymać linię w zawieszeniu przez 3 lata, a inne linie przez te same 3 lata trzymać na trasach "czasowo zmienionych". Jak będzie potrzeba, to się 6 znowu uruchomi.
7 - powrót na Szmulki, trasa wg stanu na dzień 13.03, częstotliwość: 10/15/15/20
Uzasadnienie: Zmiana trasy już została skrytykowana i myślę, że mieszkańcy okolic Kawęczyńskiej mają słuszność, bo następuje dysproporcja pomiędzy ilością połączeń Dw. Wileńskiego z mostem Poniatowskiego (3 linie - 18 kursów/h) a Szmulek (brak takich połączeń - 0 kursów/h). Z Dw. Wileńskiego wystarczą 2 linie.
8 - bez zmian, częstotliwość: 10/15/15/20
9 - bez zmian, częstotliwość: 5/7,5/7,5/10
10 - bez zmian, częstotliwość: 10/15/15/20
13 - NOWE BEMOWO - Powstańców Śląskich - Radiowa - Dywizjonu 303 - Obozowa - Młynarska - al. Solidarności - most Śląsko-Dąbrowski - Targowa - 11 listopada - Stalowa - CZYNSZOWA, częstotliwość: 5/7,5/7,5/10
Uzasadnienie: Połączenie z linią 23 - optymalizacja wykorzystania wozów. 13 na Kole wspomagana przez 46. Zamiana krańcówek praskich z 32 (według kogoś z WAWKOM-u nie da się trzymać na Kawęczyńskiej jednej linii pojedynczej i jednej podwójnej, zatem ląduje tam 32, a 13 idzie na Stalową)
14 - Trasa bez zmian, ale kursy na pełnej trasie BANACHA - SŁUŻEWIEC zostają pod oznaczeniem 14 (częstotliwość: 10/15/15/20), a kursy skrócone WILANOWSKA - SŁUŻEWIEC otrzymują oznaczenie 44 (częstotliwość: 10/-/-/-)
Uzasadnienie: Poprawa informacji pasażerskiej.
16 - bez zmian, częstotliwość: 10/15/15/20
17 - bez zmian, częstotliwość: 5/7,5/7,5/10
18 - bez zmian, częstotliwość: 10/15/15/20
19 - bez zmian, częstotliwość: 10/15/15/20
20 - bez zmian, częstotliwość: 10/15/15/20 (przywrócenie kursowania po zakończeniu prac na S-8)
21 - bez zmian, częstotliwość: 10/15/15/20
22 - bez zmian, częstotliwość: 10/15/15/20
23 - likwidacja
Uzasadnienie: Połączenie z linią 13 - optymalizacja wykorzystania wozów. 13 na Kole wspomagana przez 46.
24 - powrót na Młynarską, trasa wg stanu na dzień 13.03, częstotliwość: 5/7,5/7,5/10
25 - bez zmian, częstotliwość: 10/15/15/20
26 - powrót na Trasę W-Z, trasa wg stanu na dzień 13.03, częstotliwość: 5/7,5/7,5/10
27 - bez zmian, częstotliwość: 10/15/15/20 (solówki)
28 - KOŁO - Dywizjonu 303 - Radiowa - Powstańców Śląskich - Broniewskiego - al. Jana Pawła II - Słomińskiego - most Gdański - Jagiellońska - Ratuszowa - Targowa - Zamoyskiego - Grochowska - GOCŁAWEK, częstotliwość: 5/7,5/7,5/10
Uzasadnienie: Powrót na Gocławek (zastępuje tu już na stałe linię 6 -> patrz linia 6). Stworzenie mocnego połączenia Piasek z Dw. Gdańskim (kosztem duetu 2&28) i Dw. Gdańskiego z Pragą (kosztem 6&28). Na Gocławku zastępuje linię 3 (podwójna częstotliwość).
32 - zmiana trasy: PL. NARUTOWICZA - Filtrowa - Krzywickiego - Nowowiejska - pl. Zbawiciela - Marszałkowska - pl. Bankowy - al. Solidarności - Most Śląsko-Dąbrowski - Targowa - Kijowska - al. Tysiąclecia - Kawęczyńska - KAWĘCZYŃSKA-BAZYLIKA, częstotliwość: 10/15/15/20
Uzasadnienie: Wzmocnienie podaży na Marszałkowskiej (do 30 kursów/h) i Nowowiejskiej kosztem słabiej wykorzystywanego odcinka na Towarowej (zastąpienie podwójną 1). Wyeliminowanie uciążliwego skrętu przy Kercelaku. Zamiana krańcówek praskich z 13 (według kogoś z WAWKOM-u nie da się trzymać na Kawęczyńskiej jednej linii pojedynczej i jednej podwójnej, zatem ląduje tam 32, a 13 idzie na Stalową).
33 - bez zmian, częstotliwość: 10/15/15/20
35 - bez zmian, częstotliwość: 10/15/15/20
36 - trasa bez zmian, ale utrzymanie odcinka MURANOWSKA - METRO MŁOCINY na stałe, częstotliwość: 10/15/15/20
Uzasadnienie: Ład powstały po zamknięciu wiaduktu nad dw. Gdańskim, utrzyma się długo, zatem bez sensu jest trzymać linię w zawieszeniu przez 3 lata, a inne linie przez te same 3 lata trzymać na trasach "czasowo zmienionych".
Linie okresowe:
41 - bez zmian, częstotliwość w obu szczytach: 10/-/-/-
Uzasadnienie: ^^^ Patrz linia 2 ^^^
44 - METRO WILANOWSKA - Puławska - Woronicza - Wołoska - Marynarska - SŁUŻEWIEC, częstotliwość: 10/-/-/-
Uzasadnienie: Wydzielenie skróconych kursów linii 14 w osobną linię w celu poprawy jakości informacji pasażerskiej
46 - KOŁO - Obozowa - Młynarska - al. Solidarności - most Śląsko-Dąbrowski - Targowa - Ratuszowa - Jagiellońska - RATUSZOWA-ZOO, częstotliwość: 10/-/-/-
Uzasadnienie: Dodatkowe wspomaganie 13 na Kole po likwidacji 23.

JacekM
Śnieżynka
Posty: 10151
Rejestracja: 15 gru 2005, 14:23
Lokalizacja: OX11

Post autor: JacekM » 28 lut 2009, 10:13

Skąd brygady?
bury me in my favourite yellow patent leather shoes / and with a mummified cat / and a cone-like hat.

Awatar użytkownika
Piotrek_2274
Posty: 667
Rejestracja: 15 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Nowe Górce

Post autor: Piotrek_2274 » 28 lut 2009, 11:27

michael112 pisze:20 - bez zmian, częstotliwość: 10/15/15/20
20-stka już jeździła kiedyś przez krótki okres co 10 minut i jest to fizycznie niemożliwe bo czas przejazdu w obie strony między dwoma mijankami wynosi 12 minut, nie raz widziałem po dwa tramwaje oczekujące na wjazd na jednotor w tym czasie....

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 28 lut 2009, 12:13

Piotrek_2274 pisze:20-stka już jeździła kiedyś przez krótki okres co 10 minut i jest to fizycznie niemożliwe
Ale ma być możliwe :)
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Teokryt
Posty: 3846
Rejestracja: 05 paź 2007, 19:48

Post autor: Teokryt » 28 lut 2009, 12:41

michael112 pisze:32 - zmiana trasy: PL. NARUTOWICZA - Filtrowa - Krzywickiego - Nowowiejska - pl. Zbawiciela - Marszałkowska - pl. Bankowy - al. Solidarności - Most Śląsko-Dąbrowski - Targowa - Kijowska - al. Tysiąclecia - Kawęczyńska - KAWĘCZYŃSKA-BAZYLIKA, częstotliwość: 10/15/15/20
michael112 pisze:Wyeliminowanie uciążliwego skrętu przy Kercelaku.
michael112 pisze:4 - powrót na Trasę W-Z, trasa wg stanu na dzień 13.03, częstotliwość: 10/15/15/20
Taa. skręt co 5 minut na Bankowym... Zamieni stryjek siekierkę na kijek. Koniec ze skręcaniem tam. a 4 ograniczyć do minimum - by miała znamiona linii turystycznej.

dlaczego by nie połączyć 4 z 18? na północnym krańcu była by przecież 2 jeżdżąca jak 41...
Obrazek

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 28 lut 2009, 13:40

obcinacie 4 i nic nie dajecie w zamian. super.
wywalacie e-3 z 3 dodatkowych przystanków i nic nie dajecie w zamian. super.
a 500 osłabiacie w międzyszczycie. super.
wywalacie 2 i dajecie 41, żeby było (bo innego sensu tej linii nie widzę). w dp międzyszczyt jeszcze ok, nic się nie zmienia. w ds oczywiście czekamy 2,5 minut dłużej. super. a godziny szczytu, tego nie rozumiem.
to nie był kiepski żart.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 28 lut 2009, 13:44

obcinacie 4 i nic nie dajecie w zamian. super
Ktoś tu napisał, że podstacja nie jest z gumy i ma swoją przepustowość.

Paweł D.
Posty: 5334
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 28 lut 2009, 13:45

Dantte pisze:tego nie rozumiem. to nie był kiepski żart.
Może najpierw spróbuj zrozumieć a potem wylewaj żale.
Wytłumacz to czekanie o 2.5 min. dłużej

Awatar użytkownika
Dantte
Posty: 3480
Rejestracja: 09 sie 2006, 15:00
Lokalizacja: 8052

Post autor: Dantte » 28 lut 2009, 13:50

Jak co każde 2,5 min będą obcinać co rok...
A 41 nie rozumiem, bo daje się co 20, i podobno mają być jakieś kursy 1 które te magiczne co 20 zmienią na co 10. Może mi ktoś wytłumaczyć ?
A 4 obcinamy z jakiego powodu ? "Podstacji ze swoją przepustowością" ? I akurat 4 musiała zarobić kopa ? Pff.
wszystkie linie metra na bialoleke!
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 17

ODPOWIEDZ