Informacja pasażerska i oznaczenia linii kolejowych w WWK

Moderator: JacekM

Awatar użytkownika
bohunu
Posty: 5755
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:26
Lokalizacja: dolina absurdu

Post autor: bohunu » 29 paź 2008, 17:42

przewoz pisze:Mam nadzieję, że KM powróca do rozkładu w korzystnej cenie.
Nie prędko przy tej ilości zmian czasowych w rozkładzie i planowanych remontach.
1 10 20 22 24 26 103 109 151 157 171 180 190 507 520 645 691 695 KM2 KM7 KM8 KM26 KM31 IC3 IC4 IC7 IC8 IC10
To, że pracuje tam gdzie pracuję nie oznacza, że zawsze zgadzam się z decyzjami swojej firmy, a wszystko co tu wyprodukuje jest moim własnym zdaniem.
a poza tym zgadzam się z maksymą pawcia!

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 29 paź 2008, 17:50

Tak właściwie to po prostu powinien spojrzeć na rozkład
Ale masz 2 osobne rozkłady. Często umieszczone w zupełnie innych miejscach

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 30 paź 2008, 9:52

Premo pisze:Cytat:
Tak właściwie to po prostu powinien spojrzeć na rozkład

Ale masz 2 osobne rozkłady. Często umieszczone w zupełnie innych miejscach
To niestety prawda, ale znowu umieszczenie wszystkiego na jendym rozkładzie stacji spowoduje dodanie relacji "Wwa Rembertów" i "Sulejówek-Miłosna". A nawet dobre oznakowanie pociągów KM i SKM w tym rozkładzie nie uchroni od nieporozumień nieczytających ze zrozumieniem pasażerów.... To też kwestia do przemyślenia.

Awatar użytkownika
Premo
Posty: 5448
Rejestracja: 15 kwie 2006, 14:58

Post autor: Premo » 02 lis 2008, 19:20

przewoz pisze: To niestety prawda, ale znowu umieszczenie wszystkiego na jendym rozkładzie stacji spowoduje dodanie relacji "Wwa Rembertów" i "Sulejówek-Miłosna". A nawet dobre oznakowanie pociągów KM i SKM w tym rozkładzie nie uchroni od nieporozumień nieczytających ze zrozumieniem pasażerów.... To też kwestia do przemyślenia.
Nie wprowdzi to większego zamieszania. Już teraz masz między innymi wypisane relacje wszystkich pociągów KM. Także do Rembertowa i Mińska. Wystarczy innym kolorem czcionki(najprawdopodobniej niebieskim) oznaczyć pociągi SKM.

JaBaal
Posty: 740
Rejestracja: 09 lis 2006, 21:06

Post autor: JaBaal » 02 lis 2008, 23:17

przewoz pisze:ale znowu umieszczenie wszystkiego na jendym rozkładzie stacji spowoduje dodanie relacji "Wwa Rembertów" i "Sulejówek-Miłosna". A nawet dobre oznakowanie pociągów KM i SKM w tym rozkładzie nie uchroni od nieporozumień nieczytających ze zrozumieniem pasażerów.... To też kwestia do przemyślenia.
#-o Znaczy, że oddzielne rozkłady KM i SKM są lepszym rozwiązaniem? :-"
Ja mam tak:
- Mieszkam na Żbikowie, do stacji KM/SKM Pruszków idę od północy. Najpierw wchodzę na peron, gdzie żadnego rozkładu nie ma, a na tablicach informacyjnych są jakieś pierdoły. Na peronie nie ma nawet rozkładu 'samego' KM.
- Pytam ludzi, czy teraz do Wawy będzie KM czy SKM
Ludzie czasem mówią 'nie wiem', albo mówią, co mówią, ale mogą się mylić.
- Filuję w stronę zachodnią.
- Jak nie ma żadnego pociągu na horyzoncie, przechodzę pod ziemią do budynku stacyjnego
- po konfrontacji rozkładu KM i SKM (2 minuty) wiem, który odjedzie pierwszy
- kupuję odpowiedni bilet, z powrotem przechodzę na peron, wsiadam, jadę

Można powiedzieć, że nie ma sprawy: SKM gdy podstawia się, to trochę postoi. Jak wyjdę z przejścia 'na budnek stacyjny' i zobaczę podstawiony skład, to zdążę wrócić. Bilet kupię w pociągu uiszczając opłatę manipulacyjną. Mogę kupić też bilet w kiosku, gdzie jakaś baba zastanawia się, po co w ogóle tam przyszła i o co jej chodzi, bo może ten napój jest lepszy od tamtego, który chciała kupić, a w międzyczasie pociąg odjedzie.
Sam jestem sobie winien: mogłem kupic bilet w kiosku na peronie, zamiast łazić po przejściach podziemnych.

Tylko, że w Pruszkowie, stojąc POD KIOSKIEM z biletami SKM na peronie, nie wiem, czy pierwszy podjedzie KM czy SKM.
Mogę kupić za 2,80 'czterdziestominutówkę dwustrefową'. Tylko, że jeśli następny podjedzie KM, to :cenzura:
Jeśli ktokolwiek wypowiada się o komunikacji w Pruszkowie, niech nie zapomina, że na północ od torów (Gąsin, Żbików, Bąki) też mieszkają ludzie.
Śp. 714 Ożarów - os. Staszica = to były piękne dni...

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 03 lis 2008, 1:32

JaBaal pisze:Mogę kupić za 2,80 'czterdziestominutówkę dwustrefową'. Tylko, że jeśli następny podjedzie KM, to
Możesz sobie też zawczasu kupić zapas czterdziestominutówek i 1/2 problemu z głowy...

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 03 lis 2008, 8:17

JaBaal pisze:Znaczy, że oddzielne rozkłady KM i SKM są lepszym rozwiązaniem?
Z całą pewnością nie... Ale teraz trzeba by to ułożyć (np na Śródmieściu) tak:
na jednej tablicy
- Warszawa wschodnia + SKM do Wschodniej
- Warszawa Rembertów (niektóre SKM i KM)
- Miłosna
- Mińsk
- Siedlce
- Łuków.

A to tylko jeden kierunek obsłużyliśmy. I tak na wschodnią będą wszystkie pociągi co mogą, na rembertów odpowiednio mniej, w miłosnej znowu mniej itd..
Cała tablica dla jednego kierunku. Przy 40 parach na Mińsk, 7 na Tłuszcz i całej miłosnej z KM wcale to czytelności nie poprawi (duże rozkłady nad kasami), bo trzeba dodać oznaczenia, że to KM, to SKM, to "B", "C", "D"... że nie zatrzymuje się gdzieś etc. W każdym razie dokładnie taki sam bałagan, jak teraz. Ciągle są tacy, co patrzą na to, patrzą.. i do kasy podchodzą, żeby się w końcu zapytać. Boję się, co może być potem.
Do tej pory wydawało mi się, że rozkłady ścienne z Ochoty i Śródmieścia (cała średnica) to kiepski pomysł... Może tam wprowadzenie i odpowiednie oznakowanie składów SKM miało by większy sens? Choćby na niebiesko, czy z tłem innym. Bo na zbiorczym, to lipa.

Awatar użytkownika
rufio198
Posty: 3601
Rejestracja: 19 sie 2006, 13:47
Lokalizacja: Z Doliny Muminków
Kontakt:

Post autor: rufio198 » 03 lis 2008, 12:39

przewoz pisze:
JaBaal pisze:Znaczy, że oddzielne rozkłady KM i SKM są lepszym rozwiązaniem?
Z całą pewnością nie... Ale teraz trzeba by to ułożyć (np na Śródmieściu) tak:
na jednej tablicy
- Warszawa wschodnia + SKM do Wschodniej
- Warszawa Rembertów (niektóre SKM i KM)
- Miłosna
- Mińsk
- Siedlce
- Łuków.
....
Przecież to jest do zrobienia - wystarczy chcieć. Na rozkładach nad kasami może być pewien problem z miejscem , ale uważam że to dałoby się rozwiązać.
Plakatowy rozkład to już najmniejszy problem. Trzeba tylko odpowiednio oznaczyć poc SKM np innym kolororem. Wtedy jak poc SKM jedzie np.do WWO od razu widać i nie trzeba robić żadnych dodatkowych oznaczeń.
Dla podróżnych byłby to ogromny postęp, bo obecnie znaleść rozkłąd jazdy SKM na peronach WWO to senne marzenie.
W głównym tunelu tez czasami ,,dostaje nóg''
I stało się - Muminek ma Muminkę i pannę Migotkę :D
http://www.fotokolej.waw.pl/
Mój post to moja prywatna opinia i nie jest pisany po to żeby go cytować w mediach

Awatar użytkownika
laczor
Posty: 374
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:43
Lokalizacja: Warszawa/Tłuszcz
Kontakt:

Post autor: laczor » 05 mar 2009, 16:33

http://www.zw.com.pl/artykul/340193.html Polecam przeczytać.
Artykuł ukazuje rzeczywistość. Niestety, niektóre kasjerki są takie, że myślą, że pozjadały wszystkie rozumy świata :-?
www.linia29.cal.pl Linia 29 Tłuszcz-Ostrołęka

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 05 mar 2009, 19:01

laczor pisze:http://www.zw.com.pl/artykul/340193.html Polecam przeczytać.
Artykuł ukazuje rzeczywistość. Niestety, niektóre kasjerki są takie, że myślą, że pozjadały wszystkie rozumy świata :-?
I tak na godzinę 8 lub 9 nie widzę w rozkładzie dogodnego kursu na Służewiec..

Awatar użytkownika
laczor
Posty: 374
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:43
Lokalizacja: Warszawa/Tłuszcz
Kontakt:

Post autor: laczor » 05 mar 2009, 19:04

Na 8 :arrow: KM 50151 o 7:07
Na 9 :arrow: KM 12520 o 8:11.
www.linia29.cal.pl Linia 29 Tłuszcz-Ostrołęka

Amator
Posty: 19
Rejestracja: 19 lip 2007, 17:04

Post autor: Amator » 06 mar 2009, 10:14

laczor pisze:Na 8 :arrow: KM 50151 o 7:07
Na 9 :arrow: KM 12520 o 8:11.
Racja dogodnych pociągów rano w stronę Czachówka jest mało. Jest jeszcze KM 153 o 9:22 - taki dla spóźnialskich.

Szkoda bo przed zmianą w grudniu był bardzo dogodny pociąg z Dęblina: KM 21151 o 8:36. :sad:
aMaTor

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 06 mar 2009, 11:31

Na 8 KM 50151 o 7:07
Na 9 KM 12520 o 8:11.
Jak przyszedł na peron o 8:15 to za przeproszeniem mógł sobie pojechać. Na tej linii mało co jeździ i wypada jednak wcześniej sprawdzic, czy da się dojechać.

Andrzej
Posty: 1519
Rejestracja: 15 gru 2005, 22:11

Post autor: Andrzej » 06 mar 2009, 11:55

laczor pisze:Na 8 :arrow: KM 50151 o 7:07
Na 9 :arrow: KM 12520 o 8:11.
No i co? 7.07 przyjeżdża na Służewiec o 7.26. Zakładam, że ten pasażer dłużej niż 10 minut od stacji do pracy nie idzie/nie podjeżdża. Zatem będzie w pracy prawie pół godziny przed czasem. W drugiej sytuacji też będzie trochę za wcześnie.
Poza tym nadal panuje bardzo duża niewiedza samych warszawiaków na temat wspólnego biletu i możliwości jeżdżenia pociągiem po mieście. Zorientowani we wspólnym bilecie są przede wszystkim pasażerowie podmiejscy.
Zaś informacje dotyczące biletu, pociągów, jak i też zmian autobusowo - tramwajowych zdają się być coraz bardziej skierowane i czytelne tylko dla osób szczególnie zainteresowanych komunikacją, nie zaś dla zwykłych pasażerów.
Na przykład niedawno w autobusach były rozwieszone plakaty z pojedynczym hasłem "Wspólny bilet na pociąg KM". Z pojęciem wspólnego biletu przeciętny warszawiak raczej się spotkał, choć kogo nie spytam, to nie jest w tej kwestii zorientowany.., ale określenie <pociąg KM> może być już zupełnie niejasne i zignrowane.

Amator
Posty: 19
Rejestracja: 19 lip 2007, 17:04

Post autor: Amator » 06 mar 2009, 12:26

Andrzej pisze:...
Poza tym nadal panuje bardzo duża niewiedza samych warszawiaków na temat wspólnego biletu i możliwości jeżdżenia pociągiem po mieście. Zorientowani we wspólnym bilecie są przede wszystkim pasażerowie podmiejscy.
Zaś informacje dotyczące biletu, pociągów, jak i też zmian autobusowo - tramwajowych zdają się być coraz bardziej skierowane i czytelne tylko dla osób szczególnie zainteresowanych komunikacją, nie zaś dla zwykłych pasażerów.
Zgadza się. Poza niewiedzą myślę, że jest pewna niechęć Wszawiaków do KM. Pewnie z powodu podmiejskości tejże. No bo jakżeto jechać jakimśtam berbeluchem po stolycy?

Jako przykład podam dzisiejszą scenkę z Zachodniego. Podjechał pociąg KM z kądś do Wschodniej. Weszła dziewczyna i pyta się czy to SKM. Jadące pasażerki odparły, że to nie SKM więc dziewczyna wyszła. A mogła przecież spokojnie jechać kilka przystanków (chyba, że miała tylko jednorazowy bilet co jest jeszcze niedogodnością).
aMaTor

ODPOWIEDZ