O stronach ZTM MZA i TW

Moderatorzy: Tyrystor, Dantte

Awatar użytkownika
Solaris U10
Posty: 2706
Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26

Post autor: Solaris U10 » 07 mar 2009, 9:09

Dużym postępem jest też to, ze artykuł o objazdach z okazji remontu trasy WZ jest cały czas na górze, a nie przesuwany jest w dół, żeby zniknąć przed rozpoczęciem objazdu.

radeom
Posty: 4231
Rejestracja: 22 lis 2007, 17:29

Post autor: radeom » 09 mar 2009, 20:10

Tymczasowa pętla przy Muzeum Niepodległości

Ułatwi komunikację, pozwoli zwiększyć częstotliwość

Tymczasowa pętla, która powstaje przy Muzeum Niepodległości na czas przebudowy torowiska tramwajowego trasy W-Z, pozwoli nie tylko na częściowe utrzymanie kursów tramwajowych dowożących do metra, ale również na zwiększenie częstotliwości kursowania tramwajów w całej Warszawie. Czas oczekiwania pasażerów na tramwaj skróci się z 6 do 5 minut.

Tymczasowa pętla bez zwrotnic to optymalne rozwiązanie na czas remontu, zapewniające mieszkańcom Woli szybki i bezpieczny dojazd do metra. Bez niej tramwaje musiałby jechać o wiele dłuższą trasą przez Plac Bankowy, a następnie ulicą Marszałkowską, Nowowiejską i Filtrową do placu Narutowicza. Z tej możliwości skorzystałyby jednak jedynie niektóre linie. Inne musiałby zostać skierowane do pozostałych pętli np. na Służewiec. Ponadto znaczne zwiększenie liczby tramwajów na Placu Bankowym i skierowanie ich w lewo, w kierunku Woli utrudniłoby ruch samochodowy i doprowadziło do powstania korków. Przyjęcie takiej opcji zwiększyłoby dodatkowo koszty funkcjonowania komunikacji tramwajowej o ok. 650 tys. zł miesięcznie.

Wybudowanie zawrotki na stałe wymaga wyposażenia jej w zwrotnice, co zwiększyłoby koszty jej wykonania z ok. 350 tys. zł nawet do 1,2 mln zł. Poza tym wybudowanie takiej pętli na stałe wymagałoby uzyskania wielu uzgodnień, pozwoleń budowlanych i dopełnienia innych formalności, co wydłużyłoby czas realizacji całej inwestycji. Ze względu na wysokie natężenie ruchu tramwajów na Trasie W-Z i jednostronną eksploatację zwrotnic, wymagane byłyby bardzo częste ich remonty. Oprócz tego zwrotnice spowalniałyby ruch tramwajów kursujących na wprost.

Należy przy tym zauważyć, że obecnie najwięcej pasażerów na Trasie W-Z korzysta z tramwajów na odcinku między pl. Bankowym i Dw. Wileńskim, dlatego stała zawrotka przy Muzeum Niepodległości nie byłaby praktycznie wykorzystywana.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 09 mar 2009, 20:47

Prośba, a nawet zalecenie: proszę w tym temacie tylko i wyłącznie dyskutować o układzie i wykonaniu strony ZTM, czy też szerzej - o polityce informacyjnej i marketingowej ZTM-u, związanej ze stroną. Do treści, które się na niej pojawiają, proszę się odnosić w tematach właściwych merytorycznie. Ja w przyszłości dotychczasowe posty, które tego wymagają, rozparceluję do odpowiednich tematów - np. post powyżej powinien trafić na Infrastrukturę.
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

drapka
Posty: 3535
Rejestracja: 29 lip 2008, 17:21
Lokalizacja: tutejszy

Post autor: drapka » 11 mar 2009, 19:10

8917 pisze:Kolejne, niezwykle "interesujące" zwykłego pasażera newsy... ;-) Szkoda tylko, że oczywiście żadnego komunikatu o jutrzejszych objazdach pl. Trzech Krzyży nie ma...
No wiesz co? Perony pętli Esperanto zostaną obłożone elegancką kostką brukową, a Ty się czepiasz jakichś kompletnie nieistotnych drobiazgów!

[ Dodano: Sro 11 Mar, 2009 19:14 ]
radeom pisze:Wbrew temu, co twierdzili niektórzy, postój na Stokłosach okaże się niebawem za mały.
Trzeba było pojechać po całości i napisać o robocie "określonych środków" czy innych wiiadomych kręgów uprawiających "dywersję ideologiczną".

[ Dodano: Sro 11 Mar, 2009 19:17 ]
radeom pisze:Tymczasowa pętla przy Muzeum Niepodległości

Ułatwi komunikację, pozwoli zwiększyć częstotliwość
Wartałoby gdzieś zarchiowizowac tę prozę zaangażowaną na wypadek, gdyby jednak wiatry się odkręciłyi zawrotka miałaby powstać na stałe. Zeby porównac z artykułem, który powstanie dla uzasadnienia celowości i wygody jaka płynie z zachowania zawrotki.
Popatrz, jaka franca!

SławekM
(solaris8315)
Posty: 17699
Rejestracja: 15 gru 2005, 20:57
Kontakt:

Post autor: SławekM » 11 mar 2009, 20:43

drapka pisze:Wartałoby gdzieś zarchiowizowac tę prozę zaangażowaną na wypadek, gdyby jednak wiatry się odkręciłyi zawrotka miałaby powstać na stałe
Przecież cały czas są archiwizowane różne prozy ze strony ZTM...

Awatar użytkownika
person
(geograf)
Posty: 8455
Rejestracja: 15 gru 2005, 2:45
Lokalizacja: z szafy

Post autor: person » 12 mar 2009, 8:37

Wątek jest co prawda o stronie ZTMu, jednak z braku innego, lepszego miejsca, chciałbym napisać o jakości informacji, którą otrzymujemy ze strony Tramwajów Warszawskich:

w spisie linii wciąż figuruje linia 6 i 20, a linia 36 kursuje na Marymont-Potok. W spisie linii trasa 35 wygląda w porządku (Okęcie - Nowe Bemowo), ale już po kliknięciu na link w celu otrzymania szczegółów, dowiadujemy się, że linia ta kursuje na Kielecką. Podobnie w przypadku linii 13, która na szczegółowym wykazie przystanków zabierze nas na... Piaski.

Takich "kwiatków" jest dużo więcej.

Dziwne, że jeszcze nikt o tym nie napisał. Ale to przecież ZTM jest tutaj chłopcem do bicia ;-)

Paweł D.
Posty: 5332
Rejestracja: 21 sie 2006, 23:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Paweł D. » 12 mar 2009, 11:55

http://www.ztm.waw.pl/wz2009-3.php
Oprócz tego do dyspozycji są także: 160 i 512. Wszystkie trzy linie będą w stanie przewieźć ok. 2,4 pasażerów na godzinę
Oj, coś mało pojemne te linie ;)

Awatar użytkownika
slupek
Posty: 512
Rejestracja: 15 gru 2005, 6:10
Lokalizacja: Stegny

Post autor: slupek » 12 mar 2009, 12:04

Paweł D. pisze:http://www.ztm.waw.pl/wz2009-3.php
Oprócz tego do dyspozycji są także: 160 i 512. Wszystkie trzy linie będą w stanie przewieźć ok. 2,4 pasażerów na godzinę
Oj, coś mało pojemne te linie ;)
I to o 1,4 tys więcej, niż obecnie!

5280
Posty: 1798
Rejestracja: 02 sty 2006, 21:25

Post autor: 5280 » 12 mar 2009, 14:25

Dziś na pętli żerań jakiś kierowca starego jelcza rozwalił miskę olejowa na wertepach ](*,)
Złechało sie mądrych z ZTM i nadzoru MZA i zamkneli ten peron na którym krańcowały 134 i 104. teraz autobusy tych lini zatrzymują sie tam gdzie kiedyś 133 152. Strona ZTM milczy na temat przenosin ](*,)
5280

Flash8222
Posty: 7627
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 12 mar 2009, 14:50

Bo to jest nagła sytuacja... Oczekujesz, że sekundę po incydencie będzie już info na stronie?!

Awatar użytkownika
fik
Naczelne Chamidło
Posty: 27433
Rejestracja: 10 gru 2005, 12:34
Lokalizacja: so wait for me at niemandswasser

Post autor: fik » 12 mar 2009, 14:50

Co to jest pętlina?
and I ask my masks and I:
surely we are living in a dream?

Flash8222
Posty: 7627
Rejestracja: 14 gru 2005, 23:37
Lokalizacja: Pies wam mordy lizał

Post autor: Flash8222 » 12 mar 2009, 14:52

Może taka większa pętla :P

5280
Posty: 1798
Rejestracja: 02 sty 2006, 21:25

Post autor: 5280 » 12 mar 2009, 14:55

Flash8222 pisze:Może taka większa pętla :P
To pętla po remoncie, która nie nadaje sie do użytku:)
5280

radeom
Posty: 4231
Rejestracja: 22 lis 2007, 17:29

Post autor: radeom » 12 mar 2009, 16:14

Na stronie głównej pojawił się banner informujący o remoncie Trasy W-Z.
Po kliknięciu włącza się specjalny serwis poświęcony temu wydarzeniu.
http://www.ztm.waw.pl/wz/schematy.htm

Klikam na rozkłady jazdy i nie ma nic nowego.
Nowe rozkłady są tylko w spakowanych.

Awatar użytkownika
m72
(mateusz72)
Posty: 1780
Rejestracja: 17 mar 2006, 19:46
Lokalizacja: z nienacka

Post autor: m72 » 12 mar 2009, 16:19

http://www.ztm.waw.pl/wz/schematy.htm Zamknięcie Alej Jerozolimskich w nagłówku strony :D

Możliwe, że jestem niedorozwinięty, ale ten schemat jest mało czytelny http://www.ztm.waw.pl/wz/mapy/ulota_ztm_strona_2.gif
Informuję, że powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne zdanie i nie jest dozwolonym ażeby była wiązana z nieoficjalnym lub oficjalnym stanowiskiem organizacji lub firmy, z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.

ODPOWIEDZ