O stronach ZTM MZA i TW
- Solaris U10
- Posty: 2706
- Rejestracja: 18 gru 2005, 13:26
Tymczasowa pętla przy Muzeum Niepodległości
Ułatwi komunikację, pozwoli zwiększyć częstotliwość
Tymczasowa pętla, która powstaje przy Muzeum Niepodległości na czas przebudowy torowiska tramwajowego trasy W-Z, pozwoli nie tylko na częściowe utrzymanie kursów tramwajowych dowożących do metra, ale również na zwiększenie częstotliwości kursowania tramwajów w całej Warszawie. Czas oczekiwania pasażerów na tramwaj skróci się z 6 do 5 minut.
Tymczasowa pętla bez zwrotnic to optymalne rozwiązanie na czas remontu, zapewniające mieszkańcom Woli szybki i bezpieczny dojazd do metra. Bez niej tramwaje musiałby jechać o wiele dłuższą trasą przez Plac Bankowy, a następnie ulicą Marszałkowską, Nowowiejską i Filtrową do placu Narutowicza. Z tej możliwości skorzystałyby jednak jedynie niektóre linie. Inne musiałby zostać skierowane do pozostałych pętli np. na Służewiec. Ponadto znaczne zwiększenie liczby tramwajów na Placu Bankowym i skierowanie ich w lewo, w kierunku Woli utrudniłoby ruch samochodowy i doprowadziło do powstania korków. Przyjęcie takiej opcji zwiększyłoby dodatkowo koszty funkcjonowania komunikacji tramwajowej o ok. 650 tys. zł miesięcznie.
Wybudowanie zawrotki na stałe wymaga wyposażenia jej w zwrotnice, co zwiększyłoby koszty jej wykonania z ok. 350 tys. zł nawet do 1,2 mln zł. Poza tym wybudowanie takiej pętli na stałe wymagałoby uzyskania wielu uzgodnień, pozwoleń budowlanych i dopełnienia innych formalności, co wydłużyłoby czas realizacji całej inwestycji. Ze względu na wysokie natężenie ruchu tramwajów na Trasie W-Z i jednostronną eksploatację zwrotnic, wymagane byłyby bardzo częste ich remonty. Oprócz tego zwrotnice spowalniałyby ruch tramwajów kursujących na wprost.
Należy przy tym zauważyć, że obecnie najwięcej pasażerów na Trasie W-Z korzysta z tramwajów na odcinku między pl. Bankowym i Dw. Wileńskim, dlatego stała zawrotka przy Muzeum Niepodległości nie byłaby praktycznie wykorzystywana.
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36672
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Prośba, a nawet zalecenie: proszę w tym temacie tylko i wyłącznie dyskutować o układzie i wykonaniu strony ZTM, czy też szerzej - o polityce informacyjnej i marketingowej ZTM-u, związanej ze stroną. Do treści, które się na niej pojawiają, proszę się odnosić w tematach właściwych merytorycznie. Ja w przyszłości dotychczasowe posty, które tego wymagają, rozparceluję do odpowiednich tematów - np. post powyżej powinien trafić na Infrastrukturę.
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
No wiesz co? Perony pętli Esperanto zostaną obłożone elegancką kostką brukową, a Ty się czepiasz jakichś kompletnie nieistotnych drobiazgów!8917 pisze:Kolejne, niezwykle "interesujące" zwykłego pasażera newsy... Szkoda tylko, że oczywiście żadnego komunikatu o jutrzejszych objazdach pl. Trzech Krzyży nie ma...
[ Dodano: Sro 11 Mar, 2009 19:14 ]
Trzeba było pojechać po całości i napisać o robocie "określonych środków" czy innych wiiadomych kręgów uprawiających "dywersję ideologiczną".radeom pisze:Wbrew temu, co twierdzili niektórzy, postój na Stokłosach okaże się niebawem za mały.
[ Dodano: Sro 11 Mar, 2009 19:17 ]
Wartałoby gdzieś zarchiowizowac tę prozę zaangażowaną na wypadek, gdyby jednak wiatry się odkręciłyi zawrotka miałaby powstać na stałe. Zeby porównac z artykułem, który powstanie dla uzasadnienia celowości i wygody jaka płynie z zachowania zawrotki.radeom pisze:Tymczasowa pętla przy Muzeum Niepodległości
Ułatwi komunikację, pozwoli zwiększyć częstotliwość
Popatrz, jaka franca!
Wątek jest co prawda o stronie ZTMu, jednak z braku innego, lepszego miejsca, chciałbym napisać o jakości informacji, którą otrzymujemy ze strony Tramwajów Warszawskich:
w spisie linii wciąż figuruje linia 6 i 20, a linia 36 kursuje na Marymont-Potok. W spisie linii trasa 35 wygląda w porządku (Okęcie - Nowe Bemowo), ale już po kliknięciu na link w celu otrzymania szczegółów, dowiadujemy się, że linia ta kursuje na Kielecką. Podobnie w przypadku linii 13, która na szczegółowym wykazie przystanków zabierze nas na... Piaski.
Takich "kwiatków" jest dużo więcej.
Dziwne, że jeszcze nikt o tym nie napisał. Ale to przecież ZTM jest tutaj chłopcem do bicia
w spisie linii wciąż figuruje linia 6 i 20, a linia 36 kursuje na Marymont-Potok. W spisie linii trasa 35 wygląda w porządku (Okęcie - Nowe Bemowo), ale już po kliknięciu na link w celu otrzymania szczegółów, dowiadujemy się, że linia ta kursuje na Kielecką. Podobnie w przypadku linii 13, która na szczegółowym wykazie przystanków zabierze nas na... Piaski.
Takich "kwiatków" jest dużo więcej.
Dziwne, że jeszcze nikt o tym nie napisał. Ale to przecież ZTM jest tutaj chłopcem do bicia
http://www.ztm.waw.pl/wz2009-3.php
Oj, coś mało pojemne te linieOprócz tego do dyspozycji są także: 160 i 512. Wszystkie trzy linie będą w stanie przewieźć ok. 2,4 pasażerów na godzinę
I to o 1,4 tys więcej, niż obecnie!Paweł D. pisze:http://www.ztm.waw.pl/wz2009-3.phpOj, coś mało pojemne te linieOprócz tego do dyspozycji są także: 160 i 512. Wszystkie trzy linie będą w stanie przewieźć ok. 2,4 pasażerów na godzinę
Na stronie głównej pojawił się banner informujący o remoncie Trasy W-Z.
Po kliknięciu włącza się specjalny serwis poświęcony temu wydarzeniu.
http://www.ztm.waw.pl/wz/schematy.htm
Klikam na rozkłady jazdy i nie ma nic nowego.
Nowe rozkłady są tylko w spakowanych.
Po kliknięciu włącza się specjalny serwis poświęcony temu wydarzeniu.
http://www.ztm.waw.pl/wz/schematy.htm
Klikam na rozkłady jazdy i nie ma nic nowego.
Nowe rozkłady są tylko w spakowanych.
http://www.ztm.waw.pl/wz/schematy.htm Zamknięcie Alej Jerozolimskich w nagłówku strony
Możliwe, że jestem niedorozwinięty, ale ten schemat jest mało czytelny http://www.ztm.waw.pl/wz/mapy/ulota_ztm_strona_2.gif
Możliwe, że jestem niedorozwinięty, ale ten schemat jest mało czytelny http://www.ztm.waw.pl/wz/mapy/ulota_ztm_strona_2.gif
Informuję, że powyższa wypowiedź stanowi wyłącznie moje prywatne zdanie i nie jest dozwolonym ażeby była wiązana z nieoficjalnym lub oficjalnym stanowiskiem organizacji lub firmy, z którą byłem, jestem lub będę zawodowo lub prywatnie związany.