Warszawska Kolej Dojazdowa

Moderator: JacekM

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 28 mar 2009, 17:36

zofey pisze:Te pociągi powinny jeździć co 5 minut.
Powinny... ale przy tym napięciu i systemie sterowania ruchem i ilości taboru, łatwe to nie bedzie.
zofey pisze:Można teraz zakupić SZT, a w przyszłości przejść na EZT o standardowym napięciu.
To jest dwa razy pakowanie się w koszty.
Lepiej by było zainwestować w tabor wielosystemowy. Zrobienie takiego nie powinno sprawić teraz kłopotów, jedyny minus to taki, że taki tabor był by niestety nieekonomiczny w eksploatacji (dużo prądu by żarł...)

Michał J
Posty: 287
Rejestracja: 29 gru 2007, 1:08

Post autor: Michał J » 28 mar 2009, 21:28

zofey pisze:Linia dwutorowa bez pociągów pospiesznych to jest wymarzona sytuacja. Te pociągi powinny jeździć co 5 minut.
Największym problemem jest w zasadzie samo Śródmieście WKD. Ta stacja w zasadzie najbardziej dławi linię.

zofey pisze: Można teraz zakupić SZT, a w przyszłości przejść na EZT o standardowym napięciu.
A po co? Niepotrzebne mnożenie kosztów. Tak samo jak nie widzę żadnego sensu w zmienianiu napięcia z tramwajowego na kolejowe.

Piotr Wi
Posty: 56
Rejestracja: 20 cze 2008, 19:37
Lokalizacja: Kanie

Post autor: Piotr Wi » 28 mar 2009, 21:37

Z taborem dwunapięciowym może nie być tak łatwo i tanio. Zauważmy, że 600V jest 5x niższe niż 3000V i obydwa stałe. Przy jednym przemiennym (wychodzi, że wyższym) sprawa dość prosta- poziom napięcia przemiennego transformujemy do poziomu (1,1x) napięcia stałego i stosujemy napęd dla tego napięcia. Krotność 5 pomiędzy napięciami stałymi będzie dość trudna do rozwiązania. Owszem są napędy zasilane dwoma napięciami stałymi np.1500V i 3000V i już przy krotności 2 zwykle niższy poziom ma ograniczoną moc.
Wydaje się, że prościej będzie wymienić zespoły prostownikowe i rozdzielnię napięcia stałego np. w 2 lub 3 podstacjach na 3kV, zgromadzić nowy tabor i przełączyć napięcie w 1-2 dni. Nowy tabor na 3kV mógłby być wstępnie sprawdzony w ruchu KM lub SKM.
Modernizacja WKD w stronę integracji z Tramwajami Warszawskimi też pomimo jednakowego napięcia nie będzie taka prosta - wysokość peronów (niedawno podwyższonych) , dwukierunkowość taboru, długość pociągów, profil kół jezdnych i dostęp do torowisk tramwajowych.

[ Dodano: Sob 28 Mar, 2009 21:57 ]
Michał J pisze:Największym problemem jest w zasadzie samo Śródmieście WKD. Ta stacja w zasadzie najbardziej dławi linię.
. Tak, lepszy byłby układ z jednym peronem środkowym, ale obawiam się, że teren torowiska jest zbyt wąski.Połączenie z linią średnicową i trasa do Warszawy Wschodniej może pogorszyć i to znacznie punktualność, ponadto przepustowość średnicy.
Michał J pisze:Tak samo jak nie widzę żadnego sensu w zmienianiu napięcia z tramwajowego na kolejowe.
Sens jest bardzo duży. 5 x wyższe napięcie to mniej więcej 5 x niższe straty energii w sieci trakcyjnej, możliwość zwiększenia mocy EZT (jeden bo jeden
EN95 ma już 1.2 MW i nie bardzo może ją wykorzystać), możliwość uzupełnienia taboru przez wypożyczenie, znaczna unifikacja części. Rezygnacja z tej zmiany to kolejne 30 lat ograniczeń zdolności przewozowej.

Awatar użytkownika
jasiu
Posty: 3282
Rejestracja: 06 mar 2006, 22:11
Lokalizacja: Transplovietia

Post autor: jasiu » 29 mar 2009, 1:26

jakoś w Karlsruhe dają radę...

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 29 mar 2009, 7:01

Zakładam że tak popularna linia może sobie pozwolić na dwie wymiany taboru w odstępie 10 lat. Dlatego pierwsza na diesle, druga na standardowe.

Czy Śródmieście WKD dławi? Metro przez lata potrafiło zawracać korzystając z jednego przejścia między torami (zobaczcie jak wygląda schemat stacji Centrum). Kwestia organizacji samej operacji zmiany czoła.

[ Dodano: Nie 29 Mar, 2009 07:05 ]
http://przegubowiec.com/metro/metro-schemat.gif

- wyobraźcie sobie operacje na Politechnice w stronę Kabat
- wyobraźcie sobie zawracanie w Centrum i na Słodowcu w stronę Kabat
- ruch Centrum-Młociny gdy akurat problem z Politechniką

Czy to są operacje łatwiejsze niż zawracanie WKD na Śródmieściu?

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 29 mar 2009, 12:42

Ale w metrze zazwyczaj w wymienionych przypadkach są dwie krawędzie peronowe. Poza tym takie operacje też wymagałyby spadku częstotliwości albo skutkowałby zatykaniem się linii.

Problem WKD Śródmieście jest też taki, że tam nie bardzo jest miejsce na przebudowy. Najlepiej by było, gdyby linię WKD przedłużyć o jedną stację...
jasiu pisze:jakoś w Karlsruhe dają radę...
tylko po co?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
humptyangel
Posty: 554
Rejestracja: 14 lip 2007, 18:48
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Post autor: humptyangel » 29 mar 2009, 13:12

O ile się nie mylę, to studium wykonalność WKD zrobione przez ZG TOR na zlecenie WKD (w wyniku przetargu) jako najlepszy wariant uznało przejście na 3kV.
A co do zawracania na Politechnice, to z zachodniego toru odstawczego była możliwość przejazdu na tor szlakowy w kierunku Kabat, tyle, że teraz ten rozjazd zdemontowano.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu jego napisania:)
Obrazek
SISKOM - Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 29 mar 2009, 13:32

humptyangel pisze:A co do zawracania na Politechnice, to z zachodniego toru odstawczego była możliwość przejazdu na tor szlakowy w kierunku Kabat, tyle, że teraz ten rozjazd zdemontowano.
W końcu jakby nie patrzeć, Metro do Centrum od początku nie jeździło. Szkoda, ze zdemontowali, zawsze to kolejna szansa na usprawnienie przy awarii w Centrum...

Na WKD właściwie też są dwie krawędzie i sama stacja powinna poradzić sobie z częstotliwością 5-7 minut bez większego problemu. Tylko czy podstacje wytrzymają, bo o ile wiem, to z tym może być problem....

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 29 mar 2009, 13:40

przewoz pisze:Na WKD właściwie też są dwie krawędzie
tak, ale tu ta "druga" karawędź peronowa jest też miejscem, gdzie pociągi zawracają. Może i dałoby radę 5-7 minut, ale to jest układ zupełnie nieodporny na opóźnienia i wszelkie reperkusje na trasie.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
zofey
Posty: 1570
Rejestracja: 11 mar 2009, 8:29
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki - Służewiec

Post autor: zofey » 29 mar 2009, 14:22

a nie można maksymalnie skrócić procedury? łącznie z tym że do tylnej kabiny wejdzie mechanik inny niż przyjechał.

np. 8:00 przyjazd, 8:03 odjazd, 8:05 przyjazd.

trudno by było zachować regularność, ale to nie ma znaczenia gdy coś jeździ co 5 minut.

[ Dodano: Nie 29 Mar, 2009 14:24 ]
metro nie mając Młocin potrafiło jeździć częściej niż obecnie. zawsze wymagało to od mechanika szybkiego przemieszczenia się na koniec.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 29 mar 2009, 16:07

W metrze jest inny układ torowy, inny system sterowania ruchem, nieco inne przepisy (zresztą częściej odnosi się do Placu Wilsona, gdzie był podobny do Młocin układ torowy).
Nie jestem pewien, czy wsiadanie innego maszynisty bez kontaktu z pierwszym byłoby zgodnie z procedurami zdania składu.
trudno by było zachować regularność, ale to nie ma znaczenia gdy coś jeździ co 5 minut.
i co 5 minut jeździłoby do Grodziska czy Milanówka?

Poza tym są jeszcze inne kwestie: dostępność taboru i jego wyjazd na linię.
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

przewoz
Posty: 6157
Rejestracja: 15 mar 2006, 16:58

Post autor: przewoz » 29 mar 2009, 16:27

np. 8:00 przyjazd, 8:03 odjazd, 8:05 przyjazd.
Trzeba uwzględnić to, że następny już na Ochocie czeka etc... Odstęp 5 minut jest bezpieczniejszy, ale dalej będe się upierał przy mało odpornym zasilaniu. To dość ważna sprawa, czesto niedoceniana. Może być kluczową sprawą przy zwiększeniu przepustowości....

Piotr Wi
Posty: 56
Rejestracja: 20 cze 2008, 19:37
Lokalizacja: Kanie

Post autor: Piotr Wi » 29 mar 2009, 18:08

Właśnie z dotychczasowe zasilanie już teraz wydaje się niewydolne skoro podstacje są ustawione na sporo powyżej 700V, aby uniknąć spadków napięcia poniżej ochrony podnapięciowej. Trudno zwiększać przekrój elektryczny sieci trakcyjnej, już teraz 295 mm2, a może nawet 320 mm2, zresztą to też inwestycja. Można dobudować nowe podstacje, ale wtedy dlaczego na 600V.
jasiu pisze:jakoś w Karlsruhe dają radę...
W sieci kolejowej mają tam 15kV 16 2/3 Hz, a w mieście 750 V DC, trochę ciężki (bo na 16 2/3 Hz) + prostownik załatwiają dwunapięciowość.

Bucefał
Posty: 134
Rejestracja: 19 sty 2008, 13:05

Post autor: Bucefał » 02 kwie 2009, 14:58

del

[ Komentarz dodany przez: MeWa: Czw 02 Kwi, 2009 18:31 ]
Dodano: 2009-04-01 12:24:49
Oficjalne stanowisko ZTM w sprawie rozszerzenia wspólnego biletu w WKD
ZTM
W związku z publikacjami dotyczącymi rozszerzenia wspólnego biletu Zarząd Transportu Miejskiego informuje:

- celem wspólnego biletu jest pozyskanie jak największej liczby nowych pasażerów, spośród osób dojeżdżających obecnie samochodem do Warszawy. Osiągnięcie tych założeń na linii WKD będzie możliwe dzięki zwiększeniu oferty przewozowej przez przewoźnika kolejowego. Z informacji uzyskanych od zarządu WKD wynika, że takie działania są prowadzone i w ciągu najbliższych 2-3 lat nastąpi radykalna poprawa

- do wprowadzenia wspólnego biletu potrzebna jest zgoda i chęć współpracy ze strony wszystkich stron, przede wszystkim Warszawskiej Kolei Dojazdowej, oraz samorządów gminnych, które współfinansują to przedsięwzięcie. Wspólny bilet to transakcja wiązana. ZTM nie otrzymuje nawet przysłowiowej złotówki z finansowania tego przedsięwzięcia i sprzedaży biletów

- naszym celem jest zwiększenie obszaru objętego tzw. biletem aglomeracyjnym, musi się to jednak wiązać z podniesieniem komfortu podróżowania w środkach komunikacji, w których za przejazd płaci się biletami ZTM

- WKD w chwili obecnej nie jest w stanie spełnić naszych postulatów dotyczących zwiększenia częstotliwości kursowania pociągów.

W piśmie przesłanym pod koniec stycznia do ZTM prezes WKD Grzegorz Dymecki napisał:

- „WKD uprzejmie informuje, że w chwili obecnej nie jest w stanie zwiększyć zdolności przewozowej oraz podnieść komfortu podróżowania w pociągach WKD. Obowiązujący rozkład jazdy pociągów, mimo pewnych modyfikacji, nie rozwiązuje problemu zaopatrzenia w większą ilość pociągów…Biorąc pod uwagę rozszerzenie strefy wspólnego biletu WKD-ZTM oraz nasze doświadczenia można stwierdzić, że takie rozwiązanie wpłynie na radykalne pogorszenie warunków podróżowania. Odczuwalna poprawa może nastąpić dopiero po zakupieniu nowego taboru, co możliwe będzie nie wcześniej niż na 1,5 roku.”

Konrad Klimczak/ ZTM powrót


http://www.gazetawpr.pl/B...letu-W-Wkd.html

[ Komentarz dodany przez: MeWa: Czw 02 Kwi, 2009 18:33 ]
Prosiłem nie o skasowanie treści posta, a o nienadużywanie środków ozdobnych! MeWa
Umowę sprzedaży WKD parafowali przedstawiciele zainteresowanych samorządów z wyjątkiem Warszawy. Prezydent Lech Kaczyński był wtedy chory i nie zdążył ustanowić swojego pełnomocnika. Stołeczni urzędnicy mieli uzupełnić brakujący podpis w ciągu kilku dni. Nie zrobili tego przed dwa lata.

Bucefał
Posty: 134
Rejestracja: 19 sty 2008, 13:05

Post autor: Bucefał » 03 kwie 2009, 10:59

Przetarg nieograniczony na remont-modernizację wiaduktu kolejowego w km 5,875 linii kolejowej WKD Warszawa Śródmieście-Grodzisk Maz. Radońska, termin składania ofert do dn. 21.04.2009r. do godz. 10:00, aktualizowano dn. 26.03.2009r.

WKD 10b-0241P-07/2009 Grodzisk Mazowiecki, dnia 24.03.2009 r.


OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

Przedmiot zamówienia:

Remont – modernizacja wiaduktu kolejowego w km 5,875
linii kolejowej WKD Warszawa Śródmieście – Grodzisk
Mazowiecki Radońska

Oznaczenie przedmiotu zamówienia według Wspólnego Słownika Zamówień
Publicznych:
CPV 45.22.11.22-3 Roboty budowlane w zakresie wiaduktów kolejowych

1. Nazwa (firma) i adres Zamawiającego:
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o.
ul. Batorego 23, 05-825 Grodzisk Mazowiecki
www.wkd.com.pl techniczny@wkd.com.pl 7:00 – 15:00

2. Określenie trybu zamówienia:
Przetarg nieograniczony poniżej 5 150 000 euro dla robót budowlanych.

3. Określenie sposobu uzyskania Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia:
W siedzibie Zamawiającego, pokój nr 9 w godzinach 8:00 – 14:00
na stronie internetowej www.wkd.com.pl

Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia przekazywana jest Wykonawcom
w formie papierowej - na pisemny wniosek, po uiszczeniu opłaty w wysokości
220 zł brutto.

4. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
5. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
6. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających, o których
mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy Pzp.

7. Opis przedmiotu zamówienia:

Remont – modernizacja wiaduktu kolejowego w km 5,875 linii kolejowej WKD
Warszawa Śródmieście – Grodzisk Mazowiecki Radońska.
Zakres robót przewidzianych do wykonania:
- nawierzchnia kolejowa na przęsłach i dojazdach do wiaduktu,
- przęsła nośne wiaduktu w zakresie izolacji, korozji i odwodnienia,
- łożyska i ciosy podłożyskowe w zakresie konserwacji części stalowych
i przywrócenie stanu pierwotnego elementów konstrukcji betonowych,
- elementy konstrukcji podpór poprzez zabezpieczenie antykorozyjne
powierzchni betonowych,
- uporządkowanie przestrzeni pod przęsłami wiaduktu poprzez wycięcie
krzewów i drzew „samosiejek”,
- urządzenia obce – uporządkowanie trasy ich przebiegu na przęsłach
i przyczółkach,
- wykonanie nowych schodów skarpowych,
- wymiana nawierzchni pomostów służbowych i zabezpieczenie antykorozyjne
poręczy stalowych wiaduktu,
- oczyszczenie i zabezpieczenie poprzecznych szczelin dylatacyjnych na
przyczółkach nowymi konstrukcjami tych szczelin – wykonanie nowych
konstrukcji szczelnego przykrycia szczelin dylatacyjnych,
- ocena stanu spawów i blach koryt balastowych oraz warunki ich naprawy
po usunięciu podsypki,
- wydłużenie skrzydeł przyczółków w celu umożliwienia właściwego utrzymania
nawierzchni kolejowej na dojazdach,
- wymiana osłon przeciwporażeniowych nad torami linii Warszawa – Radom,
- organizacja ruchu na czas remontu,
- dokonanie ustaleń w zakresie regulaminu prowadzenia ruchu pociągów i zamknięć
torowych,
- zabezpieczenie terenu budowy,
- uporządkowanie terenu budowy,
- sporządzenie harmonogramów robót oraz dokumentacji powykonawczej.
Zabezpieczenie bezpiecznego ruchu pociągów po torze sąsiednim w obrębie remontu (modernizacji) przez okres jej trwania do ostatecznego zakończenia i odbioru należy
do Wykonawcy. Wykonawca jest odpowiedzialny za zabezpieczenie robót oraz
pełną kontrolę ich jakości. Wykonawca jest zobowiązany do ochrony przed
uszkodzeniem lub zniszczeniem własności publicznej lub prywatnej. Jeżeli
takie zniszczenie nastąpi, Wykonawca naprawi lub odtworzy uszkodzoną
własność na koszt własny. Wykonawca powinien stosować w czasie prowadzenia
robót wszelkie przepisy dotyczące ochrony środowiska naturalnego oraz przestrzegać wszystkich przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy. Wykonawca
dostarczy urządzenia, sprzęt i materiały we własnym zakresie i na własny koszt.
Wykonawca zabezpieczy użyte materiały i sprzęt na placu budowy we własnym
zakresie. W przypadku materiałów lub urządzeń zdemontowanych, Wykonawca
zapewni ich wywóz na koszt własny. Wyjątek stanowią materiały i urządzenia
przeznaczone do odzysku (szczególnie materiały nawierzchni kolejowej), które
Wykonawca dostarczy Zamawiającemu we wskazane przez niego miejsce.
Obowiązkiem Wykonawcy jest uprzątnięcie terenu budowy i przekazanie odpadów
do utylizacji. Wykonawca wykona przedmiot umowy z najlepszą wiedzą i techniką.
Nadzór będzie prowadzić Warszawska Kolej Dojazdowa poprzez Inspektora nadzoru.
Inspektor nadzoru ma prawo wydawać polecenia oraz weryfikować jakość i zgodność
robót z projektem budowlanym.
Wykonawca udzieli pisemnej gwarancji na wykonane roboty przez okres 24 miesięcy
od odbioru końcowego.
Wykonanie przedmiotu umowy nastąpi w oparciu o Dokumentację Projektową z
uwzględnieniem wymagań określonych w Szczegółowej Specyfikacji Technicznej
Wykonania i Odbioru robót, stanowiących załączniki do SIWZ. Opis wiaduktu
zawarto w załączniku do SIWZ Charakterystyka obiektu.


8. Termin wykonania zamówienia:
Realizacja zamówienia nastąpi w cyklu dwuletnim:
1 etap – remont, modernizacja wiaduktu TOR nr 2 od 01.07.2009 do 31.08.2009 r.
2 etap – remont, modernizacja wiaduktu TOR nr 1 od 01.07.2010 do 31.08.2010 r.


9. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania
oceny spełniania tych warunków:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, których oferta odpowiada
zasadom określonym w ustawie Prawo zamówień publicznych i spełnia wymagania
określone w SIWZ.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają następujące
warunki:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli
ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem
technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie
zamówienia,
4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp.
Zamawiający oceni spełnienie warunków udziału w postępowaniu na podstawie
dokumentów załączonych do oferty, na zasadzie spełnia / nie spełnia. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki wykonawca spełnia.
Wykonawca powinien zapoznać się z całością SIWZ, której integralną część stanowią
załączniki.

10. Informacja na temat wadium:
Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 50 000,00 zł
(pięćdziesiąt tysięcy złotych) w formach i na warunkach przewidzianych
w ustawie Prawo zamówień publicznych, wyszczególnionych w SIWZ.
http://www.wkd.com.pl/index.php/pl/article_constant/170
Umowę sprzedaży WKD parafowali przedstawiciele zainteresowanych samorządów z wyjątkiem Warszawy. Prezydent Lech Kaczyński był wtedy chory i nie zdążył ustanowić swojego pełnomocnika. Stołeczni urzędnicy mieli uzupełnić brakujący podpis w ciągu kilku dni. Nie zrobili tego przed dwa lata.

ODPOWIEDZ