Modernizacja trasy tramwajowej w ciągu trasy W-Z

Moderator: Wiliam

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 18 mar 2009, 10:31

Bastian pisze:przy awarii na moście w stronę Pragi, do potoku od strony Pragi dokładamy równy mu potok zawracający.
Chwilowo. Przecież zasób tramwajów jadących od strony mostu sie wyczerpie.
Bastian pisze:ani zasilanie energetyczne.
Liczba wagonów sie nie zwiększy (nawet zmniejszy, bo taka 4 może sobie jechać przez Gdański), a obydwa tory korzystają z tego samego zasilania.
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
pawcio
Posty: 25428
Rejestracja: 16 gru 2005, 13:53
Lokalizacja: Os. Wilga

Post autor: pawcio » 18 mar 2009, 11:19

Tm pisze:Chwilowo.
Wystarczy, że chwilowo podstację szlag trafi.
Niekoniecznie zgadzam się ze wszystkim, co napiszę. (C) Marshall McLuhan
"Na diamentach nic nie wyrośnie. Za to kwiaty świetnie rosną na gnoju." - Josefa Idem

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 18 mar 2009, 15:33

Ale czemu miałby ją szlag trafić? Ilość obsługiwanych tramwajów będzie ta sama (i to w skrajnym przypadku).
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

Awatar użytkownika
8917
Posty: 1279
Rejestracja: 19 mar 2007, 19:48
Lokalizacja: Łuków/Warszawa

Post autor: 8917 » 18 mar 2009, 17:16

Obrazek
Gazeta Wyborcza pisze:Dziwny remont Trasy W-Z. Będą wyjaśnienia
Krzysztof Śmietana 2009-03-18, ostatnia aktualizacja 2009-03-18 09:13

Za remont Trasy W-Z łódzkie MPK żądało o 5 mln zł mniej od krakowskiej firmy ZUE, która wygrała przetarg. Zaoferowała krótszy termin i zatrudniła konkurenta jako podwykonawcę. Tramwaje Warszawskie żądają wyjaśnień.

Trwający od niedzieli remont torowiska na Trasie W-Z to najbardziej uciążliwe w tym roku roboty. Po zakończeniu prac tramwaje mają jeździć szybciej i ciszej. To już kolejna inwestycja po budowie torów między Bemowem a Bielanami i przebudowie linii w Al. Jerozolimskich, która przypadła krakowskiej firmie ZUE. Do prac na Trasie W-Z utworzyła konsorcjum z firmą Tor-Kar-Sson. W przetargu pokonała Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne z Łodzi, które wprawdzie złożyło ofertę tańszą o prawie 5 mln zł, ale Tramwaje Warszawskie ją odrzuciły. Łódzkie MPK zakładały bowiem dłuższe terminy robót.

Teraz okazuje się jednak, że konkurujące ze sobą firmy współpracują przy remoncie. Na odcinku między Muzeum Niepodległości a tunelem pod pl. Zamkowym można spotkać robotników i furgonetki z logo MPK. - Firma ZUE ma dość wyśrubowany termin zakończenia prac. Poprosili nas o pomoc przy tej inwestycji - twierdzi jeden z pracowników z Łodzi.

Rzeczniczka Urzędu Zamówień Publicznych Anita Wichniak-Olczak twierdzi, że przepisy nie zabraniają wprawdzie zatrudniania jako podwykonawców firm, które były konkurentami w przetargu, ale kodeks cywilny wyraźnie wymaga, by zgodził się na to inwestor. W tym przypadku - Tramwaje Warszawskie. - Nic nie wiem o tym, żeby MPK Łódź było podwykonawcą na Trasie W-Z. Firma ZUE nie zgłaszała nam tego - dziwi się prezes Tramwajów Krzysztof Karos. A jego rzecznik Michał Powałka dodaje: - Zażądamy pilnych wyjaśnień od wykonawcy.

ZUE uważa, że nie ma w tym nic dziwnego, by niedawni konkurenci współpracowali ze sobą. - Poprosiliśmy łódzkie MPK o pomoc, żeby nie było groźby opóźnienia robót. Zleciliśmy im do remontu niezbyt długi kawałek. W czasie przetargu nie było między nami żadnego umawiania się. Zresztą oni oprotestowali naszą ofertę - przypomina Marcin Wiśniewski, kierownik budowy z firmy ZUE. Nie potrafi jednak odpowiedzieć na pytanie, dlaczego Tramwaje Warszawskie nie wiedzą o zatrudnieniu łodzian. - Proszę dać nam chwilkę. To będzie wyjaśnione - stwierdził.

Nie wiadomo, czy szefowie Tramwajów Warszawskich zgodzą się, by łódzkie MPK przebudowywało tory na Trasie W-Z. Pewne jest zaś to, że zgodnie z umową remont na Trasie W-Z między pl. Bankowym i Dworcem Wileńskim musi się zakończyć przed końcem wakacji.

Źródło: Gazeta Wyborcza Stołeczna
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... ienia.html
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 19 mar 2009, 19:13

Obrazek
50 metrów toru wybawiło zakorkowane miasto
Jarosław Osowski
2009-03-19, ostatnia aktualizacja 2009-03-19 10:37

Choć tramwajowa zawrotka wokół Muzeum Niepodległości uratowała przed całkowitym paraliżem remontowaną al. "Solidarności", to ma działać tylko kilka tygodni. Miejscy urzędnicy wahają się, czy jej nie zlikwidować

Hitem rozpoczętego w niedzielę remontu okazała się wymyślona i zbudowana w ostatniej chwili pętla tramwajowa w pobliżu pl. Bankowego. Między jezdniami Trasy W-Z wokół Muzeum Niepodległości powstał krótki tor, po którym linie 23 i 26 zawracają w kierunku Woli. Zabierają tłumy pasażerów, które wysypują się ze stacji metra Ratusz Arsenał. Gdyby nie nowa zawrotka, tramwaje musiałyby skręcać albo w al. Jana Pawła II albo w Marszałkowską, do końca blokując ruch na skrzyżowaniach. Zabrakłoby też wagonów, by poprawić rozkłady jazdy w całym mieście (tramwaje kursują teraz co 5-10 min).

Z harmonogramu remontu Trasy W-Z wynika jednak, że czekają nas jeszcze ciężkie chwile - od 10 maja pożyteczna pętla ma być nieczynna. Tramwaje nie będą miały do niej jak dojechać, bo wtedy zacznie się przebudowa rozjazdów u zbiegu al. "Solidarności" i pl. Bankowego. Czy to oznacza likwidację zawrotki? Wspominają o tym miejscy urzędnicy, choć przyznają, że w przyszłości przydałaby się w razie awarii.

- Gdyby miała zostać, musielibyśmy wstawić dwie zwrotnice, a jeden taki mechanizm kosztuje 100 tys. zł. Dochodzą też koszty eksploatacji. Czy to się opłaca dla kilku przypadków rocznie? - pyta prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos.

- To odwieczny dylemat, który znam jeszcze z czasów pracy na kolei - zgadza się z nim Leszek Ruta, dyrektor ZTM. - Dobrze byłoby jednak mieć nawet kilka takich zawrotek w mieście. Trwają jeszcze na ten temat rozmowy. Niewykluczone, że ta pętla będzie wykorzystywana w następnym etapie remontu, gdy w wakacje zamkniemy skrzyżowanie al. "Solidarności" z al. Jana Pawła II.

- Definitywnie nie można jeszcze powiedzieć, że zawrotka zostanie zlikwidowana - daje nadzieję prezes Karos.
http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,9519 ... iasto.html
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 21 mar 2009, 19:03

Tm pisze:a obydwa tory korzystają z tego samego zasilania.
Które chyba też będzie modernizowane.
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Awatar użytkownika
MeWa
Cukiereczek
Posty: 25176
Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy

Post autor: MeWa » 21 mar 2009, 23:46

http://www.youtube.com/watch?v=ZNxiDMwrjNg

No nie, panowie z Siskomu... Jak można proponować linię szczytową Ratusz-PDT i mówić, że to jest najbardziej obciążony odcinek?
Mi się wydawało, że najbardziej obciążony odcinek to Ratusz-Dw. Wileński!

I w jaki sposób nowa linia i ta pętla skrócić miałyby czas przejazdu z Cm. Wolskiego o 5-10 minut?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"

[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]

Awatar użytkownika
Siecool
Posty: 4958
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:47
Lokalizacja: Warszawa :: Nowe Bemowo

Post autor: Siecool » 21 mar 2009, 23:50

No właśnie, rwanie relacji tramwajowej przed najbardziej obciążonym odcinkiem jest bez sensu. Ta pętla nie ma racji bytu w wersji liniowej, tylko jako awaryjna.
[ ... ::: Mądry głupiemu ustępuje... i dlatego ten świat tak wygląda ::: ... ]

Awatar użytkownika
KwZ
Posty: 10654
Rejestracja: 05 paź 2008, 22:43
Lokalizacja: z Parku Odkrywców

Post autor: KwZ » 22 mar 2009, 12:58

W tym filmiku pojawia się jeszcze stwierdzenie (1:36), że miasto prawdopodobnie zaoszczędzi na mniejszych cenach w przetargu na 186 tramwajów. Miasto, a nie TW?
Czy pełzający zamach stanu zostanie odkręcony?
Sądy są na polityków - a nie dla polityków!

mkm101
Posty: 997
Rejestracja: 23 maja 2006, 17:05
Kontakt:

Post autor: mkm101 » 22 mar 2009, 13:55

MeWa pisze:Jak można proponować linię szczytową Ratusz-PDT i mówić, że to jest najbardziej obciążony odcinek?
Niestety, widać że nie do końca zastanowiono się nad argumentacją.
Pozostałe babole (brak informacji dla pasażerów na temat pętli technicznej, skrócenie czasu przejazdu z Woli do pl. Bankowego czy fakt nieodróżnienia budżetu TW od budżetu miasta) to raczej pomysłowość dziennikarza tyle że... pojawiające się obok wypowiedzi przedstawiciela Siskomu. I potem będzie jak kradzieżą zegarka Wanii - czyli wymysły dziennikarza zostaną przypisane Siskomowi (co nawet widać tu na Wawkomie). Nie wiem czy to było zamiarem Siskomu...

patryk148
Posty: 547
Rejestracja: 20 gru 2005, 18:13
Lokalizacja: jeszcze Widok

Post autor: patryk148 » 22 mar 2009, 23:27

pozostawienie w tm miejscu pętli awaryjnej ma sens, ale niemożliwe jest zrobienie projektu tego przedstawionego przez siskom, ze względu na drzewa (są chronione i nie mozna wyciąć). to są platany!

Awatar użytkownika
tarantula01
Posty: 1714
Rejestracja: 15 gru 2005, 15:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: tarantula01 » 27 mar 2009, 0:07

Te Platany są chronione (zwłaszcza, że mają nieco suszu)? Mniejsza o to. Obecne (dokładnie 3 szt.) rosną w odległości ok. 4,8 m od istniejącego krawężnika ulicy. Pozostałe rosną dużo dalej.
Tak dla warszawskiej obwodnicy www.siskom.waw.pl
Na zdjęciu jest ul. Światowida. Ciekawe, czy tramwaj też tak będą budować?
Wojciech Tumasz
radny dz. Białołeka
www.radny.com.pl

Kracho
Posty: 174
Rejestracja: 17 paź 2007, 11:40
Lokalizacja: BI/WJ

Post autor: Kracho » 16 kwie 2009, 12:49

Czy ktoś z was orientuje się jaki ma być zakres remontu wiaduktu stojącego w miejscu Wiaduktu Pancera? Codziennie go oglądam, coraz bardziej go okroili i się zastanawiam czy będzie totalnie rozebrany czy tylko odremontowany. Wyczytałem tu, że przed remontem był w fatalnym stanie. Póki co zdjęto barierki, oskubano krawędzie, wybrano ziemię na początku i na końcu wiaduktu a także zburzono krańcowe filary.

Awatar użytkownika
Bastian
Sułtan Maroka
Posty: 36672
Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...

Post autor: Bastian » 16 kwie 2009, 13:06

Kracho pisze:czy będzie totalnie rozebrany
A nie jest? :>
Honi soit qui mal y pense... Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow

Kracho
Posty: 174
Rejestracja: 17 paź 2007, 11:40
Lokalizacja: BI/WJ

Post autor: Kracho » 16 kwie 2009, 13:14

Bastian pisze:A nie jest? :>
Dziś o 8:30 jeszcze nie był. Jeszcze. I stąd jestem ciekaw jakie są jego losy.

ODPOWIEDZ