Rzeczpospolita pisze:MOTORYZACJA
Ikarus znów węgierski
Fabryka autobusów Ikarus należąca od 1999 r. do grupy Fiat wróciła do Węgrów. Przemysłowiec Gabor Szeles odkupił ją od obecnych właścicieli, ale już pod zmienioną nazwą Irisbus.
DPA., p.r.
http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wyd ... _a_47.html
Rz: Ikarus znĂłw wÄgierski
Moderator: JacekM
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى
z tego co wiem to IKARUS istnial i istnieje i produkuje takie modele:
SERIA 200 GAZ:
IKARUS 260.3AG (autobus na gaz)
IKARUS 280.4AG (autobus na gaz)
SERIA 400:
IKARUS 411
IKARUS 412
IKARUS 415
IKARUS 416 (rynek USA)
IKARUS 417
IKARUS 435
IKARUS 436 (rynek USA)
IKARUS 480 (rynek Angielski)
IKARUS 489 Polaris (rynek Angielski)
ZMODERNIZOWANA SERIA 200:
IKARUS CLASSIC C-80.3X ALBA
IKARUS CLASSIC C-80.4X ALBA
IKARUS CLASSIC C-56
IKARUS CLASSIC C-56CO
IKARUS CLASSIC C-60
IKARUS CLASSIC C-63
SERIA EAG:
IKARUS E94
IKARUS E94F
IKARUS E94G
IKARUS E95
IKARUS E98
IKARUS E99
SERIA 200 GAZ:
IKARUS 260.3AG (autobus na gaz)
IKARUS 280.4AG (autobus na gaz)
SERIA 400:
IKARUS 411
IKARUS 412
IKARUS 415
IKARUS 416 (rynek USA)
IKARUS 417
IKARUS 435
IKARUS 436 (rynek USA)
IKARUS 480 (rynek Angielski)
IKARUS 489 Polaris (rynek Angielski)
ZMODERNIZOWANA SERIA 200:
IKARUS CLASSIC C-80.3X ALBA
IKARUS CLASSIC C-80.4X ALBA
IKARUS CLASSIC C-56
IKARUS CLASSIC C-56CO
IKARUS CLASSIC C-60
IKARUS CLASSIC C-63
SERIA EAG:
IKARUS E94
IKARUS E94F
IKARUS E94G
IKARUS E95
IKARUS E98
IKARUS E99
Ja bym chciał zobaczyć nowe ikarki z seri 4xxSzErSzEń pisze:z tego co wiem to IKARUS istnial i istnieje i produkuje takie modele:
SERIA 200 GAZ:
IKARUS 260.3AG (autobus na gaz)
IKARUS 280.4AG (autobus na gaz)
SERIA 400:
IKARUS 411
IKARUS 412
IKARUS 415
IKARUS 416 (rynek USA)
IKARUS 417
IKARUS 435
IKARUS 436 (rynek USA)
IKARUS 480 (rynek Angielski)
IKARUS 489 Polaris (rynek Angielski)
ZMODERNIZOWANA SERIA 200:
IKARUS CLASSIC C-80.3X ALBA
IKARUS CLASSIC C-80.4X ALBA
IKARUS CLASSIC C-56
IKARUS CLASSIC C-56CO
IKARUS CLASSIC C-60
IKARUS CLASSIC C-63
SERIA EAG:
IKARUS E94
IKARUS E94F
IKARUS E94G
IKARUS E95
IKARUS E98
IKARUS E99
Skoro mówimy o Ikarusach na rynek USA to nie produkuje ich Ikarus a National American Bus Industries i trzeba dodać do tego NABI 40LF i 60LF+odmiany C NG i BRT (Bus Rapid Transit). Poza tym wydaje mi się, że węgrzy już nie mają udziałów w NABI.
I jeszcze jedno-a zastnawiałeś czemu węgrzy kupują Autosany i są zainteresowani Jelczami? Ikarus przygotowuje dopiero nową game autobusów po tym, jak kontrole od Irisbusa (współpraca i próba wdrożenia Agory to był niewypał) przejął jakiś węgierski biznesmen o niejasnej przeszłości. To trwa już jakiś czas, trudno mi teraz powiedzieć czy coś się dzieje w tym kierunku. Jak do tej pory to jeden z licznych przykłądów z "demo-ludów" jak łądnie udało się zarżnąć firme, która mimo, że duża miała cień szansy w nowej rzeczywistości.
I jeszcze jedno-a zastnawiałeś czemu węgrzy kupują Autosany i są zainteresowani Jelczami? Ikarus przygotowuje dopiero nową game autobusów po tym, jak kontrole od Irisbusa (współpraca i próba wdrożenia Agory to był niewypał) przejął jakiś węgierski biznesmen o niejasnej przeszłości. To trwa już jakiś czas, trudno mi teraz powiedzieć czy coś się dzieje w tym kierunku. Jak do tej pory to jeden z licznych przykłądów z "demo-ludów" jak łądnie udało się zarżnąć firme, która mimo, że duża miała cień szansy w nowej rzeczywistości.
15/12/2005-12/7/2019
Trochę uzupełnienie do tych Ikarusów. Jeżeli chodzi o NABI to węgrzy jeszcze trochę udziałów mają. Pakiet większościowy należy do firmy Homerica Investments B.V. Aktualnie na rynek węgierski NABI oferuje następujące autobusy miejskie:
Solo LF 9,2m
Excel LF 12m
700SE LF 12m.
Jeżeli chodzi o EAG czyli Ikarus - Egyedi Autobusz Gyar Kft. to aktualnie oferują tylko dwa wozy miejskie:
E94F LF 12m
E94G LF 18m.
Wracając jednak do oryginału to tak jak napisał TLG zakłady zostały przejęte przez Gabora Szelesa, który zapowiedział wznowienie produkcji w obecnym kwartale tego roku. Jednak znając przeszłość tej firmy możemy stwierdzić, że ten pan już wcześniej próbował ratować te zakłady. Niestety skończyło to się przejęciem jej 1999 roku przez Irisbusa, który po paru latach zakończył produkcję.
Tak więc pomijając produkty na rynek USA, wybór wyrobów po Ikarusowych jest niestety bardzo skromny.
Solo LF 9,2m
Excel LF 12m
700SE LF 12m.
Jeżeli chodzi o EAG czyli Ikarus - Egyedi Autobusz Gyar Kft. to aktualnie oferują tylko dwa wozy miejskie:
E94F LF 12m
E94G LF 18m.
Wracając jednak do oryginału to tak jak napisał TLG zakłady zostały przejęte przez Gabora Szelesa, który zapowiedział wznowienie produkcji w obecnym kwartale tego roku. Jednak znając przeszłość tej firmy możemy stwierdzić, że ten pan już wcześniej próbował ratować te zakłady. Niestety skończyło to się przejęciem jej 1999 roku przez Irisbusa, który po paru latach zakończył produkcję.
Tak więc pomijając produkty na rynek USA, wybór wyrobów po Ikarusowych jest niestety bardzo skromny.
Z tego co wiem a mam kumpla na Wegrzech i w tym siedzi to firma NABI zostala zalozona przez IKARUSa jest w pelni posiadana przez niego tylko ze na poczatku byly to produkowane IKARUSy wlasnie 416 i 436 na Wegrzech i zrobili montownie w USA zmieniajac nazwe na NABI ktora przejela dodatkowo firme Paxton czy cos takiego. Co do Autosanow i Jelczy. Moze Wegrzy chca wyprobowac dobre bo Polskie. Polska tez ma swoje firmy wlasnie Autosan, Jelcz, Solaris i czemu kupuja MANy, MERCEDESy itp?? W Helsinkach z tego co widzialem to jezdzi duzo IKARUSow E94, E94F i skoro kupuja nadal bo juz widzialem wersje z roku 2005 to znaczy ze nie jest to chlam tylko dobry sprzet.
Autosany Lidery są zamawiane przez Volany. Testy M120I, także wyrażają zainteresowanie przetestowaniem Vecto.SzErSzEń pisze:Moze Wegrzy chca wyprobowac dobre bo Polskie.
Bo to nie socjalizm, a gospodarka wolnorynkowa daje takie mozliwości. Ikarus produkuje jakieś śladowe ilości (ostatnio n ie słyszałem o dostarczeniu żadnych większych serii Ikarusów). Toteż jak masz konkretne informacje o produkcji z ostatniego roku to zapodaj gdzieś.SzErSzEń pisze:czemu kupuja MANy, MERCEDESy itp??
15/12/2005-12/7/2019
NABI w ubiegłym roku sprzedał 501 autobusów, z czego 489 do USA i 12 na Węgry. Nie przyznają się do żadnej sztuki sprzedanej do Finlandii. Niestety nie ma danych z wcześniejszych lat, więc ciężko stwierdzić czy to nie była produkcja z 2004 tym bardziej, że sprzedaż z tego roku była dużo wyższa.
Sprzedaż udziałów w NABI firmie Homerica odbyła się na początku tego roku.
Sprzedaż udziałów w NABI firmie Homerica odbyła się na początku tego roku.
-
- Posty: 5137
- Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
- Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów
Takich info nie posiadam.Toteż jak masz konkretne informacje o produkcji z ostatniego roku to zapodaj gdzieś
Do Finlandii poszly IKARUS EAG E94F, nie autobusy z NABINABI w ubiegłym roku sprzedał 501 autobusów, z czego 489 do USA i 12 na Węgry. Nie przyznają się do żadnej sztuki sprzedanej do Finlandii. Niestety nie ma danych z wcześniejszych lat, więc ciężko stwierdzić czy to nie była produkcja z 2004 tym bardziej, że sprzedaż z tego roku była dużo wyższa.
W pelni sie z tym zgadzam, ale jednak jest produkowany na Wegrzech pod nazwa IKARUS i to jest dla mnie najwazniejsze! Denerwuje mnie tylko to ze jeszcze doklejaja tez znaczek SCANIA ktory jest wiekszy od znaczka IKARUS i wiekszosc mysli ze to wyrob SCANIIJeszcze jedno o EAG. Udziałowcy tej firmy to Firma Bayal (Turcja 32%) i koncern Irisbus (68%).