Rz: Ikarus znów węgierski

Moderator: JacekM

Tm
Posty: 7559
Rejestracja: 13 gru 2005, 21:27
Lokalizacja: Boskie Buenos

Post autor: Tm » 03 lut 2006, 14:48

Rzeczpospolita pisze:MOTORYZACJA
Ikarus znów węgierski

Fabryka autobusów Ikarus należąca od 1999 r. do grupy Fiat wróciła do Węgrów. Przemysłowiec Gabor Szeles odkupił ją od obecnych właścicieli, ale już pod zmienioną nazwą Irisbus.
DPA., p.r.
http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wyd ... _a_47.html
აბგდევზთიკლმნოპჟრსტუფქღყშჩცძწჭხჯჰ
абвгґдеєжзиіїйклмнопрстуфхцчшщюяь
ابتثجحخدذرزسشصضطظعغفقكلمنهويةى

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 04 lut 2006, 10:37

Irisbus pozbywa sie niepotrzebnych zakładów. Mają fabryke w Vysoke Myto, która robi na całą Europe. Kto wie, czy nie pozbędą się też Kapeny. Mimo to powstało kilka Agor ze skrzydlatym logo Ikarusa. Ciekawe co zamierzają tam produkować. Pewnie już niedługo sie okaże.

Awatar użytkownika
SzErSzEń
Posty: 30
Rejestracja: 21 gru 2005, 16:40
Lokalizacja: SzErSzEńKeRs
Kontakt:

Post autor: SzErSzEń » 30 kwie 2006, 23:16

z tego co wiem to IKARUS istnial i istnieje i produkuje takie modele:

SERIA 200 GAZ:

:arrow: IKARUS 260.3AG (autobus na gaz)
:arrow: IKARUS 280.4AG (autobus na gaz)

SERIA 400:

:arrow: IKARUS 411
:arrow: IKARUS 412
:arrow: IKARUS 415
:arrow: IKARUS 416 (rynek USA)
:arrow: IKARUS 417
:arrow: IKARUS 435
:arrow: IKARUS 436 (rynek USA)
:arrow: IKARUS 480 (rynek Angielski)
:arrow: IKARUS 489 Polaris (rynek Angielski)

ZMODERNIZOWANA SERIA 200:

:arrow: IKARUS CLASSIC C-80.3X ALBA
:arrow: IKARUS CLASSIC C-80.4X ALBA
:arrow: IKARUS CLASSIC C-56
:arrow: IKARUS CLASSIC C-56CO
:arrow: IKARUS CLASSIC C-60
:arrow: IKARUS CLASSIC C-63

SERIA EAG:

:arrow: IKARUS E94
:arrow: IKARUS E94F
:arrow: IKARUS E94G
:arrow: IKARUS E95
:arrow: IKARUS E98
:arrow: IKARUS E99
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Ryży
Posty: 965
Rejestracja: 22 sty 2006, 17:01
Lokalizacja: 9-tka

Post autor: Ryży » 01 maja 2006, 14:26

SzErSzEń pisze:z tego co wiem to IKARUS istnial i istnieje i produkuje takie modele:

SERIA 200 GAZ:

:arrow: IKARUS 260.3AG (autobus na gaz)
:arrow: IKARUS 280.4AG (autobus na gaz)

SERIA 400:

:arrow: IKARUS 411
:arrow: IKARUS 412
:arrow: IKARUS 415
:arrow: IKARUS 416 (rynek USA)
:arrow: IKARUS 417
:arrow: IKARUS 435
:arrow: IKARUS 436 (rynek USA)
:arrow: IKARUS 480 (rynek Angielski)
:arrow: IKARUS 489 Polaris (rynek Angielski)

ZMODERNIZOWANA SERIA 200:

:arrow: IKARUS CLASSIC C-80.3X ALBA
:arrow: IKARUS CLASSIC C-80.4X ALBA
:arrow: IKARUS CLASSIC C-56
:arrow: IKARUS CLASSIC C-56CO
:arrow: IKARUS CLASSIC C-60
:arrow: IKARUS CLASSIC C-63

SERIA EAG:

:arrow: IKARUS E94
:arrow: IKARUS E94F
:arrow: IKARUS E94G
:arrow: IKARUS E95
:arrow: IKARUS E98
:arrow: IKARUS E99
Ja bym chciał zobaczyć nowe ikarki z seri 4xx :D

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 01 maja 2006, 21:49

Skoro mówimy o Ikarusach na rynek USA to nie produkuje ich Ikarus a National American Bus Industries i trzeba dodać do tego NABI 40LF i 60LF+odmiany C NG i BRT (Bus Rapid Transit). Poza tym wydaje mi się, że węgrzy już nie mają udziałów w NABI.
I jeszcze jedno-a zastnawiałeś czemu węgrzy kupują Autosany i są zainteresowani Jelczami? Ikarus przygotowuje dopiero nową game autobusów po tym, jak kontrole od Irisbusa (współpraca i próba wdrożenia Agory to był niewypał) przejął jakiś węgierski biznesmen o niejasnej przeszłości. To trwa już jakiś czas, trudno mi teraz powiedzieć czy coś się dzieje w tym kierunku. Jak do tej pory to jeden z licznych przykłądów z "demo-ludów" jak łądnie udało się zarżnąć firme, która mimo, że duża miała cień szansy w nowej rzeczywistości.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 01 maja 2006, 22:42

Trochę uzupełnienie do tych Ikarusów. Jeżeli chodzi o NABI to węgrzy jeszcze trochę udziałów mają. Pakiet większościowy należy do firmy Homerica Investments B.V. Aktualnie na rynek węgierski NABI oferuje następujące autobusy miejskie:
Solo LF 9,2m
Excel LF 12m
700SE LF 12m.
Jeżeli chodzi o EAG czyli Ikarus - Egyedi Autobusz Gyar Kft. to aktualnie oferują tylko dwa wozy miejskie:
E94F LF 12m
E94G LF 18m.
Wracając jednak do oryginału to tak jak napisał TLG zakłady zostały przejęte przez Gabora Szelesa, który zapowiedział wznowienie produkcji w obecnym kwartale tego roku. Jednak znając przeszłość tej firmy możemy stwierdzić, że ten pan już wcześniej próbował ratować te zakłady. Niestety skończyło to się przejęciem jej 1999 roku przez Irisbusa, który po paru latach zakończył produkcję.
Tak więc pomijając produkty na rynek USA, wybór wyrobów po Ikarusowych jest niestety bardzo skromny.

Awatar użytkownika
SzErSzEń
Posty: 30
Rejestracja: 21 gru 2005, 16:40
Lokalizacja: SzErSzEńKeRs
Kontakt:

Post autor: SzErSzEń » 01 maja 2006, 22:43

Z tego co wiem a mam kumpla na Wegrzech i w tym siedzi to firma NABI zostala zalozona przez IKARUSa jest w pelni posiadana przez niego tylko ze na poczatku byly to produkowane IKARUSy wlasnie 416 i 436 na Wegrzech i zrobili montownie w USA zmieniajac nazwe na NABI ktora przejela dodatkowo firme Paxton czy cos takiego. Co do Autosanow i Jelczy. Moze Wegrzy chca wyprobowac dobre bo Polskie. Polska tez ma swoje firmy wlasnie Autosan, Jelcz, Solaris i czemu kupuja MANy, MERCEDESy itp?? W Helsinkach z tego co widzialem to jezdzi duzo IKARUSow E94, E94F i skoro kupuja nadal bo juz widzialem wersje z roku 2005 to znaczy ze nie jest to chlam tylko dobry sprzet.
Obrazek
Obrazek

TLG
Posty: 5895
Rejestracja: 15 gru 2005, 19:20

Post autor: TLG » 01 maja 2006, 22:48

SzErSzEń pisze:Moze Wegrzy chca wyprobowac dobre bo Polskie.
Autosany Lidery są zamawiane przez Volany. Testy M120I, także wyrażają zainteresowanie przetestowaniem Vecto.
SzErSzEń pisze:czemu kupuja MANy, MERCEDESy itp??
Bo to nie socjalizm, a gospodarka wolnorynkowa daje takie mozliwości. Ikarus produkuje jakieś śladowe ilości (ostatnio n ie słyszałem o dostarczeniu żadnych większych serii Ikarusów). Toteż jak masz konkretne informacje o produkcji z ostatniego roku to zapodaj gdzieś.
15/12/2005-12/7/2019

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 01 maja 2006, 22:48

NABI w ubiegłym roku sprzedał 501 autobusów, z czego 489 do USA i 12 na Węgry. Nie przyznają się do żadnej sztuki sprzedanej do Finlandii. Niestety nie ma danych z wcześniejszych lat, więc ciężko stwierdzić czy to nie była produkcja z 2004 tym bardziej, że sprzedaż z tego roku była dużo wyższa.
Sprzedaż udziałów w NABI firmie Homerica odbyła się na początku tego roku.

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 01 maja 2006, 22:51

TLG pisze:Toteż jak masz konkretne informacje o produkcji z ostatniego roku to zapodaj gdzieś.
Właściwy Ikarus nie sprzedał niczego od 2004 roku. w którym zakład opuściło 51 autobusów.

Krzysiek_S
Posty: 5137
Rejestracja: 15 gru 2005, 21:08
Lokalizacja: Wawer-Zerzeń-Zastów

Post autor: Krzysiek_S » 01 maja 2006, 22:53


Awatar użytkownika
SzErSzEń
Posty: 30
Rejestracja: 21 gru 2005, 16:40
Lokalizacja: SzErSzEńKeRs
Kontakt:

Post autor: SzErSzEń » 01 maja 2006, 22:54

Toteż jak masz konkretne informacje o produkcji z ostatniego roku to zapodaj gdzieś
Takich info nie posiadam.
NABI w ubiegłym roku sprzedał 501 autobusów, z czego 489 do USA i 12 na Węgry. Nie przyznają się do żadnej sztuki sprzedanej do Finlandii. Niestety nie ma danych z wcześniejszych lat, więc ciężko stwierdzić czy to nie była produkcja z 2004 tym bardziej, że sprzedaż z tego roku była dużo wyższa.
Do Finlandii poszly IKARUS EAG E94F, nie autobusy z NABI
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Plesim
Posty: 4181
Rejestracja: 18 gru 2005, 21:59
Lokalizacja: Tam gdzie kiedyś kończyła 11

Post autor: Plesim » 01 maja 2006, 22:59

SzErSzEń pisze:Do Finlandii poszly IKARUS EAG E94F, nie autobusy z NABI
Rzeczywiście, Sorry. To były E94F na podwoziu Scanii.
Jeszcze jedno o EAG. Udziałowcy tej firmy to Firma Bayal (Turcja 32%) i koncern Irisbus (68%).

Awatar użytkownika
SzErSzEń
Posty: 30
Rejestracja: 21 gru 2005, 16:40
Lokalizacja: SzErSzEńKeRs
Kontakt:

Post autor: SzErSzEń » 01 maja 2006, 23:04

Jeszcze jedno o EAG. Udziałowcy tej firmy to Firma Bayal (Turcja 32%) i koncern Irisbus (68%).
W pelni sie z tym zgadzam, ale jednak jest produkowany na Wegrzech pod nazwa IKARUS i to jest dla mnie najwazniejsze! Denerwuje mnie tylko to ze jeszcze doklejaja tez znaczek SCANIA ktory jest wiekszy od znaczka IKARUS i wiekszosc mysli ze to wyrob SCANII
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ