Scania CN2x0UB - technika, eksploatacja, opinie
Dokładnie taki sam gong jest w Berlinie i trzeba to przyznać, że na prawdę jest miły dla ucha. Na pewno umarłego by nie obudziłAdam G. pisze:preferuję raczej to, co słyszałem za granicą.Tyrystor pisze:Może taki jak w tramwajach?
choćby cichy i miły dla ucha gong z Drezna (próbka: http://www.youtube.com/watch?v=iq3Eqxu39hc od 0:55 trwania filmu)
- ZaciszaniN
- Posty: 4434
- Rejestracja: 15 gru 2005, 20:44
- Lokalizacja: 100% WaRsZaWa
- Kontakt:
Głos lektora jest na tyle wyrazisty, że dźwięk domofonu jest całkowicie zbędny. Jakoś np. Liberach Mobilisu niczego takiego nie ma i i każdy słyszy, jaki będzie następny przystanek.8239 pisze:Niby tak, ale to brzdąknięcie informuje mnie, że teraz będzie komunikat i wiem kiedy się wsłuchać. Bez tego zlało by się z dźwiękiem silnika.
Zapraszam do oglądania moich zdjęć ze stołecznej aglomeracji na PHOTOTRANS.
Mam pytanie odnośnie guzikologii w Scanii*.
* - z góry strasznie się kajam przed moderatorami, jeśli w złym temacie, ale nic lepszego nie znalazłem.
1. Czy można (skutecznie) używać przycisku do otwierania drzwi ("DRZWI") w celu zasygnalizowania kierowcy chęci opuszczenia pojazdu na przystanku "na żądanie"? Innymi słowy: czy przyciski "DRZWI" działają również, jak czerwony przycisk "STOP"?
2. Czy niebieskie przyciski "WÓZEK" oraz "INWALIDA" dają identyczny sygnał do kabiny kierowcy? Tzn. czy kierowca rozróżnia, że naciśnięto guzik "WÓZEK", a innym razem, że guzik "INWALIDA"?
3. Czy w.w. niebieskie przyciski mają też funkcję przycisku "STOP" (przystanek na żądanie)?
4. Czy po użyciu niebieskich przycisków przyklęk uruchomi się automatycznie na przystanku, czy i tak zrobi to kierowca "ręcznie" (lub nie zrobi, bo nie zauważy)?
* - z góry strasznie się kajam przed moderatorami, jeśli w złym temacie, ale nic lepszego nie znalazłem.
1. Czy można (skutecznie) używać przycisku do otwierania drzwi ("DRZWI") w celu zasygnalizowania kierowcy chęci opuszczenia pojazdu na przystanku "na żądanie"? Innymi słowy: czy przyciski "DRZWI" działają również, jak czerwony przycisk "STOP"?
2. Czy niebieskie przyciski "WÓZEK" oraz "INWALIDA" dają identyczny sygnał do kabiny kierowcy? Tzn. czy kierowca rozróżnia, że naciśnięto guzik "WÓZEK", a innym razem, że guzik "INWALIDA"?
3. Czy w.w. niebieskie przyciski mają też funkcję przycisku "STOP" (przystanek na żądanie)?
4. Czy po użyciu niebieskich przycisków przyklęk uruchomi się automatycznie na przystanku, czy i tak zrobi to kierowca "ręcznie" (lub nie zrobi, bo nie zauważy)?
Generalnie zadziałają, ale przycisk "Drzwi" umieszczony w pierwszych drzwiach tak nie zadziała!BJ.2052 pisze:Tak.zavrat pisze:Innymi słowy: czy przyciski "DRZWI" działają również, jak czerwony przycisk "STOP"?
Sygnalizacja akustyczna jest na pewno taka sama, zdaje się, że podobna sytuacja ma miejsce w przypadku informacji wizualnej na desce rozdzielczej.zavrat pisze: 2. Czy niebieskie przyciski "WÓZEK" oraz "INWALIDA" dają identyczny sygnał do kabiny kierowcy? Tzn. czy kierowca rozróżnia, że naciśnięto guzik "WÓZEK", a innym razem, że guzik "INWALIDA"?
Nie, tylko i wyłącznie zostaje zasyganlizowana potrzeba opuszczenia pojazdu przez osobę niepełnosprawną lub z wózkiem.zavrat pisze: 3. Czy w.w. niebieskie przyciski mają też funkcję przycisku "STOP" (przystanek na żądanie)?
Sterowanie przyklękiem odbywa się tylko i wyłącznie za pomocą przycisku umieszczonego w kabinie kierowcy, więc zależy to tylko od niego.zavrat pisze:4. Czy po użyciu niebieskich przycisków przyklęk uruchomi się automatycznie na przystanku, czy i tak zrobi to kierowca "ręcznie" (lub nie zrobi, bo nie zauważy)?
-
- Posty: 842
- Rejestracja: 11 lip 2007, 20:57
- Lokalizacja: Białołęka-Ratusz
W takim razie w odwrotną stronę to już działa, bo w MANach wciskając DRZWI na tym masywnym czaro-białym przycisku, podświetla się czerwoną obwódką jednocześnie duży niebieski wózkowy przycisk, co oznacza przecież jego "włączenie się".Nolem pisze:zavrat napisał/a:
3. Czy w.w. niebieskie przyciski mają też funkcję przycisku "STOP" (przystanek na żądanie)?
Nie, tylko i wyłącznie zostaje zasyganlizowana potrzeba opuszczenia pojazdu przez osobę niepełnosprawną lub z wózkiem.
Kierowca nie rozróżnia, bo ma to w nosie. Bo jest kierowcą grodziskiego PKSu.zavrat pisze:2. Czy niebieskie przyciski "WÓZEK" oraz "INWALIDA" dają identyczny sygnał do kabiny kierowcy? Tzn. czy kierowca rozróżnia, że naciśnięto guzik "WÓZEK", a innym razem, że guzik "INWALIDA"?
Nie zrobi, bo twierdzi, że to nie potrzebne. Bo jest kierowcą grodziskiego PKSu.zavrat pisze:4. Czy po użyciu niebieskich przycisków przyklęk uruchomi się automatycznie na przystanku, czy i tak zrobi to kierowca "ręcznie" (lub nie zrobi, bo nie zauważy)?
Czy oni potrafią używać ciepłego guzika?
Z tego co wiem, to PKS ma wyłączaną fotokomórkę i kończyło by się to tak jak z Mercedesami w Warszawie.maciej180 pisze:Czy oni potrafią używać ciepłego guzika?
Polecam: http://www.zm.org.pl
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.
Nazywam się Kajo i jestem Roweroholikiem.