Tramwaje dla Warszawy-plany, przetargi, zamówienia, dyskusje
- kulikowski
- Posty: 894
- Rejestracja: 29 sie 2007, 9:39
- Lokalizacja: Rakowiec
Ani barwy ładne, ani kształt... ![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
A propos kasacji: ja bym zaczął od nieznośnych, głośno otwierających drzwi i bardziej awaryjnych stopiątek. Parówki stare są, owszem, ale radzą sobie nie gorzej niż stopiątki (a na pewno dla pasażera są wygodniejsze). Szkoda...
Wiadomo, gdzie miałyby trafić nowe wagony? Zastąpiłyby na R-3 i R-4 kasowane parówki i pudełka czy byłyby jakieś większe przesunięcia?
![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
A propos kasacji: ja bym zaczął od nieznośnych, głośno otwierających drzwi i bardziej awaryjnych stopiątek. Parówki stare są, owszem, ale radzą sobie nie gorzej niż stopiątki (a na pewno dla pasażera są wygodniejsze). Szkoda...
Wiadomo, gdzie miałyby trafić nowe wagony? Zastąpiłyby na R-3 i R-4 kasowane parówki i pudełka czy byłyby jakieś większe przesunięcia?
- Bastian
- Sułtan Maroka
- Posty: 36685
- Rejestracja: 13 gru 2005, 14:08
- Lokalizacja: Gdzieś tam na północy...
Daj spokój, zimą nie da się siedzieć przy drzwiach, a tak w ogóle to nigdzie się nie da siedzieć, bo się nogi nie mieszczą.Wernyhora pisze:Parówki stare są, owszem, ale radzą sobie nie gorzej niż stopiątki (a na pewno dla pasażera są wygodniejsze).
Honi soit qui mal y pense...
Chemia teraz doszła do wspaniałych wyników. Robią wiewiórki z aminokwasów. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Gdzieś tam może i jest prawda, ale kłamstwa tkwią w naszych głowach. Terry Pratchett
Darmowy ser znajduje się tylko w pułapkach na myszy. Kir Bułyczow
Nie tylko przy drzwiach. Dobra.Bastian pisze:Daj spokój, zimą nie da się siedzieć przy drzwiach, a tak w ogóle to nigdzie się nie da siedzieć, bo się nogi nie mieszczą.Wernyhora pisze:Parówki stare są, owszem, ale radzą sobie nie gorzej niż stopiątki (a na pewno dla pasażera są wygodniejsze).
![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Oj, to zależy od wagonu, parówa ma długość pudła bardzo zmienną (gdzieś tak do +/- 0,5 m od nominalnej).Bastian pisze:Daj spokój, zimą nie da się siedzieć przy drzwiach, a tak w ogóle to nigdzie się nie da siedzieć, bo się nogi nie mieszczą.Wernyhora pisze:Parówki stare są, owszem, ale radzą sobie nie gorzej niż stopiątki (a na pewno dla pasażera są wygodniejsze).
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
o rany - to wygodność siedzeń ma być kryterium kasacji wozów?Wernyhora pisze:Nie tylko przy drzwiach. Dobra.Bastian pisze: Daj spokój, zimą nie da się siedzieć przy drzwiach, a tak w ogóle to nigdzie się nie da siedzieć, bo się nogi nie mieszczą.Chłód w parówkach to jest duża wada, ale siedzenia są wygodniejsze (co do nóg, to może różnimy się gabarytami). Osobiście nie mogę znieść stopiątkowych twardych i niekomfortowych siedzeń.
![:shock: :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
a i owszem, można znaleźć wiele parówkowych wagonów ze zbyt ciasnymi siedzeniami (ale te są różnie ustawiane - nie wiem, czemu nie można by np. zwiększyć odstępów...).
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Czemu są różnie ustawiane, to masz odpowiedź w moim poście powyżej...
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
W 105N z Woli to się niby da siedzieć? Ogrzewanie z reguły nie działa, a pół wagonu stoi otworem bo przycisków brak...Bastian pisze:Daj spokój, zimą nie da się siedzieć przy drzwiach, a tak w ogóle to nigdzie się nie da siedzieć, bo się nogi nie mieszczą.Wernyhora pisze:Parówki stare są, owszem, ale radzą sobie nie gorzej niż stopiątki (a na pewno dla pasażera są wygodniejsze).
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
- MeWa
- Cukiereczek
- Posty: 25176
- Rejestracja: 14 gru 2005, 21:34
- Lokalizacja: Czachówek Centralny Południowo-Środkowy
wiem - ale mimo wszystko chyba można byłoby to zrobić kosztem np. nieznacznego zmniejszenia rzeźni czy przestrzeni przy tylnych drzwiach?Glonojad pisze:Czemu są różnie ustawiane, to masz odpowiedź w moim poście powyżej...
ja tam mroźne wspomnienia mam z parówkami, chociaż w niektórych stopiątkach faktycznie przymarznąć można do rurek.piotram pisze:W 105N z Woli to się niby da siedzieć?
STACJA METRA "RATUSZ" POWINNA NAZYWAĆ SIĘ "PLAC BANKOWY"
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
[size=0]M-1 1 7 9 14 15 182 208 523[/size]
Najgorzej jest z pierwszymi trzema siedzeniami - są na skosie. Z przodu możnaby to pierwsze siedzonko zlikwidować. W tylnej i środkowej części jest już w miarę przyzwoicie. W niektórych MAN-ach, Odkurzaczach i Solarisach i tak są ciaśniejsze miejscaMeWa pisze: mimo wszystko chyba można byłoby to zrobić kosztem np. nieznacznego zmniejszenia rzeźni czy przestrzeni przy tylnych drzwiach?.
![:P :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
"A jedenastka to pojedzie w zatrzymanie, bo oni nie mogą tymi nowymi tramwajami po innych torach jeździć"
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
"Odbudowa trakcji elektrycznej na Chłodnej to szalony pomysł, gdyż wymaga to budowy pętli. Tramwaj konny jej nie potrzebuje" - architekt projektu rewitalizacji Chłodnej
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Niemożliwe, przecież wszyscy wiedzą, że 510 nie wolno zlikwidować bo 13N są zaciasne dla wawkomowej młodzieży, a autobusy nie ![Razz :p](./images/smilies/tongue.gif)
![Razz :p](./images/smilies/tongue.gif)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.
Nie jedynym i nie głównym. Zapoznałeś się z pełnymi treściami moich postów?MeWa pisze:o rany - to wygodność siedzeń ma być kryterium kasacji wozów?Wernyhora pisze: Nie tylko przy drzwiach. Dobra.Chłód w parówkach to jest duża wada, ale siedzenia są wygodniejsze (co do nóg, to może różnimy się gabarytami). Osobiście nie mogę znieść stopiątkowych twardych i niekomfortowych siedzeń.
![]()
I w nowej WKD'ce.piotram pisze:W niektórych MAN-ach, Odkurzaczach i Solarisach i tak są ciaśniejsze miejsca
![kwasny :/](./images/smilies/kwasny.gif)
-
- Posty: 842
- Rejestracja: 11 lip 2007, 20:57
- Lokalizacja: Białołęka-Ratusz
Jedynym tak ciasnym miejscem w autobusie jak odstęp między niektórymi siedziskami w 13N jest potrójniak obok silnika, zaraz za wiatrołapem czwartych drzwi w Urbino...piotram pisze:Najgorzej jest z pierwszymi trzema siedzeniami - są na skosie. Z przodu możnaby to pierwsze siedzonko zlikwidować. W tylnej i środkowej części jest już w miarę przyzwoicie. W niektórych MAN-ach, Odkurzaczach i Solarisach i tak są ciaśniejsze miejsca
- Glonojad
- Dark Lord of The Plonk
- Posty: 26855
- Rejestracja: 13 gru 2005, 23:39
- Lokalizacja: z Ochoty, jak to płaczki
Gówno prawda. Równie wąsko jest na przykład w N4020 na siedzeniach w części niskiej, zwłaszcza między tymi naprzeciwko. W IK280 natomiast na pierwszym miejscu po prawej miejsca na nogi jest dużo, ale dla profesjonalnej kurtyzany której od dziecka łamano stopy, by były odpowiednio krótkie. O wygodzie kretyńskiej "ławeczki na szczycie" w NG313, nierównoległej do żadnej z osi LUW pojazdu i opancerzonej ze wszystkich możliwych i niemożliwych stron rurami, nie wspomnę.
Natomiast wydaje mi się, że cała ta dyskusja kompletnie nie ma związku z tematem tego wątku![Razz :p](./images/smilies/tongue.gif)
Natomiast wydaje mi się, że cała ta dyskusja kompletnie nie ma związku z tematem tego wątku
![Razz :p](./images/smilies/tongue.gif)
Wypowiedź ta stanowi moje prywatne zdanie i nie może być cytowana lub analizowana w związku z moją działalnością w jakiekolwiek instytucji z którą mogę lub mogłem współpracować, ani jako stanowisko tej instytucji. Nie wyrażam także zgody na jej przetwarzanie w żadnej formie technicznej ni magicznej.